نوشته شده توسط : نت ابزار

امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با هزینه جراحی اسلیو معده بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اسلیو معده یکی از پرطرفدار ترین جراحی های لاغری است که در سراسر دنیا در حال انجام شدن است و طرفداران بسیار زیادی دارد. اگر قصد دارید تا با هزینه جراحی اسلیو معده بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

هزینه عمل اسلیو به طور حدودی

براساس بررسی های ما در سال ۲۰۲۰، قیمت ها در ۱۰ ایالت کشور آمریکا که گران قیمت بودند تقریبا ۱۰٪ کاهش یافته و متوسط ​​قیمت نیز تقریباً ۵٪ نسبت به سال گذشته کاهش یافته داشته است. این موضوع احتمالاً به دلیل افزایش رقابت و تقاضا برای جراحی لاغری اسلیو در کشور آمریکا است. جزئیات هزینه عمل اسلیو معده در کشور آمریکا به شکل زیر است:

به طور کلی در حوزه درمان هر زمان که صحبت از هزینه ها به میان میاید بیمه ها حرف اول را می زنند. بیمه ها برخی از پروسه ها را تحت پوشش قرار می دهند و برخی دیگر که صرفا جنبه زیبایی دارند را پوشش نمی دهند.

عمل های لاغری عموما دلیل زیبایی ندارند و تنها به جهت درمان چاقی و بیماری های مرتبط با چاقی هستند. اما برخی بیمه ها سنگ جلوی پای بیمار می گذارند و به همین خاطر ممکن است بیمه شما هزینه عمل اسلیو شما را تقبل نکند. اگر بیمه ندارید این بخش مخصوص شما است.

هزینه ای که شما بدون پوشش بیمه به بیمارستان پرداخت می کنید حدود ۴۵ تا ۴۸ میلیون است که شامل موارد زیر میشود:

هزینه و دستمزد جراح

هزینه بیهوشی و دستمزد کادر بیهوشی

اتاق عمل

و ….

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد رژیم لاغری اینجا کلیک کنید

پیچیدگی های عمل

اگر شما از هر نظر کاندید خوبی برای عمل جراحی اسلیو معده باشید، پیش از عمل دستورالعمل های جراح لاغری را دنبال کرده باشید و حین عمل اتفاق خاصی رخ ندهد، عمل شما خیلی زود و با موفقیت به پایان میرسد و شما حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت از بیمارستان مرخص می شوید.

اگر شرایط بالا برایتان به خوبی پیش نرود و شما نیازمند این باشید که چند روز بیشتر در بیمارستان ماندگار شوید یا اینکه در بخش های CCU و ICU بستری شوید هزینه عمل اسلیو معده بیشتر خواهد شد. که البته در بیش از ۹۰ درصد بیماران بدون هیچ مشکل خاصی پس از ۲۴ ساعت یا کمی بیشتر از بیمارستان با سلامتی عمومی خوب مرخص میشوند و لازم نیست هزینه اسلیو معده بیشتری بپردازند.

همچنین درمورد کالری بیشتر بدانید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه جراحی اسلیو و هزینه آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: لاغری و تناسب اندام , ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

سوئیس یکی از برترین کشور ها در زمینه تولید ایمپلنت است به طوری که بهترین ایمپلنت های دنیا را سوئیس تولید می‌کند. امروز در این مطب قصد داریم تا شما را با انواع ایمپلنت های سوئیسی آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را به شما عزیزان در این زمینه بدهیم. با ما تا انتهای این مطلب  همراه باشید.

ایمپلنت اشترومن

به طور کلی در دنیای ایمپلنت ها، محصولات ساخت شرکت اشترومن شناخته شده ترین و با کیفیت ترین ها هستند. در واقع بدون اغراق تمامی ایمپلنت های ساخت این شرکت جزء کارهای عالی و رده بالا هستند. از نظر همه چیز، اشترومن جزء 3 برند مشهور و برتر دنیای ایمپلنت ها است.

خوشبختانه برند اشترومن در ایران به صورت مستقیم نمایندگی دارد و برخی از دندانپزشکان مشهور، آن را به بیماران خود پیشنهاد می دهند. (متاسفانه به دلیل قیمت بالا و سود پایینی که برای دندانپزشکان دارد توسط هر متخصصی انجام داده نمی شوند)

ایمپلنت اشترومن که در ایران به صورت اختصاری با نام ITI شناخته می شود مدت زمان بارگذاری اش بین 4 تا 6 هفته خواهد بود. اگر فکر می کنید هزینه بالای آن برایتان مساله ساز نیست یک گزینه بسیار عالی برای کاشت است.

همه چیز را درمورد ونیر کامپوزیت دندان بدانید.

ایمپلنت SIP

اگر به دنبال یک ایمپلنت شناخته شده با قدمت بسیار زیاد هستید می توانید درباره ایمپلنت SPI با دندانپزشک خودتان صحبت کنید. این ایمپلنت توسط شرکت تومن مدیکال ساخته می شود و از نظر کیفیت جزء ایمپلنت های تاپ لول است. این برند مشابه با ایمپلنت اشترومن بوده اما هزینه اش نسبت به آن کمی پایینتر است.

ایمپلنت سوئیسی اس پی آی هم اکنون در کشور ما دارای نمایندگی فعال است و برای کاشت آن تنها کافیست به یک متخصص ایمپلنت خوب که با این برند همکاری می کند مراجعه کنید.

نکته جالبی که در خصوص این ایمپلنت وجود دارد این است که جزء ایمپلنت های اکتیو به شمار می رود به این معنی که بعد از کاشته شدنش می توان ظرف مدت 45 روز پروتز ایمپلنت که معمولا روکش دندان است را روی آن قرار داد.

درمورد لمینت دندان بیشتر بدانید.

ایمپلنت TRI

تا اینجا اغلب برندهایی که نام بردیم جزء برندهای قدیمی و تا حدی ریشه دار سوئیسی بود اما ایمپلنت TRI جزء جدیدترین برندهای این کشور است که از نظر کیفیت در حد متوسط  و هزینه ارزان تری نسبت به سایر ایمپلنت های ساخت این کشور دارد. از نظر ظاهری، ایمپلنت سوئیسی TRI شباهت بسیار زیادی به ایمپلنت آمریکایی اسکرونت زیمر دارد. در ایران هنوز آنطور که باید و شاید این برند شناخته شده نیست و تعداد بیمارانی که با این روش دندان از دست رفته خود را جایگزین می کنند کمتر است.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه انواع ایمپلنت های سوئیسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که چرا سوئیس جزء کشور های پیشگام در زمینه تولید انواع ایمپلنت ها شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید در زمینه ایمپلنت های دندانی به خصوص ایمپلنت های سوئیسی اطلاعات بیشتری داشته باشید پیشنهاد ما به شما این است که مقالات وبسایت ایمپلنت را حتما مطالعه کنید. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید و برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

امروز در این مطلب قصد داریم تا شما عزیزان را با اصلی ترین مزایای جراحی لاغری آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه جراحی بای پس معده و مراحل آن با شما عزیزان درمیان بگذاریم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

مزایای جراحی لاغری

جراحی لاغری مزایای فراوانی دارد و می تواند از روش های مختلفی برای بیمار فایده ایجاد کند. برخی از مهمترین مزایای جراحی لاغری عبارتند از:

  1. کاهش مرگ و میر(افزایش طول عمر)
  2. بهبود بسیاری از بیماری ها
  3. کاهش وزن بلند مدت و ماندگار
  4. کاهش وزن بلند مدت و ماندگار
  5. افزایش متابولیسم: با کاهش وزن، بیمار به طبع در فعالیت های فیزیکی بیشتری مانند دوچرخه سواری، پیاده روی و شنا شرکت می کند که همین امر قابلیت بدن در سوزاندن چربی ها را افزایش می دهد. هورمون هایی مانند انسولین و کورتیزول (هورمون استرس) نیز پس از جراحی لاغری کاهش پیدا کرده که به کاهش ذخیره سازی چربی های بدن کمک می کند.
  6. افزایش قدرت باروری
  7. بهبود کیفیت زندگیسخن آخر

مراحل جراحی بای پس معده

مرحله اول: قبل از جراحی بای پس معده

یک ماه قبل از جراحی

دریافت هر نوع هورمونی از قبیل قرص های ضدبارداری و جایگزین های هورمونی را متوقف کنید.

سه هفته قبل از جراحی

مصرف روزانه یک مولتی ویتامین، ویتامین ب کمپلکس و آهن (۳۲۵ میلی گرم فروس سولفات یا ۶۵ میلی گرم عنصر آهن). قبل از مصرف هرگونه داروی رقیق کننده خون، با پزشک خود مشورت کنید.

یک روز قبل از جراحی

روز قبل از جراحی تغذیه بیمار به رژیم مایعات رقیق محدود خواهد شد. رژیم مایعات رقیق شامل غذاهای رقیقی است که یا خود مایع هستند و یا در دمای اتاق به حالت مایع در می آیند. بیمار می تواند مایعات مجاز را تا ساعت ۱۲ شب بدون هیچ محدودیتی بخورد. مایعات مجاز شامل:

در صورت داشتن دیابت، مطمئن شوید که مایعات مصرفی دارای کربوهیدرات کافی برای استفاده انسولین خون می باشند. از مصرف مکمل های آهن خودداری کنید. با گذشت ۳ هفته از جراحی می توانید دوباره مصرف آهن را از سر بگیرید.

مرحله دوم از مراحل بای پس معده به دو بخش تقسیم می شود که عبارتند از:

جراح لاغری، معده را به دو بخش بزرگ و کوچک تقسیم می کند. سپس قسمت کوچک معده بخیه یا منگنه شده و کیسه معده را می سازد. ظرفیت این معده جدید تنها یک پیمانه می باشد.

همچنین درمورد سندروم دامپینگ نیز بیشتر بدانید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه مزایای جراحی لاغری و مراحل عمل بای پس معده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم اگر قصد انجام جراحی های لاغری به خصوص جراحی بای پس معده را دارید بهترین راه تحقیق کردن قبل از عمل است. برای همین به شما پیشنهاد می‌کنیم، حتما مقالات وبسایت لاغری را مطالعه کنید و به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بپردازید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

جراحی لاغری روشی فوقالعاده برای لاغری است که امروزه در هر ثانیه در گوشه ای از این جهان هستی در حال انجام است. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با مهمترین مزایای جراحی لاغری بیشتر آشنا کنیم و همه چیز را در این مورد به شما بگوییم تا اطلاعات شما افزایش پیدا کند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مزایای جراحی لاغری

جراحی لاغری یا همان جراحی باریاتریک نوعی روش مدرن و موثر است که تاکنون به میلیون ها نفر با شاخص توده بدنی بالا ۳۵ و ۴۰ کمک کرده تا وزن اضافی خود را کم کرده و زندگی سالم تری را تجربه کنند. انواع عمل معده برای لاغری این امکان را برای بیمار فراهم می کنند تا عادات غذایی غلط را تغییر دهند و به طور موفقیت آمیزی وزن کم کرده و آن را حفظ کنند. همچنین بسیاری از بیماری هایی که فرد در زمان چاقی به آنها مبتلا بوده، پس از جراحی لاغری بهبود خواهند یافت. در ادامه با مهمترین مزایای جراحی لاغری آشنا خواهید شد.

درمورد عوارض عمل اسلیو معده بیشتر بدانید.

  • کاهش مرگ و میر(افزایش طول عمر):
  • بهبود بسیاری از بیماری ها:
  • کاهش وزن بلند مدت و ماندگار: از مهمترین مزایای جراحی لاغری کاهش قابل توجه وزن بیمار است. مطالعات بسیاری نشان داده است که اکثر افراد چاق می توانند ۵۰ درصد وزن کاهش یافته خود را حفظ کنند و نباید نگران بازگشت وزن پس از جراحی لاغری باشند. علاوه بر این افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند پس از عمل لاغری ۵۰ تا ۸۰  درصد وزن از دست رفته را نگه خواهند داشت.
  • افزایش قدرت باروری:
  • توقف ریفلاکس معده: ریفلاکس معده شامل بازگشت اسید معده به درون مری و حلق می باشد که منجر به سوزش و آسیب دیدن پوشش مری می شود.
  • افزایش متابولیسم: با کاهش وزن، بیمار به طبع در فعالیت های فیزیکی بیشتری مانند دوچرخه سواری، پیاده روی و شنا شرکت می کند که همین امر قابلیت بدن در سوزاندن چربی ها را افزایش می دهد. هورمون هایی مانند انسولین و کورتیزول (هورمون استرس) نیز پس از جراحی لاغری کاهش پیدا کرده که به کاهش ذخیره سازی چربی های بدن کمک می کند.
  • بهبود کیفیت زندگی: جراحی لاغری از طریق کاهش وزن شدید، می تواند زندگی شخصی بیمار را دگرگون کرده و موجب پیشرفت وی در زمینه های مختلف شود. برخی از این پیشرفت ها در زندگی اغلب بیماران مشترک بوده و سایر آنها برای هر شخص متفاوت خواهد بود. برخی از این پیشرفت ها شامل:

همچنین همه چیز را درمورد زیر و بم رژیم لاغری بدانید.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مهمی را در رابطه با مهمترین مزایای جراحی لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا اطلاعاتتان در این زمینه افزایش پیدا کند و بتوانید برای آینده و سلامت خود بهترین تصمیم را بگیرید. با تحقیق کردن شما می‌توانید جلوی بروز هرگونه مشکلی را در آینده بگیرید و دچار پشیمانی نشوید.

