نوشته شده توسط : نت ابزار

سفید کردن دندان امروزه یکی از موضوعاتی است که بسیاری از افراد جامعه می‌خواهند با استفاده از آن لبخندی زیبا تر داشته باشند. ما امروز در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه سفید کردن دندان و انواع روش های آن در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

انواع روش های سفید کردن دندان با مواد خوراکی

شما می  توانید یک خمیر دندان طبیعی و خانگی با کمک موادی که در خانه دارید تهیه کنید. مواد تشکیل دهنده این خمیر دندان می توانند پودر زردچوبه، اسانس نعناع، ​​روغن نارگیل طبیعی و چند قطره روغن نعناع فلفلی باشد. این یک خمیر دندان سفید کننده خواهد بود که با داشتن ترکیبی قدرتمند پلاک های دندانی را به راحتی از بین می برند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد روکش های دندانی اینجا کلیک کنید.

پوست موز دارای سطح بسیار بالایی از مواد معدنی مانند منگنز، پتاسیم و منیزیم است. این مواد معدنی توسط دندان‌های شما جذب می‌شوند و باعث سفید شدن آن‌ها می‌شوند. بری سفید کردن دندان ها با پوست موز تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پوست موز را بگیرید و به آرامی آن را به مدت دو دقیقه روی دندان‌هایتان بمالید. پس از آن، می توانید با جوش شیرین یا خمیر دندان معمولی خود مسواک بزنید تا از باقی مانده پوست موز روی دندان های خود خلاص شوید. این یک روش سفید کردن دندان در خانه است که هزینه ای هم ندارد.

به دلیل محتوای بالای آب در این میان وعده های گیاهی، آنها نه تنها برای کنترل وزن برای شما عالی هستند، بلکه به شما کمک می کنند بزاق بیشتری تولید کنید، که به جلوگیری از چسبیدن ذرات غذاها به دندان ها کمک می کند. مصرف این سبزیجات می تواند به سفید کردن دندان ها در منزل و پیشگیری از تغییر رنگ آن ها کمک کند.

زمانی که سعی می کنید لبخندی سفیدتر داشته باشید، مسواک زدن با این ماده افزودنی و پاک کننده خانگی می تواند نتایج فوق العاده ای داشته باشد. از آنجایی که جوش شیرین یک پاک کننده است و دارای کیفیت سایندگی ملایمی است، راهی عالی برای پاک کردن لکه ها از روی دندان های شما است. شما می توانید یک خمیر دندان خانگی جوش شیرین برای سفید کردن دندان ها تولید کنید و با آن دهان خود را شستشو دهید یا مسواک بزنید.

زمانی که سعی می کنید لبخندی سفیدتر داشته باشید، مسواک زدن با این ماده افزودنی و پاک کننده خانگی می تواند نتایج فوق العاده ای داشته باشد. از آنجایی که جوش شیرین یک پاک کننده است و دارای کیفیت سایندگی ملایمی است، راهی عالی برای پاک کردن لکه ها از روی دندان های شما است. شما می توانید یک خمیر دندان خانگی جوش شیرین برای سفید کردن دندان ها تولید کنید و با آن دهان خود را شستشو دهید یا مسواک بزنید

همچنین درمورد فیشور سیلانت و کاربرد های آن بیشتر بدانید..

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را درمورد سفید کردن دندان ها و انواع روش های خوراکی آن در اختیار شما قرار دهیم. شما می‌توانید با مطالعه مقالات متعددی که در اینترنت در زمینه ترمیم و زیبایی دندان وجود دارد، اطلاعات خوبی را در این زمینه کسب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار جامع و کاربردی را در زمینه هزینه ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم که اگر قصد دارید تا ناهنجاری های دهان و دندان خود را درمان کنید و برای این درمان از ارتودنسی استفاده کنید با هزینه های آن آشنا باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید تا در آینده دچار پشیمانی نشوید. با ما باشید.

عوامل موثر در تعیین هزینه ارتودنسی

سوای از اینکه مشکل بیمار چیست و شدت آن چقدر است، تعدادی عوامل دیگر هستند که مستقیما روی برآورد قیمت ارتودنسی تاثیر می‌گذارند. ما این عوامل را لیست کرده ایم و به صورت خلاصه توضیح داده ایم چرا و چطور روی هزینه تاثیر می‌گذارند:

هرچه نوع نامنظمی بیشتر یا معضل و ناهنجاری بزرگ تر باشد هزینه بیشتری برای درمان آن پرداخت می شود. به عنوان مثال هزینه درمان عقب یا جلو رفتگی فک به مراتب بیشتر از هزینه بستن فاصله بین دندان ها با ارتودنسی است.

بسته به نوع و شدت مشکل، متخصص ارتودنسی از دستگاه های متفاوتی برای درمان استفاده می کنند که هزینه هر کدام متفاوت است. برای مثال زمانی که از از پلاک های شفاف ارتودنسی استفاده شود حداقل هزینه ارتودنسی دندان را پرداخت می کنید و برای استفاده از ارتودنسی دیمون شفاف هزینه بالاتری باید صرف کنید. مهمترین دستگاه های ارتودنسی که امروزه بیماران با آن درمان می شوند عبارتند از:

هرچه شدت ناهنجاری بیشتر باشد برآورد نهایی هزینه هم بیشتر می شود. برای مثال فرض کنید بیمار مشکل شلوغی دندان دارد و یکی از فک هایش کوچک است. هزینه ارتودنسی دندان این شخص به مراب بیشتر از شخصی است که دندان های جلوی اش دچار شلوغی و ازدحام است.

با افزایش سن هزینه های درمان ممکن است بیشتر شود. یعنی قیمت ارتودنسی دندان کودکان کمتر است و بزرگسالان هزینه های بیشتری باید صرف کنند. زیرا در کودکان اصلاح ناهنجاری ها به دلیل اینکه در سن رشد قرار دارند آسان تر است.

هرچقدر طول درمان بیشتر شود هزینه ها هم بالاتر می روند. زیرا بالا رفتن مدت زمان درمان به معنی مراجعات بیشتر و استفاده از دستگاه های بیشتری است.

گاهی اوقات ممکن است بیمار از روند درمان و نتیجه نهایی انتظاراتی داشته باشد که بسته به سطح انتظارات و درخواست او ممکن است هزینه بیشتری نسبت به هزینه پایه مورد نیاز باشد.

سخن آخر

همانطور که تا اینجای مطلب ما را همراهی کردید حتما تا الان اطلاعات بسیار خوبی در زمینه هزینه ارتودنسی دندان دستگیرتان شده و اطلاعات کامل و جامعی را در این زمینه به دست آوردید. اگر قصد دارید تا برای درمان نا هنجاری های دهان و دندان خود از این روش یعنی ارتودنسی استفاده کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما مقالات متعددی که در این زمینه در اینترنت موجود هستند را مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مغفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

امروزه با پیشرفت علم و تکولوژی روش های بسیار زیادی برای پر کردن جای خالی دندان به وجود آمده اند و هر کدام به دلیلی و برای هدفی ساخته شدند. یکی از این روش های پر کردن جای خالی دندان که بسیار مشهور و کاربردی است و امروز هم در این مطلب می‌خواهیم به بررسی همین روش بپردازیم بریج دندانی است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بریج یا پل دندانی چیست؟

پل‌ دندانی یا بریج پلی برای دندان‌های شما هستند که فضای خالی ناشی از نبود دندان را برای شما پر می‌کند. برای پل زدن حتما باید دندان‌های مجاور فضای خالی از دندان وجود داشته باشند که بتوانیم از انها به عنوان پایه پل استفاده کنیم. در این روش به دندان‌های مجاور که به عنوان پایه مد نظر قرار می‌گیرند دندان‌های آستانه و به دندان جایگزین دندان کاذب می‌گویند.

پل دندانی معمولی و یا سنتی

این نوع پل از محبوب‌ترین نوع پل‌های درمانی است. این پل دندانی شامل چندین دندان مصنوعی است که توسط روکش دندانی به همدیگر اتصال می‌یابند و توسط دندان های دو طرف حمایت می شود . این نوع پل از پرسلن ذوب شده با فلز یا سرامیک ساخته می‌شود.

بریج مریلند

این نوع پل از چهارچوب فلزی ساخته می‌شود که در آن دندان کاذب به بال‌های فلزی متصل به دو دندان کناری چسبیده است. این بریج ها بیشتر برای دندان های جلویی استفاده می‌شوند، به دلیل اینکه ظاهری شبیه به دندان دارند.

پل کانتی لور

این نوع از پل زمانی استفاده می‌شود که بیمار از دو دندان مجاور فضای خالی فقط یک دندان را داشته باشد که آن هم به عنوان تکیه گاه عمل می‌کند. شباهت زیادی با روش بریج سنتی دارد فقط با این تفاوت که در روش بریج پایه در کنار فضای خالی از دندان فقط یک دندان حمایت کننده داریم. در این روش دندان‌های متصل به هم در جای دندان‌های از دست رفته قرار می‌گیرند و دندان مصنوعی به انتهای آنها متصل می‌شود.

مراقبت از بریج

دندان‌هایی که پل دندان بر روی آنها صورت نگرفته است نقش مهمی در نگهداری از پل دندان در دندان‌های شما ایفا می‌کنند. دندان‌هایی که در اطراف پل دندانی شما قرار دارند باید همیشه سالم و تمیز بوده تا به پل دندان شما آسیبی وارد نشود. هنگامی که دندان‌های مجاور پل دندانی شما تمیز نباشند و بهداشت آنها رعایت نشود می‌تواند عفونت و سایر بیماری‌ها را به پل دندانی شما منتقل کند که این خود مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد. بنابراین با رعایت بهداشت و استفاده از یک مسواک نرم و مناسب و کشیدن نخ دندان از دندان‌ها و پل‌های دندانی خود مراقبت کنید. همچنین برای مراقبت از دندان‌های خود و جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه به  نوع رژیم غذایی خود دقت کنید و موارد بهداشتی را رعایت کنید.

کلام آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه  بریج های دندانی که یکی از بهترین راه های جایگزینی دندان از دست رفته هستند را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید در شرایطی که یکی از دندان های خود را از دست داده اید بهترین تصمیم را برای جایگزینی آن بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان از دست رفته است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ایمپلنت دندانی و هزینه های آن و اطلاعات کاربردی در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ایمپلنت دندان چیست؟

خود واژه ایمپلنت اشاره به هر وسیله یا ابزار پزشکی دارد، که برای بازگرداندن عملکرد و یا کمک به بهبود عملکرد یک عضو آسیب دیده یا از بین رفته استفاده می شود. ایمپلنت دندان هم یک وسیله دندانپزشکی است که برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته یا کشیده شده استفاده می شود. یک ایمپلنت شامل چندین بخش است که در مجموع با کمک یک عمل جراحی توسط جراح دهان، فک و صورت یا سایر متخصصان دندانپزشکی واجد شرایط در استخوان فک کاشته می شود. ایمپلنت ها جایگزین خوبی برای ریشه دندان و تاج آن خواهند بود.

هزینه ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد و یک محدوده خاص ندارد. بسته به اینکه چه تعداد ایمپلنت می خواهید و آیا اینکه نیاز به عمل پیوند استخوان دارید یا نه، و اینکه محل شما کجاست یا جراحتان کیست، هزینه ها میتواند بسیار متفاوت باشد. اما به نظر میرسد قیمت هر واحد ایمپلنت به ازای هر دندان چیزی بین 2 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان متغیر باشد.

همچنین همه چیز را درمورد جرم گیری بدانید.

انتظارات پس از جراحی ایمپلنت

قبل از اینکه با این روش صاحب یک یا چند دندان دائمی شوید باید مزایا و معایب آن را سبک و سنگین کنید و با آمادگی و اطلاعات بیشتر زیر تیغ جراحی بروید. در ادامه با مهمترین مزایا و معایب ایمپلنت دندان آشنا خواهید شد.

بریج

بریج نوعی پروتز (ثابت و متحرک) دندان است که می تواند جای خالی دندان ها را پر کند. یک نوع از بریج دندانپزشکی تحت عنوان بریج بر پایه ایمپلنت دندان شناخته می شود و به این صورت است که در دو طرف آن یک یا دو ایمپلنت کاشته می شوند. مابین این دو ایمپلنت بریج قرار می گیرد. بریج ها در واقع پلی بین دو دندان به شما می روند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاربردی را در زمینه هزینه ایمپلنت دندان و ایمپلنت دندانی و همه چیز در مورد آن را در اختیار شما قرار دهیم و به شما بگوییم باید برای استفاده از ایمپلنت های دندانی چه نکاتی را در نظر بگیرید. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید و برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی یک شیوه درمانی عالی برای افرادی است که دندان های آنها دچار انحراف و نامرئی است. خود ارتودنسی انواع مختلفی دارد که یکی از پرطرفدار ترین آنها ارتودنسی نامرئی است. امروز قصد داریم تا در این مطلب اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی و همه چیز در مورد آن را در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی

اگر یک شخص برای منظم شدن دندان هایش از دستگاه ها یا ابزار ارتودنسی استفاده کند که قابل توجه نیستند و یا کسی متوجه آن ها نمی شود، اصطلاحا گفته می شوند ارتودنسی نامرئی انجام داده است.

دستگاه های نامرئی زیادی وجود دارند که با کمک آن ها می توان دندان ها را منظم کرد. مثلا ارتودنسی سرامیکی و دیمون شفاف یا حتی ارتودنسی لینگوال بارزترین انواع ارتودنسی نامرئی هستند. اما آن ها بیشتر در دسته ارتودنسی ثابت جای می گیرند تا نامرئی. و اصولاً آنچنان هم نامرئی نیستند.

بنابراین زمانی که صحبت از روش های نامرئی به میان می آید بیشتر منظور ارتودنسی با کمک الاینرها یا تراز کننده شفاف است که در ایران با نام پلاک ارتودنسی نیز شناخته می شوند.

مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی

  • ستفاده از آن بسیار آسان است
  • نیاز به جلسات ویزیت کمتری دارد
  • طیف وسیعی از مشکلات و نامنظمی های دندانی را اصلاح می کنند
  • هیچ محدودیت خاصیی ایجاد نمی کنند
  • کامل نامرئی هستند
  • مراقبت از بهداشت دهان و دندان را آسانتر می کنند
  • اعتماد به نفس را افزایش می دهند

معایب ارتودنسی نامرئی

درمان با الاینرها یا پلاک ارتودنسی متحرک مزایای بسیار زیادی دارد و در مقابل معایب بسیار کمی دارد. خوشبختانه هیچ گونه عارضه ای نیز در خصوص این روش ارتودنسی گزارش نشده است. بنابراین ما چیزی به نام عوارض ارتودنسی نامرئی نداریم.

  • باید برای مدت زمان 22 ساعت در شبانه روز (حتی در خواب) استفاده شوند تا نتایج مورد نظر حاصل شود
  • استفاده از آن ها برای کودکان مناسب نیست زیرا آن ها ممکن است به سطح کافی از مسئویت پذیری و پایبندی به استفاده منظم از ارتودنسی نامرئی نرسیده باشند.
  • برای افرادی که بیماری لثه دارند مناسب نیستند (مگر اینکه بیماری برطرف شود)
  • نمی توانند مشکلات پیچیده و شدید ارتودنسی را اصلاح کنند

مراحل ارتودنسی نامرئی

برای شروع، شما به مطب یک متخصص ارتودنسی می روید. دهان و دندان شما در مدت زمان کوتاهی معاینه می شود. متخصص مشکل دندان هایتان را به صورت دقیق تشخیص می دهد. سپس درباره انتظارات‌تان با شما صحبت می کند. هر آنچه که در خصوص منظم شدن دندان هایتان با ارتودنسی نامرئی لازم است، در این جلسه (که معمولا رایگان است) توسط ارتودنتیست به شما منتقل خواهد شد.

سخن آخر

بیشتر از مراحل ارتودنسی نامرئی جایز نیست در این مطلب صحبت کنیم اما می‌توانید با مطالعه سایر مقالات ما در مورد ارتودنسی بیشتر بدانید. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی در اختیار شما قرار دهیم و به شما بگوییم که چه نکاتی را باید برای استفاده از این ارتودنسی رعایت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

دندان مصنوعی یکی از سنتی ترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته است که هنوز هم استفاده می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. امروز در این مطلب سعی درایم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه و هزینه دندان مصنوعی در سال 1400 در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دندان مصنوعی

دندان مصنوعی یک نوع پروتز دندان است. پروتزها در دندانپزشکی و پزشکی مواد و ابزارهایی هستند که جایگزین عضو از دست رفته یا آسیب دیده می شوند. در اینجا زمانی که دندان یا دندان هایی از دست می رود با کمک پروتز دندان مصنوعی که با نام دنچر نیز شناخته می شود، می توان آن دندان های از دست رفته را جایگزین کرد.

انواع دندان مصنوعی

پروتزهای دنچر کلا به دو دسته کامل و تکه ای تقسیم می شوند. همچنین در یک دسته بندی دیگر آن را به ثابت و متحرک تقسیم بندی می کنند. پروتزهای ثابت آن هایی هستند که به فک متصل می شوند و قابل جابجا شدن نیستند و پروتزهای متحرک آن هایی هستند که هر وقت شخص بخواهد، می توان آن ها را بردارد.

