نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز اینجاییم، تا در این مطلب شما را با زیر و بم جراحی لاغری اسلیو که یکی از سریع ترین روش های لاغری است آشنا کنیم و همه چیز را در رابطه با این موضع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

عمل جراحی لاغری اسلیو

در عمل لاغری اسلیو معده، از طریق جراحی اندازه معده را کاهش می دهند. افرادی که تحت این عمل قرار می گیرند سریعتر احساس سیری می کنند، بنابراین این عمل به طور قابل توجهی پرخوری را کاهش می دهد. بعد از جراحی، معده فرد تقریباً یک چهارم اندازه اصلی آن می شود. فرد باید رژیم لاغری سختی را دنبال کند که به بدن اجازه می دهد بهبود یابد و با ظرفیت معده کوچکتر سازگار شود.

به دنبال عمل لاغری اسلیو معده، بهتر است برای یک برنامه غذایی شخصی با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. فردی که این روش را انجام می دهد، باید تا پایان عمر وعده های غذایی کم و مکرر بخورد.

رژیم غذایی

پزشکان معمولاً قبل از جراحی اسلیو معده برنامه مدیریت وزن را توصیه می کنند. پزشکان توصیه می کنند که افراد برای کاهش حجم کبد و میزان چربی در اطراف اندام ها باید به مدت 2-6 هفته به رژیم غذایی پایبند باشند.

فرد باید بعد از عمل لاغری اسلیو معده، پروتئین کافی و یا مکمل غذایی مصرف می کند. این امری حیاتی است. این روش تعداد مواد مغذی قابل جذب معده را کاهش می دهد که ممکن است در ماه های بعد از عمل منجر به کمبود شود.

افراد باید از مصرف کربوهیدرات های ساده مانند شکر خودداری کنند. در عوض، از حدود 1 ماه پس از جراحی، آن ها باید بر روی مصرف مواد غذایی حاوی مقدار زیادی فیبر تمرکز کنند. رژیم غذایی غنی از فیبر می تواند از کاهش وزن بدن پس از جراحی پشتیبانی کند.

در مورد افتادگی پوست پس از جراحی لاغری نیز بیشتر بدانید.

اصول عمل لاغری اسلیو

حدود 3 تا 7 روز پس از عمل لاغری اسلیو معده، فرد می تواند غذاهای مایع مانند شیر را بخورد.  در عمل لاغری اسلیو معده، یک متخصص جراحی لاغری با برداشتن مقدار زیادی از آن، معده را به شکل موز مانند کاهش می دهد.

این جراحی برگشت ناپذیر است و می تواند به افراد کمک کند تا مقدار زیادی از وزن بدن خود را از دست بدهند.

براساس موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی، تحقیقات نشان داده است افرادی که عمل لاغری اسلیو معده را انجام می دهند به طور متوسط 90 پوند وزن کم می کنند. این روش همچنین توانایی بدن در تولید هورمون گرسنگی به نام گرلین را کاهش می دهد.

درمورد عمل های لاغری جدید بیشتر بدانید.

سخن پایانی

عمل های جراحی لاغری زیادی وجود دارند که هر کدام به روش خود یکی از راهکار های عالی برای لاغری سریع است. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اسلیو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

لمینت های دندانی یکی از بهترین و محبوب ترین روش های ترمیم و زیباسازی دندان و طرح لبخند هستند. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

انواع لمینت های دندانی

روکش های دندان بیشتر از مواد چینی ساخته می شوند. استفاده از روکش های تمام سرامیک دندانپزشکی سنتی در مقایسه با “روکش های پیش آماده”  به آماده سازی فشرده تری نیاز دارد. این روکش های بدون آماده سازی مانند Lumineers و Vivaneeres نیاز به زمان کمتری برای روکش کردن دندانهای شما دارند.

روکش های بدون آماده سازی ممکن است نیاز به مقداری آماده سازی یا تغییر دندان داشته باشند، اما این تغییرات حداقل هستند. به جای از بین بردن لایه های دندان زیر مینا، روکش های بدون آماده سازی فقط روی مینای دندان تأثیر می گذارند. در بسیاری از موارد، روکش های بدون پیش آماده نیازی به بی حسی موضعی ندارند.

روکش ها همان کاشت دندان یا تاج دندان نیستند. روکش ها سطح جلوی دندان را می پوشانند. از طرف دیگر ایمپلنت دندان ها جای کل دندان را می گیرند. تاج ها همچنین کل دندان را در آغوش می گیرد، در حالی که روکش ها فقط سطح جلوی دندان را می پوشانند.

هزینه لمینت دندان

بیمه لمینت دندان یعنی چه ؟ روکش ها اغلب تحت پوشش بیمه نیستند، زیرا یک عمل زیبایی محسوب می شود. لمنیت  می تواند 10 تا 15 سال دوام داشته باشد. روکش های از قبل آماده برای هر دندان حدود  بین 5 تا 7 سال دوام دارند. در طولانی مدت، روکش های سنتی اغلب مقرون به صرفه ترین گزینه هستند. هزینه لمینت دندان شما به عواملی از جمله نوع جنس روکش انتخابی شما، نام تجاری دندانپزشک شما، هزینه زندگی منطقه شما و تخصص دندانپزشک بستگی دارد.

درمورد متخصص ترمیم و زیبایی بیشتر بدانید.

اقدامات لازم قبل از مراجعه به دندانپزشک

قبل از تهیه لمینت دندان خود، قرار ملاقات اولیه با دندانپزشک خود برای بحث در مورد گزینه های مناسب ترمیم و زیبایی دندان و تعداد روکش هایی که می خواهید قرار دهید انجام هید. در برخی موارد، اگر دندان ها کج یا ناهموار هستند، ممکن است لازم باشد قبل از اینکه دندانپزشک بتواند روکش ها را قرار دهد، بریس را در دهان شما قرار بدهد.

همه چیز را درمورد هزینه ایمپلنت دندان بدانید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ونیر های سرامیکی یا همان لمینت های دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضع به شما بگوییم. امیدورایم این مطلب برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه تفاوت های اصلی بین طلای زرد و طلای سفید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

طلای زرد

طلای زرد به رنگ خالص طلا و نسبتا نرم است.

زیورآلات طلای زردی که در حال حاضر در بازار موجود هستند، با آلیاژهای مختلف البته در مقدار های متفاوت مخلوط شده اند.

طلا زرد در عیارهای مختلف موجود است. طلا ۲۴ عیار به عنوان ۹۹٫۹۹ درصد طلای خالص همراه با درصد کمی آلیاژ برای ارائه سختی به طلا و جواهر در نظر گرفته می شود که معمولا با روی  و یا آلیاژ مس ترکیب می شود.

طلای سفید

طلای سفید از آن جایی که مکمل الماس می باشد و همچنین خراش های آن مقاومت بیشتری دارد، اغلب برای حلقه های عروسی انتخاب می شود.

رنگ این طلا به دلیل آلیاژهایی که با آن مخلوط شده است، سفید می باشد.

بیشتر طلا های سفید با پالادیوم و نیکل مخلوط شده و در پایان برای داشتن روکشی روشن و براق با رودیوم پوشانده می شود.

با این حال، از آن جایی که نیکل باعث آلرژی می شود، از منگنز برای جایگزین آن استفاده می شود.

طلای زرد یا طلای سفید

زمانی که از طلای سفید استفاده کنید خراش های ایجاد شده به راحتی پاک میشوند. هرچه عیار طلا زرد پایین تر باشد، دوام و ماندگاری آن نیز بیشتر است. مثلاً طلای زرد با عیار ۱۰ یا ۱۴ گزینه خوبی برای انتخاب است اما در صورتیکه به نیکل حساسیت داشته باشید این گزینه برایتان مناسب نخواهد بود.( البته طلای ۱۸ عیار راحت تر در بازار پیدا می شود.)این روزها همه دوست دارند از جواهرآلات طلا استفاده کنند و به نوعی می‌توان گفت که چنین موضوعی روی مد است.

طلای زرد کامل تر است اما باید بدانید که ممکن است برایتان مشکلاتی ایجاد کند، به همین دلیل طلای سفید بهتر می باشد. طلا به طور کلی فلزی نرم است که به راحتی خراشیده می‌شود، می‌توانید برای جلا بخشی به آن یک لایه پولیش نموده یا از روش های پاکسازی دیگر برای این عمل استفاده کنید اما مشکل اینجاست که پولیش کردن طلا، رویه ی نازکی از آن را به همراه می برد.

اگر دارای پوستی سفید می باشید انتخاب طلای سفید برایتان بهتر از طلای زرد می‌باشد. درخشندگی طلا سفید جلوه بهتری روی بدنتان ایجاد خواهد کرد.

درمورد خرید پابند طلا بیشتر بدانید.

افرادی که پوست گندمی دارند( یعنی پوست بدنشان نه زیاد سفید است و نه زیاد برنزه ) می توانند از طلای زرد استفاده کنند اما ترکیب طلای زرد و قرمز(رزگلد) برای زیبا جلوه دادن پوست آن ها مناسب تر است.

برای آنکه ظاهر رسمی و شیکی داشته باشید می توانید مطابق با رنگ لباس‌تان از یک گردن آویز یا انگشتر دارای نگین همرنگ استفاده کنید.

همه چیز را درمورد خرید حلقه ازدواج بدانید.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه تفاوت های بین طلای سفید و طلای زرد را در اختیار شما دوستان  عزیز و همراهان همیشگی قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی متحرک یکی از محبوب ترین روش های درمان ارتودنسی دندان است. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی متحرک و همه چیز درمورد آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

ارتودنسی متحرک چیست؟

ارتودنسی متحرک یکی از روش‌های ارتودنسی دندان است که در آن دستگاه به دندان نمی چسبد و بیمار قادر است آن را از دهان خود خارج کند ارتودنسی متحرک برای هر دو فک بالا و پایین قابل استفاده است و میزان اثربخشی در ارتودنسی متحرک بستگی به همکاری بیمار و دکتر ارتودنسی دارد. ارتودنسی متحرک بیشتر برای مشکلات جزئی بهم‌ ریختگی دندان‌ها بکار میرود و طول درمان کوتاه‌تری دارد. در صورتی که ناهنجاری و نامرتبی دندان زیاد باشد ارتودنسی متحرک توصیه نمیشود و بیمار بهتر است برای کسب نتیجه مطلوب از ارتودنسی ثابت استفاده کند.

طول دوره درمان

به طور کلی این درمان ارتودنسی کمتر از ارتودنسی ثابت زمان میبرد، اما مدت زمان دقیق آن با توجه به میزان اختلالات دندان توسط متخصص ارتودنسی تعیین میشود. مدت زمانی که برای طول درمان بیمار لازم است در جلسه اول توسط ارتودنتیست تخمین زده میشود. در بسیاری از موارد زمانی که بیمار طول درمان ارتودنسی ثابت را با موفقیت گذرانده باشد برای ثابت ماندن دندان‌ها متخصص ارتودنسی برای آن‌ها ارتودنسی متحرک را توصیه میکند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی سریع بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

مراقبت های لازم از پلاک ها

  1. بیمار باید روش قرار دادن دستگاه آن را به خوبی یاد بگیرد.
  2. خوردن خوراکی‌های سفت و شیرین ممنوع است چراکه به پلاک آسیب میرسانند و باعث زرد شدن دندان ها و پوسیدگی آن میشود.
  3. دستگاه را با استفاده از آب داغ نشویید زیرا باعث ذوب پلاستیک آن می‌شود.
  4. پلاک را نباید با فشار کشید و جا انداخت چرا که باعث آسیب و درنهایت منجر به شکستن آن میشود.
  5. با استفاده از محلول شستشو، هفته ای یکبار، دستگاه ارتودنسی را ضدعفونی کنید.
  6. پلاک باید حداقل دوبار در روز تمیز شود و میتوان جرم آن را با مسواکی نرم و خمیردندان مناسب از بین برد.
  7. تنظیم دستگاه فقط باید توسط ارتودنتیست صورت بگیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

همه چیز را در زمینه ارتودنسی پیشگیرانه بدانید.

تجربه درمان

در این روش ممکن است به مدت زمان 3 الی 5 روز تا قبل از عادت کردن دهان و دندان آزار‌دهنده باشد و احساس درد کنید. استفاده از قرص‌های مسکن میتواند در کاهش درد موثر باشد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه ارتودنسی متحرک در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما عزیزان بگوییم. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب آموزشی سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی طبیعی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لبخندی زیبا با ارتودنسی طبیعی

هر کسی همواره لایق لبخندی زیباست!‌ بریس های طبیعی و مخفی موجب ایجاد اعتماد به نفس شما در مقابل دوربین و یا یک قرار ملاقات دوستانه یا یک جلسه کاری می شود. البته، زیبایی چهره تنها موردی نیست که بریس های طبیعی از آن پشتیبانی می کنند؛ در واقع، بریس ارتودنسی طبیعی می توانند برای جلوگیری یا درمان سایر بیماری های فک و دهان از نظر پزشکی ضروری باشند.

بنابراین، اگر بریس های سنتی و روند یک ارتودنسی معمولی مناسب برای شما نیستند، روش های ذیل را که متخصصان ارتودنسی می توانند برای صاف کردن و از بین بردن ناهنجاری های دندان ها استفاده کنند، مطالعه کنید.

براکت سرامیکی

بریس های سرامیکی از نظر طراحی شبیه بریس های سنتی هستند. آنها نیز از براکت و سیم تشکیل شده اند، اما مواد مورد استفاده برای ساخت آنها کاملا متفاوت است. این نوع بریس ها به جای فلز از سرامیک شفاف ساخته شده اند. سرامیکی نزدیک به رنگ دندان که در پنهان کردن بریس های شما، به ویژه از فاصله دور بسیار موثر است. و در موقعیت های متفاوت می توانید لبخندی پر از بریس های سرامیکی داشته باشید که بسیار کمتر مورد توجه قرار می گیرد. این گزینه درمانی در عکسها نیز عالی به نظر می رسد. متخصص ارتودنسی پس از معاینه دندان های شما به شما اطلاع می دهد که آیا شما کاندید مناسبی برای استفاده از این بریس های سرامیکی هستید یا خیر.

ارتودنسی نامرئی

امروزه دیگر برای انجام درمان ارتودنسی حتما لازم نیست از براکت و سیم ارتودنسی روی دندان‌ ها استفاده شود. با استفاده از پلاک های مخصوص (الاینرهای شفاف) یا همان ارتودنسی نامرئی درصد زیادی از انواع ناهنجاری ها بدون ایجاد اختلال در زیبایی لبخند و چهره شما قابل درمان هستند.

همچنین همه چیز را درمورد ارتودنسی ثابت دندان بدانید. 

ترازکننده ها با استفاده از یک سری وسایل قابل جابه جایی و سفارشی متشکل از یک ماده ترموپلاستیک که شبیه سینی های سفیدکننده یا محافظ شبانه سفارشی است که مطب دندانپزشکی ایجاد می کند، لبخند شما را صاف می کنند. با این حال، برخلاف محافظ دهان یا محافظ شبانه که دندان ها را در جای خود نگه می دارند، فناوری Aligner دندان های شما را از طریق یک نیروی کنترل شده حرکت می دهد. علاوه بر این، ردیف کننده ها همچنین زمان نیرو وارد شده را دستکاری می کنند تا فقط بعضی دندانهای خاص بتوانند همزمان حرکت کنند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی طبیعی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی دندان یکی از بهترین روش های درمان ناهنجاری های دهان و دندان است که امروزه افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار کامل و جامعی را در این زمینه در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

اهمیت درمان ارتودنسی

اصلاح مشکلات ارتودنسی فقط مربوط به زیبایی و ایجاد اعتماد به نفس نیست. دلایل بسیار مهم بهداشت دندان نیز وجود دارد. تمیز کردن دندان هایی که کج یا روی هم قرار دارند، به سختی انجام می شود و این امر شما را در معرض پوسیدگی دندان و بیماری های لثه قرار می دهد.

درمان های ارتودنسی

به طور دقیق نمیتوان گفت که هر کدام از روش های درمان ارتودنسی به رفع چه مشکلاتی کمک میکند. اما اگر مشکلات موجود، جزئی باشند با کمک ارتودنسی متحرک و در مدت زمان کمی درمان میشوند. اما اگر مشکل شدید باشد با کمک ارتودنسی ثابت قابل حل است.

پس از برداشتن بریس ها نوبت به استفاده از نگهدارنده میرسد. از نگهدارنده همانطور که از اسمش پیداست برای نگهداشتن اثرات بریس استفاده میشود. که ممکن است برای چند ساعت از شبانه روز استفاده شوند.

همه چیز را در زمینه ارتودنسی شیشه ای بدانید.

بهترین سن شروع درمان ارتودنسی

درمان ارتودنسی در کودکان معمولا از سن ۱۲ سالگی شروع میشود یعنی درست زمانی که تمام دندان های شیری ریخته و دندان های دائمی سر ار لثه در آورده اند. هر چند که نمیتوان این سن را بهترین سن انجام درمان ارتودنسی نامید، اما یکی از بهترین زمان های ممکن است.

درمانهای‌ارتودنسی تنها مختص کودکان و نوجوانان نیست و غالبا در بزرگسالان نیز انجام میشود. بعد از سن بلوغ میتوان در هر سنی اینکار را انجام داد. اما باید توجه کرد که هرچه سن بالاتر میرود معمولا شانس درمان کمتر و طولانی تر میشود.

انواع درمان های ارتودنسی

همانطور که گفته شد از این روش درمانی برای اصلاح مشکلات متعددی مانند عدم تراز دندان ها استفاده میشود، که در میان افراد مختلف بسیار پرطرفدار شده. این متد درمانی میتواند لبخندی زیبا به چهره هر انسانی ببخشید و با رفع نواقص، به اصلاح طرح لبخند کمک میکند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی بزرگسالان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

به طور کلی این درمان بر اساس نوع ابزار و تجهیزات بکار رفته به 2 دسته زیر تقسیم میشود:

  1. ارتودنسی ثابت: برای یک مدت طولانی از تجهیزات خاصی برای تراز کردن دندان ها استفاده میشود. در تمام طول مدت درمان این ابزار باید در دهان قرار داشته باشند و به هیچ عنوان خارج نشوند (مگر تحت نظر و به دست دندانپزشک)
  2. ارتودنسی متحرک: در این شیوه درمانی، از ابزار ارتودنسی استفاده میشود که لزومی ندارد برای یک مدت طولانی و تا پایان درمان آن ها را در دهان قرار داد. این ابزار معمولا در طول شبانه روز نزدیک 22 ساعت باید در دهان قرار بگیرند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی براین داشتیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

هر آنچه درمورد ارتودنسی می‌دانید را کنار بگذارید، قصد داریم تا درمورد یکی از اصلی ترین روش های ارتودنسی دندان با شما صحبت کنیم؛ ارتودنسی ثابت. امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار جامعی را در زمینه ارتودنسی ثابت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما عزیزان بگوییم. با ما تا ناتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی ثابت چیست؟

ارتودنسی ثابت به این دلیل به اسم معروف است که بیمار توانایی برداشتن آن را از دهان ندارد. ارتودنسی ثابت دارای اجزائی به صورت نگینی است که بر روی دندان چسبیده اند و به صورت ثابت به هم وصل اند. اسم این نگین ها براکت نامیده می شود.

بیمار در طول مدت زمان ارتودنسی ثابت، نباید میوه های هسته دار و غذا های سفت مانند ته دیگ، بلال، زیتون و غیره میل کند ولی اگر بیمار غذا ها و میوه های سفت و هسته دار استفاده بکند، در این صورت براکت ها از دندان ها جدا می شوند که این امر موجب می شود برای بیمار براکت جدیدی چسبانده شود که این کار باعث طولانی تر شدن مدت زمان درمان بیمار می شود و نیز منجر به صدمه دیدن دندان هم می گردد.

هدف از ارتودنسی ثابت

هدف ارتودنسی ثابت، حرکت دادن دندان ها در جا و فضای مناسب و تنظیم و مرتب کردن دندان های شلوغ و از بین بردن فاصله بین دندان ها و تنظیم دندان های نامرتب و کج در جای خود است .

همه چیز را در مورد ارتودنسی ژنژیوکتومی بدانید.

وقتی که براکت ها روی دندان قرار می‌گیرند، یک سیم از میان آنها رد می شود و نیز دارای کش هایی است که این کش ها نازک هستند و در هر جلسه عوض می شوند ولی براکت ها تا تمام شدن دوره درمانی تعویض نمی شوند.

در برخی از موارد نیاز هست که دندان فرد کشیده شود که این کار بر اساس نوع دندان و شدت ناهنجاری و سن فرد بیمار و…صورت می گیرد.معمولا دندان های آسیایی کوچک فک های بالا و پایین را می کشند و طبق قانون، هیچ وقت نباید دندان های نیش کشیده شوند حتی اگر دندان کاملا بیرون یا در دهان نهفته باشد.

انواع ارتودنسی

ارتودنسی به دو دسته ثابت و محرک تقسیم بندی می شود. ارتودنسی ثابت برای فک ها و دندان هایی که دارای ناهنجاری های بیشتری می باشند به کار می رود و در دهان ثابت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه ارتودنسی دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

بریس اینگوال یا همان بریس معمولی، روی کفو دندان های جلویی قرار می گیرد که راحت قابل مشاهده و رویت است.

بریس فلزی هم بیشتر برای قرار دادن مرتب دندان ها روی هم استفاده می شود تا آنها را روی هم تراز کند و از سه قسمت براکت، سیم و بند تشکیل شده است.

یکی از جدیدترین دستگاه های ارتودنسی، بریس دیمون است که دارای هواداران خاص است. این نوع ارتودنسی می تواند سرامیکی و یا فلزی باشد. یکی از فواید این بریس این است که کار زود تر انجام می شود؛ یعنی سرعت درمان و جابه جایی دندان ها بیشتر می شود.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی ثابت در اختیار شما دوستان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما دوستان مفید بوده باشد و از آن استفاده کافی کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این رابطه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

کامپوزیت و ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت‌ های دندانی نوعی مواد صناعی رزینی یا به عبارت دیگر پرکننده‌ های دندانپزشکی بر پایه رزین هستند. آن ها گروهی از رزین ‌های مصنوعی هستند که در دندان پزشکی به عنوان ماده مستحکم‌ کننده، پرکننده و یا حتی چسب استفاده می‌ شوند. این مواد کاربردی دارای خواص مطلوبی هستند که با توجه به ویژگی ‌های خاص حفره دندانی بیمار می‌ توانند استفاده شوند.

دلیل استفاده از کامپوزیت در دندانپزشکی (در وهله اول) همرنگ بودن دندان و استحکام قابل توجه آن است. این ماده طوری ساخته شده که به خوبی و بهتر از مواد دیگر به دندان متصل می شود و تا حدی نیز ویژگی های مینای دندان را تقلید می کند.

باندینگ دندان

باندینگ دندان فرآیند ترمیم یا زیباسازی دندان با کمک مواد دندانپزشکی مانند کامپوزیت دندان است. باندینگ در اصل یک تکنیک است. در این تکنیک بخشی از دندان که آسیب دیده تمیز می شود، سپس ماده ای به نام اسید اچ به آن بخش اعمال می شود. این اسید مینای دندان را از حالت صافی در آورده و کمی خشن می کند سپس کامپوزیت دندان به روی آن زده می شود تا به راحتی به مینای دندان متصل شود. در نهایت کامپوزیت با کمک نور سخت می شود.

اینله و انله

اینله و انله دو نوع روش ترمیم دندان های آسیاب یا خلفی هستند که به هر دلیلی آسیب زیادی دیده باشند. زمانی که نتوان با روش معمولی (پر کردن)، پوسیدگی های وسیع این دندان ها را ترمیم کرد، از اینله و انله استفاده می کنیم.

اینله و انله از مواد مختلفی ساخته می شوند ولی معمول است که از کامپوزیت دندان به جهت زیبایی و همرنگ بودن دندان بیشتر استفاده شود. آمالگام، سرامیک، طلا، زیرکونیا و … سایر موادی هستند که برای ساخت اینله و انله نیز کاربرد دارند.

پر کردن دندان

رایجترین کاربرد کامپوزیت دندان، پر کردن دندان های آسیب دیده یا دچار پوسیدگی است. اغلب افراد دست کم یکبار دندان خود را پر کرده اند و جنس اغلب پر کردگی ها از آمالگام، کامپوزیت، طلا با سرامیک است.

پر کردن دندان با کامپوزیت این روزها بسیار پرطرفدار شده زیرا از نظر زیبایی بسیار شبیه به دندان های واقعی خودمان هستند و دوام نسبتا خوبی نیز دارند. از کامپوزیت اغلب برای پر کردن دندان های جلویی استفاده می شود اما در صورت تمایل می توان دندان های خلفی را نیز با این مواد پر کرد.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه کامپوزیت دندان و همه چیز در مورد آن را به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ارتودنسی نامرئی

همانطور که احتمالاً خودتان هم می‌دانید، یک متخصص ارتودنسی، سوای از اینکه دانش بسیار زیادی برای برطرف کردن ناهماهنگی‌های دندانی و فکی دارد، برای اینکه بتواند دندان‌ها را ردیف، تراز و منظم کند از دستگاه‌های ارتودنسی کمک می‌گیرد.

این دستگاه‌ها را معمولاً بر اساس شکل و ظاهر و یا نحوه درمان دسته بندی می کنند. یعنی ما چند دسته بندی مختلف برای دستگاه های ارتودنسی داریم. مثلا ثابت یا متحرک بودن دستگاه‌ها، یک مدل دسته‌بندی رایج در دنیای ارتودنسی است. در این نوع نامگذاری (یا دسته بندی)، به استفاده از دستگاه‌هایی که در تمام طول درمان به دندان‌ها می‌چسپند، “ارتودنسی ثابت” و به استفاده از دستگاه‌های متحرک با قابلیت جابجایی نیز، “ارتودنسی متحرک” گفته می‌شود.

یک زمانی هم هست که دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن یا نبودن (نامرئی بودن یا نبودن) دسته‌بندی می‌کنند. در این مدل دسته بندی، به استفاده از دستگاه‌هایی که حین درمان قابل مشاهده هستند و دیگران به راحتی متوجه می‌شوند شما ارتودنسی کرده‌اید، “ارتودنسی مرئی” و به استفاده از دستگاه‌هایی که به سختی قابل مشاهده هستند، “ارتودنسی نامرئی” گفته می‌شود. در واقع در ارتودنسی نامرئی دستگاه هایی که برای صاف و منظم کردند دندان های شما استفاده می شوند چندان قابل توجه و در چشم نیستند گویی که اصلا که اصلا وجود ندارند.

منظر از ارتودنسی نامرئی چیست؟

در تمام دنیا زمانی که صحبت از ارتودنسی نامرئی می‌شود، معمولا منظور استفاده از پلاک‌های شفاف ارتودنسی است. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، این دستگاه در اصل نوعی قالب دندانی است که می‌تواند روی دندان ها سوار شده و به منظم شدن آن ها کمک کند.

بنابراین اجازه دهید از اینجا به بعد، بیشتر از پلاک های شفاف و نامرئی صحبت می کنیم. به این پلاک ها در اصطلاح ارتودنسی، الاینر یا تراز کننده دندان شفاف اطلاق می شود. یعنی به تمام این پلاک ها، صرف نظر از برند و لابراتوار سازنده، الاینر گفته می شود که با کمک جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و  با اسکن 3 بعدی ساخته می شوند. (این تکنولوژی اکنون در کلینیک های دکتر درویش پور وجود دارد و ارتودنسی نامرئی و متحرک مراجعانمان با آن انجام می شود.)

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی و همه چیز درمورد آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتباط چاقی و سرطان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اینکه چه عواملی در چاقی باعث می‌شنود تا ما دچار سرطان شویم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

ارتباط بین چاقی و سرطان

در خصوص ارتباط بین چاقی و سرطان تاکنون مطالعات زیادی صورت گرفته است. تحقیقات نشان می دهند که چربی بیش از اندازه در بدن خطر ابتلا به سرطان های متعدد مثل سرطان مری، معده، کبد، کلیه و سرطان های بسیار دیگر را افزایش می هد.

آنچه که کاملا مشخص نیست این است که چاقی مفرط دقیقا چگونه باعث افزایش این خطر می شود. متخصصین معتقدند که التهاب ناشی از چربی احشایی (چربی که اندام های حیاتی را احاطه می کند) مقصر اصلی افزایش خطر ابتلا به سرطان در افراد بیش از اندازه چاق است. چربی احشایی اضافه باعث اختلال در پروسه های خاص بدن شامل مدیریت هورمون هایی مثل انسولین و استروژن می شود.

سرطان آدنوکارسینومای مری چیست؟

داشتن وزن اضافی احتمال ابتلا به نوع خاصی از سرطان مری به نام آدنوکارسینومای مری (esophageal adenocarcinoma) را دو برابر می کند. این بیماری در سلول های گلو شروع شده و باعث تولید مخاط و مایعات دیگری می شود. رفلاکس معده و حرکت اسید معده به سمت مری از دیگر عوارض این بیماری است و رفلاکس معده در افراد چاق بیش از دیگران اتفاق می افتد.

سایر سرطان ها

احتمال ابتلا به سرطان کبد در افراد چاق دو برابر بیشتر از کسانی است که وزن متعادلی دارند. علاوه بر این، ارتباط میان چاقی و سرطان کبد در مردان بیشتر از زنان است و مردان چاق نسبت به زنانی با همین شرایط، به احتمال بیشتری به سرطان کبد مبتلا می شوند. محققان به سایر دلایل ابتلا به سرطان کبد به عنوان جزئیاتی از رابطه ی آن با اضافه وزن نگاه می کنند. عفونت های ویروسی کبد مانند سیروز یا زخم در کبد که بر اثر هپاتیت یا مصرف بیش از حد الکل ایجاد شده هم می توانند منجر به سرطان کبد شود. التهاب ناشی از این موارد، درست مانند التهاب ناشی از اضافه وزن خواهد بود. در تمامی این موارد، التهاب به گونه ای است که منجر به رشد سرطانی سلول های کبد می شود.

اضافه وزن در یک خانم، احتمال ابتلا به سرطان سینه را در وی بالا می برد اما این اتفاق بعد از یائسگی رخ می دهد. خانم های یائسه ای که چاق هستند، حدود ۴۰-۲۰ درصد احتمال بیشتری برای ابتلا به سرطان سینه دارند و هرچه BMI فرد بیشتر باشد، این احتمال قوی تر می شود. بافت های چربی باعث ترشح استروژن می شوند؛ بعد از یائسگی، این بافت ها تبدیل به اصلی ترین منبع هورمون در یک زن می شود. اما استروژن به تشدید احتمال ابتلا به سرطان سینه کمک می کند و هرچقدر چربی بدن زن بیشتر باشد، خطر بروز سرطان سینه بیشتر خواهد شد.

کسانی که از اضافه وزن خود رنج می برند، دو برابر بیشتر از افراد با وزن نرمال در معرض سرطان بالای معده (gastric cardio cancer) هستند. در این نوع سرطان، قسمت بالای معده که نزدیک ترین قسمت به مری است، به بیماری آلوده می شود.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتباط چاقی و سرطان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با یک جراح لاغری در این زمینه مشورت کنید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب اینجاییم تا اطلاعات بسیار خبوی را در رابطه با ارتباط میان سنگ کیسه صفرا و لاغری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما دوستان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

کیسه صفرا چیست؟ صفرا اصلا چیست؟

کیسه صفرا یکی از ارگان ها یا اندام های مهم و حساس در سیستم گوارش ما انسان ها است. این اندام، کوچک و گلابی شکل است که زیر کبد و در مجاورت معده قرار دارد. کیسه صفرا ساختاری است که مایعی به نام صفرا را در خود ذخیره و آزاد می کند. صفرا نیز مایعی است که در اصل توسط کبد تولید می شود و به هضم چربی های موجود در غذایی که می خوریم کمک می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد درمان دیابت نوع دو به کمک عمل جراحی لاغری بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

مکانیزم کیسه صفرا

قبل از شروع غذا خوردن، این کیسه پر از صفرا است. هنگامی که شروع به خوردن می کنید، کیسه صفرا سیگنال هایی برای انقباض و فشار دادن صفرای ذخیره شده از طریق مجاری صفراوی دریافت می کند. صفرا در نهایت راه خود را به بزرگترین مجرای صفراوی شما یعنی مجرای صفراوی مشترک پیدا می کند.

صفرا در نهایت از طریق مجرای صفراوی مشترک به دوازدهه، اولین قسمت روده کوچک شما وارد می شود. اینجا جایی است که مایع با غذا مخلوط می شود. بعد از خوردن غذا، کیسه صفرا خالی است و شبیه یک بادکنک تخلیه شده است و منتظر است دوباره پر خواهد بود.

همچنین با 7 رژیم لاغری سریع بیشتر آشنا شوید.

سنگ کیسه صفرا

مواد شیمیایی زمانی تولید می شوند که بدن گلبول های قرمز را بشکند که در این صورت سطح بیلی روبین می تواند به طور چشمگیری بین افراد مبتلا به سیروز کبدی (زخم کبدی) افزایش پیدا کند. افزایش بیلی روبین موجب عفونی شدن صفرا یا برخی بیماری های خونی دیگر می شود. نهایتا وجود بیش از اندازه ی بیلی روبین در سیستم بدن می تواند منجر به ساخت سنگ های کیسه صفرا شود.

در زمان های تشدید بیماری، می توان با استفاده از دارو های ضد انقباض، مسکن و ضد تهوع، درد را آرام کرد. اما هیچ یک از این ها نمی تواند سنگ ها را از بین ببرد. به همین جهت، راه درمان جراحی است که می توان به روش لاپاراسکوپی یا باز آن را انجام داد. توصیه می شود که در هنگام مشاهده هر یک از علائم سنگ کیسه صفرا، سریع تر به پزشک مراجعه کنید و درمان خود را عقب نیندازید. زیرا عوارض آن می تواند افزایش پیدا کند. هدف از این جراحی برداشتن خود کیسه صفراست تا از ساخته شدن سنگ های بیشتر در آینده جلوگیری شود. به طور کلی این جراحی می تواند به صورت لاپاراسکوپی یا باز انجام گیرد.

درمورد عمل جراحی ساسی بای پس بیشتر بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه سنگ کیسه صفرا و ارتباط آن با چاقی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر می‌خواهید تا در این زمینه بیشتر بدانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما سایت خوب جراحی لاغری را بررسی کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز دراین مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان برای بانوان باردار را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم و به شما بگوییم که آیا به عنوان یک مادر باردار برای درمان نا هنجاری های دهان و دندان های خود می‌توانید از ارتودنسی دندان استفاده کنید یا خیر. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تاثیرات دوره بارداری بر روی دهان و دندان

بارداری باعث بروز تغییرات زیادی در بدن خانم های باردار می شود. این تغییرات که به واسطه نوسانات هورمونی رخ می دهد حتی دندان ها و سلامت دهان و دندان مادران حامله را تحت تاثیر خود قرار می دهد و معمولاً یک امر طبیعی در بیشتر بارداران است.

به عنوان مثال، تغییرات هورمون های بارداری در واقع می تواند در برخی افراد دندان ها را شل یا لق کند. علاوه بر این، تغییرات شدید این هورمون ها ممکن است بر روی واکنش بدن مادران باردار به باکتری های دهان تأثیر بگذارد.

بروز این تغییرات در مجموع می تواند منجر به تورم لثه و ناراحتی بیشتر در دندان ها و دهان شود. بنابراین برخی از خانم ها در این دوران ممکن است روزهای نسبتا پر چالشی را تجربه کنند. به همین جهت همیشه توصیه می شود بهداشت دهان و دندان در این دوران بیشتر رعایت شود و حتما به یک مرکز دندانپزشکی بارداری که خدمات مرتبط با بارداران را ارائه میدهد مراجعه شود.

ارتودنسی نامرئی

به استفاده از تمام دستگاه های ارتودنسی که برای منظم کردن دندان ها استفاده می شوند اما حین استفاده  اصلا قابل توجه و یا در دید نیستند، ارتودنسی نامرئی گفته می شود. اغلب زمانی که صحبت از این روش ارتودنسی به میان می آید منظور استفاده از پلاک های بیرنگ دندان هستند که نامنظمی های دندانی جزئی تا متوسط را به خوبی  و با کمترین دردسر اصلاح می کنند.

حاملگی قبل از شروع درمان

گاهی اوقات ممکن است در طول درمان ارتودنسی حاملگی رخ دهد و یا شخص با خواست خودش برای بارداری اقدام کند. در چنین شرایطی اگر قبل از شروع بارداری کلیه معاینات، تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس و …. صورت بگیرد، آن شخص می توان به راحتی زیر نظر دکتر ارتودنسی خود درمانش را آغاز کند.

هزینه ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی از ارزانترین روش های ارتودنسی است و معمولا تعرفه آن مناسب است. چنانچه مشکل نامنظمی دندان های شما جزئی تا متوسط باشد می توانید با صرف هزینه ای که از ۳ میلیون به بالا شروع می شود، تحت درمان با پلاک ها نامرئی قرار بگیرید. برای جزئیات بیشتر بر روی هزینه ارتودنسی نامرئی کلیک کنید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی و این که آیا خانم های باردار می‌توانند از این روش استفاده کنند یا نه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن لذت برده باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

بسیاری از افراد این سوال در ذهنشان پیش آمده است که آیا عمل جراحی اسلیو معده می‌تواند در بارداری شخص در آینده تداخلی ایجاد کند یا خیر. خب ما امروز در این مطلب اینجاییم تا پاسخ این سوال مهم را بدهیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

اسلیو و بارداری

در جراحی اسلیو، بیش از نیمی از معده یعنی چیزی حدود ۸۰ درصد از آن برش خورده و برداشته می شود. این امر سبب می گردد که از اشتهای بیمار کاسته شده و بیمار شدیداً اشتهای خود را از دست بدهد. این از دست رفتن اشتها، موجب کاهش وزن شده و فرد دیگر دچار اضافه وزن نخواهد گردید.

بخشی از معده که برش زده می شود فوندوس نام دارد و عامل تولید هورمون گرلین است. این هورمون مهم ترین فاکتور در چاقی بوده و عدم وجود آن، سبب از بین رفتن چاقی می شود.در اسلیو معده، بخشی از معده برای جذب کمتر مواد غذایی خارج شده و معده همانند لوله باریکی می شود که شباهت زیادی به موز دارد.

عوارض بعد از جراحی اسلیو

الازم به ذکر است که احساس درد در روزهای اول می تواند در افراد مشاهده شود که شدت و ضعف آن بستگی به آستانه تحمل درد افراد دارد. از دیگر موارد می توان به تهوع، استفراغ، سوزش معده به مدت ۱ الی ۳ ماه اشاره کرد.تجربه رسیدن به وزن ایده آل، احساس فوق العاده ای را در فرد ایجاد می کند.  پس از انجام عمل برای دست یابی به نتیجه موفق، باید ورزش و رژیم غذایی سالم را رعایت کرد.دوره نقاهت ۲–۳ هفته است و ۴-۶ ماه بعد از این عمل نباید ورزش سنگین انجام داد.

بارداری پس از اسلیو

در پاسخ باید گفت طبق تحقیقات صورت گرفته، ثابت شده است که بارداری بعد از اسلیو معده بسیار بهتر از بارداری در چاقی بیش از حد است.  زمانی که فرد اضافه وزن شدید دارد، ممکن است به علت غیرطبیعی بودن هورمون ها، در بارداری با مشکل مواجه شود. کیست های تخمدان نیز با کاهش وزن بهبود یافته و احتمال بارداری افزایش می یابد.

بعد از جراحی اسلیو معده، فرد در معرض کم آبی بدن، کمبود پروتئین و دیگر مواد مغذی قرار می گیرد. این امر می تواند شرایط خطرناکی برای جنین در حال رشد فراهم آورد. البته اگر شخص باردار باشد و قصد انجام این عمل را داشته باشد، بهتر است منتظر بماند و پس از گذشت یکسال و نیم در صدد انجام آن برآید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اختلالات ممکن در بارداری به خاطر عمل جراحی اسلیو و همچنین تداخل این دو با شما دوستان بیشتر صحبت کنیم. اگر باز هم دو دل و مشکوک هستید نسبت به این موضوع می‌توانید با یک جراح اسلیو و یا یک متخصص زنان و زایمان در این مورد مشورت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا درمورد یکی از اصلی ترین قطعات هیوندای و کیا یعنی لنت ترمز صحبت کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کیا استینگر، یکی از پر فروش ترین خودرو های کره ای را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لنت ترمز و عملکرد آن

سالم بودن آن اهمیت زیادی دارد؛ چرا که امنیت و ایمنی شما در حین رانندگی به آن بستگی دارد. وظیفه اصلی لنت ترمز ، کند کردن یا توقف حرکت ماشین یا وسیله نقلیه (اتومبیل، کامیون، قطار، موتورسیکلت و …) است. ترمزهای وسیله نقلیه به شما این امکان را می‎‌دهد که در صورت نیاز سرعت خود را کم کرده و خودرو را متوقف کنید.

چنانچه بخواهید ناگهان در خیابان‎‌ها و اتوبان متوقف شوید مجموعه‎‌ای از لنت‎های ترمز با کیفیت بالا می‎تواند تفاوت ایجاد کند. وقتی پدال ترمز را فشار می‎‌دهید کولیس‎‌های ترمز خودرو، لنت‌‎های ترمز را در برابر روتورهای متصل به چرخ‎‌های خودرو فشار می‌‎دهند. اصطکاک بین لنت ترمز و روتورها باعث کند شدن وسیله نقلیه شما می‌‎شود. با گذشت زمان، اصطکاک باعث سایش لنت‎‌های ترمز می‌‎شود و در نهایت نیاز به تعویض دارد.

لنت‌‎های ترمز از طریق اصطکاک، انرژی جنبشی خودرو را به انرژی گرمایی تبدیل می‌‎کنند. دو لنت ترمز با سطوح اصطکاک رو به روتور در ترمز وجود دارد. وقتی ترمز‎ها به صورت هیدرولیکی استفاده می‌‎شوند کولیس دو لنت را به هم فشار می‌‎دهد یا روتور در حال چرخش را فشار می‌‎دهد تا وسیله نقلیه کند و متوقف شود.

هنگامی که یک لنت ترمز در اثر تماس با روتور گرم می‌‎شود مقدار کمی از اصطکاک خود را به دیسک منتقل می‌‎کند و یک پوشش خاکستری بر روی آن باقی می‎‌ماند. لنت ترمز و دیسک به یکدیگر چسبیده و اصطکاک ایجاد شده خودرو را متوقف می‎کند.

کیا استینگر

موتور استینگر پرفورمنس با حجم 3.3 لیتری کار شده است و دارای 6 سیلندر است. این موتور با نام T-GDi شناخته میشود و با یک سیستم خروج دود اسپرت تلفیق شده است.  علاوه بر این یک سیستم اکو نیز به صورت پیشفرص میتواند در انیار و دسترس خریداران قرار بگیرد. قدرت موتور این ماشین نسبت به مدل های پیشین 3 اسب بخار بیشتر و معادل 365 اسب بخار است.

مشابه نسخه قبلی این ماشین جذیذ، ما یک مانیتو 8 اینچی داریم که البته مشتری ها میتوانند به صورت سفارشی درخواست نصب مانیتور 10.5 اینچی برای این ماشین را به جای مانیتور پیشفرض بدهند. این مانیتور جدید در اغلب ماشین های هم رده و رقیب وجود دارد اما نمایشگر استاندارد کیا استینگر 8 اینچی است.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لنت ترمز مناسب برای خودرو شما و کیا استینگر را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر قصد تهیه لوازم یدکی خودرو خود را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در مطلب سعی داریم تا در مورد یکی از مشکوک ترین علل چاقی با شما دوستان عزیز صحبت کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه با شما به اشتراک بگزاریم. چاقی با ویتامین یکی از مباحث جنجالی میان افرادی است که قصد لاغر شدن دارند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه با شما دوستان به اشتراک بگزاریم.

وزن و مواد مغذی

گاهی اوقات سوخت و ساز ضعیف بدن ناشی از اضافه وزن است. همچنین براساس کلینیک مایو در ایالات متحده، بیشتر اوقات اضافه وزن به دلیل مصرف بیش از حد موادغذایی و نوشیدنی ها بدون فعالیت فیزیکی برای سوزاندن کالری اضافی می باشد. سایر عوامل مرتبط با اضافه وزن شامل ژنتیک، سابقه خانوادگی، دریافت برخی از داروها و خواب ناکافی است. همچنین باید یادآور شد که با افزایش سن میزان کالری مورد نیاز بدن کاهش می یابد. بنابراین برای پایین آوردن وزن، میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهید. همچنین پیروی از یک رژیم غذایی غنی از تمام ویتامین ها و موادمعدنی مورد نیاز بدن توصیه می شود. ورزش های هوازی و تمرینات قدرتی نیز در کمک به کاهش وزن موثر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کالری اینجا کلیک کنید.

بدن به ۶ ماده مغذی نیاز دارد که شامل کربوهیدرات ها، چربی، پروتئین، ویتامین ها، موادمعدنی و آب است.  تنها کربوهیدرات، چربی و پروتئین برای بدن کالری فراهم می کنند. کربوهیدرات ها و پروتئین ها در هر گرم ۴ کالری و چربی ها در هر گرم ۹ کالری به بدن می رسانند. کربوهیدرات ها در غذاهایی مانند برنج، پاستا، سبزیجات، میوه ها، لوبیاها، نخودها و غلاتی از جمله نان وجود دارد. همچنین پروتئین از طریق گوشت، مرغ، تخم مرغ، لوبیاها، شیر و سایر فرآورده های لبنی از جمله پنیر قابل دریافت است. چربی نیز در بسیاری از موادغذایی از جمله گوشت، کره، پنیر، روغن های شیرینی، مغزها و روغن های سبزیجات وجود دارد. همچنین ویتامین های موجود در موادغذایی فاقد کالری بوده، هر چند برای رشد، نمو و عملکرد سلولی حیاتی است.

درمورد عمل ساسی بای پس معده بیشتر بدانید.

ویتامین ها

سیزده ویتامین برای سلامت انسان ضروری است. این ویتامین ها شامل A، C، D، E، K و هشت ویتامین گروه B بوده که ویتامین های گروه B شامل تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، بیوتین، اسید فولیک، ویتامین B6 و ویتامین B12 است. هر ویتامین برای حفظ سلامتی عملکرد خاصی را در بدن دارد. برای نمونه، ویتامین C برای سلامت دندان ها و لثه ها ضروری بوده و این ویتامین در افزایش جذب ماده معدنی آهن و کمک به درمان جراحات مفید است. ویتامین D همچنین به جذب ماده معدنی کلسیم کمک می کند که برای استحکام استخوان ها و دندان ها مورد نیاز می باشد. کمبود ویتامین ها منجر به کاهش سلامتی و افزایش خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و پوکی استخوان می شود.

همه چیز را درمورد رژیم های لاغری بدانید.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب تمام تلاش خود را کردیم تا همه چیز را در زمینه چاقی به وسیله ویتامین ها را در اختیار شما دوستان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

جراحی لاغری یکی از روش های اصلی لاغر شدن سریع است. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه رژیم لاغری، کالری و عمل اسلیو معده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این سه موضوع مهم در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و راجع به آنها بحث کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مزایای جراحی لاغری

وقتی جراحی لاغری انجام می دهید، در واقع با یک تیر، ده نشان زده اید، نه فقط به زندگی تان سر و سامانی داده اید و از زیر بار برخی از بیماری ها سالم بیرون آمدید بلکه از همه مهم تر، مرگ را چند روزی به تاخیر انداخته اید و زمان بیشتری برای زندگی کردن خریده اید. این همه از مهم ترین مزایای جراحی لاغری اند.

کالری

لوری رایت، یکی از استادان دانشگاه فلوریدای شمالی، در جواب به سوال کالری چیست به زبان ساده می گوید کالری چیزی نیست جز یک عدد! این عدد قرار است میزان انرژی دریافتی از یک مواد غذایی را به نمایش بگذارد و یا بگوید بدن ما چه میزان انرژی برای فعالیت های روزمره نیاز دارد.

اگر رفته باشید به یک فروشگاه مواد غذایی، که حتما رفته‌ اید، و اگر چشم تان به پاکت خوراکی افتاده باشد، که حتما افتاده است، لابد با اصطلاح «کیلوگرم کالری» آشنایی دارید. هر کیلو گرم کالری برابر است با 1000 کالری.

رژیم غذایی

برخی معتقدند هر چه هست، زیر سر کربوهیدرات‌ هاست: قندها و نشاسته‌ ها و فیبرهای «زشت و زننده ‌ای» که توی میوه و لبنیات و سبزیجات و حبوبات جا خوش کردند! نمی‌شود زد زیرش و گفت کربوهیدرات‌ها هیچ نقشی در افزایش کالری ندارند. چون دارند. اما نمی ‌شود آن‌ها را هم به کلی حذف کرد از برنامه غذایی! به هر حال کربوهیدرات‌ها نوعی از مواد مغذی مورد نیاز بدن به حساب می‌آیند.

عمل اسلیو معده

عنوان عجیب و غریبی هم دارد؛ عمل اسلیو معده را می‌گویم! اما مزایا و کار ویژه‌اش همچون نامش عجیب و غریب نیست. آشناست! در مقاله‌ای با عنوان «جراحی لاغری ؛ آری یا نه؟!» به آن اشاره کرده‌ایم. اسلیو معده شکلی از عمل جراحی است که از متد لاپاراسکوپی بهره می‌برد. قبول! کافی نیست و اگر بود این مقاله پا نمی‌گرفت! دیگر لازم نبود از چیستی اسلیو معده بنویسیم، عوارض این جراحی را زیر ذره‌بین ببریم و فوایدش را بشماریم.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات جامع و کاملی را در زمینه رژیم های لاغری و مزایای جراحی لاغری را در اختیار شما دوستان قرار دهیم و توضیحاتی را نیز درمورد کالری و عمل اسلیو معده در اختیار شما دوستان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لاغری، چاق شدن و محاسبه BMI در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به دوستان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه کسب کنید.

ورزش سخت

نه امکان ندارد بشود روی ورزش های سنگین در ناحیه شکم تمرکز کرد وقتی یک لایه چربی سفت و سخت بر روی آن قرار گرفته است. پس بهتر است تمرینات ورزشی تان همه اندام های بدن را با خود درگیر کنند. ورزش های هوازی می توانند گزینه های مناسبی برای از دست دادن چربی های بدن باشند. مهم نیست که در روز و یا در هفته چقدر برای ورزش کردن زمان می گذارید، مهم این است که هر روز با شدت بیشتری ورزش کنید و کالری بیشتری بسوزانید. سخت ورزش کردن مسیر کار شما را برای لاغری شکم و پهلو ها راحت تر می کند. به زبانی دیگر: لاغری شکم و پهلو سریع بدون ورزش امکان ندارد!

همچنین درمورد لاغر شدن بیشتر بدانید.

تقویت عضلات میانی

اگر می خواهید عضلات میانی بدن را تقویت کنید، دراز و نشست و یا همان پلانک یک ورزش بسیار کارامد است. وقتی تمرکز خودتان روی عضلات میانی می گذارید، در واقع دارید عضلات کل بدن را تقویت می کنید. همین طور پلانک کمک می کند تا تعادل حرکتی تان اصلاح شود و کمر و سینه قوت بگیرد.

این ورزش انواع و شکل های گوناگونی دارد. هر روز یکی از انواع پلانک را تمرین کنید. آن وقت می بینید می توانید عضلات بدن را حس کنید و همین باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورید. لاغری شکم و پهلو سریع بدون ورزش ممکن نیست.

لاغری موضعی

ممکن است بپرسید پس لاغری شکم و پهلو با تزریق چی؟ آیا نمی شود به کمک روش های لاغری موضعی از شرّ آن چربی ها خلاص شد؟ واقعیت این است که نمی توانیم تاثیر لاغری موضعی را به کل انکار کنیم اما به طور قطعی می توانیم بگوییم که لاغری موضعی هم حتی بدون رعایت موارد بالا چندان دوام نمی آورد و خیلی زود اثرش را از دست می دهد.

حالا که حرف از لاغری موضعی و باورهایی که دور و ور این عمل لاغری شکل گرفته است، گفتیم، از چند باور نادرست دیگر درباره مثلا لاغری شکم و پهلو بدون لاغری صورت و چیزهای از این قبیل هم حرف بزنیم.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لاغری شکم و پهلو، محاسبه BMI و چاق شدن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب قصد درایم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را درمورد هزینه ارتودنسی ارزان در اختیار شما دوستان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید. 

هزینه ارتودنسی در سال 1400

در این جدول تمام هزینه های مربوط به درمان های ارتودنسی درج شده است. البته به این نکته توجه کنید که برآورد دقیق قیمت درمان تنها با معاینه حضوری امکانپذیر است و نه تنها جدول زیر که تمام هزینه های که در اینترنت درج شده هزینه های حدودی هستند.

عوامل زیادی روی تعرفه ارتودنسی تاثیر میگذارند اما ما سعی کرده ایم که از میان این عوامل 8 مورد که تاثیر بیشتری بر هزینه ها دارند را توضیح دهیم. این 8 عامل عبارتند از:

  1. نیاز  به کشیدن یا نکشیدن دندان

  2. تجربه و مهارت متخصص

  3. روش درمان

  4. نوع مشکل

  5. سن و سال

  6. شدت مشکل

  7. مدت زمان درمان

  8. موقعیت و محل درمان شما

ما به والدین توصیه می کنیم که کودکان را از سن 6 تا 8 سالگی به نزد متخصص ارتودنسی ببرند تا تحت معاینه قرار بگیرند. اگر در این سن مشخص شود مشکل نامرتبی دندانی وجود دارد و یا ممکن است در آینده ناهنجاری فکی ایجاد شود سریعاً درمان اولیه به منظور پیشگیری یا متوقف کردن مشکل شروع می شود.

درمان اولیه می تواند با هزینه بسیار پایین تر از بروز مشکلات و ناهنجاری ها در آینده پیشگیری کند و زندگی بهتری را برای فرزندان در آینده به وجود بیاورد. اگر مشکلات به موقع برطرف نشوند احتمالا کودک در آینده با مشکلات سلامت دهان و دندان روبرو خواهد شد. به جز کاهش اعتماد به نفس و مشکلات متنوع دهان و دندان مانند پوسیدگی های مکرر، هزینه های دندانپزشکی کودکان نیز بیشتر می شود.

درمورد دندانپزشکی با لیزر بیشتر بدانید.

اما اگر در سنین پایین درمان ارتودنسی شروع شود نه تنها هزینه ارتودنسی کاهش میابد بلکه از پرداخت هزینه های احتمالی در آینده خود را مصون خواهید کرد. سوای از این موضوع، به طور کلی قیمت ارتودنسی دندان در کودکان کمتر از هزینه ارتودنسی در بزرگسالان است.

لزوما هر کسی که به نزد یک متخصص ارتودنسی مراجعه می کند مشکلات انچنانی ندارد. مثلا قرار نیست که یکی از فک هایش نسبت به دیگری جلو یا عقب باشد. گاهی اوقات ممکن است یک یا چند دندان کوتاه تر از سایر دندان ها باشند و یا بین دندان ها مقدار کمی فاصله وجود دارد. هزینه ارتودنسی در این موارد معمولا کمتر است زیرا مشکل جزئی است. اما اگر فک ها ناتراز باشند معمولا قیمت ارتودنسی بیشتر می شود.

همه چیز را درمورد دندان درد و روش های خانگی درمان آن بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان و عوامل موثر بر تعیین هزینه های آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما دوستان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. 

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/

 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار جامع و خوبی را در زمینه کلینیک دندانپزشکی و ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی خوب را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر قصد دارید تا بدانید که یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

یک کلینیک دندانپزشکی و ویژگی های آن

کلینیک دندانپزشکی مکانی است که شما می‌توانید در آنجا تمام مشکلات دهان و دندان و فک های خود را برطرف کنید. این مشکلات می‌تواند شامل عصب کشی، کاشت ایمپلنت، کشیدن دندان، اصلاح طرح لبخند، ارتودنسی، لمینت و کامپوزیت و هزاران کار دیگر که به دندانپزشکی ربط دارد باشد.

همچنین دقت داشته باشید که کلینیک دندانپزشکی جایی است که برای هر یک از خدمات دندانپزشکی، یک متخصص مجرب حضور داشته باشد.

یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید معیار های نامبرده شده در زیر را داشته باشد تا ما بتوانیم به آن کلینیک اطمینان کامل را داشته باشیم و به عنوان یک کلینیک خوب به دیگران، آن را معرفی کنیم. از جمله این معیار ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موقعیت جغرافیایی و تعیین آن برای بیمار بستگی به خواسته و یا مشکل او دارد. بدون شک برای پیدا کردن یک مطب و یا کلینیک دندانپزشکی برای انجام کار های غیر اورژانسی، مانند ترمیم و زیبایی دهان و دندان باید به دنبال بهترین کلینیک شهر خود بگردید.

در هر شغل و هر صنفی، این موضوع می‌تواند بالاترین اهمیت را داشته باشد. برای مثال شما اگر بخواهید ماشین خود را نزد یک مکانیک ببرید، پیش کسی می‌برید که آشنا، فامیل و یا دوستان شما از او تعریف کرده باشند. ارزیابی میزان رضایت مراجعین یک کلینیک می‌تواند در تعیین یک کلینیک دندانپزشکی خوب بسیار حائز اهمیت باشد.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که یک دندانپزشک عمومی قادر به انجام دادن همه کاری برای دندان های ما هست، اما صد در صد در اشتباه هستند. یک دندانپزشک عمومی تنها از پس انجام کار های عمومی دندانپزشکی مانند، پرکردن دندان و… بر می‌آیند.

قطعا شما نیز مانند بسیاری از افراد، رفتار با ارباب رجوع برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است. رفتار محترمانه پرسنل یک کلینیک با بیماران می‌تواند یکی از موثر ترین عوامل برای انتخاب یک کلینیک به عنوان بهترین کلینیک دندانپزشکی شهر باشد.

در واقع در کشور ما، کلینیک ها و پلی کلینیک ها را با نام درمانگاه می‌شناسند. درمانگاه یک محیط درمانی است که در آن به پذیرش و معالجع بیماران به صورت سرپایی می‌پردازند. یک درمانگاه شبانه روزی تفاوتش با سایر درمانگاه ها این است که، بیمار می‌تواند برای مدت 24 ساعت آنجا بستری باشد. در کشور ما، در اکثر شهر ها کلینیک های شبانه روزی برای معالجع بیمار ها وجود دارد که بسته به جمعیت آن شهر، تعداد این کلینیک های دندانپزشکی شبانه روزی کم یا زیاد می‌شود.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه یک کلینیک دندانپزشکی خوب و وِیژگی های آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدورایم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندانپزشکی با لیزر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با دما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید و از آن استفاده کنید.

کاربرد های دندانپزشکی با لیزر

وقتی برای نوبت دندانپزشکی با لیزر مراجعه می‌کنید، ممکن است تعجب کنید که این فرآیند چقدر شبیه سایر درمان‌های دندانپزشکی است. در حین استفاده از لیزر، احساس لرزش؛ درد یا ناراحتی نمی‌کنید. هرگونه خونریزی که اتفاق می‌افتد بلافاصله از بین می رود. نور لیزر در برخورد به بافت واکنشی ایجاد می‌کند و در نتیجه‌ی آن، بخشی از بافت از بین رفته یا به آن شکل داده می‌شود. دندانپزشکی با لیزر برای برخی از کارهای درمانی انجام می‌شود، از جمله:

  1. درمان پوسیدگی دندان
  2. سفید کردن دندان‌ها
  3. درمان بیماری لثه
  4. درمان حساسیت بیش از حد دندان

هزینه عنواع روش های درمانی با لیزر

روش‌های درمانی استفاده شده در دندانپزشکی با لیزر از جمله موارد گفته شده در بالا، بسته به روش انجام شده و تجهیزات لیزر مورد استفاده، می‌توانند از نظر قیمت متفاوت باشند. استفاده از لیزر در مقایسه با درمان غیر لیزری، می‌تواند هزینه‌ی کمتری داشته باشد زیرا درمان لیزر معمولاً در جلسات کمتری انجام می‌شود. بعلاوه بسیاری از بیمه‌ها هزینه‌های آن را پوشش می‌دهند. تنها کافی است قبل از انجام این موضوع را بررسی کنید.

خطرات احتمال استفاده از دندانپزشکی با لیزر

خطرات دندانپزشکی با لیزر نسبتاً کم است. یافتن یک متخصص دندانپزشکی ماهر برای این کار بسیار مهم است، زیرا استفاده از طول موج یا سطح قدرت اشتباه می‌تواند به بافت آسیب برساند. برای یافتن یک دندانپزشک واجد شرایط برای لیزر درمانی، به دنبال متخصصی باشید که دوره‌های آموزشی را گذرانده و آموزش‌های مناسب را دیده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عکس دندانپزشکی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

مزایا و معایب استفاده از دندانپزشکی با لیزر

مزایا:

  1. لیزرهای بافت نرم هنگام نفوذ به بافت، انتهای عصب و رگ‌های خونی را مهر و موم می‌کنند. به همین دلیل، بسیاری از افراد پس از لیزر درمانی، تقریباً هیچ دردی را تجربه نمی‌کنند.
  2. احتمال عفونت‌های باکتریایی کمتر است زیرا لیزر ناحیه را ضدعفونی می‌کند.
  3. نیاز به بخیه در مورد استفاده از لیزرهای بافت نرم کاهش می‌یابد.

معایب:

  1. خطر آسیب به لثه در هنگام کار با لیزرِ سخت وجود دارد.
  2. برخی از روش‌های لیزر هنوز به بیهوشی نیاز دارند.
  3. از لیزر نمی‌توان روی دندان‌هایی که قبلاً با آمالگام پر شده‌اند استفاده کرد.
  4. لیزرهای سخت گاهی اوقات باعث آسیب رساندن به دندان می‌شوند.
  5. بعضی اوقات برای تکمیل پر کردن، شکل دادن و پرداخت در پر کردن، به مته نیاز است.

همچنین درمورد دندان درد و روش های درمان آن در منزل بیشتر بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندانپزشکی با لیزر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موض.ع به شما بگوییم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به وبسایت تهران دنتال مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه جراحی های لاغری و خطرات آنها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. برای اینکه اطلاعات خود را در این موضوع بالا ببرید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

آیا جراحی های لاغری می‌توانند خطرناک باشند؟

اضافه وزن و چاقی علاوه بر اینکه دلیل عمده ی بسیاری از بیماری های خطرناک از جمله سرطان و سکته ی مغزی است. همچنین تأثیر بسزایی نیز در ظاهر و اعتماد به نفس افراد دارد. به عبارت دیگر چاقی می تواند باعث آسیب های روحی از جمله افسردگی و انزوا طلبی شود. این تأثیرات خطرناک دانشمندان و جراحان را به فکر چاره ای برای درمان این عارضه انداخت.رژیم غذایی و ورزش قدیمی ترین روش های درمان چاقی هستند که دوره ی درمان بسیار طولانی داشته و در اکثر موارد نتیجه ی مطلوبی نخواهند داشت.

حدود ۲۰ سال پیش جراحی های لاغری پا به عرصه نهادند اما به دلیل نوظهور بودن خطرات فراوانی برای سلامت بیمار داشتند. هیچ اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی قبل و بایدها و نبایدها به بیمار داده نمیشد لذا او از سرنوشت خود پس از جراحی خبری نداشت.پیشرفت علم و تکنولوژی در این زمینه نیز به کمک بشر آمده است و روش های جدید لاغری با جدیدترین متدها و برنامه ریزی های دقیق زیر نظر پزشکان و جراحان مجرب منجی زندگی بسیاری از افراد دنیا شده اند.

همه چیز را در زمینه عمل ساسی بای پس بدانید.

جراحی لاغری انواع مختلفی دارد و متناسب با شرایط فیزیکی و سلامتی هر فرد مناسب ترین روش به او پیشنهاد می شود.ممکن است فردی با اسلیو معده کاهش وزن چشمگیری داشته و روند زندگیش تغییر کند اما همین روش بر روی فردی دیگر بی تأثیر باشد. درست است که با جراحی لاغری می توان کیفیت زندگی را بهبود بخشید اما این روش نیز مانند سایر جراحی ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. بیمار باید با آگاهی کامل از این مزایا و معایب و در نظر گرفتن شرایط شخصی خود اعم از شرایط مالی، سلامتی، فیزیکی و …. در مورد انتخاب جراحی لاغری تصمیم بگیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ایمن ترین راه های جراحی لاغری اینجا کلیک کنید.

مزایای جراحی لاغری

با تمام این مزایا باید بدانید که جراحی لاغری معجزه نیست. پس از جراحی نیز باید رژیم غذایی مناسبی داشته و سبک زندگی سالم را انتخاب نمایید. برخی افراد تصور می کنند که پس از جراحی لاغری می توانند هرچیزی که قبل از این در رژیم غذایی آن ها ممنوع بوده است را با خیال راحت میل کنند! این تصور کاملاً غلط است.جراحی لاغری راهی برای عملکرد بهتر رژیم غذایی و ورزش است نه جایگزین آن ها. مقدار کاهش وزن، ماندگاری آن، میزان بهبود کیفیت زندگی و امنیت فرد پس از جراحی معیارهایی هستند که پس از اتمام جراحی مورد بررسی قرار می گیرند. پس بعد از جراحی کار تمام نمی شود بلکه وارد مرحله ای جدید خواهید شد.

درمورد عمل جراحی اسلیو معده بیشتر بدانید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه جراحی های لاغری و خطرات آنها را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم ولی اگر فکر می‌کنید با زهم باید در این زمینه اطلاعات کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما یکسر به وبسایت خوب جراحی لاغری که در این زمینه به طور تخصصی فعالیت می‌کند بزنید. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.ن شسشی



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

هر آنچه امروز در این مطلب می‌خواهیم راجع به آن صحبت کنیم، درمورد لاغری بخشی از صورت است که کمتر به آن توجه می‌شود. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لاغری چانه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لاغری چانه

چانه پهن می تواند نمادی از مردانگی باشد. البته ممکن است برای برخی از زنان در صورت نگرانی از تمایل به ظاهر زنانه تر، مشکل ایجاد کند. فک های پهن یا مربعی می توانند به دلیل فشار زیاد عضلات در طرفین صورت، هنگام جویدن استفاده شوند. دندان قروچه به هنگام عصبانیت، به طور آگاهانه یا ناخودآگاه در هنگام خواب می تواند باعث بزرگ تر شدن اندازه عضله توده شما شده و منجر به ایجاد فک با وزنی سنگین شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد سندرم دامپینگ اینجا کلیک کنید.

زیبایی شناسی صورت

چانه مربعی شکل به طور کلی یک ویژگی کاملاً مردانه تلقی می شود. گشاد شدن یک سوم پایینی صورت می تواند به صورت کلی به صورت مربع درآید یا می تواند ظاهر طبیعی زاویه بین چانه و گردن را تحریف کند.از آن جایی که چانه پایین مربعی شکل اغلب در مردان قفقازی و بسیاری از مردان آسیایی یک ویژگی مثبت تلقی می شود، یک فک پایین گسترده می تواند باعث ناهماهنگی قابل توجه صورت و یا مردانگی صورت زن به ویژه در نژادهای آسیای شرقی شود.حتی در مردان خصوصاً در صورت عدم تقارن، اندازه فک پایین می تواند باعث ناهماهنگی صورت شود. صورت پهن و تحتانی در درجه اول می تواند به دلیل بزرگ شدن عضله فک پایین یا توده ایجاد شود.

همه چیز را درمورد هزینه جراحی لاغری بدانید.

تکنیک های لاغری چانه

چندین روش کاهش اندازه چانه، چه به وسیله جراحی و چه غیر جراحی وجود دارد. در حالت ایده آل، قبل از انتخاب روش درمان، بیمار معاینه می شود تا مشخص شود که علت آن استخوان، توده یا هر دوی آن است. به علاوه ، در صورت وجود علت قابل درمان، باید شناسایی شود.

ئرمورد عمل اسلیو معده بیشتر بدانید.

چانه مربعی

بیشتر خانم ها و حتی برخی از مردانی که به ظاهر خود زیاد اهمیت می دهند، ترجیح می دهند صورت بیضی یا v شکل داشته باشند.تعداد زیادی از افراد دارای یک چانه برجسته یا زشت هستند. این امر معمولاً به دلیل برجسته بودن ماستر می باشد که ماهیچه ای است که برای جویدن غذای ما استفاده می شود.برخی آسیایی ها معمولاً عضلات چانه بزرگ تری دارند. برخی از افراد با جویدن مکرر آدامس، عضلات فک را بزرگ می کنند.دیگران در هنگام خواب از دندان قروچه غیر ارادی رنج می برند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب قصد داشتیم تا اطلاعات بسیار خوب و جامعی را در زمینه لارغی بخشی از صورت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم که کمتر کسی درمورد آن می‌داند. لاغری چانه. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بواه باشد و از آن استفاده کرده باشید و برای شما مفید بوده باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وبسایت جراحی لاغری مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لاغری بازو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

لاغری بازو با ورزش

برای آب کردن چربی های بازو لازم نیست حتماً به باشگاه رفته و ساعت ها تمرین کنید. می توانید با چند حرکت ساده در منزل این کار را به راحتی انجام دهید. اراده ی قوی و پشتکار تنها ابزار مورد نیاز برای انجام این کار هستند.

چرخش مچ دست

چرخش مچ دست ساده ترین و تأثیرگذارترین تمرین برای کاهش چربی های دست می باشد. برای انجام این تمرین به وزنه نیاز دارید. اگر وزنه ندارید می توانید از بطری دو و نیم لیتری آب استفاده نمایید.

رژیم غذایی مهمترین عامل در تناسب اندام است. اگر رژیم غذایی نامناسبی داشته باشید حتی با ورزش کردن هم نمی توانید به اندام ایده آل خود برسید. یک رژیم غذایی مناسب سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی بوده و در عین حال کالری کمتری به بدن شما می رساند.

همچنین همه چیز را در زمینه BMI بدانید.

  1. روزانه و به طور منظم ورزش های هوازی انجام دهید.
  2. صبحانه را فراموش نکنید! اصلی ترین وعده ی غذایی صبحانه است پس به هیچ وجه نباید از آن غافل شد. نخوردن صبحانه باعث می شود در طول روز غذای بیشتری بخورید.
  3. از رژیم غذایی استفاده کنید که دارای کربوهیدرات های ساده باشد. این نوع کربودهیدرات ها آهسته می سوزند.
  4. رژیم غذایی باید غنی از فیبر باشد زیرا فیبر شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه داشته و برای افزایش متابولیسم بدن نیز مفید است.
  5. در هر وعده مقدار کمی غذا بخورید و نیاز روزانه خود را بین وعده های اصلی و میان وعده ها تقسیم نمایید. پس از وعده های کوچک در فواصل زمانی منظم استفاده کنید.
  6. بدن خود را هیدارته نگه دارید. برای سرعت بخشیدن به فرآیند متابولیسم در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کالری اینجا کلیک کنید.

دست و پای مخالف، راه رفتن جانبی

این ورزش علاوه بر تقویت بازوها عضلات پا را نیز تقویت کرده و انعطاف کمر را افزایش می دهد.

  • به مدت چند ثانیه در این موقعیت مانده و تمرین را با دست و پای مخالف ادامه دهید.
  • دست ها زیر شانه و زانوها زیر باسن باشند.
  • با کمک دست ها و زانوها بدن خود را از روی زمین بلند کنید.
  • دست راست را بالا آورده، انگشتان را به سمت جلو برده و پای چپ را بلند و صاف کنید.
  • به موقعیت اول بازگشته و شکم را به سمت لگن و ستون فقرات بکشید.
  • دست راست را به سمت پای چپ برده و نگه دارید.
  • پاهایتان را به یکدیگر متصل نمایید.
  • روی شکم دراز کشیده، دست ها را به عرض شانه باز کرده و روی زمین بگذارید.
  • دقت کنید که بدن در خط مستقیم قرار داشته باشد.
  • حال این حرکت را با دست و پای مخالف انجام دهید.

راجع به موثر ترین روش های لاغری شکم و پهلو بیشتر بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه عنواع روش های مورد استفاده در زمینه لاغری بازو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این روش ها به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/

 



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز اینجاییم تا همه چیز را درمورد مزایای ایمپلنت های دندانی برای شما بازگو کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید و در آینده دچار پشیمانی نشوید. تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

مزایای ایمپلنت دندان

ابتدا و قبل از هرچیزی اجازه دهید تا شما را با 7 تا از مزایای ایمپلنت دندان آشنا کنیم. بعد از خواندن این بخش حتما بخش معایب را با دقت بیشتری بخوانید.

ایمپلنت دندان در داخل استخوان فک قرار می گیرد و یک پروتز مصنوعی که شبیه تاج دندان طبیعی شما است در بالای آن چسبانده می شود. این پروتز را می توان با توجه به اندازه دهان و رنگ دندان های خود سفارشی کرد تا از سایر دندان های شما قابل تشخیص نباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دندان درد و راه های تسکین آن، اینجا کلیک کنید.

به عبارتی شما اصلا نباید نگران غیرطبیعی یا مصنوعی بودن دندان جدید خود باشید. زیرا همه چیز  طوری پیش می رود که شما در نهایت ایمپلنتی که از هر نظر شبیه به دندانتان است را خواهید داشت. این موضوع می تواند منجر به بهبود طرح لبخند و افزایش اعتماد به نفس منجر شود.

یکی از بزرگترین مزایای ایمپلنت دندان، دوام و طول عمر بالای آن است. پس از نصب ایمپلنت ها آن ها می توانند تا 25 سال دوام داشته باشند. در صورتی که بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت شود آن ها ممکن است تا آخر عمر نیز سالم باقی بمانند.

درمورد هزینه عکس دندان بیشتر بدانید.

با یک یا چند دندان از دست رفته ، ممکن است هنگام صحبت و غذا خوردن دچار مشکل شوید. ایمپلنت های دندانی می توانند این مشکل را با پر کردن جای خالی دندان ها برطرف کنند. افرادی که ایمپلنت دارند در مقایسه با افرادی که هنوز جای دندان از دست رفته خود را پر نکرده اند بهتر میجوند و در صحبت کردن مشکلی ندارند. بنابراین بهبود قدرت جویدن و بهبود ادای کلمات را باید از مزایای ایمپلنت دندان دانست.

زمانی که دندانی از دست برود رسیدگی به بهداشت دهان و دندان کمی دشوار می شود. زیرا احتمال پوسیدگی سطوح طرفی دندان هایی که در دو طرف حفره هستند بیشتر  می شود. اما اگر شما ایمپلنت بکارید، آن جایگاه پر می شود و روال سابق دندان های خود را تمیز می کنید.

از مزایای ایمپلنت دندانی این است که تمیز کردنشان بسیار آسان و مانند سایر دندان های طبیعی شما است. این یعنی لازم نیست بیشتر از دندان های طبیعی خودتان، ایمپلنت ها را تمیز کنید.

هنگامی که دندان خود را از دست می دهید ، استخوان اطراف آن ها به دلیل عدم فعالیت شروع به از دست دادن توده استخوانی می کند که اصطلاحا تحلیل استخوان نیز نامیده می شود. این از دست دادن استخوان، ممکن است منجر به تضعیف کل فک شود و خطر شکستگی های پاتولوژیک را افزایش دهد. اما خوشبختانه ایمپلنت دندان به استخوان نیرو می بخشد و از تحلیل رفتن آن جلوگیری می کند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ایمپلنت های دندان و مزایای آنها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه سلامت دهان و دندان که به طور تخصصی در این زمینه یعنی دندانپزشکی فعالیت دارد مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

امروزه با وجود تمامی تحریم هایی که بر علیه کشور ما وجود دارد، تمامی هزینه ها نجومی و رو به افزایش هستند. عکس دندان در حیطه دندانپزشکی شاید یکی از مواردی باشد که به شدت مورد توجه است. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه عکس دندان یا همان عکس OPG دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

عکس OPG دندان چیست؟

او پی جی یا OPG خلاصه شده عبارت (Orthopantomagram) نوعی اسکن دهان و دندان با کمک اشعه ایکس است که یک تصویر واحد از همه دندان ها در فک های بالا و پایین را به صورت یکجا نشان می دهد.

به جز دندان ها، با کمک این عکس، نمایی از استخوان فک و مفصل گیجگاهی که محل اتصال استخوان فک به جمجه است به نمایش در می آید. ادامه مقاله را بخوانید تا با کاربردها، مزایا و هزینه عکس دندان  opg بیشتر آشنا شوید.

همچنین در مورد درمان دندان درد در خانه بیشتر بدانید.

قیمت و تعرفه های مربوط به عکس دندان

رادیوگرافی دهان و دندان یکی از عمومی ترین پروسه های دندانپزشکی است که معمولا هزینه آن بر اساس بخشنامه های وزارت بهداشت تعیین می شود. هزینه عکس دهان با این روش مطابق با نظر وزارت بهداشت 20 هزارتومان است اما ممکن است در شهرها و کلینیک های مختلف تا 100 هزار تومان نیز هزینه داشته باشد.

با توجه به اینکه رادیوگرافی دهان و دندان یک پروسه مهم برای امر تشخیص است و به درمان کمک زیادی می کند، هزینه آن توسط بیمه ها پوشش داده می شود. بیمه تامین اجتماعی بخش زیادی از هزینه را پوشش می دهد و بیمه های تکمیلی تمام هزینه opg را تقبل می  کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دندانپزشکی با لیزر اینجا کلیک کنید.

فلسفه استفاده از این مدل عکس ها به شکل و ظاهر فک ما انسان ها بر می گردد. از آنجایی که فک ما به حالت قوسی است با کمک روش های معمولی رادیوگرافی نمی توان تصاویر خوبی از دندان ها و فک به صورت یکجا گرفت. در واقع اینکار بسیار بسیار دشوار خواهد بود. به همین جهت تصویر برداری به روش نوینی مانند opg روی کار آمد که مخصوص گرفتن تصاویر از قوس فکی انسان ها است.

با کمک این عکس دهان، می توانید به خوبی یک شکل واحد از داخل دهان تهیه کنیم به طوری که تمام دندان ها در آن تصویر نمایان باشند. تقریبا بیشتر مشکلات دندان ها با کمک این رادیوگرافی قابل تشخیص هستند. از مزایای این روش عکسبرداری کاهش هزینه عکس دندان به نسبت روش های قدیمی است.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه عکس OPG دندان و هزینه و تعرفه های مربوط به آنه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های مختلف دندانپزشکی می‌توانید به پایگاه سلامت دهان و دندان مراجعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه تاثیرات چاقی بر روی بی خوابی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

کم خوابی باعث چاقی می‌شود

یکی از اصلی ترین علل اضافه وزن و چاقی به دلیل کم خوابی، افزایش ترشح هورمون کورتیزول است. کورتیزول یکی از هورمون های بدن است که از غده آدرنالین یا فوق کلیوی ترشح می شود. ترشح کورتیزول در واکنش بدن به سطح بالایی از استرس صورت می گیرد؛ به همین دلیل به آن هورمون استرس هم گفته می شود. زمانی که بدن دچار کم خوابی می شود، میزان استرس و در نتیجه، ترشح کورتیزول افزایش می یابد. کورتیزول به تصور اینکه بدن در شرایط خطری قرار دارد، از خوابیدن شخص جلوگیری می کند.

تاثیرات کورتیزول بر روی بدن

اگر میزان انسولین بدن بالا برود، بدن انرژی را به شکل گلیکوژن و چربی ذخیره می کند. از طرف دیگر، افزایش میزان کورتیزول باعث افزایش انسولین در بدن می شود. کم خوابی یک استرس کاذب است و بدن نمی تواند گلوکز رها شده توسط کورتیزول و چربی انباشته شده توسط انسولین را آنطور که باید بسوزاند. در نتیجه، بی ام آی و شاخص توده ی بدنی افزایش می یابد.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد رژیم های لاغری اینجا کلیک کنید.

همانطور که گفته شد، کورتیزول هورمون استرس است و در شرایط استرس زا ، گلوکز بیشتری را در اختیار بدن قرار می دهد تا انرژی بیشتری برای نجات یافتن از آن شرایط داشته باشد. در همان حال، کارهای غیرضروری بدن مانند رشد، هضم غذا و دیگر کارهای بلند مدت موقتا متوقف می شوند. اما از آنجایی که بدن عملا برای نجات کاری نمی کند، این گلوکز نمی سوزد و در بدن انباشته می شود.

همچنین درمورد مزایای جراحی لاغری بیشتر بدانید.

کم خوابی و چاقی در کودکان

علاقه ی شدید کودکان به تلویزیون، گوشی همراه، بازی های کامپیوتری و خوردن خوراکی های ناسالم حین استفاده از این وسایل باعث می شود که والدین شان هرشب آنها را با جر و بحث به اتاق خواب ببرند و مجبور به خوابیدن کنند.

درمورد موثر ترین راه های لاغری شکم و پهلو بیشتر بدانید.

تحقیقات نشان می دهند که کم خوابی بر وزن کودکان هم اثر دارد و کودکانی که کمتر از ۱۰ ساعت می خوابند، دچار چاقی می شوند. کودکان در آخر هفته و روزهای تعطیل، نسبت به روزهایی که به مدرسه می روند، کمتر می خوابند. بنابر یافته های دکتر فیلیس زی (Dr. Phyllis C. Zee)، اگر کودک در شبانه روز به اندازه ی کافی بخوابد اما ساعات خوابش منظم نباشد، تاثیر این بی نظمی بر چاقی وی از کم خوابی بیشتر است.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتباط مستقیم بین کم خوابی و چاقی را دراختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. همچنین برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما سایت جراحی لاغری را بررسی کنید.



:: موضوعات مرتبط: لاغری و تناسب اندام , ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

بهترین جراح لاغری کیست؟ او باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بهترین متخصص لاغری و جراحی های لاغری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم.

پیدا کردن بهترین جراح لاغری

اجازه دهید در همین ابتدای صفحه به یک نکته بسیار مهم در خصوص انتخاب یک پزشک متخصص لاغری اشاره کنیم. هیچ چیزی جای مراجعه حضوری به مطب جراح را نمی‌گیرد. درست است که نکات ذکر شده در این صفحه به شما کمک می کند در نهایت انتخاب بهتری داشته باشید، اما بدانید که ویزیت و مشاوره حضوری بهترین راهکار است. زمانی که شما از نزدیک با جراح صحبت می کنید اطلاعات دقیقی از او به دست می آورد. همچنین می توانید با مراجعان و بیماران دیگر آن جراح که در مطب حضور دارند درباره توانایی ها و ویژگی های مثبت و منفی او صحبت کنید تا اطلاعات بیشتری دستگیرتان شود.

همچنین درمورد عوارض عمل اسلیو بیشتر بدانید.

هیچ چیز اندازه یک عکس نمی تواند به شما در پیدا کردن بهترین جراح چاقی کمک کند. تنها کافیست عکس های قبل و بعد بیماران را ببینید تا ببینید که این جراح چه قدر در کارش موفق بوده. هرچه شمار بیماران و عکس های قبل و بعد بیشتر بود، قطعا می تواند به عنوان بهترین روی آن جراح حساب کرد.

یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن بهترین جراح لاغری پرس و جو از بیماران و مراجعان آن جراح است. اگر جراح در شبکه های اجتماعی فعالیت دارد یا وبسایت اختصاصی دارد می توانید به بخش نظرات مراجعان و بیماران مراجعه کنید تا نظرات آن ها را ببینید. اگر بتوانید تعدادی از بیمارانش را پیدا کنید که نور علی نور است. زیرا می توانید هم نتایج را از نزدیک ببینید و هم بازخورد واقعی از بیمار دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد لاغری موضعی اینجا کلیک کنید.

بجز دروس آکادمیک و دوره های تخصصی گذرانده شده، مهمترین چیزی که می تواند باعث شود یک جراح بهترین شود، تعداد عمل بالای موفق و کسب تجربه فراوان است. این جراح به ازای هر بیمار و به ازای هر عمل، تجربه زیادی اندوخته، با مشکلات زیادی مواجه شده و راه حل کنترل و مدیریت شرایط را بیشتر یاد میگیرد. اگر پزشک جراحی تعداد زیادی عمل انجام داده که اکثر آن ها موفق بوده اند دست دست نکنید و به مطب او مراجعه کنید.

درمورد عمل بای پس معده بیشتر بدانید.

به طور کلی، جراحی لاغری یک روش نسبتاً بی خطر است و بیشتر بیمارانی که این عمل را انجام داده اند بدون عارضه و با درصد موفقیت بالا توانسته اند چاقی خود را درمان کنند. دو روش متداول و پرطرفدار جراحی چاقی که بیشتر از همه مورد استقبال بیماران قرار گرفته اند عمل اسلیو معده و بای پس معده هستند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی بر این داشتیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بهترین جراح لاغری و ویژگی های آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدورایم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: لاغری و تناسب اندام , ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب اینجاییم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندانپزشکی با لیزر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خبوی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در زمینه دندانپزشکی با لیزر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم.

کاربرد های دندانپزشکی با لیزر

وقتی برای نوبت دندانپزشکی با لیزر مراجعه می‌کنید، ممکن است تعجب کنید که این فرآیند چقدر شبیه سایر درمان‌های دندانپزشکی است. در حین استفاده از لیزر، احساس لرزش؛ درد یا ناراحتی نمی‌کنید. هرگونه خونریزی که اتفاق می‌افتد بلافاصله از بین می رود. نور لیزر در برخورد به بافت واکنشی ایجاد می‌کند و در نتیجه‌ی آن، بخشی از بافت از بین رفته یا به آن شکل داده می‌شود.

لیزر می‌تواند درمان‌های دندانپزشکی را کارآمدتر، مقرون به صرفه و راحت‌تر کند. سازمان غذا و دارو (FDA) دندانپزشکی با لیزر را به عنوان یک گزینه‌ی درمانی برای درمان بیماری‌های دندانی تأیید کرده است.

هزینه روش های درمانی با لیزر

روش‌های درمانی استفاده شده در دندانپزشکی با لیزر از جمله موارد گفته شده در بالا، بسته به روش انجام شده و تجهیزات لیزر مورد استفاده، می‌توانند از نظر قیمت متفاوت باشند. استفاده از لیزر در مقایسه با درمان غیر لیزری، می‌تواند هزینه‌ی کمتری داشته باشد زیرا درمان لیزر معمولاً در جلسات کمتری انجام می‌شود. بعلاوه بسیاری از بیمه‌ها هزینه‌های آن را پوشش می‌دهند. تنها کافی است قبل از انجام این موضوع را بررسی کنید.

خطرات دندانپزشکی با لیزر

خطرات دندانپزشکی با لیزر نسبتاً کم است. یافتن یک متخصص دندانپزشکی ماهر برای این کار بسیار مهم است، زیرا استفاده از طول موج یا سطح قدرت اشتباه می‌تواند به بافت آسیب برساند. برای یافتن یک دندانپزشک واجد شرایط برای لیزر درمانی، به دنبال متخصصی باشید که دوره‌های آموزشی را گذرانده و آموزش‌های مناسب را دیده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زیباسازی طرح لبخند اینجا کلیک کنید.

لیزر مورد استفاده در دندانپزشکی

متخصصان دندانپزشکی بسته به نوع روش درمانی، از لیزرهای بافت سخت یا نرم استفاده می‌کنند. اگر درمان اجازه دهد از هر دوی آنها هم می‌شود استفاده کرد. لیزرهای بافت سخت بسیار قدرتمند‌تر اند و می‌توانند ساختار دندان را برش دهند.

دو نوع روش اصلی که برای دندانپزشکی با لیزر استفاده می‌شود، روش‌های بافت سخت و بافت نرم است. بافت سخت به دندان‌ها و بافت نرم به لثه اطلاق می‌شود.

استفاده از لیزر برای بافت سخت

استفاده از لیزر برای بافت نرم

همچنین درمورد هزینه ارتودنسی دندان بیشتر بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه ارتودنسی و دندانپزشکی با لیزر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم تا اطلاعات خوبی را دار این مورد داشته باشید. امیدورایکم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرد ه باشید. همچنین اگر قصد کسب اطلاعات کافی در این زمینه را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به پایگاه سلامت دهان و دندان مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه عارضه های انواع دارو های لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما دوستان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم.

قرص های لاغری چگونه به لاغری کمک می‌کنند؟

با افزایش سبک زندگی ناسالم، چاقی به یک بحران جهانی تبدیل شده است. افرادی که از چاقی و اضافه وزن رنج می برند، به هر کاری اعم از شروع رژیم های غذایی سخت و عرق کردن در باشگاه های ورزشی دست می زنند. اما حالا روش جدیدی پا در عرصه کاهش وزن گذاشته است که با نام های چربی سوز، قرص لاغری و یا داروی لاغری شناخته می شود. همه ی ما این عناوین را شنیده ایم. اما چربی سوز چیست؟

آن طور نامش نشان می دهد، چربی سوزها چربی های اضافی بدن را در سریع ترین زمان ممکن از بین می برند. چربی سوزها معمولا ترکیبی از گیاهان و محرک هایی هستند که باعث می شوند با افزایش دمای بدن، کالری بیشتری بسوزانید. قرص های لاغری همچنین، اشتهای شما را سرکوب کرده و زمانی که وعده های کم کالری می خورید، کمبود انرژی را جبران می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه جراحی لاغری اینجا کلیک کنید.

عنصر اصلی بیشتر این داروهای لاغری، افدرین (Ephedrine) است. افدرین یکی از مشتقات مصنوعی گیاه چینی افدرا (Ephedra) می باشد. اما در حال حاضر، این داروها به دلیل عوارض جانبی و تاثیر اعتیادآور فقط در انگلستان به صورت قانونی فروخته می شوند

همچنین درمورد ایمن ترین روش های جراحی لاغری بیشتر بدانید.

عوارض قرص های لاغری

خوب، با این تعاریف به نظر می رسد که داروهای چربی سوز سریع ترین راه ممکن برای رسیدن به وزن ایده ال هستند. اما باید دید که آیا لاغری سریع به عوارض آن می ارزد؟ همانطور که در بالا به آن اشاره شد، هیچ قرص لاغری بدون عوارض وجود ندارد که در ادامه، برخی از متداول ترین عوارض داروهای لاغری را نام می بریم.

همه چیز را درمورد کالری بدانید.

قرص های لاغری مثل افدرین و کافئین باعث افزایش ضربان قلب و سوخت و ساز می شوند که در نتیجه، الگوی خواب برهم می خورد. از طرفی، بی خوابی تاثیر منفی بر سیستم ایمنی بدن دارد و منجر به خستگی بیش از حد و ابتلا به بیماری های مزمنی چون سرماخوردگی و آنفلوانزا می گردد. علاوه بر آن، کم خوابی عاملی برای چاقی محسوب می شود.

بیشتر داروهای لاغری میزان کورتیزول (هورمون استرس) را در بدن بالا می برند. از این رو، اگر از اضطراب های همیشگی رنج می برید، قرص لاغری آن را تشدید خواهد کرد. قرص چربی سوز افدرین اگر با دوز بالا مصرف شود، می تواند آسیب های جدی را وارد نماید؛ آسیب هایی همچون اضطراب، بی خوابی، تپش قلب، سرگیجه و استفراغ.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه قرص های لاغری و عوارض آنها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد لاغری و تناسب اندام و همه چیز درمورد آن می‌توانید به سایت جراحی لاغری مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: لاغری و تناسب اندام , ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ایمپلنت های سوئیسی یکی از بهترین ایمپلنت های جهان هستند که امروزه افراد بسیار زیادی در دنمیا از این نوع ایمپلنت ها استفاده می‌کنند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ایمپلنت های دندانی سوئیسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. به خصوص در مورد ایمپلنت های سوئیسی.

ایمپلنت اشترومن

به طور کلی در دنیای ایمپلنت ها، محصولات ساخت شرکت اشترومن شناخته شده ترین و با کیفیت ترین ها هستند. در واقع بدون اغراق تمامی ایمپلنت های ساخت این شرکت جزء کارهای عالی و رده بالا هستند. از نظر همه چیز، اشترومن جزء 3 برند مشهور و برتر دنیای ایمپلنت ها است.

خوشبختانه برند اشترومن در ایران به صورت مستقیم نمایندگی دارد و برخی از دندانپزشکان مشهور، آن را به بیماران خود پیشنهاد می دهند. (متاسفانه به دلیل قیمت بالا و سود پایینی که برای دندانپزشکان دارد توسط هر متخصصی انجام داده نمی شوند)

ایمپلنت اشترومن که در ایران به صورت اختصاری با نام ITI شناخته می شود مدت زمان بارگذاری اش بین 4 تا 6 هفته خواهد بود. اگر فکر می کنید هزینه بالای آن برایتان مساله ساز نیست یک گزینه بسیار عالی برای کاشت است.

درمورد هزینه ایمپلنت دندان بیشتر بدانید.

ایمپلنت SPI

اگر به دنبال یک ایمپلنت شناخته شده با قدمت بسیار زیاد هستید می توانید درباره ایمپلنت SPI با دندانپزشک خودتان صحبت کنید. این ایمپلنت توسط شرکت تومن مدیکال ساخته می شود و از نظر کیفیت جزء ایمپلنت های تاپ لول است. این برند مشابه با ایمپلنت اشترومن بوده اما هزینه اش نسبت به آن کمی پایینتر است.

ایمپلنت سوئیسی اس پی آی هم اکنون در کشور ما دارای نمایندگی فعال است و برای کاشت آن تنها کافیست به یک متخصص ایمپلنت خوب که با این برند همکاری می کند مراجعه کنید.

نکته جالبی که در خصوص این ایمپلنت وجود دارد این است که جزء ایمپلنت های اکتیو به شمار می رود به این معنی که بعد از کاشته شدنش می توان ظرف مدت 45 روز پروتز ایمپلنت که معمولا روکش دندان است را روی آن قرار داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد انتخاب بین ونیر کامپوزیت و لمینت اینجا کلیک کنید.

ایده و TRI

تا اینجا اغلب برندهایی که نام بردیم جزء برندهای قدیمی و تا حدی ریشه دار سوئیسی بود اما ایمپلنت TRI جزء جدیدترین برندهای این کشور است که از نظر کیفیت در حد متوسط  و هزینه ارزان تری نسبت به سایر ایمپلنت های ساخت این کشور دارد. از نظر ظاهری، ایمپلنت سوئیسی TRI شباهت بسیار زیادی به ایمپلنت آمریکایی اسکرونت زیمر دارد. در ایران هنوز آنطور که باید و شاید این برند شناخته شده نیست و تعداد بیمارانی که با این روش دندان از دست رفته خود را جایگزین می کنند کمتر است.

نام این برند برگرفته از نام یک دندانپزشک مشهور و شناخته شده سوئیسی، دکتر ایده است. این ایمپلنت که از نظر کیفیت جزء ایمپلنت‌های رده متوسط است، هم اکنون در کشورمان نمایندگی دارد و به دلیل قیمت مناسبش طرفداران زیادی در بین هموطنانمان دارد.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ایمپلنت هی دندان سوئیسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما به وبسایت تهران دنتال سر بزنید و مقالات آن را در این زمینه مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

اگر اخبار را دنبال کنید و پیگیر جدید ترین خبر ها باشید، حتما می‌دانید که چند وقت پیش، رضا صادقی، یک عمل لاغری انجام داده است. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا همه چیز را در مورد عمل لاغری رضا صادقی با شما عزیزان درمیان بگذاریم و به شما بگوییم که این جراحی چگونه بوده است. با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

رضا صادقی، تیغ جراحی

ایشان سال ها دچار اضافه وزن و چاقی بود و اگر یکی از دنبال کننده های این خواننده پاپ معروف هستید خوب می دانید که از اولین روزهایی که او پا به عرصه خوانندگی گذاشت به خاطر شرایط بدنی که داشت مقداری اضافه وزن داشتند تا اینکه طی سالیان اخیر این اضافه وزن تبدیل به چاقی شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد جراحی لاغری اینجا کلیک کنید.

در یکی از ویدئوهایی که در صفحه اینستاگرام این خواننده منتشر شده، او با لباس اتاق عمل در حال ضبط ویدئو از خود است و درباره عمل لاغری صحبت می کنند. درباره نام و توضیحات عمل در ادامه بیشتر خواهید خواند.

عمل لاغری رضا صادقی

عمل لاغری رضا صادقی که موفقیت آمیز نیز بوده اسلیو معده نام دارد. عمل های لاغری زیادی وجود دارد که اغلب با روش لاپاراسکوپی صورت می گیرند اما شناخته شده ترین آن ها عمل اسلیو معده است. این یک عمل نسبتا ساده ای است که در مدت زمان کوتاهی (نهایتاً نیم ساعت تا ۲ ساعت) به اتمام می‌رسد.

همه چیز را در مورد عمل بای پس معده بدانید.

عمل اسلیو معده شیوه نوین جراحی لاغری است که در آن بخش زیادی از حجم معده در افراد چاق به روش لاپاراسکوپی برداشته می شود. حدودا ۷۰ تا ۸۰ درصد حجم معده به صورت کامل از حفره شکم خارج می شود و تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد حجم اولیه باقی می ماند. با کمک این روش افراد به سرعت وزن از دست می دهند زیرا بعد از خوردن مقدار کمی غذا سریع سیر شده و دیگر تمایلی به مصرف غذا ندارند.

با این عمل افراد بیش از نیمی از اضافه وزن خود را طی ۶ ماه اول از دست می دهند و کاهش وزن تا ۲ سال پس از عمل نیز ادامه خواهد داشت. باید انتظار داشته باشیم که عمل اسلیو رضا صادقی کم کم تاثیر خود را بگذارد و تا ۶ ماه دیگر چهره ای کاملا جدید و لاغر از او در کنسرت ها و شبکه های اجتماعی ببینیم.

بله این عمل مادامی که توسط یک جراح لاغری خوب و باتجربه انجام شود و توصیه های جراح به خوبی دنبال شوند کاملا ایمن و بیخطر است. ریسک عوارض این عمل کمتر از ۲ درصد است و ایمن ترین روش لاغری در دنیا به شمار می روند.

همچنین درمورد انواع رژیم های لاغری بیشتر بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه عمل اغری اسلیو رضا صادقی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/



:: موضوعات مرتبط: لاغری و تناسب اندام , ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هزینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که چه عواملی در تعیین هزینه ارتودنسی موثرند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

هزینه ارتودنسی دندان

در این جدول تمام هزینه های مربوط به درمان های ارتودنسی درج شده است. البته به این نکته توجه کنید که برآورد دقیق قیمت درمان تنها با معاینه حضوری امکانپذیر است و نه تنها جدول زیر که تمام هزینه های که در اینترنت درج شده هزینه های حدودی هستند.

عوامل موثر در تعیین هزینه ارتودنسی

ما به والدین توصیه می کنیم که کودکان را از سن 6 تا 8 سالگی به نزد متخصص ارتودنسی ببرند تا تحت معاینه قرار بگیرند. اگر در این سن مشخص شود مشکل نامرتبی دندانی وجود دارد و یا ممکن است در آینده ناهنجاری فکی ایجاد شود سریعاً درمان اولیه به منظور پیشگیری یا متوقف کردن مشکل شروع می شود.

لزوما هر کسی که به نزد یک متخصص ارتودنسی مراجعه می کند مشکلات انچنانی ندارد. مثلا قرار نیست که یکی از فک هایش نسبت به دیگری جلو یا عقب باشد. گاهی اوقات ممکن است یک یا چند دندان کوتاه تر از سایر دندان ها باشند و یا بین دندان ها مقدار کمی فاصله وجود دارد. هزینه ارتودنسی در این موارد معمولا کمتر است زیرا مشکل جزئی است. اما اگر فک ها ناتراز باشند معمولا قیمت ارتودنسی بیشتر می شود.

روش های درمانی یا نوع دستگاه هایی که برای منظم کردن دندان ها بکار گرفته می شوند متنوع هستند. بسته به اینکه شما با کدام یک از این دستگاه ها درمان خود را شروع کرده و ادامه می دهید هزینه ارتودنسی دندان شما نیز متفاوت خواهد بود. مثلا ثابت بودن یا نامرئی یا متحرک بودن درمان ارتودنسی موجب می شود هزینه ها متفاوت باشد. به علاوه، هزینه هر کدام از درمان های ثابت شامل فلزی، دیمون، لینگوال، سرامیکی و … نیز متفاوت است.

همچنین همه چیز را در زمینه هزینه بلیچینگ دندان بدانید.

به نامنظمی های دندانی و فکی در اصطلاح ارتودنسی مال اکلوژن گفته می شود. مال اکلوژن ها می توانند شامل عقب یا جلو بودن یکی از فک ها یا انحرافات فکی باشند. هرچه  یک مال اکلوژن شدیدتر باشد هزینه درمان نیز بیشتر خواهد بود. مثلا فرض کنید فک بالای کودک شما اندازه 10 میلی متر عقب تر از فک پایینش باشد و مثلا 10 میلیون هزینه درمانش شود. اگر فک بالا 12 میلی متر جلوتر بیااید یعنی شدید تر شده و برای درمانش هزینه بیشتری نیاز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پل یا همان بریج دندان اینجا کلیک کنید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب تا به اینجا برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه پیوند استخوان دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را به شما بگوییم. پیوند استخوان دندان در شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرد که استخوان های فک فرد تحلیل رفته باشد و نتوان برخی درمان ها را به این خاطر انجام داد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید  تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

استخوان دندان

قبل از اینکه وارد بحث پیوند استخوان دندان شویم، اجازه دهید توضیحاتی درباره استخوان دندان بدهیم و ببینم که منظور از این استخوان چیست. همانطور که می‌دانید دندان ها، روی استخوان فک قرار گرفته اند. آنها به واسطه ساختارهایی به فک متصل و ثابت می شوند. در واقع هر دندان درون حفره ای کوچکی از استخوان فک قرار دارد. به حفره استخوانی که دندان یا بهتر بگوییم ریشه دندان را در جای خود ثابت نگاه داشته استخوان آلوئولار گفته می شود.

همچنین درمورد یک کلینیک دندانپزشکی بیشتر بدانید.

پیوند استخوان چیست؟

البته استخوان دندان به این زودی ها و به این سادگی ها دچار تحلیل نمی شود. بلکه به مرور زمان و پس از ماه ها یا سال ها این اتفاق رخ می دهد. هرچه توده استخوانی بیشتر تحلیل برود، مشکلاتی از قبیل پوکی استخوان فک، ناهمواری در قوس فکی، برهم خوردن تقارن صورت و … بیشتر نمود پیدا می کنند. بنابراین برای پیشگیری از این مساله در برخی افراد، پیوند استخوان دندان انجام می دهند تا به تقویت استخوان فک کمک شود.

پیوند استخوان دندان چگونه انجام می‌شود

روشها و تکنیک‌های متعددی برای انجام عمل پیوند استخوان دندان وجود دارد اما جراحان معمولا مراحل مشابه و یکسانی برای این عمل طی می کنند. دندانپزشک یا جراح دهان ابتدا برشی را لثه واستخوان فک ایجاد کرده و مواد استخوانی (مثل پودر استخوان یا تکه های استخوانی) را به فک پیوند زده یا متصل می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد دندانپزشکی با لیزر بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

درد عمل پیوند استخوان دندان

پیوند استخوان دندان که شامل برداشتن استخوان از بدن خود بیمار نمی شود، یک عمل نسبتاً جزئی و بدون درد است. از آنجا که در طول عمل شما بیحس و در حالتی آرام هستید دردی تجربه نخواهید کرد. اما بعد از اینکه اثر داروی بیحسی یا بیهوشی از بین رفتن ممکن است که درد تجربه کنید که با داروهای مسکن تسکین پیدا می کند. همچنین بسته به پیچیدگی عمل پیوند استخوان دندان و یا تکنیک عمل ممکن است تا چند هفته به صورت گاه و بیگاه کمی احساس ناراحتی کنید که البته با داروها قابل مدیریت است.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه پیوند استخوان دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این رابطه به شما بگوییم. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته، بدون شک استفاده از دندان مصنوعی است. امروز ما در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندان مصنوعی و هزینه های آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این باره به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

هزینه دندان مصنوعی

همانطور که در مقدمه نیز اشاره شده، دندان مصنوعی نوعی پروتز است و چندین مدل مختلف دارد. دندان مصنوعی را می توان هم به صورت کامل و هم به صورت پارسیل استفاده کرد. هر دو مدل نیز به صورت ثابت و متحرک در دسترس هستند و اینکه کدام به درد شما میخورد را یک متخصص پروتز دندان به شما خواهد گفت. در ادامه قیمت هر کدام درج خواهد شد و توضیحات مختصری درباره آن ها نیز نگاشته شده است.

هزینه نیم دست دندان مصنوعی

نیم دست دندان مصنوعی نیز اشاره به تامین دندان برای تنها یک قوس فکی دارد. در واقع برخی افرد در یک فک خود تعداد زیادی دندان از دست داده اند یا تمایل دارند دندان های پوسیده خود را کشیده و نیم دست دندان مصنوعی داشته باشند.

هزینه پاسیل آکریلیکی

همانطور که از نامش پیدا است این دندان مصنوعی از جنس آکریلیک است. آکریلیک در بسیاری از ابزار دندانپزشکی استفاده میشود و دوام نسبتا خوبی دارد.

هزینه کروم و کبالت

پلاک کروم کبالت با نام دندان مصنوعی کبالت و کروم نیز شناخته میشود. در واقع این دندان مصنوعی همان پروتز دندان پارسیل یا ناکامل است. زمانی که شخصی تنها چند دندان خود را در بخش خلفی از دست داده باشد میتواند با کمک پروتز پارسیل جای خالی دندان های خود را پر کند. در واقع از این پلاک برای پر کردن جای دندان های آسیاب استفاده میشود. دندان مصنوعی کروم کبالت همانطور که از نامش پیداست از جنس فلزاتی مانند کروم و کبالت یا ترکیبی از آن ها است. هزینه دندان مصنوعی پارسیل از یک دست دندان کامل کمتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد درمانگاه دندانپزشکی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

هزینه بهترین دندان مصنوعی

یک نوع خاص از دندان مصنوعی ممکن است برای شما بهترین گزینه باشد اما برای یک نفر دیگه بدترین گزینه. بنابراین این یک موضوع موردی است نه کلی. شما ابتدا باید با یک متخصص پروتز صحبت کنید و بعد از معاینه و گفتگو، در نهایت بهترین دندان مصنوعی متناسب با وضعیت فک و لثه شما در نظر گرفته شود. قیمت آن نیز بستگی به نوع پروتزی دارد که انتخاب می کنید.

همچنین درمورد هزینه عکس OPG دندان بیشتر بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندان مصنوعی و هزینه انواع روش های دندان مصنوعی را در اخحتیار شما دوستان قرار دهیم. اگر می‌خواهید تا در این زمینه اطلاعات خوبی را به دست بیاورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما از وبسایت خوب پایگاه سلامت دهان و دندان دیدن کنید.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

کلینیک دندانپزشکی جایی است که در آن بیماران و مراجعه کنندگانی که در دهان و دندان خود دچار مشکلی هستند به آنجا مراجعه می‌کنند. یکی کلینیک دندانپزشکی خوب باید ویژگی های خاصی داشته باشید تا از هر نظر مناسب باشد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. 

به چه مکانی کلینیک دندانپزشکی می‌گویند؟

“کلینیک دندانپزشکی از نظر فنی هر مکانی است که در آن تمام یا دست کم مهمترین خدمات دندانپزشکی ارائه می شود. در یک کلینیک ممکن است تنها یک دندانپزشک متخصص حضور داشته باشد یا تعداد زیادی دندانپزشک عمومی یا متخصص دندانپزشکی مشغول ارائه خدمات باشند.”

یک کلینیک دندانپزشکی چه ویژگی هایی دارد

با توجه به اینکه یک کلینیک بیشتر خدمات دندانپزشکی را ارائه می دهد و مراجعان و بیماران زیادی هر روزه به آنجا مراجعه می کنند. هر چقدر میزان رضایت مراجعین از ارائه خدمات کلینیک بالاتر باشد نشان دهنده خوب بودن آن کلینیک دندانپزشکی است.

برای مسائل زیبایی و ترمیم دندان که عموما غیر اورژانسی تلقی می شوند، نیازی نیست که حتما نزدیک ترین کلینیک به خانه خود را انتخاب کنید و می توانید حتی دورترین اما بهترین کلینیک دندانپزشکی را انتخاب کنید.

برخلاف تصور برخی از افراد که فکر می کنند دندانپزشکی عمومی قادر است هر کاری برای دهان و دندان ما انجام دهد، اما ما، متخصصان زیادی داریم که به صورت تخصصی بسیاری از پروسه های دندانپزشکی را انجام می دهند.

همچنین درمورد هزینه ارتودنسی دندان در سال آینده و هزینه ایمپلنت دندان بیشتر بدانید.

اهمیت پرسنل مطب را حتما درک کنید. در انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب نه تنها به  حضور متخصصان حاذق و با اخلاق توجه کنید، که به حضور پرسنل نیز توجه زیادی داشته باشید.

متاسفانه بیشتر کلینیک های دندانپزشکی هزینه ها را به صورت آزاد حساب می کنند. اغلب یا اصلا با هیچ بیمه ای طرف قرارداد نیستند یا اینکه تعداد بیمه هایی که با آن ها قرارداد دارند کم است.

بهتر است کلینیک ها جزئیات هزینه خدمات ارائه شده خود را در معرض دید مراجعان قرار دهند تا آن ها بتوانند با دید بهترین تصمیم گیری کنند و بدانند برای خدمتی که دریافت می کنند چقدر باید هزینه بدهند.

توضیحات تکمیلی درمورد درمانگاه دندانپزشکی

ضایت مراجعان یک کلینیک را ارزیابی کنید (مخصوصا اگر قصد دارید به خاطر کودک خود به آن کلینیک مراجعه کنید، ارزیابی اهمیت بیشتری پیدا می کند.) برای مسائل اورژانسی بهتر است که یک کلینیک نزدیک انتخاب کنیم. کلینیکی که به سادگی با ماشین بتوانید آن را پیدا کنید و رفت و آمد به آنجا سخت نباشد. بنابراین در حین انتخاب یک کلینیک حتما موقعیت جغرافیایی را مد نظر داشته باشید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا توضیحات کامل و جامعی را درمورد یک درمانگاه دندانپزشکی و دندانپزشکی شبانه روزی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر می‌خواهید تا در این زمینه اطلاعات بهتری کسب کنید، پیشنهاد ما به شما این است که به سایت پایگاه سلامت دهان و دندان مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب اینجاییم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ایمپلنت برای افراد سیگاری و همه آن نکاتی که باید برای ایمپلنت کردن در شرایطی که سیگاری هستید رعایت کنید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

عوارض کاشت ایمپلنت دندانی برای افراد سیگاری

سیگار کشیدن سوای از اینکه در حالت عادی عوارض زیادی برای دهان و دندان و بدن دارد دستکم 4 عارضه مهم برای افرادی که قصد دارند ایمپلنت بکارند دارد. در ادامه به صورت خلاصه این 4 عارضه توضیح داده شده اند.

ایجاد حفره خشک

کشیدن سیگار بعد از خارج کردن دندان می‌تواند مانع از تشکیل لخته خون در حفره خالی شود و احتمال ایجاد حفره خشک یا درای سوکت را افزایش می دهد. این یک وضعیت به شدت دردناک است و روند کاشت ایمپلنت را به تعویق می اندازد. برای پیشگیری از بروز این مشکل و کاهش عوارض کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری می‌بایست بعد از کشیدن دندان به هیچ عنوان سیگار استعمال نشود.

همچنین درمورد ایمپلنت سوئیسی بیشتر بدانید.