منبع : https://www.jarahilaqari.ir/



:: موضوعات مرتبط: لاغری و تناسب اندام , ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

کامپوزیت یک ماده شیمیایی است که از موادی خاص تشکیل می‌شود و در دندانپزشکی کاربرد های بسیار زیادی دارد. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با ونیر کامپوزیت و کاربرد های آن آشنا کنیم و اطلاعات بسیار زیادی را در این مورد و همچنین هزینه ونیر کامپوزیت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

هزینه ونیر کامپوزیت

ما چیزی مشخصی به اسم حداکثر قیمت در دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، ارتودنسی دندان و یا سایر شاخه های دیگر نداریم. ممکن است نیاز باشد هزینه بیشتری نسبت به حالت عادی  برای نصب کامپوزیت روی دندان بپردازید و این به عوامل متعددی بستگی دارد. اما در حالت عادی به ازای هر واحد فول کامپوزیت دندان ممکن است نیاز باشد بالای 2.5 میلیون تومان هزینه پرداخت شود.

درمورد لمینت دندان نیز بیشتر بدانید.

عواملی که بر روی قیمت ونیر کامپوزیت موثرند

قیمت کامپوزیت ونیرها به صورت مستقیم و غیر مستقیم دست کم به 6 فاکتور زیر بستگی دارد:

  1. دستمزد دندانپزشک: ونیر کامپوزیت نوعی درمان ترمیمی و زیبایی مستقیم است. به این معنی که تمام مراحل آماده سازی آن در مطب دندانپزشک و با زحمت خود دندانپزشک انجام داده می شود و در نهایت طی یک جلسه کامپوزیت نصب می شود. بنابراین طبیعی است که بخشی از هزینه ونیر کامپوزیت ها باید مستقیما صرف زحمت و دستمزد دندانپزشک شود.
  2. برند کامپوزیت و کشور مبدا:
  3. رنگ و سایه رنگ کامپوزیت بکار رفته: کامپوزیت مورد استفاده برای ساخت ونیر معمولا یک پالت کامل از سایه رنگ های مشابه با رنگ دندان طبیعی ما دارد. هزینه هر سایه رنگ (روشنی و تیرگی) معمولا کمی با هم متفاوت است. به عنوان مثال هزینه ونیر کامپوزیت با c نزدیک به 700 هزارتومان است و این درحالی است که کامپوزیت با گرید A نزدیک به 1 مییون و 300 هزار تومان است.
  4. نیاز یا عدم نیاز به ترمیم کامپوزیت قبلی یا برداشتن آن: شرایط مراجعانی که نیازمند به درمان کامپوزیت هستند همیشه یکسان نیست و ما لزوما قرار نیست مستقیما برای همه بیماران سریعا کامپوزیت را آماده و نصب کنیم. برخی از مراجعان ممکن است دندان پوسیده و نیازمند ترمیم داشته باشند که باید قبل از نصب ونیر، حتما پوسیدگی برطرف و دندان ترمیم شود. هزینه ونیر کامپوزیت با حساب ترمیم پوسیدگی بیشتر از حالت عادی خواهد بود.
  5. تعداد دندان نیازمند کامپوزیت: هرچه تعداد دندان های نیازمند پوشش کامپوزیت بیشتر باشد قاعدتا هزینه ها بیشتر می شود.

راجع به هزینه پرکردن دندان بیشتر بدانید و اطلاعات کسب کنید.

 

حداقل قیمت کامپوزیت دندان

حداقل هزینه در سال 1400 برای پوشاندن جزئی و ناکامل دیک دندان برابر با 1 میلیون تومان است. که البته اگر داندن به طور کامل نیاز به کامپوزیت داشته باشد همین حداقل هزینه به 1.5 میلیون تومان می‌رسد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را درمورد هزینه ونیر کامپوزیت دندان و عوامل موثر بر تعیین هزینه آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شما می‌‍توانید با مراجعه به وبسایت تهران دنتال ایمپلنت و مطالعه مقالات آن اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه کسب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

جراحی لاغری یکی از بهترین روش ها برای لاغر شدن است و عمل بای پس یکی از بهترین جراحی های لاغری. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با مزایای جراحی لاغری بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را درمورد جراحی بای پس در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مزایای جراحی لاغری

جراحی لاغری مزایای فراوانی دارد و می تواند از روش های مختلفی برای بیمار فایده ایجاد کند. برخی از مهمترین مزایای جراحی لاغری عبارتند از:

  1. کاهش مرگ و میر(افزایش طول عمر)
  2. بهبود بسیاری از بیماری ها: جراحی لاغری می تواند از طریق کاهش وزن قابل توجه، بسیاری از بیماری های مرتبط با چاقی را بهبود یا کاملا درمان کند.
  3. کاهش وزن بلند مدت و ماندگار
  4. افزایش قدرت باروری: همانطور که بیشتر ما از رابطه چاقی و بارداری آگاهی داریم، کاهش وزن می تواند سیکل قاعدگی را منظم کرده و سطوح بالای هورمون آندروژن را کاهش دهد. کاهش وزن همچنین به کاهش علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک کمک کرده و موجب کاهش ناباروری در بسیاری از خانم ها می شود.
  5. توقف ریفلاکس معده
  6. بهبود کیفیت زندگی: جراحی لاغری از طریق کاهش وزن شدید، می تواند زندگی شخصی بیمار را دگرگون کرده و موجب پیشرفت وی در زمینه های مختلف شود.
  7. افزایش متابولیسم

همچنین درمورد زیر و بم رژیم لاری نیز بیشتر بدانید.

بای پس معده

بای پس معده نوعی جراحی لاغری است که با تغییر معده و بخشی از روده موجب تغییر نحوه گوارش غذا و کاهش وزن می شود. پس از جراحی بای پس معده، غذا وارد برخی بخش های معده و روده کوچک که وظیفه جذب غذا را بر عهده داشتند، نخواهد شد. به همین دلیل بدن تمام کالری های غذا را دریافت نکرده و در نتیجه موجب کاهش وزن می شود. در این مقاله به بررسی مراحل بای پس معده می پردازیم

مراحل بای پس معده

دریافت هر نوع هورمونی از قبیل قرص های ضدبارداری و جایگزین های هورمونی را متوقف کنید.

روز قبل از جراحی تغذیه بیمار به رژیم مایعات رقیق محدود خواهد شد. رژیم مایعات رقیق شامل غذاهای رقیقی است که یا خود مایع هستند و یا در دمای اتاق به حالت مایع در می آیند. در صورت داشتن دیابت، مطمئن شوید که مایعات مصرفی دارای کربوهیدرات کافی برای استفاده انسولین خون می باشند.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات خوبی را در مورد مزایای جراحی لاغری و عمل بای پس معده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شما می‌توانید با مطالعه مقالات سایت هایی مانند جراحی لاغری اطلاعات بسیار زیادی را در این زمینه به دست بیاورید و در شرایطی خاص بهترین تصمیم را برای آینده و سلامتی خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: موضوعات مرتبط: لاغری و تناسب اندام , ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ونیر کامپوزیت یکی از پرکاربرد ترین مواد دندانپزشکی است که امروزه در هر کلینیک دندانپزشکی یافت می‌شود. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با ونیر کامپوزیت بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این مورد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر کامپوزیت دندان در کنار لمینت دندان یک روش بسیار رایج با هزینه نسبتاً کمتر برای بهبود ظاهر دندان ها و فرآیند اصلاح طرح لبخند است. این مقاله را بخوانید تا با کاربردهای این ونیرها، تصاویر و عکس ها، نحوه اجرا و هزینه آن‌ها بیشتر بدانید.

اجازه دهید قبل از اینکه وارد اصل موضوع شویم (و مفصلاً به موضوع اصلاح طرح لبخند با کمک کامپوزیت‌ها بپردازیم)، درباره “ونیر” صحبت کنیم. این ونیری که به صورت پیشوند یا پسوند به کامپوزیت وصل شده، در انگلیسی به صورت (VENEER) است. و به معنای پوشاندن دندان با کمک مواد دندانپزشکی است.

ونیر در واقع یک لایه پوششی است که اغلب به منظور زیبایی یا ترمیم، روی سطوح مختلف دندانی قرار داده می‌شود. ما انواع مختلفی ونیر داریم که مهم‌ترین آن‌ها، لمینت دندان (ونیر سرامیکی) و ونیر کامپوزیت‌ها هستند. این مقاله به صورت اختصاصی درباره لایه‌های پوششی کامپوزیت دندان است.

کامپوزیت یک نوع ماده بسیار پرکاربرد در دندانپزشکی است که ما در درمان‌های ترمیمی؛ به طور گسترده از آن استفاده می‌کنیم. زمانی که بخواهیم از کامپوزیت به عنوان یک لایه پوشاننده دندانی یا ونیر استفاده کنیم، اصطلاحاً به آن ونیر کامپوزیت دندان می‌گوییم. بنابراین منظور از کامپوزیت ونیر، استفاده از مواد کامپوزیت ترمیمی، به عنوان ونیر و پوشاننده سطوح دندانی است.

همچنین درمورد انتخاب بین بریج و ایمپلنت دندان نیز بیشتر بدانید.

مراحل نصب ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت دندان جزء درمان‌های ترمیمی مستقیم به شمار می‌روند. به این معنی که مواد کامپوزیتی در مطب، توسط دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی آماده شده و به صورت مستقیم روی سطح دندان‌ها متصل می‌شود. ما در ادامه مراحلی که میبایست برای نصب کامپوزیت به دندان ها طی کنید را توضیح داده ایم.

  1. بررسی و ارزیابی تخصصی دندان ها و طرح لبخند: ابتدا باید یک کلینیک دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی پیدا کنید و به صورت تخصصی تحت معاینه قرار بگیرید.
  2. تمیز کردن دندان ها: برای اینکه بتوان مواد کامپوزیت را به سطح دندان ها اعمال کرد باید آن ها را از قبل تمیز کرد. بنابراین دندانپزشک سطح دندان ها را به خوبی تمیز کرده و خشک می کند.
  3. انتخاب رنگ و سایه کامپوزیت ونیر ها: بسیار مهم است که نتیجه درمان طبیعی باشد و مصنوعی جلوه نکند. بنابراین لازم است که رنگ کامپوزیت استفاده شده برای شما نزدیک به رنگ دندان های طبیعی خودتان باشد.
  4. اتصال لایه لایه کمپوزیت و خشک کردن آن
  5. صیقل دادن و پالیش کردن سطح دندان ها

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه پرکردن دندان می‌توانید بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را درمورد ونیر کامپوزیت، مراحل نصب آن و سایر نکات مورد نیاز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت های معتبر مانند ایمپلنت تهران اطلاعات خود را در زمینه دندانپزشکی افزایش دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

پرکردن دندان یکی از راه های ترمیم دندان های پوسیده است که حجم وسیعی از مراجعان کلینیک های دندانپزشکی را به خود اختصاص می‌دهد. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه پرکردن دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و راجع به هزینه پرکردن دندان بیشتر با هم صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مواد به کار رفته برای پرکردن دندان

دندانپزشکان و متخصصان ترمیمی و زیبایی از مواد مختلفی برای پر کردن دندان، رفع ترک و شکستگی دندان ها و احیای آن ها استفاده می کنند. مهم ترین و رایج ترین مواد پر کننده دندان در ادامه توضیح داده شده اند.

آمالگام

ابتدایی ترین و پر استفاده ترین ماده برای ترمیم دندان ها و پر کردنشان، آمالگام است. آمالگام معمولا برای پر کردن دندان های خلفی استفاده می شود و به دلیل ظاهر غیرطبیعی که دارد برای ترمیم دندان های جلو استفاده نمی شود.

آمالگام ترکیبی از نقره، قلع، مس و جیوه و یکی از قدیمی ترین مواد دندانپزشکی است. این ترکیب در برابر فشار زیاد ناشی از جویدن مقاومت می کند، با دوام است و به طور کلی به خوبی تحمل می شود.

محتوای جیوه موجود در آمالگام بارها و بارها مورد بحث و گفتگوی دندانپزشکان بوده و هست و بسیاری از بیماران هنوز مطمئن نیستند که آیا پر کردگی های امالگام ایمن هستند یا خیر.  اما با این وجود آمالگام به دلیل قیمت پایین ، خواص فرآوری خوب و ماندگاری طولانی ، هنوز هم ماده پرمصرفی در دندانپزشکی است.

گلاس اینومر

یکی از امروزی ترین روش های پر کردن دندان ها استفاده از سمنت گلاس آینومر است. این ماده پر کننده استحکام نسبتا زیادی دارد اما ماندگاری پایینی دارد. به همین جهت کمتر از آن برای به عنوان پرکردگی استفاده می شود.

از سیمان گلاس آینومر بیشتر برای ترمیم و پر کردن دندان کودکان استفاده می شود. به جز این، برای ترمیم پوسیدگی های جزئی و کوچک گلاس آینومر بهترین گزینه موجود است. سیمان گلاس آینومر حاوی فلوراید است که در طول زمان پر شدن به آرامی آزاد می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد کشیدن دندان، اینجا کلیک کنید.

سرامیک

مواد پر کننده سرامیکی (تمام سرامیک) معمولا طی پروسه های اینله و انله دندان های خلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این پر کننده ها در لابراتوار ساخته می شود و سپس توسط متخصص ترمیمی و زیبایی در محل حفره دندان نصب می شوند.

رنگ و ظاهر آن ها طبیعی و مشابه با دندان های خودمان است. به جز این، استحکام مواد پر کننده سرامیکی بالا است و می توانند تا حدی فشار وارد شده از سوی دندان ها را تحمل کنند.

همچنین درمورد ایمپلنت برای افراد سیگاری نیز بیشتر بدانید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه پرکردن دندان و هزینه پرکردن دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تحقیق کردن در هر زمینه ای باعث می‌شود تا شما بتوانید در هر شرایطی بهترین تصمیم را برای سلامت و آینده خود بگیرید. به همین منظور ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما مقالات سایت ایمپلنت دندان را مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

لاغری و تناسب اندام خواسته هر کسی است. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را هر چه بیشتر با رژیم های لاغری اصولی که یکی از بهترین روش های لاغری است آشنا کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تعریق و کاهش وزن

کاهش وزن از نظر پزشکی (سلامتی یا آمادگی جسمانی) به معنای کاهش اندازه شاخص توده بدنی یا BMI به دنبال از دست دادن مایعات، بافت چربی و یا توده‌های غیر چربی مانند رسوبات معدنی موجود در استخوان، عضله، تاندون، و دیگر بافت‌های همبند است.

کاهش وزن دو حالت دارید:

  1. و یا کاملاً آگاهانه و در نتیجه یک تلاش ارادی باشد که در اغلب اوقات طبیعی بوده و برای درمان چاقی و کاهش اضافه وزن ناسالم است.
  2. این موضوع می‌تواند ناخواسته بوده (و به عنوان مثال به دنبال سوء تغذیه و یا بیماری زمینه‌ای رخ بدهد) که غیر طبیعی است.

رژیم لاغری اصولی

هر نوع برنامه غذایی برای لاغری که منجر به کاهش وزن شود یک نوع رژیم لاغری در نظر گرفته می‌شود. اما لزوماً همه این برنامه‎ ها اصولی و قابل پیروی نیستند. از این نظر، ما دو نوع برنامه غذایی برای لاغری داریم:

  • یکی رژیم غذایی اصولی و سالم
  • و دیگری رژیم ناسالم و غیر اصولی.

رژیم لاغری سالم، نوعی رژیم است که در عین کمک به کاهش وزن هیچ خطری برای بدن ایجاد نکند، سلامتی ما را حفظ کرده و یا حتی ارتقاء دهد. چنین رژیمی حتماً روی دریافت مواد مغذی و حیاتی مورد نیاز بدن تاکید دارد و ما را از مصرف آن‌ها منع نمی‌کند.

دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم نباید به معنای حذف برخی مواد غذایی ای سفره باشد. چنین رژیمی حتما باید تمام گروه های مختلف مواد غذایی را شامل شود و به ما کمک کند به صورت آهسته و پیوسته وزن کم کنیم. با این تفاسیر حتی برنامه هایی که تحت عنوان رژیم لاغری سریع شناخته می شوند سالم نیستند و نباید پیروی شوند.

6 ویژگی بهترین رژیم لاغری

همان طور که در بخش قبل نیز اشاره شد، رژیم لاغری که شامل تمام گروه های مواد غذایی باشد و آهسته و پیوسته به کاهش وزن کمک کند یک رژیم لاغری اصولی است. بنابراین هر نوع برنامه غذایی که از این دو اصل پیروی کند جزء بهترین برنامه هاست.

متخصصان تغذیه به جز دو اصل ذکر شده، معتقدند اگر برنامه هایی که برای لاغری در نظر گرفته می شوند ویژگی های زیر را داشته باشند قابل اعتمادتر و سالم تر هستند.

راجع به جراحی لاغری نیز بیشتر بدانید.

  1. به لاغری شما در دراز مدت کمک می‌کند
  2. ثابت شده که موفقیت آمیز است
  3. مانع از مصرف غذاهای مورد علاقه شما نمی‌شود
  4. متناسب با وضعیت و توانایی بدن شما است
  5. هیچ وعده غذایی را منع نمی کند
  6. شما را به داشتن فعالیت بدنی تشویق می کند

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه یک رژیم لاغری خوب و اصولی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که یک رژیم لاغری خوب چه ویژگی هایی دارد. با تحقیق کردن و کسب اطلاعات کافی راجع به هر موضوعی می‌توانید بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/



:: موضوعات مرتبط: لاغری و تناسب اندام , ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ایمپلنت دندان یکی از بهترین راه ها برای جایگزینی دندان از دست رفته است. امروزه در سراسر دنیا افراد بسیار زیادی دندان های از دست رفته خود را با این روش جایگزین کرده اند. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با ایمپلنت دندان و نکات قبل از کاشت آن آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نکت قبل از کاشت ایمپلنت

با خودتان روراست باشید. اگر 1 یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید، بلاخره باید به فکر جایگزین کردن آن ها باشید. زیرا دندانی که از دست رفت، دیگر به شکل طبیعی باز نخواهد گشت، و اگر با روشی جای خالی آن ها را پر نکنید، برایتان عوارض زیادی به همراه خواهد داشت. برای آگاهی از این عوارض می‌توانید صفحه “مشکلات از دست رفتن دندان ها” را مشاهده کنید.

ابتدا درباره تمام روش های جایگزین کردن دندان از دست رفته مانند دندان مصنوعی، بریج دندان و ایمپلنت تحقیق کنید و از بین آن ها یک گزینه را انتخاب کنید. که البته حضور شما در این صفحه نشان دهنده این است که انتخاب شما ایمپلنت دندان بوده. بنابراین تصمیم جدی برای انتخاب ایمپلنت داشته باشید.

پس از انتخاب یک متخصص ایمپلمنت خوب، شما تقریباً بیش از 50 درصد مسیر را طی خواهید کرد. از اینجا به بعد، دیگر همه چیز به جراح و یا متخصص شما بستگی دارد. شما یک جلسه به مطب دکتر خود مراجعه می کنید و به صورت کامل تحت معاینه و ارزیابی قرار می گیرید.

شما باید خود را برای گرفتن تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس آماده کنید و به سوالاتی که ممکن است متخصص از شما بپرسد فکر کنید و خود را برای آن جلسه به طور کامل آماده کنید. تعدادی از سوالاتی که ممکن است متخصص از شما بپرسد عبارتند از:

  1. چه مدت است که دندان خود را از دست داده اید؟
  2. آیا می توانید خود را برای یک عمل جراحی آماده کنید؟
  3. آیا می توانید خود را برای یک عمل جراحی آماده کنید؟
  4. آیا حساسیت خاصی دارید؟
  5. آیا داروی خاصی مصرف می کنید؟
  6. آیا به سایر روش های جایگزین دندان فکر کرده اید؟
  7. هدف شما از کاشت ایمپلنت چیست؟

یکی از آمادگی های قبل از کاشت ایمپلنت دندان باید داشتن تراکم کافی استخوان فک باشد. یعنی این استخوان به اندازه کافی متسحکم باشد تا ایمپلنت بدون مشکل در آن کاشته شود. اما اگر مدت زیادی است که دندان خود را کشیده اید و یا با تراکم ناکافی استخوان دندان مواجه هستید، باید حتما خود را برای پیوند استخوان آماده کنید.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی شد تا اطلاعات بسیار مهم و کاربردی را در رابطه با نکات مهم قبل از کاشت ایمپلنت در اختیار شما قرار دهیم. تحقیق کردن و کسب اطلاعات باعث می‌شود تا شما بتوانید بهترین تصمیم را برای خودتان و سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را پرکردن دندان و هزینه پرکردن دندان بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار زیادی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید تا شما را در جریان جدید ترین تعرفه ها و هزینه پرکردن دندان قرار دهیم و همه چیز را درمورد آن به شما بگوییم.

هزینه پرکردن دندان 1400

همانطور که احتمالا می‌دانید زمانی که شما برای پر کردن دندان به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنید، دندانپزشک ابتدا محل دقیق و عمق پوسیدگی یا آسیب دیدگی دندان را می‌کند.

در قدم بعدی دندانپزشک پوسیدگی دندانی را با دریل و مته های بسیار ظریف و ایمن می‌تراشد. سپس برای پر کردن حفره ایجاد شده، از مواد پر کننده ای مانند کامپوزیت یا آمالگام استفاده می شود. بسته به اینکه محل پوسیدگی و آسیب دندان کجاست و چقدر آسیب وارد شده، ما چندین سطح یا کلاس ترمیم پوسیدگی داریم.

در جدول زیر می توانید هزینه پر کردن دندان بر اساس ماده پر کننده و سطح ترمیم یا کلاس ترمیم را مشاهده بفرمایید. در ادامه با کلاس بندی ترمیم و هزینه آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

  1. ترمیم آمالگام یک سطحی کلاس پنج                  600000 تومان
  2. ترمیم آمالگام دو سطحی                                700000 تومان
  3. ترمیم آمالگام سه سطحی                               800000 تومان    
  4. ترمیم کامپوزیت کلاس پنج یا یک سطحی           800000 تومان    
  5. ترمیم کامپوزیت دو سطحی کلاس سه                900000 تومان
  6. ترمیم کامپوزیت سه سطحی یا کلاس چهار          1000000 تومان  
  7. ترمیم بیلداپ با آمالگام (دندان دائمی)                 1000000 تومان
  8. ترمیم بیلداپ با کامپوزیت (دندان دائمی)             1800000 تومان

کلاس بندی ترمیم دندان

ما کلا 5 کلاس ترمیم دندان داریم که به ترتیب کلاس 1 تا 5 نامگذاری میشوند. این یعنی ما 5 شکل مختلف پوسیدگی داریم در 5 وضعیت یا ناحیه دندان ممکن است دچار پوسیدگی و آسیب شود که نیاز به ترمیم دارد.

پوسیدگی هایی که در کلاس 1 رخ می دهند معمولا سطوح جونده دندانی را درگیر می کند. آنها چندان عمیق نیستند و لبه تاج را درگیر نمی کنند. هزینه پر کردن دندن ها در این کلاس پوسیدگی حدودا 600 هزار تومان است.

همه چیز را درمورد هزینه لمینت دندان نیز بدانید.

در میان ما ایرانی ها پوسیدگی های کلاس 2 بسیار رایج هستند. این پوسیدگی ها بیشتر در سطوح بین دندانی ایجاد می شود و دلیل آن نیز عدم استفاده از نخ دندان برای تمیز کردن بین دندان ها است. میانگین هزینه پر کردن دندان بعد از از بین بردن پوسیدگی کلاس 2 ، حدودا 750 هزار تومان است.

ترمیم های کلاس 3 مشابه با ترمیم های کلاس 2 هستند با این تفاوت که وسعت پوسیدگی و خرابی در کلاس 3 بیشتر است. در این کلاس پوسیدگی همچنان در تنه تاج و در طرفین است. هزینه پر کردن دندان با پوسیدگی کلاس 3 به طور میانگین چیزی حدود 850 هزار تومان است.

همچنین درمورد کشیدن دندان نیز بیشتر بدانید.

سخن آخر

ما امرزو در این مطلب تا جایی که توانستیم خواستیم شما را با هزینه پر کردن دندان بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پیشنهاد ما به شما این است که حتما قبل از انجام هر تصمیمی مقالات سایت خوب ایمپلنت دندان را مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

جراحی بای پس معده یکی از جراحی هایی است که منجر به لاغری می‌شود. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را جراحی بای پس معده بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را درمورد مراحل جراحی بای پس در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بای پس معده چیست؟

بای پس معده نوعی جراحی لاغری است که با تغییر معده و بخشی از روده موجب تغییر نحوه گوارش غذا و کاهش وزن می شود. پس از جراحی بای پس معده، غذا وارد برخی بخش های معده و روده کوچک که وظیفه جذب غذا را بر عهده داشتند، نخواهد شد. به همین دلیل بدن تمام کالری های غذا را دریافت نکرده و در نتیجه موجب کاهش وزن می شود. در این مقاله به بررسی مراحل بای پس معده می پردازیم:

مراحل بای پس معده

دریافت هر نوع هورمونی از قبیل قرص های ضدبارداری و جایگزین های هورمونی را متوقف کنید.

مصرف روزانه یک مولتی ویتامین، ویتامین ب کمپلکس و آهن (۳۲۵ میلی گرم فروس سولفات یا ۶۵ میلی گرم عنصر آهن). قبل از مصرف هرگونه داروی رقیق کننده خون، با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف هرگونه داروی گیاهی، مکمل یا ضد التهابی مانند آسپرین، اکسدرین، آلِو، نوپرین، ادویل، موترین و ایبوپروفن را متوقف کنید. اگر تا این زمان مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، قهوه و نوشابه را متوقف نکرده اید بهتر است شروع به ترک آنها کنید. (بیرون رفتن کامل کافئین از بدن ۱۰ تا ۱۴ روز به طول می انجامد)

درمورد رژیم غذایی و زیر و بم آن نیز بیشتر بدانید.

روز قبل از جراحی تغذیه بیمار به رژیم مایعات رقیق محدود خواهد شد. رژیم مایعات رقیق شامل غذاهای رقیقی است که یا خود مایع هستند و یا در دمای اتاق به حالت مایع در می آیند. بیمار می تواند مایعات مجاز را تا ساعت ۱۲ شب بدون هیچ محدودیتی بخورد. مایعات مجاز شامل:

  • بستنی های یخی میوه ای و یا با طعم قهوه (بدون کافئین)
  • نوشیدنی های ساده با طعم میوه
  • ژلاتین های میوه ای
  • آبگوشت رقیق (کم نمک در صورت فشار خون بالا)
  • آبمیوه های رقیق (سیب، کرن بری و انگور)

در صورت داشتن دیابت، مطمئن شوید که مایعات مصرفی دارای کربوهیدرات کافی برای استفاده انسولین خون می باشند. از مصرف مکمل های آهن خودداری کنید. با گذشت ۳ هفته از جراحی می توانید دوباره مصرف آهن را از سر بگیرید.

مرحله دوم از مراحل بای پس معده به دو بخش تقسیم می شود که عبارتند از:

جراح لاغری، معده را به دو بخش بزرگ و کوچک تقسیم می کند. سپس قسمت کوچک معده بخیه یا منگنه شده و کیسه معده را می سازد. ظرفیت این معده جدید تنها یک پیمانه می باشد.

با این معده ی کوچک، بیمار بسیار سریع تر از قبل احساس سیری کرده و طبیعتا کمتر می خورد. به این نوع جراحی، ((محدود کننده)) نیز می گویند زیرا موجب محدود شدن میزان غذای مصرفی فرد می شود.

سخن آخر

ما در این مطلب تا جایی که توانستیم از مراحل جراحی بای پس معده برای شما گفتیم و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. اگر شما واقعا قصد انجام یکی از عمل های جراحی لاغری را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که قبل از انجام هر کاری حتما مقالات لاغری را مورد مطالعه قرار دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: موضوعات مرتبط: لاغری و تناسب اندام , ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

لمینت دندان یکی از بهترین روش ها برای ترمیم و بازسازی طرح لبخند است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد و میلیون ها نفر در حال استفاده از آن هستند. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با لمینت و هزینه لمینت دندان بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

هزینه حدودی لمینت دندان در سال 1400

اگر بخواهیم به صورت دقیق درباره هزینه اصلاح طرح لبخند با لمینت دندان صحبت کنیم باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرم. برای مثال بیشترین چیزی که در هزینه این نوع ونیرها تاثیر گذار هستند، انتخاب متخصص ترمیمی و زیبایی یا دندانپزشکی است که این لمینت ها را نصب می کند.

چنانچه به یک کلینیک تخصصی ترمیمی و زیبایی مراجعه کنیم نتیجه نصب لمینت ها قابل قبول، طبیعی و بر اساس اصول زیبایی شناسی طرح لبخند بوده و قیمت لمینت دندان در نهایت زیادتر خواهد بود. اما اگر به یک دندانپزشک عمومی مراجعه کنید احتمالا هزینه ها کمتر خواد بود ولی نباید انتظار داشت که کیفیت کار بسیار بالا باشد.

قیمت لمینت دائمی

در لابراتوار بر اساس قالبی که از دندان یا دندان های شما گرفته شده است یک لمینت دائمی و منحصر به فرد که مخصوص دندان شما است ساخته می شود. هزینه این لمینت با قیمت لمینت موقت جدا است و به طور میانگین 3 میلیون تومان به ازای هر واحد است.

بالا بودن هزینه لمینت سرامیکی دندان

در نگاه اول شاید با خودتان بگویید که هزینه ای که برای داشتن لمینت پرداخت می کنید زیاد است. اما واقعیت این است که بیشتر هزینه صرف مواد بکار رفته و لابراتوار خواهد بود. در عمل درصد کمی از هزینه های به حساب کلینیک ها می رود و اغلب قیمت لمینت دندان در سال 1400 برای لابراتوار است.

اغلب مواد بکار رفته وارداتی هستند و به دلیل نوسانات ارزی و اوضاع اقتصادی کشور هزینه زیادی روی دست کلینیک یا لابرتوار میگذارند به همین دلیل اینطور به نظر میرسد که هزینه ها بیشتر است.

هزینه لمینت موقت

اگر قصد اصلاح طرح لبخند و زیباسازی دندان با لمینت دندان دارید باید انتظار داشته باشید که دست کم 2 جلسه به مطب یا کلینیک دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی مراجعه کنید.

در جلسه اول دندان های شما بررسی می شود و بخشی از مینای دندان جهت قرار گرفتن لمینت روی دندان تراشیده می شود. پس از تراشیدن دندان، از آن قالب گرفته می شود و بر اساس آن قالب یک لمینت دندان موقت برای شما ساخته می شود. سپس قالب را به لابراتوار می فرستند تا بر اساس فرم قالب دندان، لمینت دندان نهایی ساخته شود.

سخن آخر

امروز ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با هزینه لمینت دندان و تعرفه های آن در سال 1400 بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

لاغری و تناسب اندام امروزه خواسته هر فردی است. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با موضوعات مرتبط با یکی از روش های جراحی لاغری یعنی اسلیو معده و هزینه جراحی اسلیو معده آشنا کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات کامل و کاربردی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

هزینه اسلیو معده و حق بیمه

هزینه عمل لاغری اسلیو به عوامل زیادی بستگی دارد اما این چند مورد بیشترین تاثیر را بر روی هزینه ها خواهد داشت:

  1. نوع وسایل جراحی
  2. نوع خدماتی که دریافت می‌شود
  3. نوع بیمه بسیار تعیین کننده است
  4. مرکزی که بیمار در آن تحت عمل قرار میگیرد

بیمار ممکن است تحت پوشش بیمه باشد اما این لزوما به معنای کاهش هزینه توسط بیمه او نیست. آن دسته از بیمه هایی که عمل اسلیو معده را پوشش میدهند برای بیمار یک سری شرط و شروط میگذارند. مثلا باید برای آن ها مشخص شود که بیمار شاخص توده بدنی بالای ۴۰ دارد تا بخشی از هزینه ها را برگردانند.

همچنین اگر BMI بالای ۳۵ باشد اما بیمار دچار برخی بیماری مرتبط با چاقی مانند بیماری قلبی-عروقی، دیابت و …. باشد بیمه ها همچنان بخش هایی از هزینه ها را کاهش می دهند.

همچنین اگر BMI بالای ۳۵ باشد اما بیمار دچار برخی بیماری مرتبط با چاقی مانند بیماری قلبی-عروقی، دیابت و …. باشد بیمه ها همچنان بخش هایی از هزینه ها را کاهش می دهند.

ما نزدیک ۳۶ نوع بیمه داریم که شرایط هر بیمه نسبت به بیمه های دیگر متفاوت خواهد بود. بنابراین باید هر شخص در خصوص هزینه عمل اسلیو معده با بیمه خود صحبت کند. اما معمولا اگر بخواهیم از بهترین لوازم جراحی و در شرایط مناسب عمل انجام دهیم قیمت جراحی اسلیو معده با بیمه حدودا بین ۴۵ تا ۴۸ میلیون تومان متغییر خواهد بود.

نکات پایانی

هزینه جراحی اسلیو به عوامل مختلفی همچون نوع و مرکز مورد نظر بیمار برای انجام عمل اسلیو، تعرفه جراح و نوع و میزان مواد و وسایل به کار رفته بستگی دارد. همچنین بیمه جراحی اسلیو را در صورتی که بیمار دارای بیماری هایی همچون دیابت باشد تحت پوشش خود قرار می‌دهد و هزینه آن را می‌پردازد. 36 نوع مختلف بیمه وجود دارد و هر کدام به نوعی این هزینه را پرداخت خواهند کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد bmi  اینجا کلیک کنید.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا به شما بگوییم هزینه اسلیو معده به چه عواملی بستگی دارد و بیمه تحت چه شرایطی این هزینه را پرداخت می‌کند. اگر قصد دارید تا درمورد اسلیو معده اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، پیشنهاد ما به شما این است تا مقالات مختلفی که در اینترنت راجع به این موضوع وجود دارند را مطالعه کنید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/



:: موضوعات مرتبط: لاغری و تناسب اندام , ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

اسلیو معده یکی از بهترین روش ها برای لاغر شدن سریع است که امروزه در سراسر دنیا در حال انجام است و طرفداران بسیاری دارد. عمل اسلیو معده نیز ماند هر جراحی دیگری دارای عوارضی است که یکی از آنها نشت در خط منگنه است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را با این عارضه از عمل اسلیو معده آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

اسلیو معده

اسلیو معده نوعی جراحی لاغری است که طی آن اندازه معده به منظور کمک به کاهش وزن، کوچک می شود. در این عمل حدود ۸۰ درصد از معده به شکل غیر قابل بازگشتی، برداشته می شود و تنها یک بخش لوله مانند از معده باقی می ماند. گنجایش بخش باقی مانده معده تنها ۴ اُنس یا ۱۲۰ میلی لیتر است که بسیار کمتر از گنجایش طبیعی معده است.

نشتی اسلیو معده

نشتی معده یکی از عوارض اسلیو معده محسوب می شود و به معنی وجود سوراخ یا درز کوچکی در کیسه ی جدید معده و خروج شیره گوارشی از معده به درون شکم می باشد.

همچنین درمورد عوارض اسلیو معده بیشتر بدانید.

درمان نشتی اسلیو معده

تشخیص نشتی اسلیو معده از طریق آزمایش دستگاه گوارش فوقانی(GI) یا سی تی اسکن انجام می شود. در هر دو روش بیمار مایعی به نام کنتراست می نوشد و سپس از طریق عکس های ایکس ری مشخص می شود که آیا کنتراست از معده نشت کرده یا خیر. اگر بیمار علائم نشتی در اسلیو معده را داشته باشد ولی آزمایشات چیزی نشان ندهند، ممکن است جراح دستور یک عمل اورژانسی را برای پیدا کردن نشتی بدهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ایمن ترین روش جراحی لاغری اینجا کلیک کنید.

نشتی بای پس معده

بای پس معده یکی از متداول ترین جراحی های لاغری است. طی جراحی بای پس معده، بخش پایینی معده کنار گذاشته می شود و تنها قسمت بالای معده باقی می ماند. بخش اول روده کوچک بریده می شود. ابتدای آن به کیسه جدید معده متصل می شود که به این نقطه تلاقی، یک آناستوموز می گویند. انتهای این لوله نیز به بقیه روده کوچک وصل می شود و یک آناستوموز  دیگر می سازد.

با این تغییر، غذا سریعتر به قسمت های پایینی سیستم گوارش می رسد زیرا از بخش اعظمی از معده، عبود نخواهد کرد. عبور نکردن از بخش انتهایی معده، مانع از اضافه شدن آنزیم های جذب کننده به غذا و در نتیجه عدم جذب بسیاری از کالری ها می شود. از این رو بیمار سریع تر احساس سیری می کند.

نکات پایانی

هر چه فرد اضافه وزن بیشتری داشته باشد، بیشتر در خطر نشت آناستوموز می باشد. همچنین عوامل دیگری که می توانند این ریسک را افزایش دهند شامل: مرد بودن، ابتلا به بیماری های دیگر و یا داشتن سابقه جراحی شکم می باشد.

برای اینکه در این زمینه اطلاعات بیشتر به دست بیاورید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما وبسایت جراحی لاغری را بررسی کنید و اطلاعات مفیدی را در این زمینه به دست بیاورید.



:: موضوعات مرتبط: لاغری و تناسب اندام , ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

عصب کشی آخرین راه برای احیای دندانی است که دیگر هیچ امیدی به آن نمی‌توان داشت. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را هر چه بیشتر با عصب کشی و روش های انجام آن آشنا کنیم و اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر نیاز به عصب کشی دارید و قصد انجام آن را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ریشه دندان

از آنجا که برای انجام درمان ریشه دندان یا عصب کشی، نیاز به دسترسی به بافت نرم و ریشه دندان است، قبل از اینکه بخواهیم درباره نحوه عصب کشی دندان صحبت کنیم اجازه دهید که درباره ریشه و پالپ اطلاعاتی ارئه دهیم. ریشه دندان در زیر خط لثه قرار دارد و با کمک رباط های پریودنتال به استخوان فک متصل می شود. داخل ریشه نیز کانالی وجود دارد که عروق خونی، بافت نرم دندان و عروق عصبی وجود دارند.

برخی از دندان ها تنها یک ریشه دارند. و برخی دیگر بیش از یک ریشه. داخل هر ریشه نیز یک کانال وجود دارد که به آن ها روت کانال گفته می شود. اگر جایی چیزی از روت کانال تراپی شنیدید منظور درمان مشکلات ایجاد شده برای این ریشه ها است.

عصب کشی چیست؟

البته مفهوم درمان ریشه دندان چیزی فراتر از عصب کشی است. زیرا عصب کشی تنها بخشی از فرآیند است. طی این پروسه مقداری یا تمام بخش آسیب دیده و آلوده پالپ دندان برداشته می شود و به جای آن مواد پر کننده دندان قرار داده می شود. یا اگر نیاز باشد دندان با روکش دندان ترمیم می شود.

برای پر کردن دندان اتصالات عصبی و عروق خونرسان دندان نیز قطع می شود و دندان دیگر زنده نیست اما همچنان سرجای خودش قرار خواهد داشت و عملکرد خود را همچنان انجام می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مزایای ایمپلنت های دندان اینجا کلیک کنید.

فرآیند روت کانال تراپی

پروسه درمان ریشه دندان به طور معمول به بیش از جلسه نیاز دارد. ممکن است به دو یا حتی 3 جلسه نیز کشیده شود. هر جلسه نیز چیزی بین نیم ساعت تا 90 دقیقه ممکن است به طول بی انجامد.

در اولین ملاقات، متخصص اندودنتیست یا ریشه درمانگر شما، با اشعه ایکس، از دندان آلوده تصاویری تهیه می کند.سپس دندان را بی حس کرده و پالپ آلوده را استخراج می کند. در همین جلسه یک ماده خمیر مانند ساخته شده از مواد خاص، به نام گوتاپرکا را داخل ریشه دندان قرار می دهد.

در جلسه دوم، متخصص ریشه درمانی، کانال ریشه را تمیز کرده و  شکل می دهد و دندان را ترمیم خواهد کرد. اگر بخش زیادی از دندان سالم باشد و بتواند مواد پر کننده دندان را نگاه دارد صرفا دندان عصب کشی شده با مواد پرکننده ترمیم می شود. اما اگر آسیب به دندان فراتر از آن باشد که با پر کردگی ترمیم شود، متخصص شما برایتان روکش دندان درخواست خواهد کرد.

همچنین درمورد تغذیه بعد از ایمپلنت بیشتر بدانید.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی شد تا اطلاعات بسیار جامع و خوبی را درمورد روت کانال تراپی یا همان عصب کشی در اختیار شما قرار دهیم. بهترین کار و پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که حتما قبل از هر تصمیمی با یک متخصص در زمینه مربوطه مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و دچار پشیمانی نشوید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. 

منبع : http://www.tehrandentalimplant.ir/



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

لمینت دندان یکی از پرطرفدار ترین و مشهور ترین روش های ترمیم و زیباسازی دندان و طرح لبخند است. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را هر چه بیشتر با لمینت دندان و همه چیز درمورد آن آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لمینت چیست؟

هدف اولِ نصبِ لمینت برای دندان‌ها، زیبایی و اصلاح طرح لبخند است. یعنی بیشترین مراجعان و متقاضیانِ این پروسه، افرادی هستند که قصد دارند لبخند زیباتری داشته باشند. اما زیبایی تنها هدف اتصال لمینت دندان نیست و ما اغلب توصیه می‌‍کنیم افرادی که یک یا چند مورد از مشکلات زیر را تجربه می‌کنند برای نصب لمینت به متخصصین ترمیمی و زیبایی دندان مراجعه کنند:

  1. وجود لب پر شدگی در لبه های دندانی
  2. کوتاه یا بلند بودن دندان ها نسبت به هم
  3. کج بودن جزئی دندان‌ها (که ارزش انجام ارتودنسی دندان را ندارد)
  4. وجود فاصله بین دندان ها (بیشتر از 0.5 میلیمتر و معمولا بین دندان های جلو)
  5. تغییر رنگ دائمی دندان‌ها (به طوری که با هیچ روش دیگری مانند بلیچینگ دندان برنمیگردد)
  6. وجود شکستگی های جزئی تا متوسط در سطح دندان

آغاز پروسه نصب لمینت دندان

بعد از اینکه متخصص و مراجع درباره انتظارات و نحوه آماده سازی صحبت کردند. پروسه آغاز می‌شود. اولین قدم همیشه تراشیدن جزئی مینای دندان است. ما همیشه تاکیدمان بر تراشیدن حداقلی (و در عین حال جزئیِ) مینای دندان بوده و هست. و برعکسِ برخی کلینیک‌ها (که اصرار دارند ضخامت بیشتری از مینای دندان تراشیده شود)، تنها به برداشتن ضخامت بسیار کمی از مینا اکتفا می‌کنیم.

تراشیدن مینای دندان به دلیل حساسیت و دقت بالای متخصصین ما کمی زمانبر باشد اما در نهایت اینکار با ابزارهای ظریف انجام داده می‌شود.

آموزش به مراجعان

تا اینجای کار، مراحل نصب تمام شده و مراجعان صاحب دندانی زیباتر و عاری از هرگونه عیب و ایراد است شده‌اند. کار ما با مراجعان تمام نشده و متخصصان ما هرآنچه که برای مراقبت از لمینت (پس از نصب) لازم است را به آن ها آموزش می‌دهند.

آموزش ها ممکن است شامل رژیم غذایی مناسب برای افرادی که ونیر دارند باشد و یا اینکه توصیه‌هایی برای تمیز کردن آن ها. در هر صورت تمام نکات مو به مو به مراجعان آموزش داده می شود و از اینجا به بعد برعهده مراجع است که به توصیه ها عمل کند تا برای سال های طولانی لمینت دندان خود را ماندگار کرده و سالم نگاه دارد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لمینت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا اگر قصد ترمیم و زیباسازی طرح لبخند خود را دارید با یکی از بهترین روش های ترمیم دندان یعنی لمینت بیشتر آشنا شوید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی یکی از بهترین روش های درمان ناهنجاری های دندان و دهان است که به روش های مختلفی نیز می‌تواند این ناهنجاری ها را درمان کند یکی از این روش ها استفاده از ارتودنسی نامرئی است. ارتودنسی نامرئی بیشتر مخصوص افرادی است که با ظاهر دستگاه های ارتودنسی مشکل دارند. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات مناسبی را درمورد هزینه ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

هزینه ارتودنسی نامرئی چگونه محاسبه می‌شود

به نظر نمیرسد که جایی در منابع فارسی کسی چیزی درباره هزینه ارتودنسی نامرئی نوشته باشد. البته حق هم دارند زیرا بدون ارزیابی نمیتوان هزینه هیچکدام از خدمات ارتودنسی را برآورد کرد. اما برای اینکه بفهمید حدود قیمت ها چقدر است ما این مقاله را تهیه کردیم و به صورت حدودی قیمت ها را نوشتیم. بسته به نوع دستگاهی که انتخاب میکنید قیمت ارتودنسی نامرئی چیزی بین 4 تا 20 میلیون تومان میتواند باشد. ادامه مقاله را بخوانید تا متوجه شوید هر دستگاه به صورت حدودی چقدر هزینه دارد و فراموش نکنید این قیمت ها حدودی هستند. تنها راه تعیین هزینه نهایی مراجعه به کلینیک است.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

اصطلاح ارتودنسی نامرئی بیشتر توسط عموم مردم مورد استفاده قرار میگرد و اشاره به روش های ارتودنسی دارد که در آن ها برای صاف کردن و اصلاح ناهماهنگی دندان ها از دستگاه های خاصی استفاده میشود. این دستگاه ها یا شفاف هستند و یا اینکه نمیتوان به راحتی آن ها را دید و به عبارتی پنهان هستند. سه نوع از این دستگاه ها در حوزه ارتودنسی نامرئی که برای صاف کردن و اصلاح عدم تراز دندان ها از آن ها استفاده میشود عبارتند از:

  1. سیستم متحرک اینویزیلاین
  2. سیستم لینگوال یا پشت دندان
  3. سیستم سرامیکی

ما برای اینکه بتوانیم هزینه ارتودنسی نامرئی را محاسبه کنیم باید به جزئیات هزینه هر کدام از سه مورد بالا بپردازیم که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند و قیمت هر کدام نوشته شده است.

عوامل موثر در تعیین هزینه ارتودنسی

بعضی از مراجعان به کلینیک و کاربرانی که وارد سایت میشوند از ما میخواهند که یک قیمت دقیق برای خدمات دندانپزشک ارائه دهیم اما حقیقتش را بخواهید چنین چیزی امکان پذیر نیست زیرا برای مثال قیمت ارتودنسی نامرئی خودش به تنهایی تحت تاثیر عوامل مختلفی است که به ما اجازه نمیدهد یک عدد ثابت و یا دقیق برای این موضوع ارائه دهیم.

ارتودنسی نامرئی مخصوص افرادی خاص

معمولا هر کسی از این نوع ارتودنسی ها استفاده نمیکند و بیشتر کسانی رو به درمان با این سیستم ها می آورند که به هیچ عنوان تمایل ندارند کسی بفهمد تحت ارتودنسی هستند. به عبارتی کسانی که میخواهند چراغ خاموش دندان های خود را صاف و یکدست کنند بیشتر علاقمند به این سیستم ها هستند. از آنجایی که هزینه ارتودنسی نامرئی زیاد است شاید کسانی که توانایی مالی زیادی ندارند و یا نمیخواهند پول زیادی هزینه کنند رو به ارتودنسی ثابت با بریس فلزی بیاورند.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا شما عزیزان را با ارتودنسی نامرئی و هزینه آن بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات مناسبی را در این رابطه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد. 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با دندانپزشکی و ارتباط آن با بارداری آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در ارتباط با این موضوع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید در این دوران سخت یعنی دوران بارداری بهترین تصمیم را بگیرید. با ما همراه باشید تا راجع به این مهم بیشتر بدانید.

استفاده از دهانشویه و فواید آن

یکی از مواد شیمیایی که ارتباط مستقیم با دندان پزشکی بارداری دارد استفاده از دهانشویه در دوران بارداری می‌باشد با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا شما را با خواض این ماده و یا داروی شیمیایی بیشتر آشنا کنیم:

محلول های حاوی مواد شوینده دهان و دندان فواید بسیار زیادی دارند و ما مهم ترین فواید موجود را در ادامه بررسی کرده ایم.

  • می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد
  • به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنند
  • ذرات ریز مواد غذایی را از بین می برد
  • بوی بد دهان را کاهش می دهد
  • به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند
  • مانع از تشکیل و تجمع پلاک می شود
  • علائم دردناک آفت دهان را کاهش می دهد

کشیدن دندان و مراجعه به دندانپزشکی در بارداری

قبل از هر چیز باید بدانید که بارداری می‌تواند از جهت منفی بر سلامت دندان‌ها تاثیر بگذارد بخصوص اگر مادر کلسیم کافی دریافت نکند پس – چه چکاپ دندانی قبل از بارداری انجام داده باشید یا نداده باشید- ممکن است در این دوران دچار مشکلات دندانی شوید. اما آیا دندانپزشکی بارداری بی‌خطر است؟

بله، نه تنها می‌توانید در دوران بارداری به دندانپزشک مراجعه کنید بلکه این یک عمل ضروری است. پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان مسائلی هستند که باید سریعاً به آنها رسیدگی شود. تغییرات هورمونی، تغییرات رژیم غذایی، ابتلا به ژنژیونت بارداری و هوس‌هایی بارداری می‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهند. بعلاوه برخی از مشکلات دندانی می‌تواند روی نوزاد در حال رشد تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد می‌تواند به خاطر عفونت شدید لثه در مادر باشد.

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان دربارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

سخن آخر

امروز در این مطلب قصد داشتیم تا شما را هر چه بیشتر با دندانپزشکی در بارداری و استفاده از دهانشویه در بارداری آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مهمی را در این رابطه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

کیا موتورز یکی از بهترین کمپانی های خودرو سازی در دنیا است و امروزه خودرو های بسیار با کیفیتی را تولید یو به بازار عرضه می‌کند. امروز در این مطلبل قصد داریم تا شما را بیشتر با کمپانی خودرو سازی کیا موتورز آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را درمورد دو تا زا بهترین مدل های این کمپانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. کیا استینگر و سورنتو. همچنین راجع به قطعات کیا و هیوندای نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.  با ما همراه باشید.

کیا موتورز

نسل سوم ماشین سورنتو حدودا از اواخل سال 2015 بود که وارد بازارهای ایران شد. نه تنها زا آن زمان، که از لحظه رونمایی از این ماشین، ایرانیان زیادی در سودای خرید این ماشین بودند و خیلی ها نیز موفق به وارد کردن و خرید آن شدند. اما بعد زا این نسخه 2 سال بعد ما شاهد طراحی و تولید مدل 2017 و جدید سورنتو بودیم. شرکت اطلس موتور به عنوان نماینده رسمی کیا موتورز در کشور از همان ابتدای رونمایی از سورنتو 2018 به دنبال واردات آن بود و برای وارد کردن آن نیز تلاش های زیادی انجام داد تا اینکه….

مشخصات فنی سورنتو

کیا سورنتو این شاسی ‌بلند کره‌ای مجهز به موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی است که در نمونه موجود در بازار ایران، به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک متصل شده که توانایی تولید 188 اسب بخار، قدرت و 241 نیوتن متر، گشتاور است.

در تاریخ چهاردهم مرداد امسال یعنی سال 99 قیمتی که برای سورنتوهای ترخیص شده در نظر گرفته شده نزدیک به 1 میلیارد و 950 میلیون تومان است. که احتمالا با تغییرات ارزی این قیمت باز هم بیشتر خواهد شد و سر به فلک خواهد کشی. خدمات پس از فروش این ماشین بر عهده اطلس موتور است.

استینگر

استینگر 2021 در واقع نسخه تکامل یافته 2020 است و به گونه ای طراحی شده تا بتواند با رقبای هم رده خود دست و پنجه بی اندازد. در این مقاله با مشخصات موتوری، تصاویر و نکات برجسته رونمایی این خودرو نسل جدید و آینده دار آشنا خواهید شد. چنانچه به ماشین های کره ای و مخصوصا محصولات کیا علاقمند هستید شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم.

مشحصات فنی استینگر

مشابه نسخه قبلی این ماشین جذیذ، ما یک مانیتو 8 اینچی داریم که البته مشتری ها میتوانند به صورت سفارشی درخواست نصب مانیتور 10.5 اینچی برای این ماشین را به جای مانیتور پیشفرض بدهند. این مانیتور جدید در اغلب ماشین های هم رده و رقیب وجود دارد اما نمایشگر استاندارد کیا استینگر 8 اینچی است.

این ماشین چندی پیش رونمایی شد و قرار بر این است که اواخر سال 2020 میلادی و پیش از شروع سال جدید کم کم به فروش برسد. لازم به ذکر است که رونمایی این ماشین در خود کشور کره از همان ابتدای سال 2020 آغاز شد ولی هنوز وارد بازار جهانی نشده است.

سخن آخر

امروز در این مطلب قصد داشتیم تا به شما اطلاعات جامعی درمورد دو تا از بهترین خودرو های کیا بدهیم و می‌خواهیم به شما بگوییم تا قطعات این خودرو ها را از کجا تهیه کنید. اگر قصد خرید لوازم یدکی کیا و یا هیوندای را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با تمامی عوارض جراحی اسلیو معده آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید با اطمینان کامل تصمیم خود را برای انجام دادن یا ندادن جراحی اسلیو معده بگیرید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

احتمال وجود عوارض در جراحی اسلیو معده

نرخ جهانی عوارض اسلیو معده حدود هشت درصد (%۸) است اما دکتر طاها عنبرا در بیش از ۵۰۰۰ عمل جراحی لاغری کمتر از %۰.۳ درصد یا سه هزارم عوارض داشته اند. که یکی از کمترین میزان عوارض در این زمینه است.

در جراحی اسلیو حدود ۸۰ درصد از معده برداشته می شود و معده جدیدی به شکل و اندازه یک موز باقی می ماند. کوچک کردن اندازه معده میزان غذای مصرفی فرد را محدود می کند. که از مهمترین عوارض آن عدم توانایی در زیاد خوردن و تند تند خوردن است.

یکی دیگر از عوارض این جراحی برانگیختن تغییرات هورمونی است اما این هورمون ها به کاهش وزن کمک می کنند. این تغییرات هورمونی همچنین می توانند در بهبود بیماری های مرتبط با چاقی مانند فشار خون بالا و بیماری های قلبی موثر باشند.

خونریزی در خط منگنه

ممکن است خط منگنه خونریزی کند که البته احتمال آن کمتر از ۱ درصد می باشد. در این صورت معمولا می توان بدون نیاز به جراحی دیگری خونریزی را مدیریت کرد.

اما در برخی موارد لازم است تا جراحی لاپاراسکوپی دیگری روی بیمار انجام شود تا تمام خونی که در حفره شکمی جمع شده است بیرون کشیده شود. اگر پزشک از روند بهبودی بیمار رضایت نداشته باشد، ممکن است بخواهد تا دوباره جراحی لاپاراسکوپی را انجام دهد که اصلا غیرطبیعی نیست. با این حال مطالعات نشان داده اند که رسیدگی زود هنگام به این مشکلات می تواند بهترین نتیجه را داشته باشد.

ریزش موی سر از جمله عوارض جراحی اسلیو معده

کم پشت شدن یا ریزش مو در چند ماه اول پس از جراحی اسلیو معده طبیعی است. این مشکلات موقتی بوده و اغلب ناشی از کمبود پروتئین می باشد. و پس از چند ماه رشد مجدد مو خواهیم داشت.

فتق هیاتل

فتق هیاتل زمانی اتفاق می افتد که قسمتی از معده سُر خورده و به درون دیافراگم  قفسه سینه فرو رود. این بیماری در افراد چاق بسیار شایع بوده و می توان آن را در آندوسکوپی تشخیص داد.

طی جراحی بای پس معده فتق هیاتل می تواند با دوخته شدن محل بیرون زدگی درمان شود. به طور کلی بهترین راه برای درمان علائم مربوط به فتق هیاتل که شامل سوزش سر دل یا ریفلاکس می باشد، کاهش وزن است. در این زمینه کاهش وزن بسیار بهتر از جراحی های درمانی ریفلاکس معده، عمل می کند.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا از مهمترین عوارض احتمالی جراحی اسلیو معده را با شما عزیزان درمیان بگذاریم تا اگر قصد انجام این عمل جراحی را دارید همه چیز را در نظر بگیرید و آن را قطعی کنید. شما می‌توانید برای اینکه با اطمینان بیشتر راجع به سلامتی خود و آینده خود تصمیم بگیرید مقالات سایت های لاغری را بیشتر مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.



:: موضوعات مرتبط: لاغری و تناسب اندام , ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

عصب کشی روشی است برای احیای دندانی که به طور قطع از دست رفته است. گاهی اوقات شدت تخریب دندان آنقدر زیاد است که باید عصب کشی انجام شود تا امیدی بتوانیم داشته باشیم که دندان خود را از دست نخواهیم داد. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با عصب کشی و همه چیز درمورد آن آشنا کنیم و اطلاعات خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

عصب کشی چیست؟

قبل از هرچیزی بهتر است بدانید که عبارت عصب کشی دندان یک عبارت تقریبا رایج اما اشتباه است. نام این پروسه، روت کانال تراپی یا درمان ریشه دندان است که در انگلیسی هم به صورت ( root canal therapy ) نوشته می شود.

این پروسه شامل ایجاد یک سوراخ کوچک در سطح جونده دندان و سپس خارج کردن پالپ آلوده دندان است. طی این پروسه عروق خونی و عصبی دندان در داخل اتاقک پالپ و ریشه دندان برداشته می شود، سپس دندان عصب کشی شده پر و ترمیم می شود.

یک دندان که درمان روت کانال تراپی رویش انجام شده عملا دیگر زنده نیست و بافت زنده ندارد اما به واسطه رباط ها و ساختارهای نگهدارنده به استخوان متصل است و ما تنها با عصب کشی آن را نجات داده ایم در حالی که زنده نیست.

همچنین درمورد تغذیه بعد از ایمپلنت دندان بیشتر بدانید.

مراحل عصب کشی

درمان ریشه دندان اغلب  به یک یا دوجلسه درمانی نیاز دارد و شامل مراحل زیر می باشد :

  • دندانپزشک یا اندودنتیست (متخصص ریشه درمانی) شما ابتدا عکس های رادیوگرافی از دندان تان را بررسی کرده و سپس مقدمات بیحسی دندان را فراهم می کند .
  • برای جدا کردن دندان از دیگر دندان ها از یک محافظ دندان استفاده می کند و سپس دندان را تمیز و عاری از بزاق نگه می دارد .
  • برای باز کردن تاج دندان از یک ابزار بسیار کوچک به منظور تمیزکردن خمیر پالپ ، کانال ریشه و شکل دادن به فضا استفاده می کند .
  • پس از باز کردن تاج دندان ، تمیز کردن فضا و شکل دادن به آن اندودنتیست شما ، دندان را با مواد مخصوص پر می کند .
  • در اغلب موارد یک پرکردگی موقت برای بستن فضا قبل از ترمیم تاج دندان توسط متخصص درمان ریشه انجام می شود .
  • پس از بازدید نهایی با اندودنتیست شما باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید. سپس ادامه درمان روکش دندان و یا ترمیم های دیگر را نزد او به پایان برسانید .
  • اگر دندان شما فاقد ساختار کافی برای نگه داشتن ترمیم باشد ممکن است اندودنتیست یا دندانپزشک شما یک پست داخل دندان قرار دهند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد مزایای ایمپلنت دندانی اینجا کلیک کنید.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را درمورد روت کانال تراپی یا همان عصب کشی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با اطمینان و با خیال راحت بتوانید برای سلامت دندان های خود تصمیم بگیرید. برای این که اطلاعات خود را در زمینه سلامت دهان و دندان افزایش دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما مقالات موجود در اینترنت را مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

عصب کشی یکی از بهترین روش ها برای نجات دندان است. امروزه بسیاری از افراد برای عصب کشی به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می‌کنند. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با عصب کشی و همه چیز درمورد آن آشنا کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

عصب کشی چیست؟

قبل از هرچیزی بهتر است بدانید که عبارت عصب کشی دندان یک عبارت تقریبا رایج اما اشتباه است. نام این پروسه، روت کانال تراپی یا درمان ریشه دندان است که در انگلیسی هم به صورت ( root canal therapy ) نوشته می شود.

این پروسه شامل ایجاد یک سوراخ کوچک در سطح جونده دندان و سپس خارج کردن پالپ آلوده دندان است. طی این پروسه عروق خونی و عصبی دندان در داخل اتاقک پالپ و ریشه دندان برداشته می شود، سپس دندان عصب کشی شده پر و ترمیم می شود.

یک دندان که درمان روت کانال تراپی رویش انجام شده عملا دیگر زنده نیست و بافت زنده ندارد اما به واسطه رباط ها و ساختارهای نگهدارنده به استخوان متصل است و ما تنها با عصب کشی آن را نجات داده ایم در حالی که زنده نیست.

همچنین درمورد اصلی ترین مزایای ایمپلنت دندان بیشتر بدانید.

زمان عصب کشی دندان

همانطور که گفته شد هنگامی که بافت نرم داخل کانال ریشه ملتهب یا عفونی می شود و یا پوسیدگی دندان عمیقی مشاهده شود، دندان شما به درمان ریشه نیاز پیدا می کند . علاوه برعفونت و التهاب، ضربه و  صدمات دیگری که به دندان وارد می شود نیز ممکن است باعث آسیب به پالپ دندان شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد جرمگیری اینجا کلیک کنید.

مراحل عصب کشی

درمان ریشه دندان اغلب  به یک یا دوجلسه درمانی نیاز دارد و شامل مراحل زیر می باشد :

  1. دندانپزشک یا اندودنتیست (متخصص ریشه درمانی) شما ابتدا عکس های رادیوگرافی از دندان تان را بررسی کرده و سپس مقدمات بیحسی دندان را فراهم می کند .
  2. برای جدا کردن دندان از دیگر دندان ها از یک محافظ دندان استفاده می کند و سپس دندان را تمیز و عاری از بزاق نگه می دارد .
  3. برای باز کردن تاج دندان از یک ابزار بسیار کوچک به منظور تمیزکردن خمیر پالپ ، کانال ریشه و شکل دادن به فضا استفاده می کند .
  4. پس از باز کردن تاج دندان ، تمیز کردن فضا و شکل دادن به آن اندودنتیست شما ، دندان را با مواد مخصوص پر می کند
  5. در اغلب موارد یک پرکردگی موقت برای بستن فضا قبل از ترمیم تاج دندان توسط متخصص درمان ریشه انجام می شود .
  6. پس از بازدید نهایی با اندودنتیست شما باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید. سپس ادامه درمان روکش دندان و یا ترمیم های دیگر را نزد او به پایان برسانید .
  7. اگر دندان شما فاقد ساختار کافی برای نگه داشتن ترمیم باشد ممکن است اندودنتیست یا دندانپزشک شما یک پست داخل دندان قرار دهند .

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا شما را با عصب کشی به طور کامل آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. کسب اطلاعات بیشتر راجع به هر موضوعی باعث می‌شود تا شما بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید. تصمیم داریم تا به شما سایت پایگاه سلامت دهان و دندان را معرفی کنیم که اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهد.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ایمپلنت های دندانی روشی بسیار ایمن . مطمئن برای جایگزینی دندان هایی است که به هر دلیلی از دست رفته اند. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با مزایا و معایب ایمپلنت های دندانی آشنا کنیم و همه چیز را در این رابطه به شما عزیزان بگوییم. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی را در این رابطه به دست بیاورید.

مزایای ایمپلنت های دندانی

ابتدا و قبل از هرچیزی اجازه دهید تا شما را با 7 تا از مزایای ایمپلنت دندان آشنا کنیم. بعد از خواندن این بخش حتما بخش معایب را با دقت بیشتری بخوانید.

  1. ایمپلنت ها ظاهر طبیعی و زیبایی دارند: ایمپلنت دندان در داخل استخوان فک قرار می گیرد و یک پروتز مصنوعی که شبیه تاج دندان طبیعی شما است در بالای آن چسبانده می شود. این پروتز را می توان با توجه به اندازه دهان و رنگ دندان های خود سفارشی کرد تا از سایر دندان های شما قابل تشخیص نباشد.
  2. ماندگاری بسیار طولانی دارند
  3. آن ها به تسهیل بهداشت دهان و دندان کمک می کنند
  4. عملکرد دندان ها را انجام می دهند
  5. از کج شدن دندانهای دیگر جلوگیری می شود
  6. به متفارن ماندن صورت کمک می کنند
  7. به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک زیادی می کنند: هنگامی که دندان خود را از دست می دهید ، استخوان اطراف آن ها به دلیل عدم فعالیت شروع به از دست دادن توده استخوانی می کند که اصطلاحا تحلیل استخوان نیز نامیده می شود. این از دست دادن استخوان، ممکن است منجر به تضعیف کل فک شود و خطر شکستگی های پاتولوژیک را افزایش دهد. اما خوشبختانه ایمپلنت دندان به استخوان نیرو می بخشد و از تحلیل رفتن آن جلوگیری می کند.

درمورد اینله و انله به عنوان یکی از روش های ترمیم دندان بیشتر آشنا شوید.