دندان مصنوعی آکریلیکی

پروتز یا دنچر های آکریلیکی رایج ترین پروتزهای دندان مصنوعی هستند. آن ها از جنس پلاستیک نسبتا ضخیمی هستند که قابلیت انعطاف نیز ندارند. به جهت اینکه به دندان های مجاور متصل شوند، ممکن است قلاب های آکریلیکی ضخیم و یا حتی فلزی داشته باشند.

دندان مصنوعی بیس فلزی

برخلاف دو نمونه پروتز تکه ای دیگر، ما یک سری پروتز دندان مصنوعی داریم که ترکیبی از فلز و آکریلیک یا مواد دیگر هستند. بیس اصلی این پروتزها آلیاژ کروم و کبالت است. آن ها زمانی استفاده می شوند که تعدادی از دندان ها از دست رفته باشند. با توجه به بکار رفتن فلز در ساختار آن ها، قیمت دندان مصنوعی کروم و کبالت بیشتر از سایر دندان مصنوعی های تکه ای است.

دندان مصنوعی کامل

اگر تمام دندان ها از دست رفته باشد می توان به کمک پروتز دندان مصنوعی کامل آن ها را جایگزین کنید. برای هر فک می توان یک دست کامل از دندان ها را سفارش داد. قیمت دندان دنچر کامل بیشتر از سایر انواع پروتزهای دندانی است مخصوصا اگر از نوع ثابت باشد. هزینه و قیمت دندان مصنوعی ثابت مطابق جدول ابتدای صفحه به بالای 25 میلیون تومان نیز خواهد رسید اما قیمت پروتز متحرک آن می تواند به طور میانگین 10 میلیون تومان باشد.

دندان مصنوعی ژله ای

اگر دوست ندارید پایه (بخش لثه مانند) پروتزتان آکریلیکی و سفت و سخت باشد می توانید به دندان مصنوعی ژله ای فکر کنید. آن ها از جنس نایلیون وو پلاستیک های بسیار نرم دیگر هستند. به همین جهت به راحتی قابل انعطاف هستند. به هیچ عنوان در ساختار آن ها فلزی استفاده نشده و معمولا هیچ درد و حساسیت لثه ای نیز ایجاد نمی کنند. با وجود این همه مزایا هزینه و قیمت دندان مصنوعی ژله ای از بسیاری پروتزهای دیگر کمتر است.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هزینه دندان مصنوعی و همه چیطز ردمورد آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید با کمترین هزینه بهترین دندان مصنوعی را برای خود تهیه کنید و در آینده دچار پشیمانی نشوید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد .



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

هزینه ایمپلنت دندان به موارد مختلفی بستگی دارد که هر کدام می‌توانند تاثیر بسزایی در پایین رفتن یا بالا رفتن هزینه ایمپلنت دندان داشته باشند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار مهم و کاربردی را در زمینه هزینه ایمپلنت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوب و کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم.

هزینه ایمپلنت دندان 1400

اگر بخواهیم به صورت حدودی هزینه ایمپلنت دندان را درج کنیم، آن را به صورت بازه ای بین 4  تا 12 میلیون تومان عنوان می کنیم. که البته این چیز عجیبی نیست. چون تعدد برند و انواع ایمپلنت واقعا زیاد است و این وسعت بازه ای کاملا قابل توجیه است.

علی الحساب اگر بخواهیم میانگین در نظر بگیرم، اگر فرض را بر این بگیریم که ایمپلنت با کیفیت است و به خوبی کاشته شده باشد به صورت میانگین باید هزینه ای حدود 5 یا 6 میلیون تومان پرداخت کنید. برای جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت انواع ایمپلنت حتما ادامه مقاله را بخوانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد لمینت دندان اینجا کلیک کنید.

بهترین برند ایمپلنت دندانی

سعی کردیم در جداول درج شده تا آنجا که ممکن است هزینه ها را به روز وارد کنیم و از ارزان به گرانقیمت ترین ایمپلنت های موجود در ایران آن ها را مرتب کنیم. اگر به دنبال هزینه بهترین ایمپلنت دندان هستید باید در جدول آخر به دنبال گزینه مد نظر خود باشید.

 به جز هزینه ایمپلنت دندان، یک سری هزینه های فرعی دیگر هم داریم که ممکن است برای کاشت مورد نیاز باشد آن ها را پرداخت کنید.

هزینه های جانبی

برای کاشت ایمپلنت دندان در برخی افراد ممکن است نیاز باشد برخی آمادگی ها و پروسه های دندانپزشکی انجام داده شود. هر کدام از این پروسه ها نیز هزینه خود را دارد و در صورت نیاز باید پرداخت شود.

همه چیز را درمورد روکش های دندان و کاربرد آنها بیشتر بدانید.

ایمپلنت های ارزان

این ایمپلنت ها از نظر کیفیت در حد مطلوبی هستند و درجه دوم یا سوم در نظر گرفته می شوند. مشروط به اینکه به خوبی از بهداشت دهان و دندان مراقبت کنید و عمل کاشت را در یک مرکز ایمپلنت حرفه ای انجام دهید، می توانید از این ایمپلنت های ارزان به جای دندان یا دندانی های از دست رفته خود استفاده کنید.

سخن پایانی

نکته جالب در خصوص ایمپلنت‌ها این است که با وجود هزینه بالاتر، (اما) روز به روز به تعداد هواداران آن‌ها افزوده می‌شود. و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد ظرف 20 سال آینده، احتمالا بیشتر افرادی که دندانی از دست می‌دهند، آن را با ایمپلنتی که هزینه اش بیشتر می شود جایگزین می کنند. راستی چند بار به هزینه ایمپلنت ها اشاره کردیم، این مقاله به طور کامل درباره هزینه ایمپلنت دندان در سال 1400 نوشته شده است و به درد افرادی که به فکر ایمپلنت کردن هستند می خورد.

در کل بهترین راه برای اینکه بتوانید بهترین ایمپلنت دندانی را با پایین ترین قیمت تهیه کنید این است که اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. با مطالعه مقالات مختلف در این زمینه و ایمپلنت دندان می‌توانید اطلاعات خوبی را کسب کنید که در تصمیم گیری به شما کمک می‌کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

امروز در این مطلب می‌خواهیم شما را با تمامی خصوصیات ارتودنسی پشت دندان آشنا کنیم و تفاوت آن را با انواع روش های ارتودنسی دندان برای شما بازگو کنیم. اگر به این موضوع علاقه دارید و یا می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ارتودنسی پشت دندان چیست؟

بریس های لینگوال همان اجزای سازنده بریس های معمولی هستند، اما در پشت دندان های شما، روی زبان – یا در سمت زبان – قرار دارند. از آنجا که آنها پشت دندانهای شما هستند ، تقریباً قابل مشاهده نیستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بریس های زبانی، جوانب مثبت و منفی آنها، و اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای این نوع ارتودنسی هستید یا نه، به مطالعه ادامه دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی با لیزر بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

بریس های پشت دندانی

پاسخ کوتاه یعنی بله است. هنگامی که صحبت می کنید، زبان شما پشت دندانهایتان را لمس می کند تا صداهای خاصی ایجاد شود. از آنجا که براکت ها در طرفین دندان های شما قرار دارند، هنگام دریافت بریس های زبانی، گفتار شما تحت تأثیر قرار می گیرد.در حالی که انواع بریس ها می توانند به طور موقت با الگوهای گفتاری شما تداخل کنند. طبق نتایج بدست آمده از تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت نتایج نشان داد  که صحبت شما می تواند به مدت یک ماه یا بیشتر با بریس های زبانی متفاوت باشد.

همچنین طی نتایج بدست آمده از برخی مطالعات که درجه اختلال گفتار بسته به اینکه از چه مارک هایی از ارتودنسی استفاده می کنید، متفاوت است. برخی از بیماران با استفاده از تکنیک های گفتاردرمانی در اصلاح لیسپ زبان موفق بوده اند. در نهایت، زبان شما به بریس ها عادت می کند و گفتار شما باید به حالت عادی برگردد.

درمورد ارتودنسی متحرک بیشتر بدانید.

بریس های زبانی

مهم نیست که شما چه نوع بریس هایی را انتخاب می کنید، با شروع حرکت دندان ها کمی ناراحتی خواهید داشت. اکثر مردم این درد را به عنوان یک درد مبهم احساس می کنند و به طور کلی با داروهای بدون نسخه می توان این درد را تسکین داد. شما احتمالاً می خواهید غذاهای نرم مانند ماست، برنج و تخم مرغ آب پز نرم بخورید تا زمانی که درد فروکش کند.در صورت تماس براکت ها با بافت های نرم داخل دهان، بریس ها می توانند باعث درد شوند. با استفاده از بریس های زبانی، زبان به دلیل قرارگیری براکت ها، محل شایع درد است.

برای برخی از بیماران، ناراحتی از بریس های زبانی قابل توجه است. برای بهبود راحتی بیماران، تولیدکنندگان بیشتر براکت های زبانی را کوچکتر و نرم تر درست می کنند. براکت ها همچنین می توانند سفارشی شوند، که در اینصورت درد کمتری برای بیمار خواهند داشت.برای تسکین کوتاه مدت لکه های حساس، می توانید ژل موضعی تسکین دهنده درد دندان یا مقدار کمی موم را روی لبه های تیز براکت های خود امتحان کنید. اگر سیم در حال خاراندن یا خراشیدن است، با ارتودنتیست خود تماس بگیرید. می تواند سیم ها را ببرد تا از این طریق صدمه ای به شما وارد نکنند.

همه چیز را درمورد ارتودنسی اینویزیلاین بدانید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه ارتودنسی پشت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید در آینده برای سلامت خود بهترین تصمیم را بگیرید. امیدواریم این مطلب نیز برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

دندان های کج و ارتودنسی. همانطور که می‌دانید ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری ها و نامنظمی های دندان  های شما سات. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان های کج در اختیار شما قرار دهیم و همه چیز را در این مورد به شما بگوییم. پس با این اوصاف تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

عواملی که در کج شدن دندان ها موثر هستند

هم دندان های شیری و هم دندان های دائمی ممکن است کج باشند یا کج شوند. دندان های شیری گاهی اوقات به حالت های کج حرکت می کنند؛ زیرا بسیار کوچک هستند و نمی توانند فضای لثه اختصاص یافته به آنها را پر کنند.عادات طولانی مدت مانند مکیدن پستانک یا انگشت شست نیز می تواند باعث کنده شدن دندان های شیری یا کج شدن آنها میشود. وراثت و ژنتیک نیز ممکن است در این امر نقش داشته باشد.داشتن دندان های شیری کج به این معنی نیست که کودک شما دندان های دائمی کج داشته باشد.

با این حال، اگر دندان های شیری بهم پیوسته رشد کنند، ممکن است دندانهای دائمی نیز شلوغ و کج شوند.اگر ضربه به دهان یا پوسیدگی دندان باعث شود یک یا چند دندان شیری زودتر از حد طبیعی ریخته شود، دندان های دائمی که به دنبال آن می آیند ممکن است از لثه به صورت کج رشد کنند. این ها افرادی هستند که با بزرگتر شدن، نیاز به ارتودنسی دندان کج را حساس خواهند کرد.

همه چیز را درمورد ارتودنسی همراه با کشیدن دندان بدانید.

صاف شدن دندان های کج

تصمیم برای صاف کردن دندان های کج یک تصمیم شخصی است. از نظر بسیاری، کمبود بودجه یا بیمه درمانی دندانپزشکی ممکن است در تصمیم گیری برای صاف کردن دندان ها تأثیر بگذارد. مسائل بهداشتی نیز ممکن است در تصمیم گیری موثر باشد.اگر دندان های کج شما احساس خودآگاهی برای شما ایجاد می کند، این نیز ممکن است دلیلی برای صاف کردن آنها باشد.

گزینه های روی میز جهت صاف کردن دندان کج

اگر تصمیم گرفته اید که دندان ها کج خود را صاف کنید گزینه های مناسبی برای شما وجود دارد، گزینه های مختلفی وجود دارد که می توانید با دندانپزشک یا ارتودنتیست در میان بگذارید.بریس ها برای افراد در هر سنی گزینه بسیار خوبی هستند، به شرطی که دندان ها و لثه های آنها به اندازه کافی محکم باشد. بریس ها ممکن است به ویژه برای کودکانی که هنوز لثه ها و بافت های استخوانی قابل انعطاف و انعطاف پذیری دارند انتخاب خوبی باشند.

همچنین درمورد ارتودنسی نگین دار بیشتر بدانید.

سخن آخر

ما در این مجله ارتودنسی سعی کردیم تا اطلاعات کامل و خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان های کج در اختیار شما قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

روکش دندان یکی از روش های ترمیم و بازیابی دندان پوسیده است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران بسیاری دارد. ما امروز در این مطلب اینجاییم تا به یک سوال مهم جواب دهیم. آیا می‌توان با روکش دندان از ارتودنسی استفاده کرد؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

روکش دندان چیست؟

تاج دندان که به آن روکش دندان یا پوشش دندانی گفته می شود، یک روش آرایشی و زیبایی در دندانپزشکی است که هدف آن جبران خسارتی است که در بعضی از دندان های آسیب دیده در اثر شکستگی، افتادن قسمتهایی از دندان یا عفونت با پوسیدگی ایجاد می شود، تا عملکرد طبیعی آن بازیابی و محافظت شود و آنچه از آن باقی مانده است تحت تأثیر قرار نگیرد.

این فناوری جدید نیست، اما از زمان های بسیار قدیم شناخته شده است، زیرا اخیراً تعدادی از تاج های طلایی در داخل یک مقبره فرعونی در یکی از مراحل جستجو و کاوش کشف شده است که نشان می دهد آنها از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده پادشاهان قرار میگرفته اند  و امروز، با سرعت بخشیدن علم پزشکی، روش ها تکامل یافته اند. مواد مورد استفاده در ساخت تاج دندان امروزه تا حد زیادی از ظاهر، کارایی و عملکرد دندان های طبیعی تقلید می کند.

مواد مورد استفاده در ارتودنسی دندان روکش دار

فلزات مورد استفاده در این نوع تاج ها شامل آلیاژهایی هستند که محتوای زیادی از آلیاژهای طلا، پلاتین یا فلزات پایه دارند. مثلا :

مخلوط کبالت و کروم

مخلوط نیکل و کروم

تاج های کاملاً چینی بیش از هر نوع دیگری از تاج ها، رنگ طبیعی دندان را تأمین می کنند و همچنین برای افرادی که از حساسیت به فلز رنج می برند، مناسب تر به نظر می رسد. زیرا ویژگی آنها استفاده از هر دو دندان جلو و عقب است.

این نوع تاج ها دارای مزایای تاج های فلزی می باشد که عبارتند از: دوام ، سختی، مقاومت در برابر خوردگی

ظاهر طبیعی دارد و از نظر رنگ و شکل شبیه دندان های طبیعی است

اشکال این نوع روکش دندانی این است که بعضی اوقات قسمت فلزی تاج که پشت آن قرار دارد، لایه سرامیکی به ویژه در مرز لثه به شکل یک خط تیره است و در موارد رکود یا آتروفی، لثه با وضوح بیشتری ظاهر می شود.

تاج های ذوب شده با رزین قیمت کمتری نسبت به انواع دیگر تاج ها دارند؛ اما عیب آنها این است که در طول زمان سریعتر آسیب میبینند و نسبت به تاج های سرامیکی ذوب شده با فلزات، مستعد شکستن هستند.

نوعی تاج دندان هستند که با استفاده از برخی مواد جامد مانند اکریلیک یا استیل ضد زنگ ساخته می شوند و این نوع تاج ها معمولاً بدون نیاز به آماده سازی قبلی در آزمایشگاه ندارند . این تاج ها در مطب پزشک نصب و ساخته می شوند. از این نوع تاج ها به عنوان محلول استفاده می شود و تا زمان نصب تاج های دائمی بر روی دندان ها بکار می روند.

همچنین درمورد ارتودنسی در بارداری بیشتر بدانید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب خواستیم تا به یکسری ابهامات درمورد ارتودنسی دندان روکش دار خاتمه بدهیم. تمام سعی خود را کردیم تا اگر در چنین شرایطی بودید بتوانید درست ترین تصمیم را بگیرید. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید و برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ترمیم و زیبایی دندان امروزه بسیار همه گیر شده و طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. با پیشرفت علم و تکنولوژی راه های بسیار زیادی برای ترمیم دندان های شما به وجود آمده که یکی از اصلی ترین آنها و مشهور ترین این روش های ترمیمی دندان، لمینت دندان است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه یعنی لمینت دندان در اختیار شما قرار دهیم.

لمینت چیست؟

در واقع لمینت یک لایه نازک از مواد مخصوصی است که  توسط متخصصین دندانپزشکی با روش های مختص این کار، برای دندان مورد نظر قالب گیری شده و روی دندان نصب می گردد.همانطور که می دانید لمینت دندان قیمت بالایی دارد و نرخ آن هر ساله رو به افزایش است با توجه به اینکه ما در سال ۱۳۹۹ قرار داریم از این رو به هزینه لمینت دندان در سال ۹۹ می پردازیم.

