نوشته شده توسط : نت ابزار

دندان یکی از مهمترین اعضای صورت است که تاثیر بسزایی در زیبایی هر شخص دارد. متاسفانه افراد زیادی وجود دارند که به روش های مختلفی یک یا چند تا از دندان های خود را از دست داده اند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش هایی برای جایگزینی دندانی که به هر روشی از دست رفته است وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به بریج دندانی و یا ایمپلنت اشاره کرد. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این دو روش آشنا کنیم و به شما بگوییم که کدام یک برای شما مناسب تر است. با ما همراه باشید.

بریج یا ایمپلنت

ابتدا و قبل از هرچیزی اجازه دهید تا شما را با 7 تا از مزایای ایمپلنت دندان آشنا کنیم. بعد از خواندن این بخش حتما بخش معایب را با دقت بیشتری بخوانید.

  • آن ها به تسهیل بهداشت دهان و دندان کمک می کنند
  • به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک زیادی می کنند
  • عملکرد دندان ها را انجام می دهند
  • ایمپلنت ها ظاهر طبیعی و زیبایی دارند
  • ماندگاری بسیار طولانی دارند
  • به متفارن ماندن صورت کمک می کنند
  • از کج شدن دندانهای دیگر جلوگیری می شود

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، بریج دندان یکی از روش های جایگزین کردن دندان است که میتوانید به جای دندانی که اخیرا از دست داده اید از آن استفاده کنید. به دلیل پایین بودن هزینه بریج در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان از جمله ایمپلنت ها، معمولا از بریج بیشتر استفاده میشود.

همچنین راجع به جرمگیری دندان بیشتر بدانید.

همانطور که از نام آن پیداست، یک پل دندانپزشکی شکاف و فاصله ای که بین دو دندان وجود دارد را میبندد و به مانند پلی بین دو دندان عمل میکند. به دلیل اینکه این دندان های مصنوعی نوعی رابط بین دندانی و پر کننده جای خالی هستند به آن ها بریج میگویند. (بریج در انگلیسی یعنی پل به همین دلیل ما در فارسی به آن ها پل های دندانی هم میگوییم.)

بریج دندانی شامل یک یا چند دندان مصنوعی است که به هم متصل شده و در جای خالی دندانی که دیگر وجود ندارد قرار میگیرد. پل ها معمولا به دندان های مجاور متصل میشوند (از پشت) یا اینکه بر روی ایمپلنت ها دندانی سوار می شوند.

راجع به پیوند استخوان دندان نیز بیشتر بدانید.

عوارض ایمپلنت

زمانی که در حال تحقیق، جستجو یا سبک و سنگین کردن چیزی هستیم باید به جز مزایای آن، درباره معایب، نکات منفی و عوارضش نیز اطلاعاتی در اختیار داشته باشیم. بنابراین بیایید در کنار مزایای ایمپلنت دندان، به معرفی برخی از معایب آن نیز اشاره ای داشته باشیم. ما در این بخش به 6 تا از معایب ایمپلنت دندان پرداخته ایم که خواندن آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

  1. ممکن است با خطرات جراحی روبرو شوید
  2. کاشت ایمپلنت دندان برای هر شخصی مناسب نیست
  3. فرآیند ایمپلنت گذاری کامل یک فرآیند زمانبر و طولانی است
  4. در موارد نادر احتمال شکست ایمپلنت وجود دارد
  5. هزینه ایمپلنت دندان زیاد است
  6. پروتزهای ایمپلنت نیاز به جایگزینی دارند

سخن آخر

با تمامی این تفاصیل تصمیم نهایی به عهده شما است که آیا می‌خواهید جای خالی دندان خود را با ایمپلنت پر کنید و یا با بریج دندانی اما، برای اینکه از تصمیمی که می‌گیرید مطمئن باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید و یا از مقالات معتبری که در اینترنت راجع به این موضوع وجود دارند استفاده کنید. برای همین می‌خواهیم به شما وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی کنیم که مقالات بسیار ارزشمند و علمی را در این زمینه دراختیارتان قرار می‌دهد.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

جرم و یا همان تاتار به پلاک های سفت و سخت شده ای می‌گویند که دیگر با مسواک زدن از روی دندان ها نمی‌روند باید با جرمگیری از میان بروند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با جرمگیری و طول درمان و شیوه انجام آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

