لمینت دندان و هزینه های آن
نوشته شده توسط : نت ابزار

ترمیم و زیبایی دندان امروزه بسیار همه گیر شده و طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. با پیشرفت علم و تکنولوژی راه های بسیار زیادی برای ترمیم دندان های شما به وجود آمده که یکی از اصلی ترین آنها و مشهور ترین این روش های ترمیمی دندان، لمینت دندان است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه یعنی لمینت دندان در اختیار شما قرار دهیم.

لمینت چیست؟

در واقع لمینت یک لایه نازک از مواد مخصوصی است که  توسط متخصصین دندانپزشکی با روش های مختص این کار، برای دندان مورد نظر قالب گیری شده و روی دندان نصب می گردد.همانطور که می دانید لمینت دندان قیمت بالایی دارد و نرخ آن هر ساله رو به افزایش است با توجه به اینکه ما در سال ۱۳۹۹ قرار داریم از این رو به هزینه لمینت دندان در سال ۹۹ می پردازیم.

انواع لمینت

همانطور که در توضیحات بالا اشاره شد لمینت ها به دو دسته کامپوزیت و سرامیکی تقسیم می شوند که در نوع کامپوزیت، دندانپزشک مجبور است دندان ها را به صورت تک تک لمینت کند که برای این کار ابتدا دندان ها را با وسایل دندانپزشکی مخصوص، از همدیگر فاصله داده و کار جدا سازی را انجام می دهد و پس از آن دندان موردنظر را به مواد لمینت آغشته میکند.

در مرحله بعدی با استفاده از اشعه uv  مواد کامپوزیت را سفت می کند و پس از آن به سلیقه مشتری به آن شکل می‌دهند. نکته قابل توجه در این روش این است که تا زمانی که کار دندان اول به اتمام نرسیده دندانپزشک نمی تواند به هیچ وجه سراغ دندان بعدی برود.

طول عمر لمینت

به دلیل اینکه لمینت دندان به عنوان یک روکش برای دندان استفاده می شود، مسلماً طول عمر مخصوص به خود را دارد ولی بالا بردن طول عمر در لمینت به نگهداری درست آن هم مربوط می شود. مثلاً اگر بیش از حد نوشیدنی های سرد و گرم پشت سر هم استفاده نکنید و یا چیز های سخت مانند ته دیگ های خیلی خشک نخورید طول عمر آن را بالا می برید. اما اگر موارد گفته شده و موارد مشابه اینچنینی را رعایت نکنید و یا در صورت عدم رعایت کردن بهداشت دهانی، ممکن است لمینت بپوسد که در این صورت باید آن را ترمیم کرد.

در واقع همانطور که با استفاده از مسواک زدن به تعداد سه بار در طول روز و کشیدن نخ دندان به طور میانگین یک الی دو بار در طول روز از دندان های واقعی خود مراقبت می‌کنید باید تمام این کارها را برای لمینت دندانتان هم انجام دهید؛ غیر این صورت ممکن است با پوسیدگی و خرابی آن مواجه شده و مجبور به ترمیم و یا تعویض آن شوید که در اینصورت نه تنها هزینه زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد بلکه باید دردسر تعویض آن را به جان هم بخرید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لمینت دندان که یکی از اصلی ترین و مشهور ترین روش های ترمیم دندان است در اختیار شما قرار دهیم و همچنین اطلاعات را نیز درمورد هزینه لمینت دندان در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: