نوشته شده توسط : نت ابزار

امروزه همه ما حداقل یکبار نام ارتودنسی به گوشمان خورده است. اما بسیاری از افراد همه چیز را راجع به ارتودنسی نمی‌دانند. ارتودنسی یکی از تخصص های دندانپزشکی است که به درمان بینظمی ها و نا هنجاری های فک و دندان ها می‌پردازد. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی آشنا کنیم. با ما همراه باشد.

ارتودنسی چیست؟

“ارتودنسی یک شاخه تخصصی از دندانپزشکی است که به تشخیص، پیشگیری و اصلاح نامنظمی های دندانی و فکی می پردازد”

به عبارت ساده تر، ما در این رشته با موقعیت دندان ها سروکار داریم و تمام مشکلاتی که باعث کج شدن دندان و یا نامنظمی آن ها شود را برطرف می کنیم، تا یک لبخند بی نقص با دندان هایی منظم و یکدست به دست بیاید.

همچنین راجع به بلیچینگ دندان بیشتر بدانید. 

چه کسانی به ارتودنسی نیاز دارند

هرحالتی در خصوص دندان ها و فک ها پیش بیاید و در موقعیتی غیر از این ها داشته باشند، نیاز به درمان ارتودنسی دندان احساس می شود. در واقع هرچیزی که موقعیت دندان ها و فک ها را تغییر دهد، برای بازگرداندن دندان ها و فک ها به موقیت طبیعی و نرمال خود ما درمان ارتودنتیکس انجام می دهیم.

همه چیز را راجع به ایمپلنت های دندانی بدانید. 

متخصص ارتودنسی کیست؟

دندانپزشکان زیادی هستند که ادعا می کنند می توانند به خوبی به اصلاح نامنظمی های دندانی بپردازند. اما با وجود ادعای آن ها، انجام این کار را تنها باید به یک متخصص ارتودنسی دندان (ارتودنتیست) واگذار کرد.

این متخصصان پس از دریافت مدرک دندانپزشکی عمومی خود، با شرکت در یک آزمون اختصاصی (پس از قبول شدن در آن آزمون) وارد دوره تخصصی اصلاح ناهنجاری های دندانی و فکی می شوند.

آن ها 3 یا 4 سال به صورت تخصصی آموزش های لازم را می گذرانند و با مدرک معتبر تخصصی فارغ التحصیل می شوند. طی این چند سال آن ها با تمام علل نامنظمی های دندانی و تمام روش های اصلاح آن نامنظمی ها به وسیله دستگاه های پیشرفته آشنا می شوند.

بهترین سن برای درمان ارتودنسی

متخصصان معتقدند که حتی اگر کودک مشکل خاصی در خصوص هماهنگی دندان های خود نداشته باشد بهتر است که از سنین 6 تا 8 سالگی به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنند.

اگر مشکلی وجود نداشته باشد، متخصص از بروز مشکلات احتمالی (کج شدن دندان ها و …) پیشگیری می کند. و اگر دندان های کودک نامنظم باشند یا مشکل فکی وجود داشته باشد از همان ابتدا درمان با مدت زمان اندک و هزینه پایین آغاز می شود.

چند نکته و سخن آخر

برای ارتودنسی سن معنایی ندارد، از کودکی تا بزرگسالالی تمام درمان ها انجام می شود. تا زمانی که دندانی در دهان وجود داشته باشد و ساختار فک سالم باشد این درمان انجام داده می شود. اما به نظر می رسد که حداکثر سن 75 سال باشد.

برای اینکه شما بتوانید اطلاعات بیشتری را راجع به ارتودنسی و درمان آن به دست بیاورید و راحت تر برای سلامت خود و دندان هایتان تصمیم بگیرید ما به شما وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی می‌کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی روشی است برای درمان ناهنجاری ها و بی نظمی های فک و دندان که باعث مشکلاتی همچون ضعف در قدرت تکلم، خوردن و آشامیدن می‌شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی و انواع آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ارتودنسی چیست؟

با توجه به افزایش آگاهی مردم در خصوص سلامتی دهان و دندان و فرهنگ سازی‌های گسترده‌ای که دندانپزشکان طی چند سال اخیر در میان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاکنون بارها درباره ارتودنسی دندان و ضرورت انجام آن، چیزهایی شنیده‌اید و تا حدی با آن آشنا هستید.

“ارتودنتیکس” یا (Orthodontics) یعنی علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشکل نامنظمی یا ناهماهنگی دندان‌ها + روابط نادرست و غیر طبیعی بین فکی. به عبارتی هر زمان دندان‌ها و فک‌ها هماهنگی، نظم و تراز طبیعی خود را از دست دهند، یک متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست وارد عمل شده و با روش‌های مختلفی که در ادامه می‌خوانید، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ کردن آن‌ها می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ایمپلنت دندانی و هزینه کاشت ایمپلنت کلیک کنید.

چه وقتی به ارتودنسی نیاز داریم

البته این روزها ارتودنسی و مراجعه به ارتودنتیست کاملا جا افتاده و بسیاری از مردم می‌دانند با کمک این درمان چه چیزهایی را می‌شود درمان کرد. اما به هر روی (چون مطالب این صفحه در باب درمان ارتودنسی دندان نوشته شده) اجازه دهید تا درباره مشکلاتی که ما ارتودنتیست‌ها می‌توانیم برطرف و اصلاح کنیم توضیحات مختصری ارائه دهیم.

مراحل منظم کردن دندان ها به کمک ارتودنسی

طبق تجربه عرض می‌کنیم که از بین بیمارانِ مراجع به مطب‌های ما، هیچ دو نفری عیناً یک مشکل با جزئیات و مشخصات یکسان ندارند. بنابراین روش و مراحل درمان برای تمامی بیماران یکسان نیست. با این وجود تعدادی مرحله مشترک وجود دارد که همه بیماران آن ها را در طول درمان طی می کنند. برای آشنایی با 8 مرحله ارتودنسی دندان ادامه مقاله را بخوانید.

  1. مشاوره رایگان، ارزیابی و معاینه تخصصی
  2. قالبگیری دندان‌ها
  3. نصب دستگاه‌ها

انواع دستگاه‌ها

دستگاه‌های ارتودنسی دندان، معمولا دو گروه هستند. (گروه اول، دستگاه‌های ارتودنسی ثابت و دسته دوم ارتودنسی متحرک هستند). ما این دو گروه (یا دو نوع روش درمان) را در مقالاتی به صورت جداگانه توضیح داده‌ایم. و شما می‌توانید با کلیک روی لینک‌ها، به صفحه توضیحات هر کدام مراجعه کنید.

البته اگر وقت کافی برای مطالعه صفحات معرفی شده ندارید، فقط کافیست بدانید که رایج‌ترین روش ارتودنسی دندان، استفاده از دستگاه‌های ثابت یا بریس ارتودنسی است که اغلب بیماران ما، با این روش تحت درمان قرار می‌گیرند. مهم‌ترین دستگاه‌های ثابت عبارتند از:

بریس ثابت معمولی

سیستم لینگوال و یا ارتودنسی زبانی

براکت سرامیکی

براکت دیمون

سخن آخر و چند نکته

در جلسه آخر، ما دستگاه‌های ارتودنسی را از روی دندان‌های (منظم شده) شما برمی‌داریم. و برای بار اول، شما را با دندان‌های هماهنگ (و این‌بار بدون بریس یا دستگاه ارتودنسی) روبرو می‌کنیم.

این، زیباترین لحظه در مطب ما است. چون بعد از ماه‌ها صبر و حوصلهِ‌ شما، و با کارهایی که دکتر درویش پور انجام دادند (+ پیگیری‌های پرسنل مطب ما)، اکنون نتایج نهایی حاصل شده.

همانطور که همیشه توصیه کردیم اینبار هم می‌گوییم که تحقیق کردن راجع به هر کاری قبل از انجام آن بهترین کار است. ما امروز در این مقاله به شما وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی می‌کنیم که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد و با مطالعه مقالات این وبسایت می‌توانید سطح معلومات خود را به شدت در این زمینه افزایش دهید.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

تا همین چند سال پیش برای اکثر مردم اهمیتی نداشت که دندان های خود را در چه جور جایی درست می‌کنند و تفاوتی بین یک کلینیک دندانپزشکی خوب با یک مطب معمولی قائل نمی‌شدند. اما امروزه بسیار توجه افراد به سلامت دهان و دندان هایشان بیشتر شده و دیگر مثل سابق نیست. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

کلینیک دندانپزشکی چجور جایی است؟

پیش از آنکه بخواهیم درباره روش ها، معیارها یا راه های پیدا کردن یک کلینیک دندانپزشکی خوب صحبت کنیم، اجازه دهید تا تعریف ساده و دقیق این مرکز درمانی را ادائه دهیم

“کلینیک دندانپزشکی از نظر فنی هر مکانی است که در آن تمام یا دست کم مهمترین خدمات دندانپزشکی ارائه می شود. در یک کلینیک ممکن است تنها یک دندانپزشک متخصص حضور داشته باشد یا تعداد زیادی دندانپزشک عمومی یا متخصص دندانپزشکی مشغول ارائه خدمات باشند.”