جرمگیری چیست؟

اغلب کسانی که درمان ارتودنسی را شروع می کنند قبل از آن، باید به یک متخصص لثه یا سایر متخصصین دندانپزشکی مراجعه کنند. این افراد معمولا مشکلاتی در خصوص بافت لثه و یا دندان خود دارند که بدون برطرف شدن آن ها ترجیح می دهیم ارتودنسی را شروع نکنیم. برای مثال جرمگیری دندان یکی از این پروسه ها است که بیشتر افراد باید قبل از آغاز درمان، جرم گیری کنند. در این مقاله درباره علت جرمگیری دندان قبل از ارتودنسی و فوایدش اطلاعاتی ارائه شده است. اگر قصد ارتودنسی دارید حتما ابتدا این مقاله را بخوانید.

طریقه به وجود آمدن جرم

بزاق دهان به طور طبیعی دارای املاح و مواد معدنی است که در قسمت هایی از دندان ها رسوب می کنند. به مرور زمان میکروب های دهانی و مانده مواد غذایی به این رسوبات اضافه شده و اولین مراحل  تشکیل پلاک دندان آغاز می شود. در مراحل اولیه پلاک دندان به آسانی با مسواک و نخ دندان قابل پاک شدن هستند. اما اگر به موقع از روی دندان برداشته نشوند این پلاک ها به مرور حجیم شده. سپس به جرم تبدیل می شود.

جرم ها از بافت سختی به نام تارتار تشکیل شده اند که از تجمع و گرد همایی پلاک هایی که به موقع تمیز نشده اند تشکیل شده اند. جرم ها در شکل گیری مشکلات زیر مقصر هستند و این مساله خود اهمیت جرمگیری قبل از ارتودنسی دندان را نشان می دهد:

همچنین راجع به روش های زیبا سازی طرح لبخند نیز بیشتر بدانید.

علت جرمگیری دندان در هر شش ماه

اگر شما بهداشت دهان و دندانتان را به خوبی رعایت کنید و هر شش ماه یکبار دندان هایتان را جرمگیری کنید توانسته اید یک شستشوی حرفه ای دندانپزشکی انجام دهید. تمیز کردن حرفه ای دندان ها شامل اندازه گیری دندان ها ، حذف پلاک و تمیز کردن لکه ها و صاف کردن سطح دندان است. این کار به منظور حفظ سلامتی دندان ها و لثه های شما انجام می شود.

مراجعه هر شش ماه یکبار شما به دندانپزشک باعث می شود که حتی اگر علائمی از بیماری لثه مشاهده شود بتوانید هرچه سریعتر آنرا برطرف کنید.

سخن آخر

تحقیقات و مطالعه مقالات علمی معتبر باعث می‌شود تا ما بتوانیم به راحتی بهترین تصمیم را بگیریم و جلوی بروز هر گونه پشیمانی را نیز بگیریم. مسائل پزشکی از حساسیت بالایی برخوردارند و ما باید همیشه با دقت نسبت آنها تصمیم بگیریم. امروز در این مقاله قصد داریم تا سایتی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید مقالات متعددی که کاملا علمی هستند را راجع به مسائل دندانپزشکی در آن مطالعه کنید. سایت پایگاه سلامت دهان و دندان به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

جرمگیری روشی است که متخصص در آن، با استفاده از ابزار و مواد مخصوصی اقدام به جرم های موجود در دهان می‌کند. حال سوال اینجاست که این جرم ها چیستند و به چه روشی از بین می‌روند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با جرمگیری و طریقه و طول درمان آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

جرمگیری چیست؟

به فرآیند زدودن جرم از روی دندان، لابلای آن ها و از زیر خط لثه با کمک دستگاه های دندانپزشکی جرم گیری دندان گفته می شود. به این پروسه اسکیلینگ دندان یا گفته می شود و تنها در مطب دندانپزشک قابل انجام است.

همچنین راجع به زیباسازی طرح لبخند نیز بیشتر بدانید.

شروع جرمگیری دندان تا مرحله آخر

پلاک دندانی که سفت و سخت می شود تنها با جرمگیری دندان از بین می رود. همانطور که گفته شد شکل سخت شده پلاک دندانی تارتار است که می تواند حتی به زیر خط لثه نیز نفوذ کند.

دندانپزشک طی فرآیند جرم گیری دندان تلاش می کند تا این جرم سخت شده را از سطح دندان ها و زیر خط لثه بیرون بکشد. برای این منظور از دستگاه ها و ابزار خاصی به نام اسکیلر (scaler ) استفاده می کند.

اسکیلر می تواند دستی و معمولی باشد و یا اینکه الکترونی باشد که با کمک امواج اولتراسوند کار می کند. زمانی که برای جرمگیری شما، از اسکیلر دستی استفاده شود ممکن است صداهای جزئی بشنوید. این صداها نباید شما را آزار دهد و اصولا هم نمی دهد.

همچنین ممکن است از دستگاه اسکیلر با امواج اولتراسوند برای از بین بردن تارتار استفاده شود. این دستگاه با لرزش ها و ارتعاشات جزئی به از بین رفتن و از هم پاشیده شدن تارتار کمک می کند و همزمان جرم ها با کمک آب ساکشن می شوند.

درمورد اصول بهداشت دهان ودندان نیز بیشتر بدانید.

پولیش و اسکیلینگ

بعد از جرمگیری دندان، تارتار کاملا از بین می رود اما هنوز یک کار دیگر باقی مانده است. آن کار کاهش احتمال تولید جرم روی دندان ها است. این امر با پالیش کردن دندان ها میسر می شود. دندانپزشک یا کمک براش های الکتریکی یا خمیر دندان ها ساینده، دندان را صیقل داده و صاف می کند.

با پالیش دندان هرگونه تارتار به جای مانده از بین می رود و لکه های جزئی روی مینای دندان رنیز محو می شود. دندان های پالیش شده باکتری های دهان و پلاک کمتری را به خود جذب می کنند. توجه داشته باشید که پالیش کردن دندان با مواد ساینده تنها در مطب یا کلینیک دندانپزشکی قابل انجام است و در خانه نباید انجام شود زیرا باعث از بین رفتن مینای دندان می شود.

سخن آخر

تحقیق کردن و کسب اطلاعات راجع به هر کاری می‌تواند باعث شود تا شما بتوانید با خیال راحت بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. امروز در این مقاله با هم راجع به جرمگیری دندان صحبت کردیم و الان نیز می‌خواهیم به شما وبسایتی را معرفی کنیم که می‌توانید با مطالعه مقالات آن با خیال راحت راجع به سلامت خود تصمیم بگیرید. وبسایت تهران دنتال ایمپلنت به طور تخصصی در زمینه دهان و دندان فعالیت دارد و شما می‌توانید اطلاعات خوبی را از این وبسایت کسب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

کامپوزیت جزء پر کاربرد ترین مواد دندانپزشکی است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با کامپوزیت دندان، روش درمان و طول درمان و انجام و اعمال آن بر روی دندان با شما صحبت کنیم و چند تنا از مهمترین کاربرد های آن را نیز به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

ونیر چیست؟

اجازه دهید قبل از اینکه وارد اصل موضوع شویم (و مفصلاً به موضوع اصلاح طرح لبخند با کمک کامپوزیت‌ها بپردازیم)، درباره “ونیر” صحبت کنیم. این ونیری که به صورت پیشوند یا پسوند به کامپوزیت وصل شده، در انگلیسی به صورت (VENEER) است. و به معنای پوشاندن دندان با کمک مواد دندانپزشکی است.

ونیر در واقع یک لایه پوششی است که اغلب به منظور زیبایی یا ترمیم، روی سطوح مختلف دندانی قرار داده می‌شود. ما انواع مختلفی ونیر داریم که مهم‌ترین آن‌ها، لمینت دندان (ونیر سرامیکی) و ونیر کامپوزیت‌ها هستند. این مقاله به صورت اختصاصی درباره لایه‌های پوششی کامپوزیت دندان است.

کامپوزیت یک نوع ماده بسیار پرکاربرد در دندانپزشکی است که ما در درمان‌های ترمیمی؛ به طور گسترده از آن استفاده می‌کنیم. زمانی که بخواهیم از کامپوزیت به عنوان یک لایه پوشاننده دندانی یا ونیر استفاده کنیم، اصطلاحاً به آن ونیر کامپوزیت دندان می‌گوییم. بنابراین منظور از کامپوزیت ونیر، استفاده از مواد کامپوزیت ترمیمی، به عنوان ونیر و پوشاننده سطوح دندانی است.

مراحل نصب ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت دندان جزء درمان‌های ترمیمی مستقیم به شمار می‌روند. به این معنی که مواد کامپوزیتی در مطب، توسط دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی آماده شده و به صورت مستقیم روی سطح دندان‌ها متصل می‌شود. ما در ادامه مراحلی که میبایست برای نصب کامپوزیت به دندان ها طی کنید را توضیح داده ایم.

  • بررسی و ارزیابی تخصصی دندان ها و طرح لبخند
  • تمیز کردن دندان ها: برای اینکه بتوان مواد کامپوزیت را به سطح دندان ها اعمال کرد باید آن ها را از قبل تمیز کرد. بنابراین دندانپزشک سطح دندان ها را به خوبی تمیز کرده و خشک می کند.
  • انتخاب رنگ و سایه کامپوزیت ونیر ها: بسیار مهم است که نتیجه درمان طبیعی باشد و مصنوعی جلوه نکند. بنابراین لازم است که رنگ کامپوزیت استفاده شده برای شما نزدیک به رنگ دندان های طبیعی خودتان باشد. بنابراین در این مرحله سایه رنگ دندان هایتان با دقت مشخص شده و بر اساس آن رنگ کامپووزیت نهایی آماده می شود.
  • اتصال لایه لایه کمپوزیت و خشک کردن آن
  • صیقل دادن و پالیش کردن سطح دندان ها: با قرار گرفتن آخرین لایه روی دندان، اکنون نوبت به صیقل دادن یا پالیش کردن می رسد. دندانپزشک با ابزار بی خطری سطح دندان را طوری صیقل می دهد که طبیعی تر به نظر برسد.

سخن آخر

تحقیق کردن بهترین راه برای این است که یک تصمیم درست و بدون پشیمانی برای خود و سلامت فردی خود بگیرید. ما امروز در این مقاله سعی کردیم تا شما را با کامپوزیت دندان بیشتر آشنا کنیم امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی روشی است برای درمان ناهنجاری های فک و دندان و به جرعت می‌توان گفت که بهترین روش به این منظور ارتودنسی است. هزینه ارتودنسی به عوامل مختلفی دارد و به سادگی نمی‌توان یک عدد را به عنوان هزینه ارتودنسی بیان کرد. امروز در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که هزینه ارتودنسی به چه مواردی بستگی دارد و چگونه اندازه گیری می‌شود. با ما همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

اصطلاح ارتودنسی نامرئی بیشتر توسط عموم مردم مورد استفاده قرار میگرد و اشاره به روش های ارتودنسی دارد که در آن ها برای صاف کردن و اصلاح ناهماهنگی دندان ها از دستگاه های خاصی استفاده میشود. این دستگاه ها یا شفاف هستند و یا اینکه نمیتوان به راحتی آن ها را دید و به عبارتی پنهان هستند. سه نوع از این دستگاه ها در حوزه ارتودنسی نامرئی که برای صاف کردن و اصلاح عدم تراز دندان ها از آن ها استفاده میشود عبارتند از:

        I.            سیستم متحرک اینویزیلاین

       II.            سیستم لینگوال یا پشت دندان

     III.            سیستم سرامیکی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارتودنسی

بعضی از مراجعان به کلینیک و کاربرانی که وارد سایت میشوند از ما میخواهند که یک قیمت دقیق برای خدمات دندانپزشک ارائه دهیم اما حقیقتش را بخواهید چنین چیزی امکان پذیر نیست زیرا برای مثال قیمت ارتودنسی نامرئی خودش به تنهایی تحت تاثیر عوامل مختلفی است که به ما اجازه نمیدهد یک عدد ثابت و یا دقیق برای این موضوع ارائه دهیم.

راجع به ارتودنسی لینگوال بیشتر بدانید.

برخی از مهمترین عوامل تاثیر گذار روی هزینه ارتودنسی نامرئی عبارتند از:

  • هزینه اضافی
  • نوع دستگاه های بکار رفته
  • طول دوره درمان
  • نوع پرداخت
  • استان، شهر و منطقه که در آن ساکن هستید
  • کلینیک یا مطب

ارتودنسی نامرئی به درد چه کسانی می‌خورد

معمولا هر کسی از این نوع ارتودنسی ها استفاده نمیکند و بیشتر کسانی رو به درمان با این سیستم ها می آورند که به هیچ عنوان تمایل ندارند کسی بفهمد تحت ارتودنسی هستند. به عبارتی کسانی که میخواهند چراغ خاموش دندان های خود را صاف و یکدست کنند بیشتر علاقمند به این سیستم ها هستند. از آنجایی که هزینه ارتودنسی نامرئی زیاد است شاید کسانی که توانایی مالی زیادی ندارند و یا نمیخواهند پول زیادی هزینه کنند رو به ارتودنسی ثابت با بریس فلزی بیاورند.

همچنین راجع به ارتودنسی اقساطی نیز بیشتر بدانید.

هزینه ارتودنسی با براکت سرامیک

براکت های سرامیکی دقیقا مشابه با بریس های فلزی هستند با این تفاوت که جنس آن ها متفاوت بوده و رنگشان شفاف است طوری که به سختی از دور دیده میشوند و همرنگ دندان هستند. این سیستم ارتودنسی را معمولا بزرگسالان شاغل و جوانان (مخصوصا دانشجوها) میپسندند.

همچنین همه چیز را راجع به ارتودنسی طبیعی بدانید.

 

روند نصب این براکت ها دقیقا مشابه با بریس ها فلزی است اما نحوه نگهداری از آن ها کمی متفاوت است. کسانی که تحت این درمان هستند باید بیشتر به بهداشت دهان و دندان خود برسند و از خوردن موادی که میتوانند باعث تغییر رنگ براکت ها شوند خودداری کنند. زیرا براکت های سرامیکی میتوانند لکه دار شوند.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

کیا موتورز یکی از قدرتمند ترین شرکت های خودرو سازی دنیا است که روز به روز پیشرفت قابل توجهی دارد و خودرو های بسیار با کیفیتی را تولید می‌کند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را با دو تا از بهترین محصولات این شرکت یعنی ریو و سورنتو آشنا کنیم و به شما لوازم یدکی کیا را از کجا تهیه کنید. با ما همراه باشید.

ریو، دوستدار طبیعت

برای کسانی که عاشق طبیعت و محیط زیست هستند این ماشین میتواند بسیار ایده آل باشد. زیرا کی ریو 2021 به عنوان یک ماشین دوست دار محیط زیست معرفی شده است. میزان مصرف سوخت نسل جدید کیا ریو بسیار پایین است. از نظر تولید گازهای گلخانه ای نیز گفته شده که بی خطر است و کمترین میزان گازهای گلخانه ای را تولید میکند.

کیا ریو، یک هاچبک مدرن

رانندگی با این مشاین به حالت اکو، اسپرت و بسیار استناندارد است. قدرت موتور این ماشین حدود 120 اسب بخار است و گیربکس دستی آی ام تی دارد که باعث افزایش کیفیت سواری و رانندگی با آن شده است. پیشرانه کیا ریو جدید هیبریدی و از نوع MHEV است که از یک موتور بنزینی با حجم یک لیتری توربو و یک سیستم 48 ولتی برخوردار است. این ویژگی های باعث شده که از ریو 2021 به عنوان یک هاچبک استاندارد و خوش فرم یاد شود که به راحتی انتظارات یک خودرو شهری را و جمع و جور را برآورده میکند.

کیا سورنتو جدید در ایران

نسل سوم ماشین سورنتو حدودا از اواخل سال 2015 بود که وارد بازارهای ایران شد. نه تنها زا آن زمان، که از لحظه رونمایی از این ماشین، ایرانیان زیادی در سودای خرید این ماشین بودند و خیلی ها نیز موفق به وارد کردن و خرید آن شدند. اما بعد زا این نسخه 2 سال بعد ما شاهد طراحی و تولید مدل 2017 و جدید سورنتو بودیم. شرکت اطلس موتور به عنوان نماینده رسمی کیا موتورز در کشور از همان ابتدای رونمایی از سورنتو 2018 به دنبال واردات آن بود و برای وارد کردن آن نیز تلاش های زیادی انجام داد تا اینکه….

اطلس موتور موفق شد مجوزهای واردات سورنتو 2018 را بگیرد و تعداد از آن ها را وارد کشور کرد. پس از اینکه ماشین ها وارد گمرک شدند، دولت تصمیم عجیبی گرفت و در یک اقدام عجیب سایت فروش اینترنتای یا درخواست خرید ماشین را بست. از آن زمان بود که سورنتوهای جدید شرکت اطلس موتور به همراه سایر ماشین های وارداتی به گمرک برای یک مدت طولانی در گمرک زندانی شدند.

اما به تازگی محدودیت ها برداشته شده و اغلب گمرکات کشور ماشین های ترخیص نشده را آزاد کرده و به دست وارد کننده داده اند. در میان این خودرو ها چندین ماشین سورنتو نیز به چشم میخورد که حتی به فروش نیز رسیده اند.

سخن آخر

شما باید دقت داشته باشید که برای تهیه لوازم یدکی کیا باید حتما بهترین آن را که از اصل بودن آن مطمئن هستید و می‌دانید با کیفیت است را تهیه کنید. برای همین منظور ما امروز به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید لوازم یدکی کیا حتما از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

داشتن سردرد و حتی سردرد های میگرنی ناتوان کننده می تواند نتیجه دوره درمان ارتودنسی باشد. در طول دوره درمان با ارتودنسی ، سردرد می تواند در برخی افراد بطور محسوسی خود را نشان دهد. ارتودنسی از شاخه های دندانپزشکی است که به جفت شدن دندان ها و هماهنگی آنها کمک می کند. ارتودنسی جنبه زیبایی داشته و عملکرد دهان و دندان را بهبود می بخشد. در این راه از ابزارهای خاصی استفاده می شود. این ابزارها شامل براکت، سیم و بند می باشد. به حلقه هایی که دور دندان ها ثابت شده نیز بند گفته می شود.

ارتودنسی چه ربطی به سردرد دارد

گاهی ممکن است به سایر اجزای صورت، گردن و سر اثر بگذارد و حتی در قسمت هایی به ظاهر غیر مرتبط مانند اطراف چشم، درد ایجاد شود.

البته به وجود آمدن این نوع درد معمولاً طبیعی است، البته بسیار نادر و معمولاً علل آن بررسی می شود. و اگر مشکل در ابزار به کار برده شده برای ارتودنسی یا حساسیت دندانها باشد، پزشک متخصص در صدد رفع آن بر میاید. در این جا برخی از مشکلاتی که ممکن است باعث درد شده و چند راه حل برای کاهش آن ذکر شده است.

راجع به ارتودنسی دندان بیشتر بدانید.

میگرن

وقتی بریس ارتودنسی دارید، دهان شما بیشتر باز می شود و تمایل دارید که بیشتر از طریق دهان نفس بکشید. مساحت دندان های شما اکنون بزرگ تر شده که ممکن است بسته شدن دهان شما را کمی سخت تر کند و با تمام آن نیرویی که بر روی دندان های شما وارد می شود، بستن دهان تا آخر ممکن است راحت نباشد؛ بنابراین دهان شما خشک می شود و اگر آب مصرفی خود را دوباره جبران نکنید، ممکن است احساس سردرد کنید که اگر آن را نادیده بگیرید مزمن می شود.

همچنین راجع به ارتودنسی سریع دندان همه چیز را بدانید.

راه حل: بیشتر اوقات بدن خود را آب رسانی کنید و اطمینان حاصل کنید که همیشه مقداری آب بر در بدن خود دارید، ممکن است متوجه شوید که سردرد تان طی چند روز برطرف خواهد شد.

اختلالات tmj

سلامت دندان شما بیش از دندان ها و لثه ها را شامل می شود. کل بدن شما، یک ماشین پیچیده است، به این معنی که بسیاری از قسمت ها برای انجام یک کار با هم کار می کنند. وقتی گاز می گیرید، می جوید یا صحبت می کنید، دندان ها و زبان به شما این امکان را می دهد که کلمات خود را واضح بیان کنید و غذا را به تکه های قابل هضم تبدیل کنید. نیروی پشت دندان های شما از فک های شما ناشی می شود که توسط مفاصل گیجگاهی فکی متصل می شوند. TMJ های شما که مفاصل بزرگی هستند، در جلوی هر گوش قرار دارند و اجازه می دهند که فک شما مانند آن حرکت کند.

همه چیز را راجع به ارتودنسی متحرک بدانید.

هنگامی که تحت فشار ناخواسته قرار می گیرید، این مفاصل می توانند آسیب ببینند و یا از بین بروند، عضلات فک، شما را مجبور به کار بیش از حد کرده و عصب های مرتبط را تحریک می کنند. ناراحتی ناشی از آن، معروف به اختلال TMJ، می تواند به روش های مختلفی خود را نشان دهد و تشخیص را از بسیاری از اختلالات دندانی دشوار تر کند.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی یکی از بهترین روش ها برای درمان ناهنجاری و نامنظمی های فک و دندان است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی دندان و طریقه و طول درمان آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ارتودنسی چیست؟

“ارتودنسی یک شاخه تخصصی از دندانپزشکی است که به تشخیص، پیشگیری و اصلاح نامنظمی های دندانی و فکی می پردازد” به عبارت ساده تر، ما در این رشته با موقعیت دندان ها سروکار داریم و تمام مشکلاتی که باعث کج شدن دندان و یا نامنظمی آن ها شود را برطرف می کنیم، تا یک لبخند بی نقص با دندان هایی منظم و یکدست به دست بیاید.

دندانپزشک و متخصص ارتودنسی

دندانپزشکان زیادی هستند که ادعا می کنند می توانند به خوبی به اصلاح نامنظمی های دندانی بپردازند. اما با وجود ادعای آن ها، انجام این کار را تنها باید به یک متخصص ارتودنسی دندان (ارتودنتیست) واگذار کرد.

این متخصصان پس از دریافت مدرک دندانپزشکی عمومی خود، با شرکت در یک آزمون اختصاصی (پس از قبول شدن در آن آزمون) وارد دوره تخصصی اصلاح ناهنجاری های دندانی و فکی می شوند.

آن ها 3 یا 4 سال به صورت تخصصی آموزش های لازم را می گذرانند و با مدرک معتبر تخصصی فارغ التحصیل می شوند. طی این چند سال آن ها با تمام علل نامنظمی های دندانی و تمام روش های اصلاح آن نامنظمی ها به وسیله دستگاه های پیشرفته آشنا می شوند.

بهترین سن برای شروع ارتودنسی

متخصصان معتقدند که حتی اگر کودک مشکل خاصی در خصوص هماهنگی دندان های خود نداشته باشد بهتر است که از سنین 6 تا 8 سالگی به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنند.

اگر مشکلی وجود نداشته باشد، متخصص از بروز مشکلات احتمالی (کج شدن دندان ها و …) پیشگیری می کند. و اگر دندان های کودک نامنظم باشند یا مشکل فکی وجود داشته باشد از همان ابتدا درمان با مدت زمان اندک و هزینه ارتودنسی از مبالغ پایین آغاز می شود.

محدودیت های ارتودنسی

برای ارتودنسی سن معنایی ندارد، از کودکی تا بزرگسالالی تمام درمان ها انجام می شود. تا زمانی که دندانی در دهان وجود داشته باشد و ساختار فک سالم باشد این درمان انجام داده می شود. اما به نظر می رسد که حداکثر سن 75 سال باشد.

درمان هایی که در این رشته دندانپزشکی انجام داده می شوند معمولا طولانی هستند. در واقع انجام ارتودنسی می تواند طولانی ترین پروسه دندانپزشکی باشد. به طور معمول ممکن است طول درمان بین 4 ماه تا 3 سال به طول بی انجام. حتی ممکن است بیشتر از 3 سال طول بکشد.

سخن آخر

بهترین راه برای اینکه بهترین تصمیم را بگیرید استفاده از اینترنت و مقالات جهت افزایش سطح معلومات و اطلاعات عمومی است. شما می‌توانید با مطالعه مقالات مختلف در اینترنت سطح معلومات عمومی خود را افزایش دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

دوران بارداری دوران پر فراز و نشیبی است که باید در این مدت بسیار محافظ کار تر عمل کنید. اختلالات هورمونی در این دوران ممکن است باعث بروز هرگونه مشکلی شوند. با ما در این مقاله همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را راجع به دندانپزشکی و استفاده از دهانشویه در بارداری در اختیارتان قرار دهیم.