انواع لمینت

همانطور که در توضیحات بالا اشاره شد لمینت ها به دو دسته کامپوزیت و سرامیکی تقسیم می شوند که در نوع کامپوزیت، دندانپزشک مجبور است دندان ها را به صورت تک تک لمینت کند که برای این کار ابتدا دندان ها را با وسایل دندانپزشکی مخصوص، از همدیگر فاصله داده و کار جدا سازی را انجام می دهد و پس از آن دندان موردنظر را به مواد لمینت آغشته میکند.

در مرحله بعدی با استفاده از اشعه uv  مواد کامپوزیت را سفت می کند و پس از آن به سلیقه مشتری به آن شکل می‌دهند. نکته قابل توجه در این روش این است که تا زمانی که کار دندان اول به اتمام نرسیده دندانپزشک نمی تواند به هیچ وجه سراغ دندان بعدی برود.

طول عمر لمینت

به دلیل اینکه لمینت دندان به عنوان یک روکش برای دندان استفاده می شود، مسلماً طول عمر مخصوص به خود را دارد ولی بالا بردن طول عمر در لمینت به نگهداری درست آن هم مربوط می شود. مثلاً اگر بیش از حد نوشیدنی های سرد و گرم پشت سر هم استفاده نکنید و یا چیز های سخت مانند ته دیگ های خیلی خشک نخورید طول عمر آن را بالا می برید. اما اگر موارد گفته شده و موارد مشابه اینچنینی را رعایت نکنید و یا در صورت عدم رعایت کردن بهداشت دهانی، ممکن است لمینت بپوسد که در این صورت باید آن را ترمیم کرد.

در واقع همانطور که با استفاده از مسواک زدن به تعداد سه بار در طول روز و کشیدن نخ دندان به طور میانگین یک الی دو بار در طول روز از دندان های واقعی خود مراقبت می‌کنید باید تمام این کارها را برای لمینت دندانتان هم انجام دهید؛ غیر این صورت ممکن است با پوسیدگی و خرابی آن مواجه شده و مجبور به ترمیم و یا تعویض آن شوید که در اینصورت نه تنها هزینه زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد بلکه باید دردسر تعویض آن را به جان هم بخرید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لمینت دندان که یکی از اصلی ترین و مشهور ترین روش های ترمیم دندان است در اختیار شما قرار دهیم و همچنین اطلاعات را نیز درمورد هزینه لمینت دندان در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

لاغری و تناسب اندام امروزه خواسته هر کسی است. ما امروز در این مطلب می‌خواهیم درمورد اصلی ترین عضو برای لاغر تر به نظر رسیدن و راه های لاغری آن صحبت کنیم. شکم اصلی ترین عضو در لاغر تر به نظر رسیدن است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و تک تک راه های لاغری شکم را بررسی کنیم.

عمل لاغری شکم

علاوه بر تحرک کم، خوردن غذاهایی با کالری بالا، احتمال ابتلا به این بیماری را دو چندان می کند. اگر تحرک و سوخت انرژی در شما کاهش یابد و انرژی وارد شده به بدنتان تشدید شود، نتیجه آن برای شما چاقی خواهد بود. بسیاری از عادات غذایی مانند حذف صبحانه از وعده غذایی نیز، بدن را با کمبود انرژی مواجه می کند و این مسئله باعث می شود یک وعده غذایی پرکالری را مصرف کنیم و هم چنین بی تحرکی بعد آن موجب چاقی می شود و چربی های اضافه ای را برای افراد در قسمت شکم به همراه می آورد که بری مقابله با آن افراد به عمل لاغری شکم روی می آورند.

بسیاری از مردم پس از مدتی  از رژیم های طولانی و طاقت فرسا خسته می شوند و به دنبال راه آسان تری  برای لاغری و از بین بردن چربی در ناحیه شکم هستند. عمل لاغری شکم، راه حلی آسان و راحت تر  برای کسانی  است که دغدغه لاغری سریع را دارند. با یک عمل جراحی می توانید کلی از چربی هایی که مدت ها برای از بین بردن آن تلاش کردید و رژیم های سختی گرفته اید را نابود کنید.

شاید با ورزش و رژیم های طولانی نتوانید به اندام ایده آل و وزن مناسب برسید، ولی عمل لاغری شکم به شما این امکان را میدهد تا در کوتاه ترین زمان به اندام ایده ال خود برسید. عمل لاغری برای کسانی که حدود ۳۰ درصد چاقی دارند می تواند گزینه مناسبی باشد و در افراد حدود ۸ سال تا ۶۵ سال قابل انجام است.

عمل های لاغری بالون، اسلیو و بای پس

در این عمل، یک بادکنک از طریق دهان وارد و به طرف معده فرستاده می شود و بعد  از آن بالون  با یک محلول سلین پر می شود.

این عمل، به این صورت است که حدود هشتاد درصد از معده برداشته می شود مانند بخش های ایجاد کننده هورمون هایی که برای گرسنگی

هستند و با کوچک تر شدن معده و عدم دریافت کالری زیاد، وزن بیمار کاهش می یابد.

بخشی از معده بای پس  شده و معده بخیه زده می شود. با این عمل بیمار خیلی زود احساس سیری می کند. ولی مواد معدنی با این عمل کمتر جذب بدن می شود.

سخن آخر

راه های زیادی برای لاغر شدن وجود دارد اما همانطور که می‌دانید سریع ترین این راه ها لاغری به وسیله عمل جراحی لاغری است. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لاغری شکم که اصلی ترین عضو برای لاغر تر به نظر رسیدن است را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. حتما سعی کنید اگر قصد جراحی لارغی را دارید از بهترین جراح لاغری در این زمینه استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

کیا موهاوی یکی از برترین خودرو های تولید شده توسط کمپانی کیا موتورز است. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کیا موتورز و یکی از مهم ترین لوازم یدکی کیا یعنی سنسور اکسیژن در خودرو موهاوی با شما بحث کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه دراختیار شما عزیزان قرار دهیم.

سنسور اکسیژن

سوند لامبدا (Oxygen sensor) یک قطعه الکترونیکی است که نسبت اکسیژن موجود در یک گاز یا مایع را اندازه گیری می کند.این نسبت به نام نسبت لاندا خوانده می شود. در موتور احتراق داخلی این سنسور نسبت اکسیژن موجود در گازهای خروجی از اگزوز را اندازه گیری می کند.

ساختار سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن‌ شامل‌ بدنه‌ سرامیکی‌ با سره‌ پلاتینیوم‌ است‌. سره‌ سنسور توسط‌ غلاف‌ فلزی‌ محافظت‌ شده‌ است‌. محدوده‌ خارجی‌ این‌ سرامیک‌ پوشش‌ داده‌ شده‌ در معرض‌ اکسیژن‌ موجود در اگزوز قرار دارد. قسمت‌ داخلی‌ آن‌ به‌ اکسیژن‌ موجود در اتمسفر مرتبط‌ است‌. اختلاف‌ بین‌ این‌ دو نقطه‌ باعث‌ تولید ولتاژ در سنسور می‌شود.

عملکرد سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن در حقیقت مقدار اکسیژن نسوخته در اگزوز را نشان می دهد و معادل میزان اکسیژن نسوخته ولتاژی تولید می کند که در کمترین غلظت اکسیژن، معادل ٠.١ ولت و در بیشترین غلظت، معادل ٠.٩ ولت است.

ECU خودرو از این سیگنال ولتاژی استفاده می کند تا چگونگی وضعیت احتراق سوخت در موتور را تحلیل کرده و پس از آن به بهترین شکل ممکن غلظت سوخت در برابر هوا را تعیین کند. به این ترتیب مصرف خودرو کم می شود و آلاینده های خروجی از اگزوز آلودگی کمتری خواهند داشت. در خودروی موهاوی یک سنسور اکسیژن هم بعد از کاتالیست قرار می گیرد تا راندمان این کاتالیست را مورد بررسی قرار دهد.

کیا موتورز

شرکت کیاموتورز پس از آغاز فعالیت خود در سال 1944 به عنوان یک کارگاه تولیدی قطعات دست ساز دوچرخه واقع در حومه شهر سئول کره جنوبی، در شش دهه گذشته توانسته‌است به عنوان نیروی محرکه وسیله نقلیه موتوری کره‌ای با ادعای «تولید اولین اتومبیل کشور» همچنین «صادرات اولین اتومبیل از کره» پدیدار شود.نام «کیا» برخاسته ﺍز نامی چینی-کرهﺍی ﺍست که شامل کلمه «کی» (برﺁمدن) و «ﺁ» (به معنای ﺁسیا) ﺍست. بهﺍختصار نام ﺍین شرکت معنای «برﺁمده ﺍز ﺁسیا» رﺍ ﺍلقا می‌کند.

کیا موتورز دارای سه سایت تولیدی در کره جنوبی و یک کارخانه در کشور اسلواکی، دو کارخانه در چین و یک شاخه آمریکایی به نام «کیا موتورز آمریکا» می‌باشد، که در 20 اکتبر 2006 به عنوان اولین کارخانه مونتاژ محصولات کیا در وست پوینت ایالت جورجیا با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار افتتاح گردید.

لوازم یدکی کیا موتورز و حرف آخر

لوازم یدکی کیا از جمله برند هایی است که در ایران مشتریان زیادی دارد. قطعات کیا شامل لوازم یدکی جانبی – موتوری – بدنه و تمامی قطعات خودروی این برند بین المللی میباشد.

ما امروز در این مطلب خواستیم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه کیا موتورز و یکی از اصلی ترین لوازم یدکی کیا و هیوندای یعنی سنسور اکسیژن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر شما از یکی از خودرو های کره ای استفاده می‌کنید و می‌خواهید لوازم یدکی خودرو کیا و یا هیوندای خود را تهیه کنید، می‌توانید از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

روکش دندان یکی از اصلی ترین روش های ترمیم دندان های پوسیده است. همانطور که می‌دانید یکی از بیشترین مراجعان کلینیک های دندانپزشکی مربوط پوسیدگی دندان می‌باشد. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ترمیم دندان پوسیده به کمک روکش های دندانی و هزینه های آن در سال 1400 را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لطفا تا اتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه به دست بیاورید.

هزینه روکش تمام سرامیکی دندان

روکش هایی که تمام لایه های آن ها از جنس سرامیک است این روزها رایجترین و مرغوب ترین روکش های دندانپزشکی به شمار می روند. هرچند که استحکام این نوع روکش ها به اندازه روکش فلز سرامیک یا زیرکونیا نیست اما از نظر زیبایی طبیعی بسیار به دندان واقعی خودمان نزدیک هستند.

همچنین درمورد هزینه ایمپلنت های دندانی بیشتر بدانید.

قیمت روکش تمام سرامیک یا همان روکش سرامیکی دندان با توجه به کیفیت ساخت آن در لابراتوار چیزی بین 1 تا 2.5 میلیون تومان متغییر است و بسته به منطقه جغرافیایی شما نزدیک به 1 میلیون باشد و یا حتی از 2.5 نیز بیشتر شود.

هزینه روکش های فلزی

برخی از روکش ها تماما از جنس فلز هستند و در ساختارشان ممکن است تنها یک فلز یا تعدادی از آلیاژهای فلزی وجود داشته باشد. به عنوان مثال ما روکش استیل ضد زنگ داریم که بیشتر در دندانپزشکی کودکان برای مراقبت از دندان های شیری استفاده می شود.

فلزاتی مانند طلا و نیکل و … نیز می توانند برای ساخت روکش ها استفاده شود که قیمت روکش در نهایت قیمت روز خواهد بود. از بین فلزات هزینه روکش های استیل کمتر از همه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به بوی بد دهان می‌توانید بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

روکش دندانی مناسب برای شما

اگر قصد دارید دندان خود را روکش کنید در انتخاب نوع روکش آزاد هستید اما نظر دندانپزشک نیز در تصمیم نهایی شما قطعا تاثیر خواهد گذاشت. اگر به فکر زیبایی دندان های خود هستید و دوست ندارید روکش های غیر هم رنگ داشته باشید قطعا انتخاب روکش های زیرکونیا و تمام سرامیک برای شما بهتر است و البته باید به فکر هزینه روکش دندان ساخته شده از این دو ماده هم باشید.

اگر فکر می کنید نیاز به یک روکش قوی و متسحکم دارید نیز باید به فکر روکش های فلز سرامیک یا فلزی باشید زیرا استحکام آن ها باعث می شود تا سالیان سال دندان شما محافظت شود. از همه مهمتر هزینه روکش دندان ساخته شده از فلزات ارزان تر خواهد بود.

سخن پایانی

مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر باعث می‌شود تا شما با اطمینان کامل بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید و دچار پشیمانی نشوید. شما می‌توانید با مطالعه مقالات سایت ایمپلنت دندان پایگاه سلامت دهان و دندان اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هزینه روکش های به دست آورید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز اینجاییم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه روکش های دندانی به شما بدهیم. قصد داریم تا انواع روکش های دندانی و کاربرد های آنها را برای شما عزیزان بازگو کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا بدانید روکش های دندانی به چه کاری می‌آیند و چه وقتی باید از آنها استفاده کنیم.

انواع روکش های دندانی

روکش استیل

یکی از متداول ترین مواد بکار رفته در ساختار تاج ها و روکشهای دندانی (مخصوصا دندانپزشکی اطفال)، استیل ضد زنگ است. این روکش گزینه ای ایده آل برای دندانهای شیری کودکان است که نیاز به ترمیم دارد. اگر دندان کودک هنوز فرصتی برای کشیده نشدن داشته باشد از روکش استیل دندان کودکان برای ترمیم دندان استفاده میشود.

درمورد هزینه دندان مصنوعی نیز بیشتر بدانید.

روکش طلا

یکی از کلاسیک ترین انواع روکش دندان روکش آلیاژ طلا است. طلا به عنوان یک فلز نجیب، در برابر عناصری مانند آب یا اکسیژن بسیار مقاوم است. این نکته مثبت طلا باعث می شود تا آنها به شکل تاج نیز در دندانپزشکی مورد استفاده قرار بگیرند. طلا از مقاومت کششی بالایی برخوردار است و می تواند زیبایی و استحکام به دندان شما ببخشد.

گرچه روکش طلا از نظر کاربردی بسیار بادوام است اما ممکن است شکسته شود. این اتفاق بیشتر زمانی رخ میدهند که دندان پوسیده شده باشد. هزینه روکش دندان با طلا واقعا زیاد است بنابراین هر کسی تن به استفاده از این تاج ها نمیدهد.

روکش زیرکونیا

تاج یا روکش دندان زیرکونیا مانند روکش پرسلینی است  اما تفاوت های جزئی با هم دارند. زیرکونیا ماهیتی زیست تخریب پذیر و نمایی بسیار زیبا دارد. این روکش ها در سایه های مختلفی ساخته میشوند و برای هر کسی قابلیت شخصی سازی دارند. زیرکونیا دارای قدرت، دوام و زیبایی بسیار زیادی است از این رو در میان مراجعان و بیمارام بسیار پرطرفدار هستند.

زیرکونیا ماده جدیدی برای درمان‌های ترمیمی دندان است. این یک نوع سرامیک یا به عبارت دقیق تر اکسید زیرکونیوم است که حتی از سرامیک و برخی از آلیاژهای فلزی دیگر قوی تر است.

روکش های تمام رزین

هزینه روکش رزینی کامل به نسبت سایر انواع روکش دندان کمتر است. با این حال میزان ماندگاری آن نسبتا کمتر است. روکش رزینی دندان مستعد ساییدگی و شکستگی است و هر کسی نباید از آن ها استفاده کند مگر اینکه به درستی از آن مراقبت کند.

روکش فلزی

به جز طلا، روکش ها را میتوان از جنس فلزاتی مانند نقره، پالادیوم، تیتانیوم، کروم، نیکل، برلیوم و … ساخت. این عناصر بسیار بادوام بوده و مقاومت بالایی در برابر سایش و ضربه دارند.

در حقیقت، این تاج های دندانی همچنین می توانند تحت فشار زیادی قرار گرفته و هیچ آسیبی نبینند. اگر دوست دارید که بدون دغدغه صاحب یک روکش دندان فلزی شوید روی روکش هایی از جنس این فلزات حساب کنید.

همچنین همه چیز را درمورد تغذیه بعد از ایمپلنت بدانید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه روکش دندان، ترمیم و زیبایی دندان به وسیله آن  و کاربرد های آنها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با آنها به شما بگوییم. امیدواریم که از این مطلب استفاده کرده باشید و اطلاعات خوبی را به دست آورده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

دندان مصنوعی یکی از قدیمی ترین و همه گیر ترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته است که امروزه نیز بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار مهمی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که چه عواملی در تعیین هزینه دندان مصنوعی می‌توانند موثر باشند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

قیمت دندان مصنوعی

همانطور که در مقدمه نیز اشاره شده، دندان مصنوعی نوعی پروتز است و چندین مدل مختلف دارد. دندان مصنوعی را می توان هم به صورت کامل و هم به صورت پارسیل استفاده کرد. هر دو مدل نیز به صورت ثابت و متحرک در دسترس هستند و اینکه کدام به درد شما میخورد را یک متخصص پروتز دندان به شما خواهد گفت. در ادامه قیمت هر کدام درج خواهد شد و توضیحات مختصری درباره آن ها نیز نگاشته شده است.