عوارض ایمپلنت های دندانی

زمانی که در حال تحقیق، جستجو یا سبک و سنگین کردن چیزی هستیم باید به جز مزایای آن، درباره معایب، نکات منفی و عوارضش نیز اطلاعاتی در اختیار داشته باشیم. بنابراین بیایید در کنار مزایای ایمپلنت دندان، به معرفی برخی از معایب آن نیز اشاره ای داشته باشیم. ما در این بخش به 6 تا از معایب ایمپلنت دندان پرداخته ایم که خواندن آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

  1. ممکن است با خطرات جراحی روبرو شوید
  2. کاشت ایمپلنت دندان برای هر شخصی مناسب نیست
  3. در موارد نادر احتمال شکست ایمپلنت وجود دارد
  4. فرآیند ایمپلنت گذاری کامل یک فرآیند زمانبر و طولانی است
  5. هزینه ایمپلنت دندان زیاد است
  6. پروتزهای ایمپلنت نیاز به جایگزینی دارند

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا شما را با انواع و اقصام عوارض، مزایا و معایب ایمپلنت های دندانی بیشتر آشنا کنیم و همه چیز را در این رابطه به شما عزیزان بگوییم. تحقیق کردن بهترین راه برای این است که شما بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع : http://www.tehrandentalimplant.ir/



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

لومینیرز جزئی از خانواده ونیر های دندانی است که نسبت به برادران خود، کامپوزیت و لمینت از ضخامت بسیار کمتری برخوردار است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با لومینیرز و کاربرد آن آشنا کنیم و بگوییم مزایا و معایب آن کدامند. با ما همراه باشید.

لومینیرز چیست؟

لومینیرهای دندانی روکش های فوق نازکی با ضخامت حدود 0.3 میلی متر هستند که برای برطرف کردن عیوب ظاهری دندان ها و به جهت مصارف زیبایی استفاده می شوند. آنها از ونیرهای دندانی معمولی متمایز هستند زیرا برای نصبشان نیازی به تراشیدن دندان نیست و بنابراین نیازی به بیحسی هم ندارند. آنها به سادگی به سطح دندان ها متصل می شوند و انواع مشکلات دندانی که زیبایی دندان ها را به خطر می اندازند را برطرف می کنند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به دندان مصنوعی می‌توانید بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

مراحل نصب لومینیرز

یکی بزرگترین مزایای سادگی و آسان بودن فرآیند اتصال آن است. به عبارتی لازم نیست برای چسپاندن آن ها سطح دندان ها تراشیده شود و همچنین نیازی به قرار دادن روکش و لمینت موقت نیست. به جز این، در هیچ یک از مراحل نصب لومینیر نیازی به بیهوشی نیست  بنابراین یک درمان و فرآیند کاملاً بدون درد است.

برای اینکه اطلاعات بیشتری برای انتخاب بین لمینت و کامپوزیت داشته باشید می‌توانید بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

لومینیرز دندان تنها مشابه با لمینت دندان تنها در 2 و نهایتاً در 3 جلسه طول می کشد. در جلسه اول معاینه انجام می شود و سپس اندازه دندان ها و درنتیجه لومینیر هایی که قرار است برای شما متصل شود محاسبه می شود.

اندازه ها و احتمالاً اسکن هایی به لابراتوار فرستاده می شود تا لومینرهای اختصاصی ساخته شود. بعد از ساخته شدن، لومینیرها به مطب جهت نصب فرستاده می شود. در جلسه دوم نیز شما با کمک روکش های بدون تراش صاحب لبخندی سفید و زیبا می شوید.

هزینه لومینیرز

بسته به برند، کیفیت و فاکتوهای دیگر مانند تخصص و مهارت دندانپزشک و همچنین محلی که در آن زندگی می کنید قیمت لومینیرز دندان متفاوت است و حداقل از 2 میلیون تومان شروع می شود.

البته لومینیرز دندان قیمت می تواند حتی از هزینه لمینت دندان بیشتر شود اما چون آمادگی های کمتری دارد و نیاز به لمینت یا روکش موقت ندارد، در مجموع کمتر یا هزینه ای مشابه با لمینت دندان دارد.

مزایا و معایب لومینیرز دندانی

مزایای لومینیرز

  • شباهت زیادی به مینای دندان دارند
  • برگشت پذیر هستند
  • قیمت کمی دارند
  • نیازی به آمادگی ندارند
  • احتمالا شکسته شدن آن ها زیاد است
  • ماندگاری زیادی ندارند
  • مشکلات زیادی را پوشش نمی دهند

معایب لومینیرز

سخن آخر

ما امروز در این مقاله سعی کردیم تا شما را بیشتر با لومینیرز به عنوان یکی از بهترین روش های زیبا سازی طرح لبخند آشنا کنیم. بهترین راه کار برای شما این است که اگر قصد اصلاح طرح لبخند خود را دارید، حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

طرح لبخند یکی از شاخصه های مهم زیبایی در هر فردی است که بسیار حائز اهمیت است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین روش های زیبا سازی طرح لبخند، یعنی لومینیرز بیشتر آشنا کنیم. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

لومینیرز چیست؟

اگر قصد اصلاح طرح لبخند و برطرف کردن عیوب ظاهری دندانی را دارید اما از لمینت و ونیر کامپوزیت استقبال نمی کنید، حتما به فکر لومینیرز دندان به عنوان یک روش جایگزین و عالی باشید. شما با این لایه های نازک و زیبای دندان (که هیچ نیازی به تراش دندان ندارند) می تواند با هزینه کمتر و زیبایی بیشتر، لبخند خود را اصلاح کنید.

تفاوت لومینیرز و لمینت

لومینیر در اصلاح عمومی نوعی روکش دندان بدون تراش است. به این معنی که برای متصل کردن آن نیازی نیست تا دندان تراشیده شود و ضخامت خودش به قدری نازک و باریک هست که بدون تراش روی دندان سوار می شود. آن ها نیازی به آمادگی زیاد ندارند و هزینه کمتری در بر میگیرند.

اما از سوی دیگر لمینت دندان ضخامت نسبتا بیشتری دارند و برای نصب آن ها حتما باید ضخامت مینای دندان تراشیده شود. همچنین در مجموع، هزینه بیشتری در بر می گیرند. بنابراین تفاوت لومینیرز و لمینت دندان اولاً در ضخامت آن ها و دوماً در تهاجمی بودنشان و در آخر هزینه آن ها است.

همچنین راجع به دندان مصنوعی همه چیز را بدانید.

مزایا و معایب لومینیرز دندان

در پایین به چند مورد از مهمترین مزایای لومینیرز اشاره کردیم:

  1. برگشت پذیر هستند
  2. شباهت زیادی به مینای دندان دارند
  3. نیازی به آمادگی ندارند
  4. قیمت کمی دارند
  5. احتمالا شکسته شدن آن ها زیاد است
  6. ماندگاری زیادی ندارند
  7. احتمالا شکسته شدن آن ها زیاد است

معایب لومینیرز دندان کدامند؟

اصول نگهداری از لومینیرز

اگر از لومینیرزها به درستی مراقبت شود می‌توانند بیش از بیست سال دوام داشته باشند. با این حال، مانند دندان های طبیعی خودمان، آن ها نیز مستعد آسیب هایی هستند که ممکن است در اثر بهداشت ضعیف دهان، مصرف غذاهای سخت یا وارد شدن ضربه به صورت ایجاد می شود.

سعی کرده ایم تا در ادامه مهم ترین نکات و اصول مراقبت از لومینیر ها را توضیح دهیم که با دنبال کردن از آن ها، می توانید تا سال های طولانی لومینیرهای سالمی داشته باشید و سلامت دهان و دندان شما با آن ها نیز حفظ شود.

سخن آخر

امروز در این مقاله سعی کردیم تا شما را بیشتر با لومینیرز به عنوان یکی از بهترین روش های زیبا سازی طرح لبخن آشنا کنیم. اما اگر به طور جدی قصد ترمیم و زیبا سازی طرح لبخند خود را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم مقالات سایت های خوب مانند تهران دنتال ایمپلنت را که به طور کاملا تخصصی در این زمینه فعالیت دارند را مطالعه کنید و بعد تصمیم نهایی را بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

دندان یکی از مهترین اجزای بدن انسان است که نبودش می‌تواند اثرات بدی را به جای بگذارد. روش های مختلفی برای جایگزینی دندان های از دست رفته وجود دارد که یکی از آنها دندان مصنوعی است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با دندان مصنوعی و خصوصیات آن آشنا کنیم و به شما بگوییم چه نکاتی را باید برای استفاده از آن رعایت کنید.

دندان مصنوعی چیست؟

دندان مصنوعی یا دنتچر (Dentures) یک مجموعه دندان غیر واقعی و ساخته شده از روی دندان واقعی شما در لابراتوار دندانسازی است. دندان های مصنوعی روی یک پایه آکریلیک قرار گرفته و به گونه ای طراحی شده است که روی لثه شما قرار می گیرند. آنها پروتزهایی هستند که جایگزین مجموعه ای از دندان ها و بافت های واقعی اطراف آن می شوند.

همچنین همه چیز را در مورد ارتودنسی دندان بدانید.

پروتز بر پایه ایمپلنت

جز اینکه این پروتزها به لثه های شما فیکس و ثابت میشوند منظور خاصی از پروتز یا دندان مصنوعی ثابت نداریم. در خصوص این پروتزها به چند نکته زیر توجه کنید تا بیشتر با آن ها آشنا شوید:

  1. این پروتزها از آنجا که ثابت هستند به راحتی از دهان خارج نمیشوند یا نمیافتند و با خیال راحت میتوان بدون دردسر با آن ها غذا خورد، صحبت کرد و یا اینکه بیرون رفت.
  2. برای اینکه یک پروتز فیکس و ثابت شود لازم است که روی ایمپلنت سوار شود. ابتدا باید داخل استخوان فک 2، 4، یا 6 ایمپلنت کاشته شود و سپس روی این ایمپلنت ها دندان مصنوعی را ثابت کنند.
  3. همچنین دندانپزشک شما مجبور است تصورات لازم را برای ساختن پروتز شما ایجاد کند.
  4. برای اینکه تا پایان عمر به خوبی از این پروتزهای دندانپزشکی استفاده کنید لازم است که به طور مکرر و منظم به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.
  5. مانند دندانهای مصنوعی معمولی و متحرم نیازی نیست آن ها را از دهان خارج کرده و در داخل آب قرار دهید تا تمیز شوند. شما میتوانید دقیقا مشابه شستشو و تمیز کردن دندان های طبی خودتان، پروتز ثابت را نیز تمیز کنید.

راجع به پیوند استخوان دندان بیشتر بدانید.

انواع پروتز دندان

ما دو نوع دندان مصنوعی داریم. یک نوع تحت عنوان ثابت و دیگری متحرک هستند. هر دو نوع نیز خودشان دوباره به دو دسته کامل و پارسیل تقسیم میشوند. ادامه مقاله را بخوانید تا ابتدا با انواع پروتز متحرک و سپس ثابت آشنا شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ایمپلنت فوری اینجا کلیک کنید.

پروتز متحرک

همانطور که از نامش پیداست این پروتزهای دندانی متحرک هستند و قابلیت جایجایی دارند. هر زمان که بخواهید آن ها را روی لثه قرار میدهید و زمانی که لازم نداشتید آن ها را در می آورید. اصولا ما دو نوع پروتز یا دندان مصنوعی متحرک داریم که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

سخن آخر

امروز در این مقاله سعی شد تا اطلاعات بسیار مفیدی را راجع به دندان مصنوعی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بهترین کار برای اینکه بعد از تصمیم گیری دچار پشیمانی نشوید تحقیق کردن و بالا بردن سطح معلومات است. امروز در این مطلب می‌خواهیم شما را با وبسایت ایمپلنت دندان تهران آشنا کنیم که می‌توانید با مطالعه مقالات آن سطح اطلاعات عمومی خود را بالا ببرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

امروزه روش های بسیاری برای جایگزین کردن دندان هایی که به هر طریقی از دست رفته اند وجود دارد. امروز در این مقاله جدا از بحث همیشگی ایمپلنت و بریج در این مورد، می‌خواهیم شما را بیشتر با دندان مصنوعی آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را راجع به آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

دندان مصنوعی چیست؟

دندان مصنوعی یا دنتچر (Dentures) یک مجموعه دندان غیر واقعی و ساخته شده از روی دندان واقعی شما در لابراتوار دندانسازی است. دندان های مصنوعی روی یک پایه آکریلیک قرار گرفته و به گونه ای طراحی شده است که روی لثه شما قرار می گیرند. آنها پروتزهایی هستند که جایگزین مجموعه ای از دندان ها و بافت های واقعی اطراف آن می شوند.

انواع پروتز

ما دو نوع دندان مصنوعی داریم. یک نوع تحت عنوان ثابت و دیگری متحرک هستند. هر دو نوع نیز خودشان دوباره به دو دسته کامل و پارسیل تقسیم میشوند. ادامه مقاله را بخوانید تا ابتدا با انواع پروتز متحرک و سپس ثابت آشنا شوید

پروتز متحرک

همانطور که از نامش پیداست این پروتزهای دندانی متحرک هستند و قابلیت جایجایی دارند. هر زمان که بخواهید آن ها را روی لثه قرار میدهید و زمانی که لازم نداشتید آن ها را در می آورید. اصولا ما دو نوع پروتز یا دندان مصنوعی متحرک داریم که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مقایسه لمینت و کامپوزیت می‌توانید بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

پروتز پارسیل

زمانی که تعداد کمی از دندان های خود را از دست داده اید و سایر دندان های شما سالم و قوی هستند 3 راه حل برای جایگزینی دندان ها دارید. یا باید ایمپلنت کنید یا بریج و پل دندانی بگذارید و یا اینکه پروتز متحرک پارسیل سفارش دهید. پروتز پارسیل جای خالی دندان های از دست رفته شما را به خوبی پر میکند و میتوانید هر  زمان که خواستید آن را بردارید. این نوع پروتز به یک قطعه فلزی وصل شده است که آن را روی دندان های مجاور ثابت نگه می دارد و نگه می دارد.

پروتز کامل

زمانی که هیچ دندانی برایتان باقی نمانده یا تنها چند دندان پوسیده در دندان برایتان باقی مانده، دندان مصنوعی متحرک کامل بهترین گزینه برای جایگزینی دندان ها طبیعی شما است. این پروتز متحرک دندانی روی لثه های بالا و پایین شما سوار میشود و قدرت تکلم و جویدن را به شما بر میگرداند. از زمانی که این پروتزها را استفاده میکنید تا زمانی که به آن ها عادت کنید کمی زمان لازم است و ممکن است کمی احساس ناراحتی و درد داشته باشید.

همچنین اگر به جای دندان مصنوعی قصد انتخاب یکی از موارد ایمپلنت و یا بریج را دارید می‌توانید اینجا کلیک کنید تا بیشتر بدانید.

سخن آخر

همانطور که در طول مقاله خواندید و متوجه شدید دندان مصنوعی امروزه بسیار کارآمد تر از گذشته است و استفاده از آن سخت نیست. شما می‌توانید با مطالعه بیشتر در این زمینه و زمینه های مشابه بهترین تصمیم را برای سلامت خود و دندان هایتان بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

اینله و انله دو تا از روش های پیشرفته برای ترمیم و زیبایی دندان ها به شمار می‌روند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این دو روش آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را راجع به این دو روش در اختیار شما عزیزان قرار دهیم با ما همراه باشید.

پر کردن دندان

قبل از اینکه بخواهیم شما را بیشتر با اینله و انله آشنا کنیم ابتدا باید اطلاعات مختصری را راجع به پر کردن دندان که ساده ترین روش ترمیم دندان به شمار می‌رود، در اختیار شما قرار دهیم.

پر کردن دندان به صورت معمولی، یک روش درمانی نسبتا سریع است که تنها در یک جلسه انجام می شود. باز هم تاکید می کنیم که با این روش تنها پوسیدگی ها و آسیب دیدگی های جزئی تا متوسط ترمیم می شوند. و اگر آسیب گسترده باشد (مخصوصاً دندان های آسیاب) را درگیر کرده باشد، دیگر نمی توان با روش معمولی، دندان ها را ترمیم کرد. اینجاست که نیاز به روش های پیچیده تری مانند اینله و انله دندان احساس می شود.

اینله و انله چیست؟

انله یا (Onlays) نیز به صورت مشابه یک درمان ترمیمی است که برای درمان پوسیدگی گسترده دندان های خلفی (آسیاب)  کابرد دارد. با اینکه اینله و انله با هم شباهت های زیادی دارند اما کاربرد انله وسیع تر و بیشتر از اینله دندان است. اگر با کمک اینله بتوانیم فقط وسط سطوح جونده دندان آسیاب را ترمیم کنیم، با انله دندان می توان دندان هایی که هم وسطشان پوسیده شده و پوسیدگی یک یا بیش از 1 لبه دندان را درگیر کرده ترمیم کرد.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به اینکه بریج یا ایمپلنت دندانی کدام یک می‌تواند انتخاب درست تری باشد، اینجا کلیک کنید.

دندان‌های خلفی ما که به آن‌ها دندان آسیاب یا آسیا هم گفته می‌شود درشت‌تر و بزرگ‌تر از دندان‌های قدامی و جلویی هستند. به همین دلیل سطوح جونده نسبتاً وسیع‌تر و بزرگ‌تری دارند. سطوح جونده این دندان‌ها، معمولاً شیارهای ریز و بعضاً عمقی دارند.

اگر به درستی بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنیم و یا با دقت دندان‌های خلفی را مسواک نزنیم، کم کم بقایای مواد غذایی در این شیارها تجمع پیدا می‌کند و با واسطه باکتری‌های، پلاک دندانی شکل می‌گیرد.

همپنین راجع به هزینه ایمپلنت دندان بیشتر بدانید.

اگر پلاک و جرم دندان‌ها با کمک جرمگیری دندان برداشته نشود نیز، پوسیدگی دندانی ایجاد می‌شود. همانطور که گفته شد، چنانچه پوسیدگی جزئی باشد، دندان آسیب دیده با آمالگام و کامپوزیت و به روش معمولی ترمیم می شود. اما اگر پوسیدگی وسیع بوده و مرکز دندان آسیاب را درگیر کرده باشد (به طوری که با روش معمولی نتوان آن را پر کرد) از اینله (Inlay) دندان کمک می گیریم.

بنابراین اینله دندان یک روش ترمیم برای دندان‌های خلفی است. به این صورت که اگر یکی از دندان‌های خلفی در مرکز سطوح جونده خود دچار پوسیدگی شدید و وسطع شده باشد (به طوری که هنوز لبه‌های دندانی درگیر نشده باشند) از اینله دندان برای ترمیم آن استفاده می‌شود.

سخن آخر

امروز در این مقاله سعی شد تا اطلاعات مفیدی راجع به اینله و انله که دو روش بسیار محبوب و نسبتا پیشرفته برای ترمیم دندان به شمار مکی‌روند را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر می‌خواهید تا راجع به دهان و دندان اطلاعات بیشتری نیز داشته باشید توصیه ما این است که یکسر به وبسایت تهران ایمپلنت بزنید. این وبسایت به صورت کاملا تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند و می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهد.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ترمیم و زیبایی دندان یک تخصص است که روش های بسیار زیادی دارد و می‌توان برای داشتن دندالن های زیبا تر حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کرد تا با استفاده از یکی از روش های ترمیم زیابیی دندان اقدام به زیباسازی و ترمیم دندان های کند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با روش های ترمیم زیابیی دندان آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را راجع به این موضوع باش ما عزیزان به اشتراک بگذاریم با همراه باشید.

ترمیم دندان

اگر تاکنون بخاطر عدم ترمیم دندان شکسته خود احساس کمبود اعتماد به نفس پیدا کرده اید؟ بدانید که فقط شما دچار این حس نیستید. افراد زیادی هستند که همانند شما از پوسیدگی دندان رنج می برند و حاضر نیستند ظاهر دندان هایشان را هنگام صحبت کردن به نمایش بگذارند. اما اکنون وقتش رسیده که به فکر ترمیم دندان خود باشید. خوشبختانه آسیب های دندان مانند خرد شدن یا شکستگی دندان، چینش نادرست دندان ها، پوسیدگی دندان و … با تکنیک های روی کار آمده به راحتی قابل رفع هستند.

ترمیم دندان مجموعه اقداماتی است که به منظور بازسازی دندان آسیب دیده انجام می‌شود. با انجام ترمیم در مدت زمان بیشتری می توانید از دندان آسیب دیده استفاده کنید و یا لازم نیست بابت ظاهر بد دندان ها خجالت زده باشید. در واقع، تنها هدف اصلی این کار حفظ دندان های طبیعی است تا نیاز شما به جایگزین دندان طبیعی به حداقل برسد.

ترمیم دندان پوسیده

تجربه پوسیدگی دندان بسیار دردناک است. چراکه حساسیت دندان هنگام صحبت کردن یا غذا خوردن بسیار زیاد می شود و حتی ممکن است در ساعات استراحت درد دندان افزایش یابد. تنها راه کار رهایی از درد دندان، ترمیم دندان پوسیده است.

خیلی ها نسبت به درمان دندان پوسیده خود بی اهمیت هستند و بر این باورند که اصلاح پوسیدگی دندان یکی از سخت‌ترین اقدامات دندانپزشکی است یا به خاطر هزینه‌های بالای دندانپزشکی تن به این کار نمی‌دهند. اما پوسیدگی دندان یک مسئله بسیار جدی است که در صورت عدم درمان آن مشکلات بهداشتی دهان و دندان را به همراه دارد. در حقیقت، اگر خیلی زود برطرف نشود احتمال بروز عفونت دندان و لثه بسیار زیاد است.

همچنین راجع به زیباسازی طرح لبخند بیشتر بدانید.

ترمیم به روش اینله و انله

اینله انله یکی دیگر از راه کارهای پر کردن دندان است که بیشتر برای حفره دندان به کار می رود. در واقع زمانی که دیواره دندان دچاره آسیب دیدگی نشده، روش اینله انله بهترین راه برای ترمیم است. ترمیم دندان به روش اینله اونله بسیار ساده و راحت است. تنها تفاوت آن با دیگر پرکننده ها مرحله قالب گیری است. در واقع بیمار باید برای انجام فرایند ترمیم دو بار به دندانپزشک مراجعه کند.

سخن آخر

امروزه اکثر افراد به این موضوع پی بردن که داشتن دندان بهای سفید و زیبا می‌تواند به شدت بر روی زیبایی فردی هر شخصی تاثیر ثبت بگذارد. علم ترمیم و زیبایی دندان به کمک جامعه آمد تا مشکل زرد بودن و زیبا نبودن دندان ها را برطرف کند. اگر یک درصد هم احتمال می‌دهید که به ترمیم و زیبایی دندان نیاز دارید حتما به یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان مراجعه کنید و از او بخواهید تا شما را در این زمینه راهنمایی کند . امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

منبع: tehrandentalimplant



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

امروز روش های زیادی برای ترمیم و زیاباسازی دندان وجود دارد که متاسفانه به خاطر کمبود مطالعه در جامعه و پایین بودن سطح اطلاعات عمومی در این زمینه بسیاری از افراد چیزی راجع به اینله و انله نشنیدند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ترمیم دندان به روش اینله و انله آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

پر کردن دندان

پر کردن دندان به صورت معمولی، یک روش درمانی نسبتا سریع است که تنها در یک جلسه انجام می شود. باز هم تاکید می کنیم که با این روش تنها پوسیدگی ها و آسیب دیدگی های جزئی تا متوسط ترمیم می شوند. و اگر آسیب گسترده باشد (مخصوصاً دندان های آسیاب) را درگیر کرده باشد، دیگر نمی توان با روش معمولی، دندان ها را ترمیم کرد. اینجاست که نیاز به روش های پیچیده تری مانند اینله و انله دندان احساس می شود.

اینله و انله چیست؟

انله یا (Onlays) نیز به صورت مشابه یک درمان ترمیمی است که برای درمان پوسیدگی گسترده دندان های خلفی (آسیاب)  کابرد دارد. با اینکه اینله و انله با هم شباهت های زیادی دارند اما کاربرد انله وسیع تر و بیشتر از اینله دندان است.

اگر با کمک اینله بتوانیم فقط وسط سطوح جونده دندان آسیاب را ترمیم کنیم، با انله دندان می توان دندان هایی که هم وسطشان پوسیده شده و پوسیدگی یک یا بیش از 1 لبه دندان را درگیر کرده ترمیم کرد.

همچنین راجع به هزینه ایمپلنت دندانی نیز بیشتر بدانید.

اگر پلاک و جرم دندان‌ها با کمک جرمگیری دندان برداشته نشود نیز، پوسیدگی دندانی ایجاد می‌شود. همانطور که گفته شد، چنانچه پوسیدگی جزئی باشد، دندان آسیب دیده با آمالگام و کامپوزیت و به روش معمولی ترمیم می شود. اما اگر پوسیدگی وسیع بوده و مرکز دندان آسیاب را درگیر کرده باشد (به طوری که با روش معمولی نتوان آن را پر کرد) از اینله (Inlay) دندان کمک می گیریم.

بنابراین اینله دندان یک روش ترمیم برای دندان‌های خلفی است. به این صورت که اگر یکی از دندان‌های خلفی در مرکز سطوح جونده خود دچار پوسیدگی شدید و وسطع شده باشد (به طوری که هنوز لبه‌های دندانی درگیر نشده باشند) از اینله دندان برای ترمیم آن استفاده می‌شود.

جنس اینله و انله

از موادی مختلفی برای ترمیم های اینله و انله استفاده می شوند. طلا، سرامیک، کامپوزیت، آماگام و …. تعدادی از این مواد هستند. اما معمولا این روزها بیشتر از سرامیک و کامپوزیت جهت این نوع ترمیم و درمان کمک گرفته می شود.

جالب تر این است که سرامیک ها برای ترمیم های نامبرده کاربرد بیشتری نسبت به کامپوزیت دارند. زیرا دارای استحکام و دوام بسیار بالایی هستند و بیشتر شبیه نسج دندان‌اند. برتری دیگر سرامیک نسبت به کامپوزیت این است که کسی متوجه نمی شود که دندان ترمیم شده.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با روش ترمیم دندان به کمک اینله و انله بیشتر آشنا کنیم. شما برای اینکه بدانید برای ترمیم دندان هایتان باید از کدام یک از روش های ترمیمی استفاده کنید باید حتما تحقیقات لازم را انجام دهید. برای همین می‌توانید از وبسایت خوب ایمپلنت دندان برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 | نظرات ()