همچنین درمورد تغذیه بعد از ایمپلنت بیشتر بدانید. 

ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی خوب

برای اینکه بتوانید یک کلینیک برای مدیریت مشکلات دندانپزشکی (متناسب با نیازهای خود) را پیدا کنیم معیارهای زیر را (که در ادامه توضیح داده شده اند) مد نظر داشته باشید:

  • پرسنل کلینیک: اهمیت پرسنل مطب را حتما درک کنید. در انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب نه تنها به  حضور متخصصان حاذق و با اخلاق توجه کنید، که به حضور پرسنل نیز توجه زیادی داشته باشید.
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک: برای مسائل زیبایی و ترمیم دندان که عموما غیر اورژانسی تلقی می شوند، نیازی نیست که حتما نزدیک ترین کلینیک به خانه خود را انتخاب کنید و می توانید حتی دورترین اما بهترین کلینیک دندانپزشکی را انتخاب کنید.
  • تعداد بیمه های طرف قرارداد
  • شفافیت در ارائه هزینه ها
  • تعداد دندانپزشکان و متخصصان: برخلاف تصور برخی از افراد که فکر می کنند دندانپزشکی عمومی قادر است هر کاری برای دهان و دندان ما انجام دهد، اما ما، متخصصان زیادی داریم که به صورت تخصصی بسیاری از پروسه های دندانپزشکی را انجام می دهند.
  • محیط و فضای کلینیک: به دلیل حساسیت بالای مراجعان و بیماران در مراکز درمانی، ترجیحا فضای یک مطب یا کلینیک دندانپزشکی باید آرام و بدون هیچ سرو صدای اضافی باشد. به جز این، موارد زیر باید حتما در یک کلینیک در دسترس باشد:
  1. سالن انتظار مجهز و بزرگ
  2. رنگ بندی مناسب سطوح و فضا
  3. تجهیزات سرگرم کننده برای مراجعان و مخصوصا کودکان (مانند صفحه نمایشگر)
  4. در صورت وجود فضای بازی کودکان (برخی از کلینیک ها چنین فضایی دارند)
  5. امکانات ضدعفونی دست
  • میزان رضایت مراجعان کلینیک: با توجه به اینکه یک کلینیک بیشتر خدمات دندانپزشکی را ارائه می دهد و مراجعان و بیماران زیادی هر روزه به آنجا مراجعه می کنند. هر چقدر میزان رضایت مراجعین از ارائه خدمات کلینیک بالاتر باشد نشان دهنده خوب بودن آن کلینیک دندانپزشکی است.
  • نحوه پرداخت هزینه ها

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه لمینت دندان کلیک کنید. 

سخن آخر

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مشخصات یک کلینیک دندانپزشکی مناسب و راحت کردن تصمیم گیری در این مورد، مقالات متعددی که در این زمینه در اینترنت وجود دارند را مطالعه کنید؛ اما ما امروز در این مقاله می‌خواهیم به شما یک سایت بسیار خوب را در این زمینه به شما معرفی کنیم.

وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت به صورت تخصصی در زمینه دندانپزشکی فعالیت دارد و می‌تواند اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ایمپلنت دندانی یکی از بهترین روش ها و مطمئن ترین روش ها برای افرادی است که دندان های خود را به هر دلیلی از دست داده اند و قصد جایگزینی آنها را دارند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ایمپلنت های دندانی آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت یک روش جایگزین برای دندان طبیعی و از دست رفته است. هر ایمپلنت از چند بخش تشکیل شده که بخش اصلی آن یک پیچ کوچک و معمولا از جنس تیتانیوم است. این پیچ در داخل استخوان فک کاشته می شود و در نقش ریشه دندان عمل می کند.

پس از کاشته شدن این پیچ کوچک که به آن در اصطلاح یک واحد ایمپلنت دندان گفته می شود سایر بخش های ایمپلنت نصب می شود. پس از کاشت کامل ایمپلنت، یک روکش دندان روی آن سوار می شود تا کاملا مشابه دندان واقعی شود.

همچنین درمورد ایمپلنت برای افراد سیگاری بیشتر بدانید.

کاندیدای جراحی ایمپلنت

برای اینکه متوجه شوید که آیا کاندیدای خوبی برای جراحی ایمپلنت هستید یا خیر بهترین کار مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی معتبر و مشاوره با یک متخصص و یا مشاور دز این زمینه است. پس از انجام معاینات پزشک به شما خواهد گفت که آیا ایمپلنت دندانی برای شما روش مناسبی است یا خیر.

در طی جلساتی که شما باید تحت معاینات پزشک باشید، پزشک معالج با کمک اشعه ایکس از فک شما تصاویری می‌گیرد و با کمک برسی هایی که روی آنها انجام می‌دهد، تراکم استخوان فک شما را می‌سنجد. با توجه به عدد به دست آمده پزشک به شما خواهد گفت که آیا ایمپلنت دندانی برای شما روش مناسبی است یا خیر.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به لمینت و هزینه آن کلیک کنید.

تفاوت های ایمپلنت های دندانی با دندان های واقعی

یک دندان واقعی از نظر ظاهری به 3 بخش تقسیم می شود. ریشه، طوق دندان و تاج دندان 3 بخش اصلی و ظاهری هر دندان واقعی هستند. ریشه توسط رباط پریودنتال به استخوان فک متصل می شود، طوق دندان در حد فاصل بین ریشه و تاج دندان است. این بخش در خط لثه قرار دارد. و تاج دندان آن چیزی است که بیرون از لثه ها مشاهده می شود.

یک ایمپلنت دندان که با روش جراحی در داخل استخوان فک کاشته می شود نیز تقریبا چنین ظاهری دارد. تنها تفاوت اصلی آن ها در زنده بودنشان است. دندان در مرکز و ریشه خود بافت زنده دارد اما ایمپلنت صرفا یک قطعه کوچک و فلزی است که وارد فک شده.

با این وجود، هم دندان واقعی و هم ایمپلنت هر دو عملکرد و ظاهر مشابهی دارند و هر دو برای بهبود گفتار و قدرت جویدن در نظر گفته می شوند.

سخن آخر

با توجه به تمامی نکاتی که در بالا ذکر شد باید بگوییم که شما باید یکسری باید ها و نباید ها را نیز قبل و بعد ازجراحی ایمپلنت دندان رعایت کنید، که از جمله آنها می‌توان به تغذیه بعد از ایمپلنت اشاره کرد که باید بسیار جدی گرفته شود. ما برای اینکه شما بتوانید اطلاعات مفید و کاربردی در این زمینه پیدا کنید، وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی را در این سایت به دست بیاورید.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

دندان یکی از مهمترین اعضای صورت است که دست دادن آن بسیار دردناک و ناراحت کننده خواهد بود. اما چرا برخی افراد مجبور می‌شوند تا دندان های خود را بکشند. کشیدن دندان ممکن است چه عوارضی داشته باشد. چکار باید انجام دهیم تا دندان هایمان سالم بماند. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین راجع به لمینت دندان بیشتر بدانید.

دلایل کشیدن دندان

دندان یکی از مهمترین اجزای صورت است که به راحتی نبودنش می‌تواند باعث اختلال در زیبایی و قدرت تکلم و ... شود. علاوه بر دلایلی همچون پوسیدگی و عفونت شدید، عوامل دیگری نیز می‌تواند ما را مجبور به کشیدن دندان کند. برای مثال در برخی شرایط فرد برای انجام ارتودنسی مجبور به کشیدن دندان می‌شود.

در ادامه به برسی چند تا از اصلی ترین دلایلی که باعث می‌شود پزشک تصمیم به کشیدن دندان شود را برای شما بازگو می‌کنیم :

  • کمبود جا در فک یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث شود پزشک تصمیم به کشیدن دندان ما بگیرد. همانطور که در بالا تر اشاره کردیم، درمان ارتودنسی می‌تواند دلیلی برای کشیدن دندان های سالم، به خصوص دندان عقل باشد. وقتی ازدحام در میان دندان ها بسیار زیاد است و جا برای دندان ها کم است، متخصص تصمیم به کشیدن برخی از دندان های شما به ویژه دندان عقل خواهد گرفت.
  • از دیگر دلایل مهم می‌توان به آسیب دیدگی های گوناگون اشاره کرد. عفونت بیش از حد و آسیب دیدگی شدید به هر دلیلی می‌تواند یکی دیگر از دلایلی باشد که ما به خاطر آن مجبور به کشیدن یکی از دندان هایمان خواهیم شد.
  • برخی افراد نیزهستند که در دهان خود دندان های اضافی دارند و یا یکی از دندان های آنها در حال رشد زیر لثه می‌باشد. بدون شک شما هم حدس زدید که تنها راه چاره کشیدن آن دندان ها است.
  • شکستگی عمودی ریشه در زیر لثه نیز یکی از دردناک ترین این موارد است که فقط دندان مذکور باید کشیده شود. زمانی که حیات دندان به وسیله بیماری به خطر می‌افتد باید آن دندان از دهان خارج شود. پریودنتیت یا مرحله ای پیشرفته از بیماری های لثه باعث لق شدن دندان می‌شود. این بیماری باعث از بین رفتن حمایت استخوانی در اطراف لثه می‌شود و همین امر می‌تواند باعث لق شدن دندان شود.
  • از دیگر دلایل کشیدن دندان می‌توان به مواردی همچون
  1. اگر فردی قصد انجام شیمی درمانی و یا پیوند عضو داشته باشد، می‌تواند برای جلوگیری از خطرات احتمالی اقدام به خارج کردن دندان هایی کند که دچار عفونت و یا خرابی و پوسیدگی هستند.
  2. گاهی اوقات شخص شاید به خاطر وضعیت مالی و شرایط اقتصادی مجبور به کشیدن دندان خود شود. هزینه های بالای دندانپزشکی و دارو ها می‌تواند شخصی را وادار به این کار کند.

اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع بلیچینگ دندان کلیک کنید.

 سخن آخر

به طور کلی شما به عنوان فردی که برای دندان های خود ارزش قائل می‌شوید در قبال خود این وظیفه را دارید که به هر شکلی که می‌توانید از دندان های خود در بربر کرم خوردگی و یا عفونت مراقبت کنید. داشتن اطلاعات کافی راجع به این مسائل خود می‌تواند انگیزه ای در این جهت باشد تا شما از دندان های خود بیشتر مراقبت کنید.

وبسایت تهران دنتال ایمپلنت به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد و مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

کشیدن دندان یکی از عمل های کم خطر و تقریبا بدون عوارض دندانپزشکی است که ممکن است به دلایل مختلفی انجام شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا بیشتر درمورد کشیدن دندان با هم صحبت کنیم و اطلاعات مهمی را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

دلایل کشیدن دندان

دندان های ما در صورت مراقبت درست و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان می توانند پایان عمر ماندگار باشند. با این وجود ممکن است بنا به دلایل مختلفی نیاز باشد که تعدادی از آن ها کشیده شوند.

البته ما تحت هر شرایطی دندان ها را نمی کشیم و تنها زمانی به درآوردن دندان رضایت می دهیم که دندان با روش های ترمیمی زیر قابل احیا نباشد:

  • پر کردن دندان
  • اینله و انله
  • روکش دندان
  • عصب کشی دندان

زمانی که با هیچکدام از روش های بالا دندان قادر به احیا و ترمیم نباشد ما اقدام به کشیدن دندان می کنیم. موقعیت های زیر همگی می توانند شرایطی باشند که نیازمند کشیده شدن دندان ها هستند.

آسیب دیدگی دندان و کوچک بودن فک

اگر دندان به دلیل تصادف یا پوسیدگی بیش از حد آسیب دیده باشد و قابل ترمیم نیست. در چنین شرایطی احتمال وارد شدن آسیب به مغز دندان و عفونتش وجود دارد. برای پیشگیری از گسترش عفونت به بخش های دیگر بدن نیاز است که دندان آسیب دیده سریعا عصب کشی و کشیده شود. به عنوان بخشی از درمان ارتودنسی دندان، می توان دندان های سالم را بیرون کشید تا فضا برای حرکت دندان ها و صاف شدن آن ها فراهم شود. زمانی که دهان دچار شلوغی و ازدحام دندان است نیاز به کشیدن دندان (مخصوصا دندان عقل) احساس می شود.

همچنین درمورد ایمپلنت برای افراد سیگاری بیشتر بدانید.

وجود دندان اضافی و یا نهفته

در موارد نادر ممکن است تعداد دندان ها در قوس های فکی بیشتر از حالت طبیعی باشند. در این مواقع می توان تمام دندان های اضافی را کشید. معمولاً دندان در صورت خراب شدن یا گیر افتادن در زیر خط لثه، کشیده می شوند.

مراحل کشیدن دندان

در ابتدا دندانپزشک یا جراح درباره نحوه کشیدن دندان با شما صحبت خواهد کرد.  روش های احتمالی، عوارض و نحوه مراقبت های پس از کشیدن دندان مباحثی هستند که حتما توسط دندانپزشک به شما توضیح داده خواهند شد. همچنین دندانپزشک ممکن است درباره موضوعات زیر سوالاتی از شما بپرسد:

  • سن شما.
  • شرایط، بیماری و مسائل پزشکی قبلی یا موجود
  • داروهایی که مصرف می کنید.
  • هرگونه آلرژی به غذا، دارو یا داروی بیحسی و موضعی

پس از آن، دندانپزشک وضعیت حفره دهان و دندان آسیب دیده شما را بررسی می کند. همچنین، او چند تصویر با کمک اشعه ایکس از دندان آسیب دیده و ساختارهای مجاور  آن تهیه می کند.

مرحله اول: بی حس کردن محل دندان مورد نظر

قبل از شروع فرآیند، بسته به موقعیت دندان و پیچیدگی های کشیدن دندان، دندانپزشک محل دندان مورد نظر را بیحس می کند. برای اینکار ممکن است از بی حس کننده های موضعی مانند لیدوکایین یا آرتیسین استفاده شود. با این حال اگر بیمار بسیار مضطرب باشد  احتمالا بیهوش خواهد شد.

مرحله دوم: کشیدن دندان

به دو روش می توان دندان ها را کشید. دندان در حالت عادی بدون هیچ تیغ جراحی یا روش تهاجمی و در مدت زمان کم دندان کشیده می شود. اما گاهی ممکن است نیاز باشد تا به روش جراحی دندان در آورده شود.

سخن آخر

کشیدن دندان و هر فرآیند پزشکی و دندانپزشکی دیگری باید به وسیله یک متخصص انجام شود. برای بسیاری از کار ها شما باید حتما از یک مشاور کمک بگیرید، شاید تصمیم درستی نمی‌گیرید. برای اینکه اطلاعات خود را در زمینه دندانپزشکی افزایش دهید ما به شما وبسایت تهران دنتال ایمپلنت را معرفی می‌کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

کشیدن دندان به عمل خارج کردن دندان از محیط اسخوانی است که توسط آن احاطه شده. در گذشته به کوچک ترین دلایل ممکن بود دندان را بکشند اما امروزه دلایل مهم تر و جدی تری برای کشیدن دندان وجود دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله راجع به کشیدن دندان بیشتر صحبت کنیم.

دلایل کشیدن دندان

کشیدن دندان به دلایلی که گفته می‌شود ضرورت پیدا می‌کند:

  • پوسیدگی دندان در حدی شدید باشد که کشیدن آن بهترین راه درمان باشد.
  • شلوغی به هم فشردگی و نامرتبی دندان‌ها
  • دندان اضافه‌ای که مانع از درآمدن دندان‌های دیگر شده است.
  • دندان شیری که به موقع نیفتاده و مانع از درآمدن دندان‌های دائمی شده است.
  • عفونت شدید دندان که به هیچ عنوانی قابل ترمیم نیست.
  • گاهی درمان ارتودنسی نیاز به کشیدن دندان دارد.
  • وجود دندان نهفته مانند دندان عقل که ممکن است دردسر ساز باشد.
  • بیماری‌های لثه‌ای که دندان را لق کرده و دچار آسیب کرده است.

روش های کشیدن دندان

کشیدن ساده دندان

در این روش که نیازی به جراحی نیست و بعد از بی حس کردن دندان، دندانپزشک دندان را با کمک ابزاری به اسم الویتور دندان را لق می‌کند. این وسیله بافت نگهدارنده دندان را متلاشی کرده و حفره جای گیرنده دندان را بزرگتر کرده سپس دندان پزشک پس از سست شدن دندان آن را با کمک انبر درمی‌آورد.

کشیدن دندان با جراحی

در بعضی موارد برای کشیدن دندان با استفاده از کشیدن ساده امکان پذیر نیست برای همین منظور دندانپزشک مجبور به جراحی شده و با کمک جراحی دندان بیمار را می‌کشد. در صورت وجود مشکلات زیر دندان باید جراحی شود:

  • دندان نهفته
  • دندانی که از خط لثه شکسته است.
  • دندانی که کاملا از لثه بیرون نزده است.
  • دندانی که بزرگتر از آن است که بتوان آن را به یکباره بیرون کشید و باید خرد شود.

در این روش دندانپزشک برش کوچکی را روی لثه ایجاد می‌کند تا به دندان مورد نظر بهتر دسترسی داشته باشد. سپس دندان را با کمک انبر رو به عقب و جلو حرکت می‌دهد تا مقداری دندان در استخوان فک سست شود و در نهایت دندان را بیرون می‌کشد. در بعضی موارد دندانپزشک لبه‌های لثه را بخیه می‌زند که این نوع از بخیه‌ها جذبی بوده و نیاز به کشیده شدن ندارند. بیمار بعد از کشیدن دندان خونریزی دارد و با قرار دادن گازاستریل بر روی آن تا زمانی که خونریزی قطع شود کمک می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به هزینه ایمپلنت دندان کلیک کنید.

عوارض کشیدن دندان

با وجود اینکه کشیدن دندان تقریبا هیچگونه عوارضی ندارد ولی باز هم ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند که در ادامه به برسی چند مورد از آنها می‌پردازیم.

  • عفونت
  • کبودی و ورم در محل درمان
  • آسیب دیدن سایر دندان‌ها یا ترمیم‌ها
  • آسیب‌های عصبی
  • شکستگی فک به هنگام فشار روی فک برای کشیدن
  • واکنش به بی‌حسی موضعی یا داروهای دیگری که در طول عمل یا پس از آن به کار برده شده است.
  • دردناک شدن مفصل و عضلات فک
  • کشیدن ناقص که در آن ریشه در فک باقی مانده باشد.

سخن آخر

دندان یکی از مهم ترین اجزای صورت است که به طور مستقیم بر روی زیبایی و یکسری چیز های دیگر تاثیر دارد. اگر به دنبال این هستید که اطلاعات عمومی خود را در این زمینه افزایش دهید و با اطمینان خاطر تصمیم بگیرید ما در این زمینه یعنی دندانپزشکی به شما وبسایت خوب تهران دنتال ایمپپلنت را معرفی می‌کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

کشیدن دندان به معنای حذف دندان از فضای استخوانی احاطه شونده آن است. این عمل دندانپزشکی ممکن است به دلایل متعددی انجام شود. همچنین کشیدن دندان به روش های مختلفی نیز صورت می‌گیرد که در ادامه این مطلب به برسی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

چه زمانی نیاز به کشیدن دندان خواهیم داشت

دندان های ما در صورت مراقبت درست و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان می توانند پایان عمر ماندگار باشند. با این وجود ممکن است بنا به دلایل مختلفی نیاز باشد که تعدادی از آن ها کشیده شوند.

البته ما تحت هر شرایطی دندان ها را نمی کشیم و تنها زمانی به درآوردن دندان رضایت می دهیم که دندان با روش های ترمیمی زیر قابل احیا نباشد:

  • پر کردن دندان
  • اینله و انله
  • روکش دندان
  •  عصب کشی دندان

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به بلیچینگ دندان کلیک کنید. 

زمانی که با هیچکدام از روش های بالا دندان قادر به احیا و ترمیم نباشد ما اقدام به کشیدن دندان می کنیم. موقعیت های زیر همگی می توانند شرایطی باشند که نیازمند کشیده شدن دندان ها هستند.

آسیب دیدگی و یا کوچک بودن فک

اگر دندان به دلیل تصادف یا پوسیدگی بیش از حد آسیب دیده باشد و قابل ترمیم نیست. در چنین شرایطی احتمال وارد شدن آسیب به مغز دندان و عفونتش وجود دارد. برای پیشگیری از گسترش عفونت به بخش های دیگر بدن نیاز است که دندان آسیب دیده سریعا عصب کشی و کشیده شود.

به عنوان بخشی از درمان ارتودنسی دندان، می توان دندان های سالم را بیرون کشید تا فضا برای حرکت دندان ها و صاف شدن آن ها فراهم شود. زمانی که دهان دچار شلوغی و ازدحام دندان است نیاز به کشیدن دندان (مخصوصا دندان عقل) احساس می شود.

وجود دندان اضافی و یا نهفتگی آن

در موارد نادر ممکن است تعداد دندان ها در قوس های فکی بیشتر از حالت طبیعی باشند. در این مواقع می توان تمام دندان های اضافی را کشید. معمولاً دندان در صورت خراب شدن یا گیر افتادن در زیر خط لثه، کشیده می شوند. معمولاً دندان در صورت خراب شدن یا گیر افتادن در زیر خط لثه، کشیده می شوند.

مراحل کشیدن دندان

در ابتدا دندانپزشک یا جراح درباره نحوه کشیدن دندان با شما صحبت خواهد کرد.  روش های احتمالی، عوارض و نحوه مراقبت های پس از کشیدن دندان مباحثی هستند که حتما توسط دندانپزشک به شما توضیح داده خواهند شد. همچنین دندانپزشک ممکن است درباره موضوعات زیر سوالاتی از شما بپرسد:

  • سن شما.
  • شرایط، بیماری و مسائل پزشکی قبلی یا موجود
  • داروهایی که مصرف می کنید.پ
  • هرگونه آلرژی به غذا، دارو یا داروی بیحسی و موضعی

پس از آن، دندانپزشک وضعیت حفره دهان و دندان آسیب دیده شما را بررسی می کند. همچنین، او چند تصویر با کمک اشعه ایکس از دندان آسیب دیده و ساختارهای مجاور  آن تهیه می کند.

مرحله اول

قبل از شروع فرآیند، بسته به موقعیت دندان و پیچیدگی های کشیدن دندان، دندانپزشک محل دندان مورد نظر را بیحس می کند. برای اینکار ممکن است از بی حس کننده های موضعی مانند لیدوکایین یا آرتیسین استفاده شود. با این حال اگر بیمار بسیار مضطرب باشد  احتمالا بیهوش خواهد شد.

مرحله دوم

به دو روش می توان دندان ها را کشید. دندان در حالت عادی بدون هیچ تیغ جراحی یا روش تهاجمی و در مدت زمان کم دندان کشیده می شود. اما گاهی ممکن است نیاز باشد تا به روش جراحی دندان در آورده شود.

همچنین راجع به تغذیه بعد از ایمپلنت دندان بیشتر بدانید.

سخن آخر

داشتن اطلاعات کافی به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید بهبودی لازم را کسب کنید، امروز قصد داریم تا در این مقاله به شما وبسایت تهران دنتال ایمپلنت را معرفی کنیم که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

همانطور که می‌دانید سیگار یکی از مخرب ترین چیز ها برای دندان و دهان و به طور کلی سلامت بدن است. ایمپلنت های دندانی باید ها و نباید هایی دارند که هنگام کاشت، قبل و بعد از آن باید رعایت شوند. امروز در این مقاله سعی بر این داریم تا یکسری از این باید ها و نباید ها را راجع به افراد سیگاری برای شما بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

آیا افراد سیگاری می‌توانند ایمپلنت بکارند

کاشت ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری می‌تواند یک کار پر ریسک و چالش برانگیز باشد. بنابراین هر متخصصی زیر بار انجام آن نمی‌رود. زیرا همه اشخاصی که سیگار می‌کشد کاندید خوبی برای جراحی ایمپلنت نیستند و تنها در شرایط خاصی می توانند اینکار را انجام داد.

افرادی که به صورت معمولی سیگار می‌کشند و می‌توانند مصرف آن را محدود کرده یا ترک کنند، می‌توانند مانند افراد دیگر با کمک ایمپلنت، جای دندان خالی خود را پر کنند. اما اگر شخصی به شدت سیگاری است و نمی‌تواند سیگار را ترک کند (یا مصرف آن را محدود کند) کاندید خوبی برای کاشت ایمپلنت دندان نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به لمینت کلیک کنید.

افراد سیگاری چگونه باید از ایمپلنت خود مراقبت کنند

اگر ایمپلنت دندانی دارید و همچنان سیگار می‌کشید، باید به بهداشت دهان و دندان و مراقبت از ایمپلنت توجه بیشتری داشته باشید. سیگار کشیدن می‌تواند باعث تسریع در بروز بیماری‌های لثه شود. افراد سیگاری همچنین بیشتر از سایرین مستعد پلاک دندانی هستند. بنابراین این افراد می‌بایست بعد از کاشت ایمپلنت بیشتر به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی کنند تا به بیماری لثه و عفونت ایمپلنت دچار نشوند زیرا سیگار کشیدن و عدم رعایت بهداشت قطعا به عفونت ایمپلنت منجر می شود.

بیمارانی که سیگار می کشند و ایمپلنت دندانی دارند، معمولاً نباید بلیچینگ انجام دهند. آن ها حتی نباید از خمیردندان های سفید کننده و ساینده که منجر به وارد شدن آسیب به روکش و خود ایمپلنت می شوند استفاده کنند. این یکی از معایب کاشت ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری است که نمی توانند بعد از کاشت استعمال سیگار را ترک کنند.

بهترین کاری که می‌توانید برای افزایش طول عمر ایمپلنت های دندانی و سلامت کلی خود انجام دهید این است که به طور کامل سیگار را ترک کنید. اینکار البته برای بسیاری از افراد آسان نیست، اما حمایت و برنامه ریزی مناسب می تواند به شما در ترک این عادت کمک کند.

افرادی که ایمپلنت دندان کاشته اند باید بیشتر از سایرین به دندانپزشک مراجعه کنند تا تحت معاینه و چکاپ قرار بگیرند. این مراجعان مخصوصا در چند ماه اول بعد از کاشت ایمپلنت بیشتر است. در طول هر جلسه ایمپلنت کاشته شده چک شده و از نظر بروز هر مشکلی ارزیابی می شود. همچنین جرمگیری دندان و تمیز کردن حرفه ای دندان ها در روال دندانپزشکی شما لحاظ خواهد شد.

همچنین راجع به هزینه ایمپلنت بیشتر بدانید.

سخن آخر

افرادی که سیگار می‌کشند باید به شدت مراقب دندان های خود باشند. همانطور که گفته شد بهترین راه برای داشتن دندان هایی سالم و بدنی شاداب ترک سیگار است. کسب اطلاعات باعث می‌شود تا بیشتر مراقب سلامت دندان های خود باشید. برای همین منظور ما به شما وبسایت تهران دنتال ایمپلنت را معرفی می‌کنیم که به طور تخصصی در زمینه سلامت دهان و دندان فعالیت دارد و مطالب بسیار مفیدی را با شما به اشتراک می‌گذارد.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

با توجه به موارد ذکر شده در نوشته های پیشین، باید بگوییم که سیگار کشیدن بی شک یکی از مضر ترین چیز ها، نه تنها برای دهان و دندان بلکه برای سلامت کل بدن است. امروز در این مقاله قصد داریم تا نکاتی تکمیلی را در مورد ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مراقبت های ایمپلنت برای افراد سیگاری

اگر ایمپلنت دندانی دارید و همچنان سیگار می‌کشید، باید به بهداشت دهان و دندان و مراقبت از ایمپلنت توجه بیشتری داشته باشید. سیگار کشیدن می‌تواند باعث تسریع در بروز بیماری‌های لثه شود. افراد سیگاری همچنین بیشتر از سایرین مستعد پلاک دندانی هستند. بنابراین این افراد می‌بایست بعد از کاشت ایمپلنت بیشتر به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی کنند تا به بیماری لثه و عفونت ایمپلنت دچار نشوند زیرا سیگار کشیدن و عدم رعایت بهداشت قطعا به عفونت ایمپلنت منجر می شود.

کسانی که ایمپلنت دندانی دارند و سیگار می‌کشند به هیچ عنوان نباید از مواد دندانپزشکی ساینده استفاده کنند. بیمارانی که سیگار می کشند و ایمپلنت دندانی دارند، معمولاً نباید بلیچینگ انجام دهند. آن ها حتی نباید از خمیردندان های سفید کننده و ساینده که منجر به وارد شدن آسیب به روکش و خود ایمپلنت می شوند استفاده کنند. این یکی از معایب کاشت ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری است که نمی توانند بعد از کاشت استعمال سیگار را ترک کنند.

مراجعه مرتب به دندانپزشکی فدم بعدی است که افراد سیگاری بعد از کاشت ایمپلنت باید بر دارند. افرادی که ایمپلنت دندان کاشته اند باید بیشتر از سایرین به دندانپزشک مراجعه کنند تا تحت معاینه و چکاپ قرار بگیرند. این مراجعان مخصوصا در چند ماه اول بعد از کاشت ایمپلنت بیشتر است. در طول هر جلسه ایمپلنت کاشته شده چک شده و از نظر بروز هر مشکلی ارزیابی می شود. همچنین جرمگیری دندان و تمیز کردن حرفه ای دندان ها در روال دندانپزشکی شما لحاظ خواهد شد.

عوارض احتمال بعد از کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری

کشیدن سیگار بعد از خارج کردن دندان می‌تواند مانع از تشکیل لخته خون در حفره خالی شود و احتمال ایجاد حفره خشک یا درای سوکت را افزایش می دهد. این یک وضعیت به شدت دردناک است و روند کاشت ایمپلنت را به تعویق می اندازد. برای پیشگیری از بروز این مشکل و کاهش عوارض کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری می‌بایست بعد از کشیدن دندان به هیچ عنوان سیگار استعمال نشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به روش های سفید کردن دندان و بلیچینگ کلیک کنید. 

کلام آخر

مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی و تحقیق کردن در باره ایمپلنت و هر فرایند پزشکی دیگری که قصد انجام آن را دارید، مشاوره با متخصص و کسب اطلاعات بیشتر راجع به تمامی این موارد و موارد مشابه باعث می‌شود تا شما با خیال راحت و اطمینان خاطر به کار خود آن را انجام دهید.

امروز ما در این مقاله باز هم قصد داریم تا وبسایت تهران دنتال ایمپلنت را به شما معرفی کنیم. این وبسایت به صورت تخصصی در زمینه ایمپلنت دندانی و سایر موارد دندانپزشکی فعالیت دارد و شما با مطالعه مقالات این وبسایت می‌تولنید اطلاعات بسیار خوبی را به دست بیارید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.  



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

کاملا واضح و مبرهن استکه سیگار کشیدن یکی از بزرگترین دشمن های دندان ها است و امروز در این مقاله قصد داریم تا درمورد ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری و باید ها و نباید هایی که دارد صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

افراد سیگاری می‌توانند از ایمپلنت استفاده کنند یا خیر؟

کاشت ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری می‌تواند یک کار پر ریسک و چالش برانگیز باشد. بنابراین هر متخصصی زیر بار انجام آن نمی‌رود. زیرا همه اشخاصی که سیگار می‌کشد کاندید خوبی برای جراحی ایمپلنت نیستند و تنها در شرایط خاصی می توانند اینکار را انجام داد.

افرادی که به صورت معمولی سیگار می‌کشند و می‌توانند مصرف آن را محدود کرده یا ترک کنند، می‌توانند مانند افراد دیگر با کمک ایمپلنت، جای دندان خالی خود را پر کنند. اما اگر شخصی به شدت سیگاری است و نمی‌تواند سیگار را ترک کند (یا مصرف آن را محدود کند) کاندید خوبی برای کاشت ایمپلنت دندان نیست.

خونریزی در عمل جراحی و شکست پیوند استخوان

کشیدن سیگار می تواند موجب رقیق شدن خون شده و به همین دلیل خونریزی در طی عمل و بعد از آن بیشتر تجربه می شود. همچنین نیکوتین موجود در سیگار می تواند باعث شود تاثیر داروی بیهوشی بر روی بیمار کاهش پیدا کند. به همین جهت متخصص ایمپلنت توصیه می کند که دست کم از 1 هفته قبل از شروع جراحی شخص سیگار را ترک کند.

یکی از پروسه‌هایی که معمولاً قبل از کاشت ایمپلنت برای از افراد انجام داده می شود، پیوند استخوان است. اگر بیمار از بافت استخوانی کافی برخوردار نباشد نمی توان برای او ایمپلنت کاشت. ابتدا باید حتما با کمک پیوند استخوان به فک و محل کاشته شدن ایمپلنت استحکام وبخشید سپس جراحی رر آغاز کرد.

اگر قبل و بعد از عمل پیوند استخوان سیگار کشیده شود کل فرآیند به خطر خواهد افتاد و احتمالا از چند هفته تا چند ماه جراحی اصلی کاشت ایمپلنت به تعویق می افتد.

نکاتی که افراد سیگاری باید رعایت کنند

یکی از آثار سیگار کشیدن ایجاد لکه و تغییر رنگ بر روی دندان‌ها به دلیل تاثیر نیکوتین و تار موجود در تنباکو است. همین امر باعث می شود سالانه تعداد زیادی از افراد سیگاری برای برطرف کردن این لکه ها و بازگرداندن رنگ طبیعی دندان ها بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان انجام دهند.

افرادی که ایمپلنت دندان کاشته اند باید بیشتر از سایرین به دندانپزشک مراجعه کنند تا تحت معاینه و چکاپ قرار بگیرند. این مراجعان مخصوصا در چند ماه اول بعد از کاشت ایمپلنت بیشتر است.

بهترین کاری که می‌توانید برای افزایش طول عمر ایمپلنت های دندانی و سلامت کلی خود انجام دهید این است که به طور کامل سیگار را ترک کنید. اینکار البته برای بسیاری از افراد آسان نیست، اما حمایت و برنامه ریزی مناسب می تواند به شما در ترک این عادت کمک کند.

همچنین راجع به تغذیه و رژیم غذایی بعد از کاشت ایمپلنت بیشتر بدانید.

کلام آخر

همانطور که تا الان متوجه شدید، سیگار کشیدن، دشمن بی چون و چرای دندان است و اگر می‌خواهید ایمپلنت دندان و یا هر کار دیگری که به دندانپزشکی ارتباط دارد را انجام دهید حتما باید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید و یا اطلاعات عمومی خود را در این زمینه به خوبی افزایش دهید. پ

برای همین منظور ما امروز در این مطلب قصد داریم تا وبسایت بسیار خوب تهران دنتال ایمپلنت را به شما معرفی کنیم که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی را از این سایت کسب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

از گذشته تا کنون انسان هر کاری برای بازگرداندن زیبایی به چهره خود داشتن لبخندی زیبا تر انجام داده است. لمینت دندان با استفاده از روکش ها یکی از بهترین روش هایی است که امروزه در سراسر جهان در حال انجام است. امروز در این مقاله قصد داریم تا بیشتر درمورد این روکش ها و هزینه آنها با هم صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

روکش های دندانی

اگر در یکی از مکان هایی با کیفیت پایین خدمات دندانپزشکی زندگی می کنید، هزینه لمینت دندان با کیفیت بالا در تهران پیشنهاد اغوا کننده ای خواهد بود. برای کمک به شما در عبور از این موضوع، ما می خواهیم تمام اطلاعاتی را که ممکن است در هنگام در نظر گرفتن تهران به عنوان مقصد لمینت دندانپزشکی خود نیاز داشته باشید، به شما ارائه دهیم.

روکش های دندانی که به آن ها روکش های پرسلن، روکش های کامپوزیت یا لمینت های دندان نیز گفته می شود، یک درمان زیبایی دندان است که دندان یا دندان های انتخابی شما را با پوسته های ظریف چینی، سرامیک نوع پزشکی یا کامپوزیت دندان می پوشاند. این پوسته های نازک جایگزین مینای دندان می شود که یک لایه محافظ طبیعی روی دندان است.

روکش های دندانی، دندان هایی با ظاهر طبیعی با همان مشخصات بصری مانند شکل، بازتاب نور، رنگ و طول دندان دست نخورده و اصلی به شما می دهند. روکش ها را می توان از نظر استحکام با مینای دندان طبیعی مقایسه کرد.

هزینه لمینت در تهران

هیچ کس نمی تواند انکار کند که لبخند زیبا چه قدر مطلوب است. به همین دلیل است که مردم میلیون ها تومان برای تهیه روکش دندان برای بهبود لبخند خود هزینه می کنند. با این حال، همه افراد پول زیادی برای انجام چنین رویه پر هزینه ای ندارند.

آیا در این شرایط سفر چند کیلومتری اضافی برای کیفیتی که در شهر شما وجود ندارد، منطقی نیست؟

مشکلاتی که با روکش دندان برطرف می‌شوند

روکش های دندان باعث اصلاح و بازیابی دندان ها می شوند. مواردی که می توانند برطرف کنند عبارت است از:

  • دندان های شکسته، ترک خورده یا بریده شده
  • مینای دندان آسیب دیده:برخی از عادت های زندگی مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن چای و قهوه و حتی برخی از عوامل ژنتیکی در ساییده شدن مینای دندان نقش دارند. مینای دندان فرسوده بر ظاهر دندان تأثیر می گذارد. با پوشاندن سطح جلویی دندان ها با لمینت، بیماران اعتماد به نفس پیدا می کنند و دندان های خود را از آسیب بیشتر محافظت می کنند.
  • آسیب های مربوط به افزایش سن:

با افزایش سن، دندان های ما قدرت خود را از دست می دهند و مستعد شکستگی و ترک خوردگی هستند که همچنین می تواند ظاهر ناهمواری به آن ها بدهد.

  • دندان هایی که از نظر ژنتیکی ناهموار و نامنظم هستند.
  • تغییر رنگ دندان ها
  • دندان هایی با فاصله غیرطبیعی بین آن ها

وقتی از طریق سفید کردن دندان نمی توان تغییر رنگ داد، دندانپزشکی زیبایی مانند درمان روکش پرسلن کار به مراتب بهتری انجام می دهد.

نامرتبی دندان اگر بیمار می خواهد دندان های خود را بدون ارتودنسی صاف کند، روکش می تواند مفید باشد.

سخن آخر

برای تمامی راه های سفید کردن و ترمیم و زیبایی دندان تحقیقاتی باید صورت گیرد تا فرد اطمینان داشته باشد روش انتخابی مناسب ترین روش است. وبسایت تهران دنتال ایمپلنت در تمامی زمینه های مرتبط به صورت تخصصی بحث کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده است.



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

لمینت دندان یکی از بهترین روش ها برای ترمیم دندان های خراب و تبدیل آنها به دندان هایی که زیبایی و سفیدی خود را از دست داده اند، به دندان هایی زیبا است. لمینت دندان با استفاده از ونیر های مخصوص زیبایی و درخشندگی را به دندان های شما باز می‌گرداند. امروز در این مقاله قصد داریم تا درباره هزینه لمینت دندان بیشتر با هم صحبت کنیم.

انواع لمینت

لمینت کامپوزیت

به آن روش مستقیم رنگ‌ دندان هم گفته می‌شود. در این روش از مواد پرکننده سفید با مقاومت بالا که مستقیما به دندان می چسبیند استفاده می شود. برای برخی از افراد این مورد مناسب است. آن ها معمولاً از پرسلن می باشند و طول عمر کوتاه تری نسبت به نوع دیگر لمینت دندان دارند. طول عمر لمینت های کامپوزیتی معمولاً بین ۴ الی ۷ سال می باشد. البته اگر اقدامات مراقبتی در خصوص بهداشت دهان و دندان تان را به طور مرتب رعایت کنید، طول عمر آن را افزایش می دهد.

لمیینت های سرامیکی یا چینی

که روکش‌های باریکی از پرسلن هستند که در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شوند و سپس به عنوان یک روکش کامل روی دندان‌ ها نصب می شوند. هنگام ساخت روکش لمینت سرامیکی ابتدا یک روکش موقت برای دندان ها درست می کنند. این به شما و دندانپزشک تان اجازه می‌دهد که لبخند را ارزیابی کرده و تغییرات دلخ واه را در شکل، رنگ و باقی موارد آن تنظیم کنید.

هزینه لمینت دندان

طیف وسیعی از گزینه های مربوط به هزینه می تواند برای لمینت ‌دندان وجود داشته باشد که به موارد مختلفی بستگی دارد. هزینه روکش دندان یا لمینت دندان در ایران در مقایسه با قیمت جهانی آن کمتر است؛ بنابراین اگر تصمیم دارید که یک لمینت بر روی دندان خود نصب کنید، می توانید در ایران با قیمت پایین تر، اما با کیفیت بالا این کار را انجام دهید. این کار باعث می شود هزینه لمینت دندان هایتان پایین ‌تر بیاید. استفاده از تبحر و تخصص پزشکان ایرانی در این زمینه بسیار مسمر ثمر است.

هزینه مجموعه کامل لمینت

هزینه یک مجموعه لمینت کامل به تعداد دندان های هر فرد بسیار بستگی دارد. تعداد معمولی که برای لمینت کردن دندان استفاده می‌شود معمولاً شش دندان جلو هستند؛ اما شما می توانید برای دوازده دندان هم این کار را انجام دهید. به طور متوسط استفاده از لمینت دندان برای دندان های جلویی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. طبیعی است که هر چه تعداد دندان هایی که لمینت می کنید بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر می رود.

همچنین درباره ایمپلنت دندانی بیشتر بدانید.

ماندگاری لمینت و سخن آخر

لمینت دندان کامپوزیتی و سرامیکی معمولا ماندگاری خوبی دارند؛ اما این بستگی به نحوه نگهداری افراد هم دارد. هر چقدر بهتر نگهداری شود طول عمرش هم بالاتر می رود. برای بالابردن طول عمر لمینت دندان باید موارد زیر را رعایت کنید:

 

  • تا حد ممکن از نوشیدن و خوردن غذاها و نوشیدنی های رنگی اجتناب کنید
  • از خوردن نوشیدنی های خیلی سرد و خیلی گرم دوری کنید
  • از خوردن یا شکستن مواد غذایی سفت و سخت مانند آجیل و ته دیگ خودداری کنید
  • شکاندن پوست خشکبار مانند پسته و فندق با دندانتان خودداری کنید
  • به طور مرتب و روزانه از مسواک، دهانشویه، نخ دندان و مسواک بین دندانی استفاده کنید
  • سیگار نکشید
  • مواد غذایی چسبنده مانند آدامس و شکلات های تافی و غیره استفاده نکنید

به طور کلی تمامی موارد دندانپزشکی و پزشکی نیازمند تحقیقات اولیه است. اینکه شما بدانید کدام یک از انواع روش های سفید سازی دندان برای شما مناسب تر است. شما باید حتما قبل از هر اقدامی با یک متخصص در این زمینه مشاوره کنید و یا تحقیقات لازم را انجام بدهید. برای همین منظور ما به شما وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی می‌کنیم که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

در گذشته روش هایی برای جایگزینی دندان های از دست رفته وجود داشت که شامل ایرادات کلی و جدی بودند، اما امروز ایمپلنت دندانی روشی است که با کمترین میزان پشیمانی در آینده به شما لبخندی زیبا را هدیه می‌کند. امروز می‌خواهیم در مورد مزایا و معایب ایمپلنت های دندانی با شما صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت از چند بخش تشکیل شده که قسمتی که به ریشه دندان وصل می شود حالت فلزی پیچ مانند دارد و داخل فک و لثه پیچ می شود که در سر آن دندان مصنوعی که شبیه دندان واقعی شما به نظر می‌رسند و جنس بسیار با کیفیتی دارند قرار می گیرد. همچنین ایمپلنت یک روش جایگزین برای دندان های مصنوعی و یا بریج می باشد.

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری به گونه ای است که یک دندان کشیده می‌شود و بلافاصله ایمپلنت در محل کشیدن دندان قرار میگیرد که این مدل ایمپلنت بسته به شرایط استخوان و بافت دهان بیمار ممکن است به صورت یک مرحله ای و دو مرحله ای انجام شود این روش برای تمام بیماران تجویز نمی شود.

مراحل انجام جراحی ایمپلنت

نحوه انجام دادن عمل جراحی ایمپلنت به نوع کاشت و وضعیت استخوان فک فرد بستگی دارد. ایمپلنت دندان به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که این روشها عبارتند از:

  • ایمپلنت یک مرحله ای

در ایمپلنت یک مرحله ای دندانپزشک در محل دندانی که تازه کشیده شده و یا دندانی که قبلا کشیده شده و بهبود یافته ایمپلنت را قرار می‌دهد و بلافاصله بعد از اینکه ایمپلنت را قرار داد دندان را به آن پیچ می کند. این مرحله مزیتی که دارد این است که دیگر برای جراحی مرحله دوم احتیاجی نیست.

  • ایمپلنت فوری و بارگذاری اولیه
  • ایمپلنت در همان روز

روش ایمپلنت در همان روز به اینگونه است که ابتدا چندین ایمپلنت روی جای دندان کشیده شده پیچ می شود بعد از چند ساعت یک قرص کامل دندان موقت یا دائمی روی آن نصب می شود.  این روش اغلب برای درمان فک پایین مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در این روش اگر دندان موقت مورد استفاده قرار بگیرد معمولا بعد از طی کردن کامل دوره بهبودی، یک بریج دائمی جایگزین آن می شود.

  • ایمپلنت فوری
  • ایمپلنت دو مرحله ای

ایمپلنت دو مرحله ای همانند ایمپلنت یک مرحله‌ای در محل دندان تازه کشیده شده و یا دندانی که کشیده شده و بهبود یافته قرار گرفته می‌شود و بعد از آن با لایه ای از لثه پوشیده می شود تا دیده نشود. این مرحله اول درمان است؛ ولی برخلاف ایمپلنت یک مرحله‌ای که در این قسمت به پایان می رسد، مرحله بعدی این مدل چند هفته یا چند ماه بعد صورت می گیرد.

همچنین درباره تغذیه و رژیم غذایی بعد از ایمپلنت بیشتر بخوانید.

مزایا و معایب ایمپلنت

جراحی به روش ایمپلنت دندانی مسلماً معایب و مزایای مخصوص به خودش را دارد که قبل از انجام این کار باید حتما آنها را بدانید.

مزایا ایمپلنت

  1. بهبود یافتن ظاهر دندانی
  2. بهبود یافتن گفتار
  3. ماندگاری بسیار بالا
  4. لغزش نداشتن در داخل دهان
  5. بهبودی سلامت دهان و دندان
  6. راحت تر غذا خوردن
  7. اعتماد به نفس بهبود یافته

معایب ایمپلنت

  1. هزینه زیاد
  2. درد پس از کاشت ایمپلنت
  3. احتمال ترمیم مجدد در طولانی مدت
  4. ریسک های جراحی مانند: عفونت، خون ریزی، شکست در درمان، وارد شدن آسیب به اعصاب و غیرهالزام به معاینات منظم ایمپلنت توسط دندان پزشک متخصصتان
  5. بی حس شدن گوشه لب در برخی موارد
  6. زمانبر بودن
  7. ممکن است دندان به طور مختصر آسیب ببیند

سخن آخر

شما باید برای انجام هر کاری به خصوص موارد پزشکی، مزایا و معایب آن کار را در نظر بگیرید تا با خیال راحت آن را انجام دهید. با مراجعه به سایت تهران دنتال ایمپلنت می‌توانید همه چیز را در باره ایمپلنت بدانید و اطلاعات خود را افزایش دهید تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ایمپلنت دندان، روشی برای جایگزینی دندان هایی است که به هر دلیلی از دست رفته اند. این روش یکی از موثر ترین و بهترین روش ها است که تعداد زیادی از افرادی که دندان های خود را از دست داده اند، برای بازگرداندن زیبایی دوباره به چهره خود از این روش استفاده کرده اند. اما ایمپلنت دندان چه نکاتی دارد. رژیم غذایی بعد از انجام ایمپلنت ما باید چگونه باشد و چه چیز هایی را باید راجع به ایمپلنت دندان بدانیم. با ما همراه باشید.

درد کاشت ایمپلنت

امروزه ایمپلنت های موجود در بازار انواع مختلفی دارند و در برندهای مختلف وارد بازار می شوند، تشخیص اینکه کدام نوع برای فردی که به دندانپزشکی برای کاشت دندان مراجعه کرده است مناسب می باشد به عهده متخصص می باشد، به هر میزان که مواد مورد استفاده شده در ساخت آن با بافت های بدن فرد سازگاری و هماهنگی بیشتری داشته باشد, آن دارای کیفیت بالاتری می باشد، همانطور که در بالا ذکر شد تشخیص اینکه کدام برای شما بهتر است بر عهده متخصص ایمپلنت می باشد، بنابراین در انتخاب مرکز دندانپزشکی و متخصص خود دقت کافی داشته باشید و سعی کنید بهترین متخصص را انتخاب کنید.

بهداشت دهان و دندان بعد از ایمپلنت

حفظ بهداشت دهان و دندان ها بعد از کاشت در راستای جلوگیری از ایجاد پلاک و باکتری‌های دندانی و آسیب دیدن لثه و دندان ها ضروری می باشد. حفظ بهداشت دهان و دندان به صورت مطلوب بعد کاشت دندان دارای اهمیت ویژه می باشد، بنابراین لازم است با استفاده از نخ دندان، برس و مسواک مخصوص، اطراف دندانی که ایمپلنت شده است به خوبی تمیز شود، نحوه استفاده از مسواک ها باید توسط دندانپزشک آموزش داده بشود.

ایمپلنت مناسب

امروزه ایمپلنت های موجود در بازار انواع مختلفی دارند و در برندهای مختلف وارد بازار می شوند، تشخیص اینکه کدام نوع برای فردی که به دندانپزشکی برای کاشت دندان مراجعه کرده است مناسب می باشد به عهده متخصص می باشد، به هر میزان که مواد مورد استفاده شده در ساخت آن با بافت های بدن فرد سازگاری و هماهنگی بیشتری داشته باشد, آن دارای کیفیت بالاتری می باشد، همانطور که در بالا ذکر شد تشخیص اینکه کدام برای شما بهتر است بر عهده متخصص ایمپلنت می باشد، بنابراین در انتخاب مرکز دندانپزشکی و متخصص خود دقت کافی داشته باشید و سعی کنید بهترین متخصص را انتخاب کنید.

هزینه ایمپلنت دندانی

تعرفه و قیمت بسته به محل قرار گیری ایمپلت، وضعیت لثه و تعداد ایمپلنت می تواند متفاوت باشد، برای اطلاع از قیمت های دقیق تر لازم است به دندانپزشکی مراجعه کنید. اما اگر شما می‌خواهید درباره هزینه ایمپلنت های دندانی بیشتر بدانید می‌توانید در اینترنت جستوجو کنید همه چیز را در باره هزینه ایمپلنت های دندانی بدانید.

ایمپلنت دندانی

سخن آخر

ایمپلنت دندان یکی از جراحی های سنگین و فوق تخصصی است که حتما باید توسط یک فرد مجرب صورت بگیرد. برای اینکه یک جراحی باآرامش و اطمینان داشته باشید باید حتما قبل از اقدام به هر کاری اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. برای همین ما به شما وبسایت تهران دنتال ایمپلنت را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید با مراجعه به این وبسایت اطلاعات خود را در تمامی زمینه های دندانپزشکی به خصوص ایمپلنت دندانی افزایش دهید. 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

جراحی ایمپلنت یک جراحی فوق تخصصی است که حتما باید با دقت بالایی انجام شود و مراقبت های ویژه ای پس از جراحی باید صورت گیرد. یکی از مهمترین این مراقبت ها، رژیم غذایی است که باید حتما رعایت شود و در صورت رعایت نشدن آن مشکلات متعددی به وجود خواهد آمد. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با رژیم غذایی بعد از جراحی ایمپلنت دندانی آشنا کنیم. با ما باشید.

 

روز بعد از جراحی چه بخوریم؟

بسیاری از بیماران از ما سوال می‌پرسند که چند ساعت بعد از ایمپلنت غذا بخوریم؟ ما در جواب میگوییم تا یکساعت بعد از عمل معمولا نمیتوانید چیزی بخورید. بعد از آنکه اسفنج ها یا گازهای اطراف ایمپلنت را برداشتید احتمالا بتوانید چیزهایی بخورید. ابتدا خوردن مایعات را شروع کنید. خوردن آب خنک و سایر نوشیدنی های غیر قندی خنک هم ایده بدی نیست. فقط توجه کنید که تا چند ساعت بعد از عمل حتما و حتما از خوردن غذاها و نوشیدنی های خیلی گرم خودداری کنید.

بعد از عمل ایمپلنت چه چیزهایی باید بخوریم و از خوردن چه چیزهایی باید اجتناب کنیم؟ به طور خلاصه بعد از عمل باید پیرو رژیم غذایی بعد از ایمپلنت دندان باشید و به خوردن غذاهای نرم که  خیلی تند، خیلی گرم یا خیلی سرد نیستند رو بیاورند. تمام غذاهایی که برای هر سه وعده صبحانه، نهار و شام انتخاب می‌کنید باید بسیار ساده، نرم و نیازمند حداقل جویدن باشند.

چه چیز هایی را بعد از جراحی نباید بخوریم؟

مانند هر عمل جراحی که در ناحیه دهان انجام میشود، تا زمان بهبودی کامل دهان و جای زخم ها، باید از خوردن غذاهای سفت و  سخت خودداری کنید.  نه تنها 1 تا 2 هفته بعد از عمل دهان شما هنوز حساس است، بلکه باید تا پایان روند جوش خوردن ایمپلنت دندان برخی مواد غذایی را نخورید تا نتیجه عمل با شکست مواجه نشود. بعد از اینکه پایه ایمپلنت کاملا جوش خورد و سرجای خودش محکم شد، می توانید برخی از غذاهای ممنوعه را مصرف کنید اما همچنان باید برای مراقبت از ایمپلنت ها برخی از آن ها را نخورید.

 

نکات پایانی و کلام آخر

به عنوان یک نکته بسیار مهم این را به خاطر داشته باشید که همه وعده های غذایی را بعد از عمل جراحی حتما میل کنید. (صبحانه، نهار و شام). در خوردن غذا در این سه وعده هیچگاه سهل انگاری نکنید. زیرا ممکن است دوره نقاهت ایمپلنت دندان شما با مشکلات تغذیه ای همراه شود. هرچند که چند روز اول بعد از عمل جراحی ممکن است کمی ناراحت کننده باشد اما بسیار مهم است که به محدودیت های تغذیه ای توصیه شده توسط جراح توجه کنید و تنها غذاهایی را بخورید که جراح دهان و دندان به شما توصیه کرده است. تمام این موارد باعث میشود که یک دوره ریکاوری و بهبودی عالی را پشت سر بگذارید.

باز هم باید اشاره کنیم به این موضوع بسیار مهم که، داشتن اطلاعات و بالا بودن سطح معلومات باعث می‌شود بسیار تصمیم گیری راحت تر باشید و خیالتان از تصمیمی که گرفته اید راحت باشد. با مطالعه مقالات وبسایت هایی مانند تهران دنتال ایمپلنت می‌توانید سطح معلومات خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

همانطور که می‌دانید ایمپلنت یکی از بهترین جایگزین ها برای دندان های از دست رفته است. افراد بسیاری هستند که دندان های خود را به دلایل متفاوتی از دست داده اند و بهترین روش برای بازگرداندن زیبایی و لبخندی تازه به چهره آنها ایمپلنت دندانی است. بعد از کاشت ایمپلنت باید مراقبت هایی صورت گیرد تا ایمپلنت در جای خود استوار بماند. امروز در این مقاله می‌خواهیم راجع به تغذیه بعد از ایمپلنت دندانی صحبت کنیم. با ما همراه باشید. 

رژیم غذایی بعد از ایمپلنت

بعد از آنکه ایمپلنت دندان به خوبی به استخوان فک جوش خورد، توانایی جویدن شما بهتر خواهد شد و می توانید اغلب غذاهایی که همیشه دوست داشتید را میل کنید. اما تا پیش از آن، شما باید از رژیم غذایی توصیه شده توسط جراح پیروی کنید تا به جوش خوردن ایمپلنت و رسیدن به بهبودی کامل کمک کنید. ما در این مقاله به بررسی رژیم غذایی و تغذیه بعد از ایمپلنت دندان که می‌بایست بعد از عمل جراحی از آن پیروی کنید پرداخته ایم.

روز بعد از جراحی

بعد از قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک، دندان ها و فک شما در وضعیت بسیار حساسی قرار می گیرند. به همین دلیل، رعایت رژیم غذایی و تغذیه بعد از ایمپلنت دندان، اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در مصرف غذاها هوشیار بود. به همین منظور باید در 24 ساعت اول بعد از عمل، حتما غذاهای آبکی و یا نهایت بسیار نرم میل شود. بنابراین اولین مرحله از رژیم غذایی یا تغذیه بعد از ایمپلنت دندان به خوراکی های آبکی و نرمی مانند موارد زیر اختصاص دارد:

  • اسموتی
  • سیب رنده شده
  • سوپ های سرد

هفته بعد از ایمپلنت دندان

با ادامه بهبود فک، می توانید وارد فازهای بعدی تغذیه بعد از ایمپلنت دندان شوید و مثلا به آرامی غذاهای جامد را دوباره وارد رژیم غذایی خود کنید. متخصصان و جراحان ایمپلنت توصیه می کنند که برای تسریع در بهبودی، بهتر است وعده های غذایی را غنی از پروتئین و سایر مواد مغذی انتخاب کنید. برخی از غذاهایی که این متخصصان برای رژیم غذایی بعد از ایمپلنت دندان توصیه می کنند عبارتند از:

  • تخم مرغ و املت
  • مرغ
  • ماهی
  • سیب زمینی
  • گوشت چرخ کرده
  • شیر و پنیر و ماست

پروتئین بعد از جراحی ایمپلنت

پروتئین یک ماده مغذی و ضروری برای بهبودی بیشتر طی دوره نقاهت است و باید در رژیم غذایی یا تغذیه بعد از ایمپلنت دندان حتما گنجانده شود. پروتئین نه تنها برای ساخت و ترمیم بافت های تحت عمل جراحی ایمپلنت دندان ضروری است، بلکه به بدن در مبارزه با عفونت نیز کمک می کند. همانطور که از جراحی ایمپلنت دندان بهبود می یابید، متخصصان توصیه می کنند که بیش از مقدار معمول خود پروتئین بخورید تا بتوانید توانایی های بهبود بخشیدن به بدن خود را تقویت کنید.

 

سخن آخر

به طور کلی بعد هر نوع جراحی، باید بسیار مراقب خود و رژیم غذایی خود باشید تا بدنتان به حالت اول خود بازگردد. بسیاری از افراد راجع به این مسائل اطلاعات کافی ندارند و همین موضوع باعث می‌شود تا در آینده پشیمانی به سراغشان بیاید. ما برای اینکه شما بتوانید اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید و سطح معلومات خود را افزایش دهید به شما وبسایت تهران دنتال ایمپلنت را معرفی می‌کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()