قیمت کروم و کبالت

پلاک کروم کبالت با نام دندان مصنوعی کبالت و کروم نیز شناخته میشود. در واقع این دندان مصنوعی همان پروتز دندان پارسیل یا ناکامل است. زمانی که شخصی تنها چند دندان خود را در بخش خلفی از دست داده باشد میتواند با کمک پروتز پارسیل جای خالی دندان های خود را پر کند. در واقع از این پلاک برای پر کردن جای دندان های آسیاب استفاده میشود. دندان مصنوعی کروم کبالت همانطور که از نامش پیداست از جنس فلزاتی مانند کروم و کبالت یا ترکیبی از آن ها است. هزینه دندان مصنوعی پارسیل از یک دست دندان کامل کمتر است.

همه چیز را درمورد هزینه بلیچینگ دندان بدانید.

هزینه پارسیل اکریلیکی

همانطور که از نامش پیدا است این دندان مصنوعی از جنس آکریلیک است. آکریلیک در بسیاری از ابزار دندانپزشکی استفاده میشود و دوام نسبتا خوبی دارد.

هزینه دندان مصنوعی برای یک فک  و یا هر دو فک

نیم دست دندان مصنوعی نیز اشاره به تامین دندان برای تنها یک قوس فکی دارد. در واقع برخی افرد در یک فک خود تعداد زیادی دندان از دست داده اند یا تمایل دارند دندان های پوسیده خود را کشیده و نیم دست دندان مصنوعی داشته باشند.

یک دست کامل دندان مصنوعی اشاره به پروتزهای کامل دارند و منظور دندان مصنوعی برای هر دو قوس فکی است. کسانی تمام دندان های خود را از دست داده اند یا تعداد کمی دندان دارند نیاز به یک دست دندان مصنوعی کامل یا پروتز کامل دندان دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ونیر کامپوزیت دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سفارش دندان مصنوعی

اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده اید میتوانید جهت جایگزینی آن ها از بریج، ایمپلنت دندان و پروتز استفاده کنید. چنانچه توانایی پرداخت هزینه ایمپلنت دندان را ندارید میتوانید از بریج دندان و دندان مصنوعی استفاده کنید. منتهی قبل از هر چیزی باید به یک متخصص پروتز دندان یا یک متخصص ترمیمی و زیبایی مراجعه کنید. آن ها به شما کمک خواهند کرد که بهترین دندان مصنوعی را برای خود سفارش دهید.

شما همچنین می‌توانید برای اینکه در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید تا بتوانید راحت تر تصمیم گیری کنید، می‌توانید مقالات سایت های ترمیم و زیبایی را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

کیا و هیوندای هر دو از بهترین کمپانی های خودرو سازی هستند که سال های دراز است در زمینه تولید خودرو در سبک های مختلف فعالیت دارند. امروز در این مقاله علاوه بر اینکه قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کیا سورنتو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم می‌خواهیم شما را با عملکرد پمپ روغن سانتافه که از مهمترین لوازم یدکی هیوندای به شمار می‌رود نیز آشنا کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مشخصات کیا سورنتو

این شاسی‌بلند کره‌ای مجهز به موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی است که در نمونه موجود در بازار ایران، به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک متصل شده که توانایی تولید 188 اسب بخار، قدرت و 241 نیوتن متر، گشتاور است.

در تاریخ چهاردهم مرداد امسال یعنی سال 99 قیمتی که برای سورنتوهای ترخیص شده در نظر گرفته شده نزدیک به 1 میلیارد و 950 میلیون تومان است. که احتمالا با تغییرات ارزی این قیمت باز هم بیشتر خواهد شد و سر به فلک خواهد کشی. خدمات پس از فروش این ماشین بر عهده اطلس موتور است.

واردات سورنتو به ایران

اطلس موتور موفق شد مجوزهای واردات سورنتو 2018 را بگیرد و تعداد از آن ها را وارد کشور کرد. پس از اینکه ماشین ها وارد گمرک شدند، دولت تصمیم عجیبی گرفت و در یک اقدام عجیب سایت فروش اینترنتای یا درخواست خرید ماشین را بست. از آن زمان بود که سورنتوهای جدید شرکت اطلس موتور به همراه سایر ماشین های وارداتی به گمرک برای یک مدت طولانی در گمرک زندانی شدند.

اما به تازگی محدودیت ها برداشته شده و اغلب گمرکات کشور ماشین های ترخیص نشده را آزاد کرده و به دست وارد کننده داده اند. در میان این خودرو ها چندین ماشین سورنتو نیز به چشم میخورد که حتی به فروش نیز رسیده اند.

پمپ روغن سانتافه

پمپ روغن یا اویل پمپ از قطعات اصلی و کاربردی خودروها می‌باشد. بدون عملکرد مطلوب این قطعه بازدهی خودرو کاهش می‌یابد یا حتی ممکن است خودرو دچار مشکلاتی جبران ناپذیر شود. آشنایی با عملکرد قطعات خودروی یک مهارت است که رانندگان باید به مرور زمان آنرا کسب کنند. در این مطلب قصد داریم نحوه عملکرد پمپ روغن خودروی سانتافه را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

اویل پمپ سانتافه در قسمت پشتی شفت تعادل و تسمه تایم قرار دارد. به منظور عملکرد مناسب، این قطعه در کنار موتور نصب شده است. وظیفه‌ی اصلی این قطعه پمپاژ روغن به داخل موتور خودرو است. عملکرد نامطلوب اویل پمپ همراه با یاتاقان زدن و حرکت ریپلی خودرو می‌باشد. همچنین ادامه‌دار بودن این قضیه باعث آسیب‌های جدی به موتور خودرو و حتی سایر بخش‌ها نیز می‌شود. پس بهتر است هنگام مشاهده کوچکترین اختلالی سراغ یک مکانیک ماهر بروید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوب و کاربردی را در مورد کیا سورنتو جدید و عملکرد پمپ روغن هیوندای سانتافه در اختیار شمات عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این مورد به شما بگوییم. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد تهیه لوازم یدکی خودرو کره ای خود را دارید حتما از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان های پرشده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم تا اگر در دهان خود دندان های پرشده دارید بتوانبد با خیال راحت نسبت به ارتودنسی دندان های پرشده خود اقدام کنید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

درمان ارتودنسی با وجود پرکردگی

برخلاف کار دندانپزشکی، کار ارتودنسی فرایندی است که شما برای مدت کوتاهی با آن سرکار دارید؛ اما هر دندانپزشک و ارتودنتیستی یک هدف مشترک دارند: سلامتی دهان و دندان سالم و داشتن دهان و دندان هایی زیبا و خوب.

بعد از استفاده از مهاربندها، می توانید هر دندان را مسواک بزنید و با استفاده از نخ دندان، دندان های خود را نخ بیشتر بکشید و احتمال  پوسیدگی های آینده در دندان های خود را کاهش دهید.مسواک زدن و نخ دندان کشیدن همیشه مهم است و شما باید این کار را با داشتن بریس هم انجام دهید. نخ دندان کشیدن در هنگام داشتن بریس کمی دشوارتر است.

پرکردن دندان ها

پر کردن به طور کلی یک روش ساده است. برای شروع، دندانپزشک دهان شما را معاینه می کند و از ابزار دندانپزشکی برای بررسی پوسیدگی استفاده می کند. ممکن است با استفاده از اشعه ایکس دندان یا دندان ها میزان پوسیدگی دندان را ببینند.برای بی حس کردن دندان، یک بی حسی موضعی خواهید داشت. این به جلوگیری از هر گونه درد در دندان شما کمک می کند. اگر پر کردن فقط روی سطح دندان باشد، نیازی به ماده بی حسی نخواهید داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه ارتودنسی نامرئی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

طول درمان پرشدگی دندان

به طور کلی، پر کردن دندان یک ساعت یا کمتر طول می کشد. یک پر کردن ساده ممکن است کمتر از ۲۰ دقیقه طول بکشد. یک پر کردن بزرگتر یا پر کردن چند دندان ممکن است زمان طولانی تری را ببرد. همچنین، بستگی به مواد مورد استفاده برای پر کردن دندان دارد. ممکن است زمان پر کردن دندان بیشتر طول بکشد، یا نیاز به بازدید دوم داشته باشد. برای مثال:

  1. مواد کامپوزیتی رزین که به صورت لایه لایه در دندان شما قرار می گیرد، زمان بیشتری می برد؛ اما در یک بازدید کامل می شود.
  2. پر کردن با مواد طلا یا پرسلن، که به آن منبت کاری نیز گفته می شود، معمولاً نمی تواند در یک جلسه انجام شود.در اولین ویزیت، پوسیدگی که بر روی دندان است برداشته می شود و سپس نمونه ای از دندان و موادی که باید در درون دندان شما ریخته شود به آزمایشگاه ارسال می شود. در ویزیت بعدی، پر کردن دندان شما انجام می گیرد.
  3. برخی از پرکردگی های کامپوزیت ممکن است از روی یک اثر ساخته شده باشند و برای چسباندن مواد مخصوص پر کردن به بازدید دوم نیاز داشته باشند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان هایی که پر شدگی دارند. اگر در این زمینه مطالعه داشته باشید بهترین تصمیم را در زمینه ارتودنسی برای سلامت و آینده خود می‌گیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

کامپوزیت دندانی که امروزه در کلینیک های دندانپزشکی بیشتر به عنوان ونیر دندانی کاربرد دارد، یکی از محبوب ترین مواد دندانپزشکی است. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا همه چیز را درمورد این ماده محبوب به شما بگوییم و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لطفا با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا همه چیز را درمورد کامپوزیت های دندان بدانید.

ونیر چیست؟

در یک تعریف ساده منظور از ونیر دندان لایه ‌ها یا پوسته های نازکی است که ‌از مواد همرنگ دندان تشکیل شده و برای اصلاح رنگ دندان ، ترمیم موضعی ، زیبایی و رفع عیوب دندانی استفاده می شود.

ونیرها معمولا به دو روش مستقیم (direct) و غیرمستقیم (indirect) به دندان ها متصل شده و ظاهر دندان ها را بهتر می کنند. ونیرهایی که از جنس کامپوزیت هستند و اتفاقا در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیمT جزء ونیرهای مستقیم هستند یعنی دندانپزشکِ متخصص ترمیمی و زیبایی، آن ها را طی یک جلسه و بدون آماده سازی آنچنانی به سطح دندان ها متصل می کند.

ونیر کامپوزیت

کامپوزیت ونیر نوعی مواد سفید رنگی از جنس رزین کامپوزیت است که برای پرکردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما دندانپزشک زیبایی با استفاده از برند های مختلف، رزین کامپوزیت را شبیه دندان های طبیعی روی دندان های شما شکل می دهد. ونیرکامپوزیت از یک رزین پر کننده همرنگ دندان که به دندان متصل می شود ساخته می شود که به نام ونیر دندان یک روزه، ونیرهای رزینی و ونیر دایرکت یا مستقیم نیز شناخته می شود.

معایب و عوارض ونیر کامپوزیت

انجام ونیر دندان مانند بسیاری از درمان های دیگر ممکن است با عوارضی همراه باشد که رعایت و دانستن نکات مهم در ارتباط با این عوارض می تواند حداقل آسیب را به درمان ما برساند. در زیر به برخی از این عوارض ونیر دندان اشاره میکنیم:

ونیرهای کامپوزیت از لحاظ زیبایی در درجه پایین تری نسبت به لمینت ها قرار دارند. دوام و طول عمر لمینت بیشتر از کامپوزیت است. کامپوزیت حدودا بعد از ۵ سال شروع به ساییده شدن ، لب پر شدن ، یا زرد شدن می کند. کارایی کامپوزیت ها برای یک یا دو دندان که گوشه آنها پریده باشد مناسب است. اما اگر تعداد دندان های بیشتری را بخواهیم روکش کنیم استفاده از لمینت مناسب تر است. احتمال پریدگی لبه‌ های ترمیم به هنگام مصرف خوراکی‌ های سفت وجود دارد.

هزینه ونیر کامپوزیت

قیمت تمام ‌شده روکش کامپوزیتی ، لمینت و ونیر سرامیکی بستگی به‌کیفیت مواد اولیه به‌کار برده دارد. به طور تقریبی هزینه ونیر دندان در سال ۱۴۰۰ (ابتدای سال 1400) تعرفه برای روش مستقیم یا ونیر کامپوزیتی از 950 هزار تومان تا 1 میلیون و 900 هزار تومان برای هر واحد دندان متغیر می باشد.

سخن آخر

ونیر کامپوزیت روشی است برای درمان و اصلاح طرح لبخند و ترمیم و زیبایی دندان. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا همه چیز را درمورد ونیر کامپوزیت دندان به شما بگوییم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

عمل های لاغری متونعی امروزه جهت لاغری و تناسب اندام بیشتر وجود دارند. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را درمورد جدید ترین روش های عمل جراحی لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بیماری چاقی

امروزه چاقی به‌عنوان یک بیماری شناخته ‌شده که طبیعتاً نیازمند یک درمان مناسب است. معمول‌ترین راه درمان چاقی، افزایش تحرک بدنی و رژیم غذایی مناسب می‌باشد؛ که البته این تنها راه‌حل خلاص شدن از دست چربی‌های اضافه نیست.با پیشرفت علم در زمینه پزشکی، روش‌های جدیدی برای لاغر شدن و رسیدن به وزن دلخواه وجود دارد،

عمل های لاغری جدید

حتماً با افرادی برخورد کرده‌اید که سال‌ها است در حال گرفتن رژیم‌های غذایی گوناگون هستند، اما تغییر چندانی در وضعیت آن‌ها مشاهده نمی‌شود. منظور ما به‌ویژه آن دسته از کسانی است که اضافه‌وزن قابل‌توجهی دارند، اما علی‌رغم کوشش‌های بسیار برای کاهش وزن، به نظر می‌رسد که در این راه ناکام مانده ‌اند.یکراه حل بسیار مناسب برای چنین افرادی، استفاده از عمل‌های جراحی لاغری است.

درمورد بهترین جراح لاغری بیشتر بدانید.

عمل جراحی لاغری، یک‌راه اصولی برای درمان چاقی به شمار می‌آید و درواقع با ایجاد تغییر در شیوه گوارش غذا و کاهش میزان جذب مواد غذایی و کنترل دقیق میزان کالری دریافتی فرد با کاهش حجم معده او، باعث کاهش وزن قابل‌توجه و بدون بازگشت خواهد شد که نتیجه آن بازگرداندن سلامتی به افراد و جلوگیری از بروز بیماری‌های مرتبط با چاقی است.انواع عمل‌های لاغری جدید شامل: روش اسلیو معده، بای پس معده، بالون معده و قرار دادن حلقه قابل تنظیم در معده می‌باشد؛ که در ادامه به بررسی بیشتر این روش‌ها می‌پردازیم.

عمل بای پس

پیش‌تر گفتیم که روش‌های جراحی لاغری بر دوپایه استوار هستند که شامل کاهش حجم معده و کاهش جذب مواد غذایی است؛ روش بای پس معده، هر دو نتیجه را باهم خواهد داشت؛ یعنی با انجام این متد هم‌حجم معده بیمار به مقدار قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند، درنتیجه او بعد از خوردن غذا، به‌زودی احساس سیری کرده و پرخوری نمی‌کند و هم میزان جذب مواد غذایی توسط روده کاهش می‌یابد.در این روش، ابتدا با استفاده از متدهای جراحی، بخشی از معده برداشته می‌شود و سپس قسمتی از روده به ادامه معده متصل خواهد شد.

باندینگ معده

در این شیوه، با قرار دادن یک حلقه سیلیکونی قابل تنظیم، در بخش ابتدایی معده، حجم معده برای دریافت مواد غذایی کاهش پیدا می‌کند، عمر این روش دو سال است یعنی به فرد دو سال مهلت داده می‌شود تا عادات تغذیه‌ای خود را کنترل کند.مزیت این روش نسبت به سایر روش‌های جراحی لاغری، این است که بخشی از معده برداشته نمی‌شود و کمترین دست‌کاری را بر روی دستگاه گوارش داریم؛

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه جدید ترین عمل های لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید با خیال راحت و با اطمینان بیشتر از عمل های لارغی استفاده کنید تا به تناسب اندام و لاغری دست پیدا کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

بدون شک دندان یکی از اصلی ترین و تاثیرگذار ترین اعضای صورت است. افراد بسیاری در دنیا به دلایل مختلف دندان های خود را از دست داده اند و به روش های مختلف قصد جایگزین کردن دندان از دست رفته خود را دارند. ما امروز اینجاییم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هزینه دندان مصنوعی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا همه چیز را در این رابطه بدانید و با اطلاعات کافی نسبت به جایگزین کردن دندان از دست رفته خود اقدام کنید. با ما باشید.

دندان مصنوعی چیست؟

دندان مصنوعی یک نوع پروتز دندان است. پروتزها در دندانپزشکی و پزشکی مواد و ابزارهایی هستند که جایگزین عضو از دست رفته یا آسیب دیده می شوند. در اینجا زمانی که دندان یا دندان هایی از دست می رود با کمک پروتز دندان مصنوعی که با نام دنچر نیز شناخته می شود، می توان آن دندان های از دست رفته را جایگزین کرد.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به هزینه ایمپلنت دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

انواع دندان های مصنوعی

اگر تمام دندان ها از دست رفته باشد می توان به کمک پروتز دندان مصنوعی کامل آن ها را جایگزین کنید. برای هر فک می توان یک دست کامل از دندان ها را سفارش داد. قیمت دندان دنچر کامل بیشتر از سایر انواع پروتزهای دندانی است مخصوصا اگر از نوع ثابت باشد. هزینه و قیمت دندان مصنوعی ثابت مطابق جدول ابتدای صفحه به بالای 25 میلیون تومان نیز خواهد رسید اما قیمت پروتز متحرک آن می تواند به طور میانگین 10 میلیون تومان باشد.

اگر تنها 1 یا تعداد کمی از دندان ها از دست رفته باشد می توان از ایمپلنت دندان و یا حتی بریج دندان برای جایگزین کردن آن ها استفاده کرد. با این حال هزینه ایمپلنت دندان و بریج بالا است و ممکن است گزینه های مقرون به صرفه ای نباشند.

پروتز یا دنچر های آکریلیکی رایج ترین پروتزهای دندان مصنوعی هستند. آن ها از جنس پلاستیک نسبتا ضخیمی هستند که قابلیت انعطاف نیز ندارند. به جهت اینکه به دندان های مجاور متصل شوند، ممکن است قلاب های آکریلیکی ضخیم و یا حتی فلزی داشته باشند.

درمورد ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی خوب بیشتر بدانید.

هزینه دندان مصنوعی در سال 1400

قیمت دست دندان مصنوعی کامل                      از 10 میلیون به بالا

هزینه دندان مصنوعی آکریلیکی تا 5 دندان                       از 1 میلیون تومان برای هر فک

قیمت دندان مصنوعی ژله ای                                      از 4 میلیون تومان برای هر فک

تعرفه دندان مصنوعی کروم و کبالت                               از 5 میلیون تومان برای هر فک

قیمت دندان مصنوعی ثابت بدون ایمپلنت                         هر فک از 5 میلیون تومان

هزینه دندان مصنوعی  ثابت با 4 ایمپلنت در فک               از 25 میلیون تومان برای هر فک

تعرفه دندان مصنوعی ثابت با 6 ایمپلنت در هر فک          از 35 میلیون تومان به بالا

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات کامل و جامعی را در زمینه دندان مصنوعی و هزینه دندان مصنوعی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این رابطه در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/

 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

اینله و انله یکی از بروز ترین روش های ترمیم دندان است که امروزه در بسیاری از کلینیک های دندانپزشکی، این روش ترمیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که چگونه دندان ها با این روش ترمیم می‌شوند. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انله چیست؟

انله یا (Onlays) نیز به صورت مشابه یک درمان ترمیمی است که برای درمان پوسیدگی گسترده دندان های خلفی (آسیاب)  کابرد دارد. با اینکه اینله و انله با هم شباهت های زیادی دارند اما کاربرد انله وسیع تر و بیشتر از اینله دندان است.

اگر با کمک اینله بتوانیم فقط وسط سطوح جونده دندان آسیاب را ترمیم کنیم، با انله دندان می توان دندان هایی که هم وسطشان پوسیده شده و پوسیدگی یک یا بیش از 1 لبه دندان را درگیر کرده ترمیم کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تغذیه بعد از ایمپلنت دندانی اینجا کلیک کنید.

اینله چیست؟

دندان‌های خلفی ما که به آن‌ها دندان آسیاب یا آسیا هم گفته می‌شود درشت‌تر و بزرگ‌تر از دندان‌های قدامی و جلویی هستند. به همین دلیل سطوح جونده نسبتاً وسیع‌تر و بزرگ‌تری دارند. سطوح جونده این دندان‌ها، معمولاً شیارهای ریز و بعضاً عمقی دارند.

اگر پلاک و جرم دندان‌ها با کمک جرمگیری دندان برداشته نشود نیز، پوسیدگی دندانی ایجاد می‌شود. همانطور که گفته شد، چنانچه پوسیدگی جزئی باشد، دندان آسیب دیده با آمالگام و کامپوزیت و به روش معمولی ترمیم می شود. اما اگر پوسیدگی وسیع بوده و مرکز دندان آسیاب را درگیر کرده باشد (به طوری که با روش معمولی نتوان آن را پر کرد) از اینله (Inlay) دندان کمک می گیریم.

بنابراین اینله دندان یک روش ترمیم برای دندان‌های خلفی است. به این صورت که اگر یکی از دندان‌های خلفی در مرکز سطوح جونده خود دچار پوسیدگی شدید و وسطع شده باشد (به طوری که هنوز لبه‌های دندانی درگیر نشده باشند) از اینله دندان برای ترمیم آن استفاده می‌شود.

همچنین درمورد هالیتوزیس بیشتر بدانید.

روند درمانی اینله و انله

برخلاف پر کردن دندان که معمولا تنها به یک جلسه نیاز دارید، اینله و انله دندان درمان هایی هستند که بیش از 1 جلسه طول می کشند. دلیلش این که پر کردن دندان به روش مرسوم معمولا مستقیم است یعنی تمام مراحلش در کلینیک و توسط دندانپزشک انجام می شود اما دو درمان مد نظر ما  ترمیم های غیر مستقیم دندانپزشکی به شمار می آیند.

ترمیم غیر مستقیم به این معناست که مواد پر کننده دندانی در لابراتوار ساخته می شوند و دندانپزشک در مطب خودش تنها آن ها را متصل می کند.

در هر صورت مراحل ترمیم غیر مستقیم اینله و انله عبارتند از:

  1. مراجعه به کلینیک دندانپزشکی
  2. مشخص کردن میزان پوسیدگی دندان خلفی
  3. برداشتن پوسیدگی و تمیز کردن آن
  4. گرفتن قالب از دندانی که پوسیدگی از آن برداشته شده
  5. فرستادن قالب به لابراتوار
  6. ساخته شدن اینله یا انله متناسب با قالب دریافتی
  7. ارسال ترمیم های به مطب دندانپزشک
  8. تمیز کردن جای اینله یا انله و نصب آن 

سخن آخر

ما امروز در این مطلب خواستیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اینله و انله که یکی از بهترین روش های ترمیمی دندان به شمار می‌رود را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر درمورد سایر روش های ترمیمی را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب سایت های دندانپزشکی را مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته است که امروز قصد داریم راجع به یکی از مشکلات رایج بعد از کاشت ایمپلنت با هم صحبت کنیم. بسیاری از افراد هستند که بعد از کاشت ایمپلنت در اطراف آن، لثه هایشان دچار خونریزی می‌شود. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراهع باشید.

دلیل اصلی خونریزی اطراف محل کاشت ایمپلنت های دندانی چیست؟

دو دلیل برای خونریزی ایمپلنت دندان وجود دارد اولی مشکلی به نام موکوزیت و دومی نیز پری ایمپلنتیت است. موکوزیت یک بیماری برگشت پذیر است که بافت نرم اطراف ایمپلنت را تحت تاثیر قرار می دهد و ناشی از این موارد است:

  1. بهداشت ضعیف دهان و دندان.
  2. ازدیاد سمنت یا چسبی که روکش به پایه ایمپلنت متصل می کند
  3. فعالیت مخرب باکتری ها

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد اینله و انله اینجا کلیک کنید.

علائم پری ایمپلنتیت

علائم مشکلات و بیماری هایی که می توانند باعث خونریزی اطراف ایمپلنت دندان شوند اغلب قابل تشخیص هستند. با این حال، برخی از بیماران مبتلا به این شرایط، هیچ دردی را تجربه نمی کنند و ممکن است ندانند که موکوزیت یا پری ایمپلنتیت دارند.

علائم موکوزیت معمولا التهاب، خونریزی و قرمزی بافت نرم اطراف ایمپلنت است. اما علائم پری ایمپلنت که نوعی عفونت است شامل موارد زیر می شود:

  1. شل شدن ایمپلنت
  2. بوی بد دهان
  3. لثه های متورم و قرمز.
  4. از دست دادن استخوان 2 تا 3 میلی متر در اطراف ایمپلنت.
  5. خونریزی یا خروج چرک در اطراف ایمپلنت.
  6. درد هنگام جویدن

درمان موکوزیت

دندانپزشک دهان شما را معاینه می کند، عکس اشعه ایکس می گیرد و در مورد علائم دیگر (به جز خونریزی اطراف ایمپلنت دندان) از شما سوال می کند تا علت خونریزی را مشخص کند. دندانپزشکان با بررسی سمنت یا پسب روکش باقی مانده، وجود یا عدم وجود موکوزیت را تشخیص می دهند. اگر سیمان اضافی  در زیر خط لثه باعث ایجاد موکوزیت شده باشد، دندانپزشک شما می تواند آن را خارج کند.

همچنین درمورد بوی بد دهان بیشتر بدانید.

در غیر این صورت، موکوزیت به راحتی با یک برنامه بهداشت دهان موثر که شامل مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه ها است، قابل درمان است. مراقبت از دهان، باعث می شود که سطح و اطراف ایمپلنت کاملا تمیز شود و از ورود باکتری ها به خط زیر لثه در اطراف ایمپلنت جلوگیری می کند.

سخن آخر

اگر چه ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزینی دندان های از دست رفته است، اما هر کاری در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز دارد. ما در این مطلب سعی کردیم تا تمام دلایلی که باعث خونریزی اطراف لثه می‌شود را با هم بررسی کنیم. اما اگر فکر می‌کنید که لازم است تا اطلاعات بیشتری در این موضوع به دست بیاورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مقالا ایمپلنت های دندانی را در اینترنت مطالعه کنید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب می‌خواهیم تا تمامی اعرفه های مربوط به کشیدن دندان در سال 1400 را با هم بررسی کنیم و به شما بگوییم که چه عواملی در تعیین هزینه کشیدن دندان تاثیر دارد و چه نکاتی را باید در ارتباط با این موضوع در نظر بگیریم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا همه چیز را در این مورد بدانید.

هزینه کشیدن دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

قبل از هر چیزی به یک نکته اشاره کنیم. قیمت ها و تعرفه های دندانپزشکی معمولا توسط وزارت بهداشت در ابتدای هر سال ارائه می شود اما تنها مراکز دولتی مطابق با این تعرفه ها درمان های دندانپزشکی انجام می دهند. مراکز خصوصی، مطب ها و کلینیک ها معمولا بسته به عوامل زیادی هزینه های متفاوتی دریافت می  کنند. مثلا قیمت کشیدن دندان تحت تاثیر عوامل زیر متغییر است:

  1. هزینه تجهیزات و لوازم مصرفی
  2. تخصص دندانپزشک
  3. شهر و منطقه جغرافیایی
  4. وجود بیماری و مشکلات همراه با کشیدن دندان
  5. محل قرار گیری دندان (جلو یا عقب)
  6. نوع دندان (شیری یا دائمی)
  7. میزان آسیب دیدگی
  8. مرکز انتخابی (دولتی یا خصوصی)
  9. مهارت دندانپزشک

10. پوشش بیمه

هزینه کشیدن دندان های جلو

به دندان هایی که در جلوی دهان قرار دارند دندان های قدامی گفته می شود. این دندان ها کاملا در طرح لبخند قابل مشاهده هستند. دندان های قدامی در هر فک شامل 4 دندان پیش یا ثنایا و دو دندان نیش هستند.

به دلیل اینکه دسترسی به این دندان ها آسان است و دندانپزشک با دید مناسب و قدرت مانور بهتر بر همه چیز تسلط دارد، هزینه کشیدن دندان های جلویی کمتر از دندان های عقبی خواهد بود. قیمت کشیدن دندان جلو می تواند بین 200 تا 500 هزارتومان متغییر باشد.

همچنین همه چیز را درمورد ایمپلنت دندان بدانید.

هزینه کشیدن دندان عقل

دندان های عقل آخرین دندان های آسیاب بزرگ در هر قوس فکی هستند. آن ها سایز بزرگی دارند و جزء آخرین دندان های دائمی هستند که از لثه بیرون می آیند. به دلیل دشواری در دسترسی و تعداد ریشه هایی که این دندان ها دارند، هزینه خارج کردنشان بیشتر است. می توان انتظار داشت که بین 700 هزارتومان تا 1 میلیون برای خارج کردن دندان هزینه صرف شود.

کشیدن دندان برای شروع درمان ارتودنسی

خیر بسته به نوع دندانی که باید کشیده شود، تعرفه ها همانی خواهد بود که در این مقاله به بررسی آن ها پرداخته شده است. معمولا هزینه کشیدن دندان برای درمان ارتودنسی دندان باید به صورت مجزا پرداخت شود. یعنی شما ابتدا هزینه ارتودنسی را می پردازید و در صورت نیاز به کشیدن دندان، تعرفه آن را جدا پرداخت خواهید کرد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کشیدن دندان در شرایط مختلف را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر قصد دارید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید حتما مقالات مرتبط به دندانپزشکی را در اینترنت مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

بوی دهان می‌تواند در شخصیت و طرز رفتار اشخاص در جامعه با یکدیگر تاثیر بگذارد. ما امروز در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هالیتوزیس، علت های ایجاد آن و روش درمانی آن توضیح دهیم. با ما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

علت های بوی بد دهان

ممکن است ناشی از عوامل متعددی باشد که در اینجا به این عوامل اشاره می‌کنیم.

  • مصرف برخی از داروها مانند داروهای ضد حساسیت و افسردگی
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  • عفونت‌ دهان
  • بیماری دیابت
  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی
  • استرس، اضطراب و افسردگی
  • بیماری‌های لثه
  • پوسیدگی دندان
  • عفونت بینی و گلو
  • رژیم غذایی کم کربوهیدرات
  • مصرف سیگار و تنباکو
  • خشکی دهان
  • بازگشت اسید به معده
  • تشکیل و تجمع باکتری‌ها در پشت زبان و یا بین دندان‌ها
  • مصرف مواد غذایی مانند سیر و پیاز به علت داشتن گوگرد

همچنین درمورد پیوند استخوان دندان نیز بیشتر بدانید.

درمان بوی بد دهان

برای کاهش آن و یا به حداقل رساندن آن راه‌های زیادی وجود دارد که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم.

  1. پاک کردن انتهای زبان با کمک مسواک های مخصوص و حرکت مسواک از انتها به سمت نوک زبان
  2. شست و شوی دهان با دهانشویه‌های مناسب و همچنین استفاده از خمیردندان‌های ضد باکتری
  3. رعایت بهداشت دهان و دندان
  4. شست و شوی دهان با محلول‌های محتوی دی اکسید کلرین

اگر بوی بد دهان شما به علت ابتلا به نوعی از بیماری‌های لثه باشد با مراجعه به یک متخصص بیماری‌های لثه می‌توانید آن را درمان کنید. در اثر بیماری‌های لثه، لثه از دندان‌ها جدا شده و باعث تحیل لثه می‌شوند. در اثر این گونه بیماری‌ها لا‌به‌لای فضاهای خالی از باکتری‌های تولید کننده بوی بد دهان پر شده و منجر به ایجاد بوی بد دهان می‌شوند. در اینجاست که مراجعه به دندانپزشک بهترین راه درمان است.

روش‌های خانگی برای درمان

دانه شنبلیله: مصرف روزی یک بار از دم کرده شنبلیله بسیار موثر است.

آبلیمو: آبلیمو به علت داشتن اسید از رشد باکتری‌ها در دهان جلوگیری کرده و باعث از بین رفتن بوی بد دهان می‌شود. برای این منظور مقدار آبلیمو را در آب ریخته و حل کنید و دهان خود را با آن شست و شو دهید. استفاده از جعفری:  یک دیگر از درمان‌های خانگی برای از بین بردن بوی بد دهان استفاده از جعفری است.. جعفری به علت داشتن کلروفیل که به عنوان یه ترکیب ضد باکتری عمل می‌کند. می‌توانید چند برگ جعفری تازه را بجوید تا از فواید آن بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد کشیدن دندان اینجا کلیک کنید.

روغن درخت چای: روغن درخت چای حاوی خواص ضد عفونی کننده هست که به عنوان دارویی ضد عفونی کننده و موثر برای دهان شما عمل می‌کند. شما می‌توانید چند قطره روغن درخت چای، روغن نعناع و روغن لیمو را در یک لیوان آب بریزید و از این مخلوط به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

سخن آخر

امروز ما در این مطلب خواستیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بوی بد دهان و یا همان هالیتوزیس در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به شما توصیه می‌کنیم مقالات سایت های ایمپلنت را مطالعه کنید. امید.اریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

جراحی لاغری یک عمل بسیار حساس است که حتما باید توسط یک فرد متخصص و مجرب در این زمینه انجام شود. امروز در این مطلب قصد داریم تا به شما بگوییم یک جراح لاغری خوب کیست و بهترین جراح لاغری چه ویژگی هایی دارد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ویژگی های یک متخصص جراحی لاغری

اجازه دهید در همین ابتدای صفحه به یک نکته بسیار مهم در خصوص انتخاب یک پزشک متخصص لاغری اشاره کنیم. هیچ چیزی جای مراجعه حضوری به مطب جراح را نمی‌گیرد. درست است که نکات ذکر شده در این صفحه به شما کمک می کند در نهایت انتخاب بهتری داشته باشید، اما بدانید که ویزیت و مشاوره حضوری بهترین راهکار است. زمانی که شما از نزدیک با جراح صحبت می کنید اطلاعات دقیقی از او به دست می آورد. همچنین می توانید با مراجعان و بیماران دیگر آن جراح که در مطب حضور دارند درباره توانایی ها و ویژگی های مثبت و منفی او صحبت کنید تا اطلاعات بیشتری دستگیرتان شود.

یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن بهترین جراح لاغری پرس و جو از بیماران و مراجعان آن جراح است. اگر جراح در شبکه های اجتماعی فعالیت دارد یا وبسایت اختصاصی دارد می توانید به بخش نظرات مراجعان و بیماران مراجعه کنید تا نظرات آن ها را ببینید. اگر بتوانید تعدادی از بیمارانش را پیدا کنید که نور علی نور است. زیرا می توانید هم نتایج را از نزدیک ببینید و هم بازخورد واقعی از بیمار دریافت کنید.

به طور کلی، جراحی لاغری یک روش نسبتاً بی خطر است و بیشتر بیمارانی که این عمل را انجام داده اند بدون عارضه و با درصد موفقیت بالا توانسته اند چاقی خود را درمان کنند. دو روش متداول و پرطرفدار جراحی چاقی که بیشتر از همه مورد استقبال بیماران قرار گرفته اند عمل اسلیو معده و بای پس معده هستند.

هیچ چیز اندازه یک عکس نمی تواند به شما در پیدا کردن بهترین جراح چاقی کمک کند. تنها کافیست عکس های قبل و بعد بیماران را ببینید تا ببینید که این جراح چه قدر در کارش موفق بوده. هرچه شمار بیماران و عکس های قبل و بعد بیشتر بود، قطعا می تواند به عنوان بهترین روی آن جراح حساب کرد.

نحوه دسترسی به بهترین جراح چاقی را فراموش نکنید. بهترین جراحان معمولا سعی می کنند هم در فضای مجازی و هم در مطب خود به راحتی در دسترس بیماران خود باشند. اگر جراح وبسایت داشته باشد و در شبکه های اجتماعی فعال باشد، نشان دهنده این است که به بیماران خود اهمیت می دهد و از هر بستری برای آگاهی بخشی به بیماران خود استفاده می کند.

به عنوان یک مراجع یا یک بیماری که چاقی مفرط دارید طبیعی است که سوالات زیادی در ذهن داشته باشید. شما باید تمام سوالات خود را مطرح کنید. زیرا این حق شما است که همه چیز را از عملتان بدانید. اگر جراح در همان جلسه بررسی با مهربانی، و دقت بالا به شما گوش می دهد و به سوالاتتان با خونسردی پاسخ میدهد او را از دست ندهید. زیرا می تواند بهترین جراح لاغری باشد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ویژگی های بهترین متخصص لاغری و بهترین جراح لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که چگونه یک متخصص را از سایر افرادی که در این زمینه ادعا دارند تشخیص دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

کیا موتورز یکی از بهترین کمپانی های خودرو سازی جهان است که سال ها است در این زمینه به صورت حرفه ای فعالیت می‌کند. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه پمپ روغن سانتافه که یکی از مهمترین قطعات هیوندای است و کیا ریو 2021 در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

امکانات کیا ریو و ویژگی های آن

از مهم‌ترین و قابل توجه ترین نکات نسل جدید کیا ریو، امکان سفارشی سازی هرچه بیشتر آن است. با کمک گرفتن از پکیج های سفارشی سازی کیا میتوانید به صورت سفارشی این ماشین را خریداری کنید و از رانندگی با آن لذت ببرید.

برای کسانی که عاشق طبیعت و محیط زیست هستند این ماشین میتواند بسیار ایده آل باشد. زیرا کیا ریو 2021 به عنوان یک ماشین دوست دار محیط زیست معرفی شده است. میزان مصرف سوخت نسل جدید کیا ریو بسیار پایین است. از نظر تولید گازهای گلخانه ای نیز گفته شده که بی خطر است و کمترین میزان گازهای گلخانه ای را تولید میکند.

رانندگی با این مشاین به حالت اکو، اسپرت و بسیار استناندارد است. قدرت موتور این ماشین حدود 120 اسب بخار است و گیربکس دستی آی ام تی دارد که باعث افزایش کیفیت سواری و رانندگی با آن شده است. پیشرانه این ماشین هیبریدی و از نوع MHEV است که از یک موتور بنزینی با حجم یک لیتری توربو و یک سیستم 48 ولتی برخوردار است. این ویژگی های باعث شده که از ریو 2021 به عنوان یک هاچبک استاندارد و خوش فرم یاد شود که به راحتی انتظارات یک خودرو شهری را و جمع و جور را برآورده میکند.

پمپ روغن سانتافه

پمپ روغن یا اویل پمپ از قطعات اصلی و کاربردی خودروها می‌باشد. بدون عملکرد مطلوب این قطعه بازدهی خودرو کاهش می‌یابد یا حتی ممکن است خودرو دچار مشکلاتی جبران ناپذیر شود. آشنایی با عملکرد قطعات خودروی یک مهارت است که رانندگان باید به مرور زمان آنرا کسب کنند. در این مطلب قصد داریم نحوه عملکرد پمپ روغن خودروی سانتافه را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

اویل پمپ سانتافه در قسمت پشتی شفت تعادل و تسمه تایم قرار دارد. به منظور عملکرد مناسب، این قطعه در کنار موتور نصب شده است. وظیفه‌ی اصلی این قطعه پمپاژ روغن به داخل موتور خودرو است. عملکرد نامطلوب اویل پمپ همراه با یاتاقان زدن و حرکت ریپلی خودرو می‌باشد. همچنین ادامه‌دار بودن این قضیه باعث آسیب‌های جدی به موتور خودرو و حتی سایر بخش‌ها نیز می‌شود. پس بهتر است هنگام مشاهده کوچکترین اختلالی سراغ یک مکانیک ماهر بروید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کیا ریو 2021 و پمپ روغن سانتافه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر قصد خرید لوازم یدکی خودرو را دارید و نمی‌دانید باید آنها را از کجا تهیه کنید تا از کیفیت و اصالت آنها مطمئن باشید پیشنهاد ما به شما استفاده و سفارش از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو می‌باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی یکی از بهترین روش های درمان ناهنجاری های دهان و دندان است که امروزه در سراسر دنیا میلیون ها نفر یا قصد انجام این درمان را دارند یا نیاز به آن دارند و یا در حال انجام آن هستند. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با تمام عواملی که می‌توانند در تعیین هزینه ارتودنسی دندان تاثیر گذار باشند،ۀ آشنا کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انتظارات بیمار

بله برخی مواقع انتظارات بیمار از ارتودنسی تنها مرتب کردن دندان ها نیست بلکه خواسته او تغییر فرم کلی صورت و یا حتی داشتن طرح لبخند زیبا است بنابراین هزینه ارتودنسی در این شخص با شخص دیگر کاملا متفاوت است .

در کل هزینه ارتودنسی بسته به مشکل خاص شما تنها مربوط به شخص شما است بنابراین با مراجعه حضوری به مطب که در جلسه اول رایگان می باشد می توانید از قیمت قطعی ، مدت زمان صرف وقت برای ارتودنسی و نوع درمانی که برای شما استفاده می شود مطلع شوید .

ناگفته نماند درمان هایی که تنها به منظور حرکت دادن دندان ها و مرتب کردن آنها انجام می شود از هزینه کمتری نسبت به هزینه جراحی و تغییر موقعیت استخوان ها برخوردار است .

انواع ارتودنسی ثابت

ارتودنسی دیمون به خاطر قابلیت و کارایی فراوانی که دارد از هزینه بیشتری نسبت به دیگر انواع ارتودنسی ثابت برخوردار است .

از دیگر انواع ارتودنسی ثابت  ارتودنسی اینوزلاین ، ارتودنسی نامرئی ، ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان ، براکت های سرامیکی و ارتودنسی لینگوال هستند که هر کدام هزینه مخصوص به خود را دارند .

همچنین بیمارانی که نیاز به ارتودنسی ثابت برای هر دو فک دارند باید هزینه بیشتری را بپردازند .

نوع ارتودنسی

بله بیمارانی که به درمان ارتودنسی متحرک نیاز دارند هزینه کمتری را نسبت به کسانی که از ارتودنسی ثابت بهره می گیرند تقبل خواهند کرد .

البته ارتودنسی ثابت هم دارای  انواع مختلفی هستند که هر کدام هزینه خاص خود را دارند .

بله ناهنجاری فکی و مداخله درمانی برای اصلاح ناهنجاری و درمان ارتودنسی تواما دارای تعرفه بیشتری است .

رتبه علمی پزشک

بله یک ارتودنتیست مدت ۳ الی ۴ سال برای گرفتن تخصص وقت صرف کرده است و دارای بورد تخصصی است بنابراین مهارت او مسلما بیشتر از یک دندانپزشک عمومی است و برای انجام ارتودنسی هزینه بیشتری را درخواست می کند .

بسیاری از دندانپزشکان در مطب خود ارتودنسی را با هزینه کمتری انجام می دهند .

همچنین سن بیمار و مدت زمانی که برای او وقت صرف می شود نیز در هزینه ارتودنسی تاثیر می گذارد .

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا به شما عزیان بگوییم با چه عواملی هزینه ارتودنسی تغییر می‌کند. در واقع تعیین هزینه ارتودنسی به چه عواملی بستگی دارد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که چرا کامپوزیت دندان بهترین روش اصلاح طرح لبخند است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

ونیر کامپوزیت همانطور که از نامش بر می آید نوعی ونیر دندانپزشکی است. ونیر ها پوشش، پوسته و یا روکش های بسیار باریکی هستند که برای برطرف کردن عیوب ظاهری زیر به دندان های واقعی ما متصل می شوند:

  1. وجود فاصله بین دندان ها
  2. کوتاه بودن دندان ها
  3. و سایر مشکلات مشابه دیگر
  4. کج بودن جزئی دندان ها
  5. تغییر رنگ دائمی دندان ها به طوری که با روش هایی مانند بلیچینگ دندان قابل برطرف شدن نباشد
  6. ترک خوردگی، شکستگی و لب پر شدگی دندان ها

ونیرهای کاملا همرنگ دندان هستند و به دلیل اینکه تا حدی ویژگی های مینای دندان را دارند ظاهری نسبتا طبیعی دارند. ما دو نوع ونیر داریم و همانطور که در بخش قبل به آن اشاره هم کردیم، لمینت دندان و ونیر کامپوزیت ۲ نوع ونیر شناخته شده هستند.

چرا ونیر کامپوزیت

دلایل زیادی وجود دارد که چرا بیشتر مردم این روزها دوست دارند تا با کمک مواد رزین کامپوزیت دندان ها و طرح لبخند خود را زیباتر کنند. در ادامه به ۴ دلیل پرداخته شده و نشان می دهیم چرا چنین است.

برخلاف لمینت دندان که باید حتما در لابراتوار ساخته شود (به همین دلیل به آن ترمیم غیر مستقیم گفته می شود)، ونیرهایی که از جنس کامپوزیت هستند در مطب دندانپزشک و به صورت مستقیم ساخته و متصل می شوند. به خاطر همین به آن ها ترمیم مستقیم گفته می شود.

لمینت ها به جز اینکه در لابراتوار ساخته می شوند و هزینه لابراتوار نیز زیاد است، خودشان جنس خوبی دارند و به همین دلیل هزینه بیشتری نیز دارند. آن ها ماندگاری زیادی دارند، ظاهری کاملا طبیعی به لبخند می دهند و لبخند را به بهترین شکل اصلاح می کنند اما به دلیل همه این ویژگی ها هزینه بیشتری دارند.

لمینت دندان یک روش کاملا دائمی است و کسی که دندان هایش را لمینت می کند چون مینای دندانش تراش خورده تا آخر عمر میبایست لمینت داشته باشد. این یعنی  اگر یک زمانی لمینت آسیب ببیند باید حتما جایگزین شود  و هزینه جایگزین کردن لمینت زیاد است. اما ونیر کامپوزیت دندان حتی اگر آسیب ببیند هزینه جایگزین کردن و تعمیر آن کم است و در صورتی که از آن خسته شوید تنها کافیست که کامپوزیت را با کمک دندانپزشک از روی دندان بردارید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب قصد داشتیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کامپوزیت دندان و اینکه چرا به نظر اکثر افراد کامپوزیت دندان بهترین روش اصلاح طرح لبخند است. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی یکی از بهترین روش های درمانی ناهنجاری ها فک و دندان ها است. امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه انتخاب بین ارتودنسی ثابت و متحرک در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید به راحتی بین این دو انتخاب کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

درمان ارتودنسی

ارتودنسی یکی از زیرشاخه ها و تخصص های دندانپزشکی است که به اصلاح روابط نادرست دندان ها و فکین میپردازند. کسی که به اصلاح این مشکلات بیماران کمک میکند متخصص ارتودنسی است. اگر شما هم دندان هایی کج دارید یا یکی از فک های شما بیش از حد جلو یا عقب است نیاز به دیدن این متخصص دارید.

ارتودنسی ثابت

اگر وسیله مورد نیاز برای صاف کردن دندان های شما لازم باشد که از لحظه شروع تا پایان درمان ارتودنسی به دندان های شما متصل باشد، به آن وسیله دستگاه ارتودنسی ثابت میگوییم. و به روش بکار رفته برای صاف کردن دندان هایتان با این دستگاه ها نیز ارتودنسی ثابت میگویند.

ارتودنسی متحرک

اگر دستگاه هایی بکار رفته برای صاف کردن دندان های شما لازم نباشد که تا پایان دوره درمان به دندان متصل باشند میگوییم که برای شما از ارتودنسی متحرک استفاده شده است. شما هر وقت که بخواهید میتوانید این دستگاه ها را به راحتی برداشته و دوباره روی دندان های خود قرار دهید.

همچنین همه چیز را درمورد دندانپزشکی بارداری نیز بدانید.

هزینه ارتودنسی ثابت و متحرک

هر کدام از درمان های ارتودنسی قیمت ها و هزینه های مختلفی دارند. هزینه ارتودنسی ثابت با توجه به مدت زمان زیاد درمان و همچنین استفاده از دستگاه های مختلف بیشتر از ارتودنسی متحرک است. ما در ارتودنسی متحرک معمولا از بریس ها و یا دستگاه هایی استفاده میکنیم که معمولا از جنس پلاستیک هستند. به طور کلی قیمت دستگاه های متحرک چندان تفاوتی با هم ندارند و کم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد لمینت دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

اما قیمت ارتودنسی دندان ثابت بسته به نوع دستگاه های مورد استفاده متغیر است. برای مثال ما در ارتودنسی لینگوال مجبوریم دستگاه ها را به پشت دندان ها متصل کنیم که اینکار هزینه بیشتری دارد. یا برای ارتودنسی سرامیکی چون از براکت هایی با جنس سرامیک سروکار داریم هزینه ها بیشتر از براکت های فلزی خواهند بود. در ارتودنسی دیمون که به ارتودنسی خودتنظیم مشهور است نیز هزینه ها متفاوت  و بیشتر باشد.

درمان ارتودنسی

متخصص ارتودنسی دانش و مهارت بالایی دارد اما این دانش به تنهایی برای حل مشکلات ارتودنسی بیماران کافی نیست. او باید از دستگاه ها، ابزار ها و وسیله های خاصی برای صاف کردن دندان های شما کمک بگیرد. این وسیله ها متفاوت هستند و برای اینکه مشکل شما را حل کنند باید برای یک بازه زمانی مشخص به دندان هایتان متصل شوند.

همه چیز را درمورد ارتودنسی دندان بدانید.

سخن آخر

ما امروز در این مجله ارتودنسی سعی کردیم تا به شما بگوییم که کدام یک از درمان های ارتودنسی، ثابت و یا متحرک بهتر است و هنگام تصمیم گیری بهتر است کدام یک را انتخاب کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی یک روش درمانی برای کسانی است که دندان هایشان به هر دلیلی دچار نامنظمی است و یا در فک آنها اختلالاتی وجود دارد. امروز در این مطلب قصد داریم تا به شما بگوییم که آیا ارتودنسی برای دندان ها مفید است یا خیر. و اینکه ارتودنسی چگونه انجام می‌شود. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

هر آنچه ما باید قبل از انجام ارتودنسی بدانیم

موارد زیادی می باشد که لازم است حتما قبل از این که ارتودنسی نمایید، نسبت به آن ها، اطلاعات لازم را کسب نمایید.