مراقبت از ایمپلنت

در صورت کاشت ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری، باید دست کم به چند نکته و توصیه زیر توجه شود:

عدم استفاده از محصولات دندانپزشکی ساینده

یکی از آثار سیگار کشیدن ایجاد لکه و تغییر رنگ بر روی دندان‌ها به دلیل تاثیر نیکوتین و تار موجود در تنباکو است. همین امر باعث می شود سالانه تعداد زیادی از افراد سیگاری برای برطرف کردن این لکه ها و بازگرداندن رنگ طبیعی دندان ها بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان انجام دهند.

بیمارانی که سیگار می کشند و ایمپلنت دندانی دارند، معمولاً نباید بلیچینگ انجام دهند. آن ها حتی نباید از خمیردندان های سفید کننده و ساینده که منجر به وارد شدن آسیب به روکش و خود ایمپلنت می شوند استفاده کنند. این یکی از معایب کاشت ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری است که نمی توانند بعد از کاشت استعمال سیگار را ترک کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تغذیه بعد از ایمپلنت اینجا کلیک کنید.

ترک یا کاهش مصرف سیگار

بهترین کاری که می‌توانید برای افزایش طول عمر ایمپلنت های دندانی و سلامت کلی خود انجام دهید این است که به طور کامل سیگار را ترک کنید. اینکار البته برای بسیاری از افراد آسان نیست، اما حمایت و برنامه ریزی مناسب می تواند به شما در ترک این عادت کمک کند.

مراجعه منظم به کلینیک

افرادی که ایمپلنت دندان کاشته اند باید بیشتر از سایرین به دندانپزشک مراجعه کنند تا تحت معاینه و چکاپ قرار بگیرند. این مراجعان مخصوصا در چند ماه اول بعد از کاشت ایمپلنت بیشتر است. در طول هر جلسه ایمپلنت کاشته شده چک شده و از نظر بروز هر مشکلی ارزیابی می شود. همچنین جرمگیری دندان و تمیز کردن حرفه ای دندان ها در روال دندانپزشکی شما لحاظ خواهد شد.

سخن نهایی

 ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ایمپلنت برای افراد سیگاری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. اگر قصد دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مقالات مربوط به ترمیم و زیباسازی طرح لبخند را نیز مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی و هزینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این مورد به شما بگویییم. جدید ترین تعرفه ها را در این مطلب با ما داشته باشید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

محاسبه هزینه ارتودنسی

اگر به جداول و قیمت های مندرج در آن ها با دقت نگاه کرده باشید متوجه تفاوت قیمت درمان های ارتودنسی میشید. حداقلش اینه که هر روش درمان ارتودنسی یه قیمت و تعرفه خاصی داره و همه روش ها هزینه یکسانی ندراند. راستی این تفوت قیمت ناشی از چیه؟ چرا فقط محدوده میگیم؟ اصلا چه فاکتورهایی روی تعرفه ها و قیمت ها تاثیر میذار؟

سوال خوبیه و باید بگم که فاکتورهای زیادی روی هزینه ها تاثیر میذاره اما مهم تریناش اینا میشه:

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه دندان مصنوعی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

  • خارجی یا داخلی بودن دستگاه ها (مثلا هزینه ارتودنسی دندان به روش متحرک اگه خارجی باشه هزینه ش زیاده به خاطر قیمت ارز)
  • طول دوره درمانی که سپری می کنید
  • دندونپزشکی که کار درمان ارتودنسی شما رو انجام میده. مثلا اگر متخصص ارتودنسی باشه هزینه بیشتره و اگه دندونپزشک باشه هزینه اغلب کمتره
  • نوع مشکل شما
  • نوع دستگاه بکار رفته برای درمان نامنظمی
  • سن و سال شما
  • شدت مشکلی که دارید
  • منطقه جغرافیایی که توش زندگی می کنید
  • نیاز به عمل جراحی یا یه پروسه دندانپزشکی اضافی داشتن یا نداشتن

کاهش هزینه ارتودنسی دندان

ارتودنسی همینجوری قیمت و تعرفه ش زیاده و این باعث میشه که خیلیا نرن تا درمان کنن و دندنا یا فکاشون منظم و تراز شه. اگه دغدغه تون اینه چندتا راهکار کوچیک و ساده بهتون معرفی می کنیم که بتونیم حداقل هزینه ها رو کاهش بدید یکم و درمانتون رو شروع کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لومینیرز اینجا کلیک کنید.

مراکز دولتی

یه سری مرکز دندانپزشکی دولتی داریم (مثلا جهاد دانشگاهی) یا دندانپزشکی های زیر نظر دانشکده های دندانپزشکی که اونجا تعرفه هاا پایین تره. اگه شهرتون از این مراکز داره یه سر بزنید و ببینید هزینه هاشون چطوریه. معمولا باید کمتر از مراکز خصوصی و کلینیک های دیگه باشه.

همچنین در زمینه روش های زیباسازی طرح لبخند نیز بیشتر بدانید.

دستگاه های ایرانی

ببینید شما هرچی رو توی این مملکت که ببینید یه نمونه خارجیش هست و یه نمونه تولید داخلشم هست. قبلنا که همه چی روبراه بود و دلار مثلا زیر 2 تومن بود اغلب همه دستگاه های ارتودنسی دندان از خارج کشور میومد. مثلا برای ارتودنسی اینویزیلاین ما اینجا معالینه، اسکن و تصاویر اشعه ایکس میگرفتیم میفرستادیم خارج از کشور و اونجا اینویزیلاین ها یا پلاک های متحرک ساخته می شد و با بهترین کیفیت عالی دست بیمار میدادیم.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی و هزینه ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را به شما در این رابطه بگوییم. کسب اطلاعات بیشتر به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود در هر زمینه ای بگیرید و جلو هر گونه پشیمانی را بگیرید. شما می‌توانید با مطالعه مقالات ترمیم دندان اطلاعات خوبی را در این زمینه کسب کنید.  امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی، درمانی است برای داشتن دندان هایی مرتب تر و فکی تراز. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه این شیوه درمانی و هزینه های آن را در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

هزینه ارتودنسی و عوامل موثر بر روی آن

سوای از اینکه مشکل بیمار چیست و شدت آن چقدر است، تعدادی عوامل دیگر هستند که مستقیما روی برآورد قیمت ارتودنسی تاثیر می‌گذارند. ما این عوامل را لیست کرده ایم و به صورت خلاصه توضیح داده ایم چرا و چطور روی هزینه تاثیر می‌گذارند:

هرچه نوع نامنظمی بیشتر یا معضل و ناهنجاری بزرگ تر باشد هزینه بیشتری برای درمان آن پرداخت می شود. به عنوان مثال هزینه درمان عقب یا جلو رفتگی فک به مراتب بیشتر از هزینه بستن فاصله بین دندان ها با ارتودنسی است.

هرچه شدت ناهنجاری بیشتر باشد برآورد نهایی هزینه هم بیشتر می شود. برای مثال فرض کنید بیمار مشکل شلوغی دندان دارد و یکی از فک هایش کوچک است. هزینه ارتودنسی دندان این شخص به مراب بیشتر از شخصی است که دندان های جلوی اش دچار شلوغی و ازدحام است.

بسته به نوع و شدت مشکل، متخصص ارتودنسی از دستگاه های متفاوتی برای درمان استفاده می کنند که هزینه هر کدام متفاوت است. برای مثال زمانی که از از پلاک های شفاف ارتودنسی استفاده شود حداقل هزینه ارتودنسی دندان را پرداخت می کنید و برای استفاده از ارتودنسی دیمون شفاف هزینه بالاتری باید صرف کنید. مهمترین دستگاه های ارتودنسی که امروزه بیماران با آن درمان می شوند عبارتند از:

همچنین راجع به تغذیه بعد از ایمپلنت بیشتر بدانید.

با افزایش سن هزینه های درمان ممکن است بیشتر شود. یعنی قیمت ارتودنسی دندان کودکان کمتر است و بزرگسالان هزینه های بیشتری باید صرف کنند. زیرا در کودکان اصلاح ناهنجاری ها به دلیل اینکه در سن رشد قرار دارند آسان تر است.

گاهی اوقات ممکن است بیمار از روند درمان و نتیجه نهایی انتظاراتی داشته باشد که بسته به سطح انتظارات و درخواست او ممکن است هزینه بیشتری نسبت به هزینه پایه مورد نیاز باشد.

هرچقدر طول درمان بیشتر شود هزینه ها هم بالاتر می روند. زیرا بالا رفتن مدت زمان درمان به معنی مراجعات بیشتر و استفاده از دستگاه های بیشتری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد کلینیک دندانپزشکی خوب بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

کاهش هزینه های ارتودنسی

به عنوان یک توصیه اقتصادی، اگر تحت درمان ارتودنسی هستید و نیازمند اقدامات نامبرده بودید حتما به جای اینکه بین چند کلینیک دندانپزشکی یا چند مطب در رفت و آمد باشید، سعی کنید در مرکزی درمان خود را شروع کنید که یک مجموعه کامل از دندانپزشکان و متخصصان را در خمت دارد. شما در چنین مرکزی می توانید درمان ارتودنسی و تمام اقدامات دندانپزشکی مورد نیاز خود را در یک محل و با هزینه کمتر انجام دهید.

سخن آخر

ارتودنسی درست است که یک درمان زمان بر و پر هزینه است اما نباید این موضوع را نادیده گرفت که بسیار لازم است. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم و همه چیز را درمورد آن به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی یکی از بهترین شیوه های درمانی ناهماهنگی های فک و دهان و دندان است و امروز در این مطلب علاوه بر اینکه می‌خواهیم شما را با این شیوه درمانی بیشتر آشنا کنیم، قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را نیز در زمینه هزینه ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم و همه چیز را در این رابطه در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

هیچ وقت هزینه ارتودنسی را نمی‌گویند

تقریبا هیچ کلینیک، مطب یا حتی سایتی را پیدا نمی‌کنید که هزینه ارتودنسی دندان را به صورت دقیق عنوان کرده باشد و یا وارد جزئیات آن شده باشد. البته دلیل مشخصی دارد.

زیرا برخلاف پروسه‌های رایج دندانپزشکی (مانند کشیدن دندان که روند و تعرفه مشخصی دارد)، ارتودنسی یک درمان کاملا متفاوت است که نحوه درمان از شخصی به شخص دیگر متغییر است. یعنی هیچ دو شخصی عیناً مشابه هم درمان نمی‌شوند. بنابراین ذکر تعرفه دقیق ارتودنسی بدون معاینه حضوری ممکن نیست.

همه چیز را درمورد سفید کردن دندان بدانید.

عوامل موثر در تعیین هزینه ارتودنسی

سوای از اینکه مشکل بیمار چیست و شدت آن چقدر است، تعدادی عوامل دیگر هستند که مستقیما روی برآورد قیمت ارتودنسی تاثیر می‌گذارند. ما این عوامل را لیست کرده ایم و به صورت خلاصه توضیح داده ایم چرا و چطور روی هزینه تاثیر می‌گذارند:

هرچه شدت ناهنجاری بیشتر باشد برآورد نهایی هزینه هم بیشتر می شود. برای مثال فرض کنید بیمار مشکل شلوغی دندان دارد و یکی از فک هایش کوچک است. هزینه ارتودنسی دندان این شخص به مراب بیشتر از شخصی است که دندان های جلوی اش دچار شلوغی و ازدحام است.

بسته به نوع و شدت مشکل، متخصص ارتودنسی از دستگاه های متفاوتی برای درمان استفاده می کنند که هزینه هر کدام متفاوت است. برای مثال زمانی که از از پلاک های شفاف ارتودنسی استفاده شود حداقل هزینه ارتودنسی دندان را پرداخت می کنید و برای استفاده از ارتودنسی دیمون شفاف هزینه بالاتری باید صرف کنید. مهمترین دستگاه های ارتودنسی که امروزه بیماران با آن درمان می شوند عبارتند از:

با افزایش سن هزینه های درمان ممکن است بیشتر شود. یعنی قیمت ارتودنسی دندان کودکان کمتر است و بزرگسالان هزینه های بیشتری باید صرف کنند. زیرا در کودکان اصلاح ناهنجاری ها به دلیل اینکه در سن رشد قرار دارند آسان تر است.

هرچه نوع نامنظمی بیشتر یا معضل و ناهنجاری بزرگ تر باشد هزینه بیشتری برای درمان آن پرداخت می شود. به عنوان مثال هزینه درمان عقب یا جلو رفتگی فک به مراتب بیشتر از هزینه بستن فاصله بین دندان ها با ارتودنسی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه ایمپلنت دندان اینجا کلیک کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی داشتیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هزینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در مورد این موضوع به شما بگوییم. کسب اطلاعات در هر زمینه باعث می‌شود تا شما بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این موضوع نیز می‌تواتنید به سایت تهران ایمپلنت مراجعه کنید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

سفید کردن دندان امروزه یکی از موضوعاتی است که بسیاری از افراد جامعه می‌خواهند با استفاده از آن لبخندی زیبا تر داشته باشند. ما امروز در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه سفید کردن دندان و انواع روش های آن در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

انواع روش های سفید کردن دندان با مواد خوراکی

شما می  توانید یک خمیر دندان طبیعی و خانگی با کمک موادی که در خانه دارید تهیه کنید. مواد تشکیل دهنده این خمیر دندان می توانند پودر زردچوبه، اسانس نعناع، ​​روغن نارگیل طبیعی و چند قطره روغن نعناع فلفلی باشد. این یک خمیر دندان سفید کننده خواهد بود که با داشتن ترکیبی قدرتمند پلاک های دندانی را به راحتی از بین می برند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد روکش های دندانی اینجا کلیک کنید.

پوست موز دارای سطح بسیار بالایی از مواد معدنی مانند منگنز، پتاسیم و منیزیم است. این مواد معدنی توسط دندان‌های شما جذب می‌شوند و باعث سفید شدن آن‌ها می‌شوند. بری سفید کردن دندان ها با پوست موز تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پوست موز را بگیرید و به آرامی آن را به مدت دو دقیقه روی دندان‌هایتان بمالید. پس از آن، می توانید با جوش شیرین یا خمیر دندان معمولی خود مسواک بزنید تا از باقی مانده پوست موز روی دندان های خود خلاص شوید. این یک روش سفید کردن دندان در خانه است که هزینه ای هم ندارد.

به دلیل محتوای بالای آب در این میان وعده های گیاهی، آنها نه تنها برای کنترل وزن برای شما عالی هستند، بلکه به شما کمک می کنند بزاق بیشتری تولید کنید، که به جلوگیری از چسبیدن ذرات غذاها به دندان ها کمک می کند. مصرف این سبزیجات می تواند به سفید کردن دندان ها در منزل و پیشگیری از تغییر رنگ آن ها کمک کند.

زمانی که سعی می کنید لبخندی سفیدتر داشته باشید، مسواک زدن با این ماده افزودنی و پاک کننده خانگی می تواند نتایج فوق العاده ای داشته باشد. از آنجایی که جوش شیرین یک پاک کننده است و دارای کیفیت سایندگی ملایمی است، راهی عالی برای پاک کردن لکه ها از روی دندان های شما است. شما می توانید یک خمیر دندان خانگی جوش شیرین برای سفید کردن دندان ها تولید کنید و با آن دهان خود را شستشو دهید یا مسواک بزنید.

زمانی که سعی می کنید لبخندی سفیدتر داشته باشید، مسواک زدن با این ماده افزودنی و پاک کننده خانگی می تواند نتایج فوق العاده ای داشته باشد. از آنجایی که جوش شیرین یک پاک کننده است و دارای کیفیت سایندگی ملایمی است، راهی عالی برای پاک کردن لکه ها از روی دندان های شما است. شما می توانید یک خمیر دندان خانگی جوش شیرین برای سفید کردن دندان ها تولید کنید و با آن دهان خود را شستشو دهید یا مسواک بزنید

همچنین درمورد فیشور سیلانت و کاربرد های آن بیشتر بدانید..

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را درمورد سفید کردن دندان ها و انواع روش های خوراکی آن در اختیار شما قرار دهیم. شما می‌توانید با مطالعه مقالات متعددی که در اینترنت در زمینه ترمیم و زیبایی دندان وجود دارد، اطلاعات خوبی را در این زمینه کسب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 16 صفحه بعد