همه چیز را درمورد ارتودنسی اینویزیلاین بدانید.

  • برای ارتودنسی سن و سال اهمیتی ندارد. این مورد اصلا اهمیتی ندارد که در چه سنی دندان های خود را تحت درمان قرار می دهید، در حال حاضر با پیشرفت علم دندانپزشکی، در تمامی سنین می توانند مشکلات دندان ها و فک شما را بهبود ببخشند.
  • پس از ارتودنسی لازم است تا به صورت مداوم، دندانپزشک خود را ملاقات کنید. اگر به طور مرتب دندان هایتان توسط پزشک معاینه شود و تمیز گردد، درمان بهتری خواهید داشت.
  • انجام ارتودنسی برای افرادی که بار اولشان است دردناک خواهد بود. این درد به دلیل فعالیت آن ها می باشد و همه چیز در دهان شما در حال حرکت و جابجایی است.
  • استفاده از نگهدارنده های ارتودنسی بسیار مهم می باشد. این نگهدارنده ها به همان اندازه که ارتودنسی برای برنامه درمانی شما مهم است، اهمیت زیادی دارند. در واقع اگر آن ها را استفاده نکنید ممکن است دندان های شما حرکت کنند و یک بار دیگر به شکلی متفاوت از ظاهر دندان های خود ناراضی باشید.
  • با ارتودنسی برخی غذاها را نمی شود خورد که این غذاها عبارتند از: از میوه ها باید میوه هایی را انتخاب و مصرف نمایید که نرم هستند. از خوردن سبزیجات خام و سفت مانند هویج و کلم بروکلی و گل کلم باید خودداری کرد. در خوردن گوشت باید بسیار دقت نمایید و آن هارا از استخوان هایشان جدا کنید و به قطعات کوچکتری تقسیم نمایید، سپس مورد مصرف قرار بدهید. از خوردن آب نبات و آجیل هم باید به طور کلی صرف نظر کرد.

همچنین همه چیز را درمورد ارتودنسی حاملگی بدانید.

  • تمیز کردن دندان ها بسیار مهم می باشد، اگر امر تمیز کردن دندان را به درستی انجام ندهید، باکتری ها به راحتی به دندان ها نفوذ کرده و برای آن ها مشکلاتی را به وجود می آورند.

با ارتودنسی طبیعی به طور کامل آشنا شوید.

چه زمانی ما به ارتودنسی نیاز داریم؟

همان طور که متوجه شدید ارتودنسی محدود به سن خاصی نمی باشد حتی می توان این درمان را از اواخر سه سالگی نیز انجام داد.از قدیم چیزی که متداول بود این بود که در سنین کودکی فقط باید ارتودنسی انجام شود، اما الان موضوعی که مطرح است این می باشد که در هر سنی که فرد نیاز داشته باشد دندان های خود را و مشکلاتش را درمان نماید، می شود از ارتودنسی استفاده کرد.درمان ارتودنسی در بزرگسالان در حال تبدیل شدن به یک درمان بسیار رایج در دندانپزشکی و زیبایی می باشد و تمایل زیاد افراد به حفظ دندان های طبیعی خود سبب ایجاد این اشتیاق شده است.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار مفید و کاربردی را در زمینه ارتودنسی، آیا ارتودنسی برای دندان ها مفید است یا خیر و اینکه ارتودنسی چگونه انجام می‌شود را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

بوی بد دهان، باعث می‌شود تا پرستیژ اجتماعی شخص ضربه بخورد. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه بوی بد دهان، عواملی که در بوی بد دهان موثرند و راه های کنترل و درمان آن را در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمنیه بدانید.

دلیل بوی بد دهان

در حدود 85 تا 90٪ موارد، هالیتوزیس در حفره دهان، بینی و گلو ایجاد می شود. باکتری های داخل دهان و گلو متابولیت هایی که حاوی گوگرد هستند را تولید می کنند و این عامل اصلی بوی بد دهان است.

موارد زیر همگی می توانند باعث افزایش این فرآیند و تولید هرچه بیشتر بوی بد شوند:

  1. بهداشت ضعیف دهان و دندان: شایعترین علت بوی بد دهان بی توجهی به بهداشت دهان و دندان است. با رعایت نکردن بهداشت دهان، باکتری ها در سطح دندان ها، لثه ها، زبان و در فضاهای بین دندانی جمع می شوند. این باکتری ها متابولیت های حاوی گوگرد تولید کرده و بوی نامطبوعی ایجاد می کنند. بهداشت ضعیف دهان همچنین مسئول پوسیدگی دندان و بیماری های لثه است.
  2. نظافت ضعیف دندان مصنوعی
  3. خشکی دهان: کاهش تولید بزاق ناشی از تنفس دهانی، خروپف، برخی از داروها و کمبود آب بدن می تواند باعث خشکی دهان و ایجاد بوی نامطبوع دهان شود.
  4. بیماری های دهان و دندان
  5. برخی از غذاها و نوشیدنی ها: غذاهایی با طعم های قوی مانند پیاز، سیر و ادویه جات می توانند بوی نامطبوعی در دهان ایجاد کنند. همچنین، نوشیدنی هایی با بوی شدید مانند قهوه، و الکل می توانند بوی نامطبوع زننده تری ایجاد کنند. معمولاً بوی ناشی از این غذاها یا نوشیدنی ها موقتی است و با رعایت بهداشت دهان و دندان و محدود کردن مصرف این نوع غذاها و نوشیدنی ها می توان از آن جلوگیری کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد روش های زیباسازی طرح لبخند اینجا کلیک کنید.

  1. محصولات دخانی: جویدن تنباکو و سیگار کشیدن می تواند باعث بوی نامطبوع دهان یا هالیتوزیس شود. همچنین، استعمال دخانیات باعث برخی مشکلات دهانی مانند بیماری لثه و خشکی دهان نیز شود.
  2. برخی داروها: برخی از داروها مانند تعدادی از آنتی بیوتیک ها باعث کاهش بزاق دهان، خشکی دهان و در نتیجه ایجاد هالیتوزیس می شوند.

 

روش های درمانی

نوع درمان و مسیر ریشه کن کردن این مشکل بستگی به علت ایجاد آن دارد. در بیشتر اوقات بوی بد دهان با رعایت بهداشت دهان و دندان به راحتی از بین می رود. با این حال باید ابتدا علت بوی بد دهان را مشخص کرده و آنگاه بر اساس علت به فکر درمان باشیم تا موثرترین راهکار ها را انتخاب کنیم.

درمورد هزینه بلیچینگ دندان همه چیز را بدانید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کمردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بهداشت دان و دندان و علت های بوی بد  دهان و روش های درمان آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید می‌توانید به سایت های دندانپزشکی مراجعه کنید و مقالات مربوط را در آن بخوانید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

فیشور سیلانت یکی از بهترین راه ها برای محافظت از دندان های دائمی کودکان است. امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه فیشور سیلانت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که دندانپزشک چگونه این ماده را بر روی دندان قرار می‌دهد و فیشور سیلانت از چه موادی است و چگونه از دندان محافظت می‌کند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

فیشور سیلانت چیست؟

فیشورسیلنت تراپی یا (FISSURE SEALANTS) یک روش پیشگیرانه در دندانپزشکی کودکان است که با پر کردن شیارهای عمیق در سطوح جونده دندان‌های آسیاب، مانع از ورود مواد غذایی و باکتری به داخل آن‌ها می‌شود.

طی این روش موادی به نام سیلانت یا سیلنت را درون عمق شیارهای دندان‌های آسیاب قرار می‌دهند تا مانع از پوسیدگی این دندان ها شوند. با وجود این مواد، دندان کودکان تا سالیان سال دست کم از نظر پوسیدگی سطوح جونده دندانی در امان خواهد بود.

شیار بندی دندان برای چه کسانی مناسب تر است؟

فیشور سیلانت اقدامی کاملا محافظه کارانه و پیشگیرانه است که برای جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و حفرات دندان انجام می شود. این درمان را بهتر است برای كودكانی که به تازگی اولین دندان های آسیاب خود را در آورده اند انجام داد.

البته بچه های بزرگتری که دندان های آسیاب سالم و بدون پوسیدگی دارند نیز می توانند از این نوع محافظت دندان استفاده کنند تا در آینده دچار پوسیدگی نشوند.

فیشور سیلانت دندان ممکن است مانند عمل پر کردگی های دندانی طی فرآیند پر کردن دندان باشند، اما آن‌ها پر کننده نیستند و نمی‌توانند برای پر کردن حفره ها یا روی دندانهایی که قبلاً با موادی پر شده، استفاده شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد لمینت دندان اینجا کلیک کنید.

نحوه نصب فیشور سیلانت

دندانپزشک کودکان، برای شروع کار ابتدا سطح دندان های آسیاب فرزند شما را کاملا تمیز می‌کند تا اگر بقایای مواد غذایی در شیار این دندان‌ها وجود داشت، آن‌ها را بردارد. همچنین محل را از وجود هرگونه باکتری در آن شیارها پاک می‌کند.

قبل از درزگیری شیار دندان ها، یک ماده مخصوص ژل مانند به نام اسید ژل را روی سطحوح جونده دندان های آسیاب می‌زنند. این ژل فقط چند ثانیه روی دندان ها باقی می مانند و هیچ خطری برای دندان ندارد.

اسید اچ را بعد از مدت کوتاهی از اعمال، شستشو می دهند و سیلانت ها آماده قرار گرفتن در شیارهای سطج جونده دندان می شوند. با دقت تمام و در مدت زمان کوتاهی مواد سیلانت را درون عمق شیارها میریزند. اینکار باعث تغییر شکل جزئی دندان های آسیاب و پیش آسیاب می شود اما از آنجا که بسیار نازک هستند مطلقا باعث تغییر یا اختلال در فرآیند جویدن نمی شوند.

همچنین همه چیز را درمورد پیوند استخوان دندان بدانید.

پس از قرار دادن مواد درزبندی در داخل شیارها، اکنون آن ها را خشک می کنند تا برای مدت طولانی از دندان ها در برابر پوسیدگی دندان محافظت و مراقبت کنند. اولین کاری که بعد از خشک کردند فیشور سیلانت دندان انجام می شود، اطمینان حاصل کردن از درست نصب شدن مواد درزبندی است. به این شکل که دندانپزشک اطمینان حاصل خواهد کرد که مواد مشکلی برای جویدن یا روی هم قرار گرفتن صحیح دندان ها ایجاد نمی کند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و خوبی را در زمینه فیشور سیلانت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که از این مواد چرا استفاده می‌شود و نصب آن چگونه است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع :  http://www.tehrandentalimplant.ir/



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

فیشور سیلانت روشی است برای محافظت بیشتر از دندان کودکان در برابر پوسیدگی. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با فیشور سیلانت بیشتر آشنا کنیم و درمورد آن اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا بدانید برای مراقبت بیشتر از دندان های فرزند دلبندتان باید چه کار هایی را انجام دهید.

سیلانت چیست؟

فیشور سیلانت ها از مواد پلاستیکی محکمی ساخته شده اند که به اندازه کافی مقاوم هستند تا بتوانند در برابر عملکرد روزانه دندان مقاومت کنند. آن ها همچنین به اندازه کافی نازک و انعطاف پذیر هستند که بتوانند به دندان قالب شوند و بدون ایجاد اختلال در عملکرد دندان ها، همچنان داخل شیارها را پوشش داده و به دندان متصل باقی بمانند.

همچنین درمورد دندانپزشکی کودکان بیشتر بدانید.

مراحل نصب فیشور سیلانت

همینطور که فرزند خود را به چکاپ‌های دوره‌ای دندانپزشکی می‌آورید، اگر اولین دندان‌های آسیاب دائمی‌اش جوانه زده باشند، دندانپزشک به شما توصیه خواهد کرد که برایش فیشور سیلانت تراپی انجام دهید. مراحل فیشور سیلانت تراپی به این صورت خواهد بود:

دندانپزشک کودکان، برای شروع کار ابتدا سطح دندان های آسیاب فرزند شما را کاملا تمیز می‌کند تا اگر بقایای مواد غذایی در شیار این دندان‌ها وجود داشت، آن‌ها را بردارد. همچنین محل را از وجود هرگونه باکتری در آن شیارها پاک می‌کند.

قبل از درزگیری شیار دندان ها، یک ماده مخصوص ژل مانند به نام اسید ژل را روی سطحوح جونده دندان های آسیاب می‌زنند. این ژل فقط چند ثانیه روی دندان ها باقی می مانند و هیچ خطری برای دندان ندارد.

اسید اچ را بعد از مدت کوتاهی از اعمال، شستشو می دهند و سیلانت ها آماده قرار گرفتن در شیارهای سطج جونده دندان می شوند. با دقت تمام و در مدت زمان کوتاهی مواد سیلانت را درون عمق شیارها میریزند. اینکار باعث تغییر شکل جزئی دندان های آسیاب و پیش آسیاب می شود اما از آنجا که بسیار نازک هستند مطلقا باعث تغییر یا اختلال در فرآیند جویدن نمی شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد اینله و انله اینجا کلیک کنید.

پس از قرار دادن مواد درزبندی در داخل شیارها، اکنون آن ها را خشک می کنند تا برای مدت طولانی از دندان ها در برابر پوسیدگی دندان محافظت و مراقبت کنند. اولین کاری که بعد از خشک کردند فیشور سیلانت دندان انجام می شود، اطمینان حاصل کردن از درست نصب شدن مواد درزبندی است. به این شکل که دندانپزشک اطمینان حاصل خواهد کرد که مواد مشکلی برای جویدن یا روی هم قرار گرفتن صحیح دندان ها ایجاد نمی کند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا یک اطلاعات سطحی را درمورد اینکه فیشور سیلانت چیست و چه کاربردی دارد را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و مراحل نصب آن را نیز برای شما گفتیم. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید و به اطلاعات خود افزوده باشید.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

همانطور که می‌دانید ارتودنسی یکی از بهترین روش ها برای درمان ناهنجاری های دهانی است و انواع مختلفی دارد. امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات کاربردی و بسیار مناسبی را در زمینه ارتودنسی های رنگی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

ارتودنسی رنگی دندان

ارتودنسی دندان رنگی از شیوه های تقریباً نوین در ارتودنسی دندان به شمار می آید که تنها در ارتودنسی ثابت کاربرد دارد. در ارتودنسی متحرک فقط از پلاک های متحرک استفاده شده و براکت های فلزی در آن جایگاهی ندارند. همچنین تعداد زیادی از افراد مخصوصاً نوجوانان و کودکان طرفدار آن هستند. در این ارتودنسی، از بریس های رنگی متنوعی استفاده می شود. این بریس ها توانسته اند توجه افراد بیشماری را بخود جلب نمایند.در حقیقت منظور از ارتودنسی رنگی این است که حلقه های پلاستیکی در رنگ های مختلف برای نگهداشتن براکت ها در ارتودنسی ثابت بکار می رود.

درمورد ارتودنسی خانگی بیشتر بدانید.

انواع رنگ در این نوع ارتودنسی

می توان از رنگ های زیادی در ارتودنسی رنگی بهره برد. رنگ سفید مناسب افرادی است که دوست ندارند ارتودنسی آنها به چشم بیاید. چون این رنگ شفاف کمتر جلب توجه می کند.رنگ نقره ای هم به لحاظ هماهنگ بودن با براکت های ارتودنسی موجب ظاهر یکنواخت شده و از مطلوبیت بالایی برخوردار است.رنگ شب رنگ و رنگ متالیک نیز از دیگر رنگ های موجود هستند.شما باید در انتخاب هر کدام از رنگ ها با پزشک متخصص ارتودنسی خود  مشورت کنید.

بریس در ارتودنسی رنگی

در ارتودنسی رنگی می توان رنگ بریس را انتخاب کرد و سفارش داد. همانطور که می دانید بریس، از براکت های فلزی کوچکی تشکیل شده است که در طول درمان به دندان ها متصل می شوند. همچنین سیمی نازک موجب به حرکت در آوردن این براکت ها می شود که بوسیله نوارهای کشی کوچک، که لیگاتور نام دارند در محل خود نگاه داشته می شوند.این کش ها در رنگ های مختلف جذاب و شفاف وجود دارند. البته لازم به ذکر است که می توان از ترکیب دو رنگ نیز استفاده کرد.

درمورد ارتودنسی دندان کودکان نیز بیشتر بدانید.

کش های ارتودنسی

بخاطر داشته باشید استفاده از کش های سفید ارتودنسی سبب سفید نشان دادن دندان ها می شود. اما باید بشدت مراقب تمیزی و سفید نگه داشتن آن باشید. این کش ها با گذشت زمان کدر شده و به زردی متمایل می شوند. همچنین غذاها و خوراکی های رنگی نیز موجب تغییر رنگ آنها می شود. انتخاب رنگ زرد موجب می شود که دندان ها زردتر جلوه کنند.انتخاب رنگ مشکی و کش های سیاه نیز سبب خواهد شد که دندان های سالم، پوسیده و خراب نشان داده شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی طبیعی اینجا کلیک کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مناسب و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم و به شما بگوییم که در صورت استفاده از ارتودنسی رنگی باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی یکی از بهترین روش های درمان تمامی ناهنجاری های صورت و دندان ها است که امروزه از این روش درمانی در سراسر دنیا استفاده می‌کنند. ما قصد داریم تا شما را در این مطلب با ارتباط بین ارتودنسی و لاغری صورت بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی و ارتباط آن با لاغری صورت

از درمان ارتودنسی دندان میتوان برای اصلاح ظاهر دندانهای بیماران اطفال و هم بزرگسالان استفاده کرد. بریس ها می توانند چندین مسئله دندانی از جمله ازدحام بیش از حد دندانها در دهان، عدم تطابق نامناسب دندان ها، فاصله و حتی مشکلات سو انسداد مانند اوربیت و آندربایت را اصلاح کنند.

با این وجود، اگرچه مشاهده اینکه بریس ها می توانند بر روی ظاهر دندان های شما تأثیر بگذارند واضح است، اما ممکن است متوجه نشوید که این امر تأثیر شدیدی در نوع نگاه صورت شما خواهد داشت. مشکلات ارتودنسی باعث می شود لب ها، گونه ها و حتی چانه شما ناهموار به نظر برسد. در این مقاله چند روش معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها، بریس ها می توانند صورت و فک شما را بهبود بخشیده و تحت تأثیر قرار دهند:

تراز شدن فک

هنگامی که دندان شما دچار اوربایت است، این مسئله در نحوه قرارگیری فک شما تأثیر می گذارد. برای بیمارانی که آندر بایت دارند، فک آنها به سمت خارج امتداد می یابد. زیرا دندان ها نامرتب هستند.بریس ها می توانند نامرتب بودن دندان ها و فک را اصلاح کرده و فک را به وضعیت مطلوبی برگردانند.

این امر نه تنها برای ظاهر صورت مفید است، بلکه می تواند در بهبود مشکلات مربوط به اوربایت و کمبود لبه ها نیز کمک کند.اگر متوجه شدید که دندان های خود را بر روی هم  میسابید یا جویدن غذا به دلیل مشکل انسداد برای شما دشوار است، بریس ها می توانند ضمن بهبود هم راستا بودن فک، مشکل را برطرف کنند.

تمایز استخوان گونه و فک

برخی از شرایط ارتودنسی، به ویژه آندربایت و اوربایت، می تواند باعث مشکلاتی در فک و گونه شما شود. فاصله ناموزون دندان ها ممکن است باعث شود گونه های شما بیش از آنکه برجسته شوند، فرورفته باشند. حتی ممکن است متوجه شوید که لب های شما به دلیل نحوه قرارگیری دندان هایتان بسیار نازک یا برجسته به نظر می رسند.

بریس ها می توانند به بهبود شکل لبخند کمک کنند، که تأثیر مستقیم بر استخوان گونه و خط فک شما دارد. در نتیجه گونه های شما متمایز از سایر افراد به نظر می رسد و بریس ها می تواند ساختار صورت شما را بهبود بخشد و ظاهر جوان تری به شما بدهد. یک فک یکنواخت تر و راحت تر نیز می تواند در بهبود ظاهر صورت شما کمک کند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار کاربردی و مفیدی را در زمینه ارتودنسی و لاغری صورت و ارتباط این دو با یکدیگر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که ارتودنسی چقدر می‌تواند موثر باشد. اگر قصد دارید تا درمورد ارتودنسی دندان بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می‌کنیم درمورد هزینه ارتودنسی نیز بیشتر بدانید و اطلاعات کسب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

کامپوزیت جزء پرکاربرد ترین مواد دندانپزشکی است که امروزه در سراسر دنیا به وسیله آن در حال زیباسازی طرح لبخند خود هستند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوب و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت‌ های دندانی نوعی مواد صناعی رزینی یا به عبارت دیگر پرکننده‌ های دندانپزشکی بر پایه رزین هستند. آن ها گروهی از رزین ‌های مصنوعی هستند که در دندان پزشکی به عنوان ماده مستحکم‌ کننده، پرکننده و یا حتی چسب استفاده می‌ شوند. این مواد کاربردی دارای خواص مطلوبی هستند که با توجه به ویژگی ‌های خاص حفره دندانی بیمار می‌ توانند استفاده شوند.

کاربرد های کامپوزیت دندان

دلیل استفاده از کامپوزیت در دندانپزشکی (در وهله اول) همرنگ بودن دندان و استحکام قابل توجه آن است. این ماده طوری ساخته شده که به خوبی و بهتر از مواد دیگر به دندان متصل می شود و تا حدی نیز ویژگی های مینای دندان را تقلید می کند.

پر کردن دندان

رایجترین کاربرد کامپوزیت دندان، پر کردن دندان های آسیب دیده یا دچار پوسیدگی است. اغلب افراد دست کم یکبار دندان خود را پر کرده اند و جنس اغلب پر کردگی ها از آمالگام، کامپوزیت، طلا با سرامیک است.

پر کردن دندان با کامپوزیت این روزها بسیار پرطرفدار شده زیرا از نظر زیبایی بسیار شبیه به دندان های واقعی خودمان هستند و دوام نسبتا خوبی نیز دارند. از کامپوزیت اغلب برای پر کردن دندان های جلویی استفاده می شود اما در صورت تمایل می توان دندان های خلفی را نیز با این مواد پر کرد.

ونیر دندان

ونیر دندان یا (Dental Veneer) روکش های بسیار نازکی هستند که به جهت زیبایی به سطح دندان ها متصل می شوند. آن ها با روکش دندان یا تاج مصنوعی دندان که در اصطلاح به آن ها کراون یا (Crown) نیز گفته می شوند تفاوت دارند.

ونیرها قادرند طیف وسیعی از مشکلات زیبایی دندان ها را برطرف کنند. این ونیرها معمولاً از جنس سرامیک یا کامپوزیت هستند. به ونیرهای سرامیکی اصطلاحاً لمینت دندان و به ونیرهایی که از جنس کامپوزیت رزین هستند ونیر کامپوزیت گفته می شود. شاید یکی از مهمترین کاربردهای کامپوزیت دندان در دندانپزشکی، استفاده از آن ها برای ساخت همین ونیرها باشد.

برای اینکه طرح لبخند را با کمک ونیرهای کامپوزیتی زیباتر کنند ابتدا یک لایه نازک خمیر کامپوزیت را به سطح دندان اعمال می کنند و آن لایه را با کمک لایت کیور از حالت خمیری در آورده و سفت و سخت می کنند. برای اصلاح طرح لبخند لازم است چند لایه کامپوزیت اعمال و سخت شود. 

سخن آخر

با سه مورد از مهمترین کاربرد های کامپوزیت در دندانپزشکی آشنا شدیم. اگر قصد استفاده از کامپوزیت را در شرایط دیگر دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

امروز در این مطلب می‌خواهیم تا به شما عزیزان بگوییم که از مهمترین علائم نشت اسلیو معده کدامند و هزینه این جراحی فوق تخصصی چقدر می‌باشد. از شما می‌خواهیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفید و کاربردی را در این دو زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

عمل اسلیو معده

اسلیو معده نوعی جراحی لاغری است که طی آن اندازه معده به منظور کمک به کاهش وزن، کوچک می شود. در این عمل حدود ۸۰ درصد از معده به شکل غیر قابل بازگشتی، برداشته می شود و تنها یک بخش لوله مانند از معده باقی می ماند. گنجایش بخش باقی مانده معده تنها ۴ اُنس یا ۱۲۰ میلی لیتر است که بسیار کمتر از گنجایش طبیعی معده است.

همچنین درمورد جراح اسلیو نیز بیشتر بدانید.

نشتی اسلیو معده

نشتی معده یکی از عوارض اسلیو معده محسوب می شود و به معنی وجود سوراخ یا درز کوچکی در کیسه ی جدید معده و خروج شیره گوارشی از معده به درون شکم می باشد.

هنگامی که شیره گوارشی از معده خارج می شود، می تواند موجب درد شدید و آسیب به ارگان های داخلی و بافت های دیگر بدن شود. عدم درمان به موقع این وضعیت می تواند موجب مرگ بیمار شود.

تشخیص نشتی اسلیو معده از طریق آزمایش دستگاه گوارش فوقانی(GI) یا سی تی اسکن انجام می شود. در هر دو روش بیمار مایعی به نام کنتراست می نوشد و سپس از طریق عکس های ایکس ری مشخص می شود که آیا کنتراست از معده نشت کرده یا خیر. اگر بیمار علائم نشتی در اسلیو معده را داشته باشد ولی آزمایشات چیزی نشان ندهند، ممکن است جراح دستور یک عمل اورژانسی را برای پیدا کردن نشتی بدهد.

هزینه عمل اسلیو معده

به طور حدودی (و نه کامل) هزینه این عمل لاغری در بازه ۴۵ تا ۴۸ میلیون تومان متغیر است. در این مقاله نه تنها با جزئیات هزینه این عمل در ایران آشنا خواهید شد بلکه نیم نگاهی نیز به هزینه ها در خارج از کشور و مخصوصا کشور آمریکا به عنوان قطب اعمال لاغری خواهیم داشت.

هزینه عمل اسلیو در خارج از کشور

براساس بررسی های ما در سال ۲۰۲۰، قیمت ها در ۱۰ ایالت کشور آمریکا که گران قیمت بودند تقریبا ۱۰٪ کاهش یافته و متوسط ​​قیمت نیز تقریباً ۵٪ نسبت به سال گذشته کاهش یافته داشته است. این موضوع احتمالاً به دلیل افزایش رقابت و تقاضا برای جراحی لاغری اسلیو در کشور آمریکا است. جزئیات هزینه عمل اسلیو معده در کشور آمریکا به شکل زیر است:

سخن آخر

قبل از هر چیزی اجازه دهید تا به شما بگوییم که تمامی هزینه هایی که در بالا ذکر شد، بدون در نظر گرفتن پیچیدگی های عمل است. هر گونه مشکلی که در حین جراحی با آن برخورد شود، می‌تواند بر روی هزینه نهایی تاثیر بگذارد. ما در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار کاربردی و خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

کیا موتورز و هیوندای دو تا از بهترین شرکت های خودرو سازی هستند که محصولات فوق با کیفیتی را تولید می‌کنند. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با دو تا از خودرو های این دو شرکت یعنی سانتافه و موهاوی بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه پمپ روغن و سنسور اکسیژن که از مهمترین لوازم یدکی هیوندای و کیا هستند را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

نقش سنسور اکسیژن

سوند لامبدا (Oxygen sensor) یک قطعه الکترونیکی است که نسبت اکسیژن موجود در یک گاز یا مایع را اندازه گیری می کند.این نسبت به نام نسبت لاندا خوانده می شود. در موتور احتراق داخلی این سنسور نسبت اکسیژن موجود در گازهای خروجی از اگزوز را اندازه گیری می کند.

در واقع سنسور اکسیژن کیا موهاوی میزان غلظت یا رقیق بودن نسبت سوخت به هوای ارسال شده به موتور را اندازه گیری می کند. با استفاده از داده سنسور یک سیستم کنترلی فیدبک حلقه بسته مقدار سوخت ارسال شده به موتور را تصحیح می کند.

نحوه عملکرد سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن در حقیقت مقدار اکسیژن نسوخته در اگزوز را نشان می دهد و معادل میزان اکسیژن نسوخته ولتاژی تولید می کند که در کمترین غلظت اکسیژن، معادل ٠.١ ولت و در بیشترین غلظت، معادل ٠.٩ ولت است.

ECU خودرو از این سیگنال ولتاژی استفاده می کند تا چگونگی وضعیت احتراق سوخت در موتور را تحلیل کرده و پس از آن به بهترین شکل ممکن غلظت سوخت در برابر هوا را تعیین کند. به این ترتیب مصرف خودرو کم می شود و آلاینده های خروجی از اگزوز آلودگی کمتری خواهند داشت. در خودروی موهاوی یک سنسور اکسیژن هم بعد از کاتالیست قرار می گیرد تا راندمان این کاتالیست را مورد بررسی قرار دهد.

پمپ روغن در خودروی سانتافه

پمپ روغن یا اویل پمپ از قطعات اصلی و کاربردی خودروها می‌باشد. بدون عملکرد مطلوب این قطعه بازدهی خودرو کاهش می‌یابد یا حتی ممکن است خودرو دچار مشکلاتی جبران ناپذیر شود. آشنایی با عملکرد قطعات خودروی یک مهارت است که رانندگان باید به مرور زمان آنرا کسب کنند. در این مطلب قصد داریم نحوه عملکرد پمپ روغن خودروی سانتافه را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

اویل پمپ سانتافه در قسمت پشتی شفت تعادل و تسمه تایم قرار دارد. به منظور عملکرد مناسب، این قطعه در کنار موتور نصب شده است. وظیفه‌ی اصلی این قطعه پمپاژ روغن به داخل موتور خودرو است. عملکرد نامطلوب اویل پمپ همراه با یاتاقان زدن و حرکت ریپلی خودرو می‌باشد. همچنین ادامه‌دار بودن این قضیه باعث آسیب‌های جدی به موتور خودرو و حتی سایر بخش‌ها نیز می‌شود. پس بهتر است هنگام مشاهده کوچکترین اختلالی سراغ یک مکانیک ماهر بروید.

سخن آخر

ما امروز در این مطب سعی کردیم تا اطلاعات جامع و خوبی را در زمینه سنسور اکسیژن کیا موهاوی و پمپ روغن خودرو هیوندای سانتافه در اختیار شما قرار دهیم. اگر از این دو ماشین استفاده می‌کنید و قصد دارید تا یکی از این دو محصول را تهیه کنید، ولی نمی‌دانید باید آن را از کجا بگیرید تا از اصالت و کیفیت آن مطمئن باشید، پیشنها ما به شما این است که از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی روش است که به وسیله آن به راحتی اما در مدت زمان نسبتا طولانی، می‌تواند دندان ها را مرتب کرد. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با ارتودنسی دندان بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را درمورد آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مال اکلوژن

 به کج بودن دندان ها «مال اکلوژن » گفته می شود که به ۳ کلاس تقسیم بندی می شود:

کلاس ۱:در آن دندان های دو فک روی همدیگر قرار گرفته اند

کلاس۲:در آن روش اوربایت شدید دیده می شود

کلاس۳:در این روش، کجی دندان ها باعث جلوآمدن فک پایین می شود

پس در صورت داشتن یک دندان کج، باید نسبت به درمان اقدام کرد. روش ارتودنسی به مرور باعث صاف شدن دندان ها می شود؛ بدون آنکه آسیبی به دندان های کناری وارد شود؛ همچنین بیمار می تواند به راحتی دندان هایش را مسواک بزند و با کیفیت بهتری غذا بخورد و از بروز مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و مشکلات لثه ای و ناحیه مفصل گیجگاهی_فکی نیز می توان جلوگیری کرد.

درمان دندان کج با روش ارتودنسی یکی از بهترین روش های درمانی است که باعث رفع نواقص دهان و فک می شود و به صاف شدن دندان ها منجر می شود؛ اما استفاده از ونیرها صرفاً یک گزینه برای زیبایی دندان ها است که اگر چه  در آن هزینه درمانی کمتری را متقبل می شویم؛ اما صرفاً با استفاده از یک روکش، کجی دندان ها را پوشانده ایم و در اصل، مشکل اصلی سر جای خود قرار دارد.

همچنین درمورد ارتودنسی سریع دندان بیشتر بدانید.

درمان با جراحی و لیزر

اگر ارتودنتیست تفاوت زیادی در اندازه و موقعیت دندان فک پایین و بالا ببیند جراحی جزئی را انتخاب می کند. جراحی می تواند باعث ترمیم فک و لثه شود و به قرار گیری دندان ها در جای خود کمک می کند که البته برای ناصافی صرفاً یک دندان، کاربرد ندارد.

در این روش دندانپزشک با استفاده از لیزر، دندان را تراش می دهد که باعث آسیب به مینای دندان و پوسیدگی دندان می شود.

درمورد ارتودنسی با لیزر بیشتر بدانید.

اینویزیلاین

پلاک های اینویزیلاین یکی از روش های ارتودنسی متحرک است که به نام «ارتودنسی نامرئی» هم خوانده می شود که دارای الاینرهای شفافی است که توسط برنامه های کامپیوتری مخصوصی با توجه به مدل دندان ها طراحی می شوند تا بتواند حدود چند میلیمتر دندان را صاف کند یا فاصله بین دندان ها را کاهش دهد.اینویزلاین ها هر دو هفته یکبار قابل تعویض هستند که روزانه به مدت ۲۰ تا ۲۲ ساعت از این الاینرها می توان استفاده کرد.برای درمان دندان و فک بالا و پایین استفاده می شود و بهترین روش درمانی برای تک دندان کج است.در کمترین زمان ممکن دندان کج  شده را صاف می کنند؛ اما در موارد شدید نمی توانند کاربرد اثرگذاری داشته باشند.

جهت آشنایی کامل با ارتودنسی پشت دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخن آخر

امروز در این مطلب خواستیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که انواع ارتودنسی برای چه مواردی استفاده می‌شوند و چه کاربرد هایی دارند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()