بیهوشی و کشیدن دندان

در دوران بارداری، دندانپزشک از کمترین میزان بیهوشی ممکن برای انجام عمل استفاده می‌کند اما هنوز به اندازه‌ای است که برای کمک به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتی احساس راحتی ‌کنید، بدن و کودک شما کمتر تحت استرس قرار می‌گیرند.

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

دهانشویه در بارداری

دهانشویه یک ماده شیمیایی است که به شدت برای دندان ها و از بین بردنم پلاک های دندانی مفید و موثر است. در ادامه به برسی فواید دهانشویه می‌پردازیم اما قبل از هر چیزی باید بگوییم که برای استفاده از دهانشویه در بارداری حتما باید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

  1. می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد
  2. . بوی بد دهان را کاهش می دهد: یکی از مهم ترین فواید محلول دهانشویه کمک به کاهش بوی بد دهان و تازه تر شدن نفس است. هرچند که خمیر دندان حاوی فلوراید چنین فایده ای دارد اما اثراتش کوتاه مدت است. استفاده طولانی مدت از فلوراید می تواند به کاهش موثر تر و طولانی مدت تر بوی بد دهان منجر شود.
  3. مانع از تشکیل و تجمع پلاک می شود: دهان شویه های مختلفی در بازار وجود دارد که می تواند به جلوگیری از رشد پلاک در دندان و زیر لثه کمک کند. این دهانشویه ها می توانند با جلوگیری از تشکیل پلاک دندان شما را از بیماری های لثه نجات دهند و سلامت بافت لثه را تامین کنند.
  4. علائم دردناک آفت دهان را کاهش می دهد
  5. ذرات ریز مواد غذایی را از بین می برد
  6. به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند

سخن آخر

تحقیق کردن و کسب اطلاعات راجع به هر موضوعی باعث می‌شود تا شما بتوانید برای سلامت و آینده خود بهترین تصمیم را بگیرید. شما می‌توانید با کسب اطلاعات بیشتر راجع به هر موضوعی با خیال راحت در آن زمینه تصمیم بگیرید و مانع از بروز کوچکترین پشیمانی شوید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

به تجمع پلاک های دندانی بر روی دندان ها و زیر خط لثه و سخت شدن آنها با گذر زمان، به طوری که بزا مسواک زدن و استفاده از دهانشویه از بین نروند جرم یا تاتار می‌گویند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با جرمگیری دندان و طریقه انجام آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

جرمگیری دندان چیست؟

به فرآیند از بین بردن جرم ها یا همان تاتار موجود بر روی دندان و زیر خط لثه با مواد و تجهیزات خاص، توسط دندانپزشک در دندانپزشکی جرمگیری دندان می‌گویند. همانطور که گفته شد تنها راه از بین بردن تاتار جرمگیری است و به هیچ عنوان با مسواک زدن و استفاده از دهانشویه از بین نمی‌روند.

مراحل انجام جرمگیری

برای بسیاری از افراد، روند جرمگیری دندان رازآلود و هراس آور است. علت این موضع عدم شناخت و آگاهی از روند تمیز کردن تخصصی دندان ها یا جرمگیری است. در این فرآیند نه تنها سلامت دهان و دندان شما کاملا چک می شود که به صورت حرفه ای و در زمانی کوتاه جرم های روی دندان هایتان زدوده می شود

درمورد سلامت و بهداشت دهان و دندان نیز بیشتر بدانید.

ارزیابی و معاینه فیزیکی دهان و دندان

  • لکه ها، توده ها یا زخم های دهانی: وجود هر یک از موارد ذکر شده در داخل دهان افراد ممکن نشان دهنده سرطان دهان باشد. در صورت وجود لکه، توده یا زخم دهانی دندانپزشک آن ها را لمس می کند تا نحوه واکنش بیمار نسبت به لمس را ارزیابی کند.
  • مشکلات فکی و  نحوه قرار گرفتن فک ها روی هم
  • پوسیدگی دندان و حفرات دندانی
  • فاصله ضعیف لثه

همچنین در مورد طرح لبخند و روش های زیباسازی آن بیشتر بدانید.

شروع جرمگیری دندان یا اسکیلینگ دندان

پلاک دندانی که سفت و سخت می شود تنها با جرمگیری دندان از بین می رود. همانطور که گفته شد شکل سخت شده پلاک دندانی تارتار است که می تواند حتی به زیر خط لثه نیز نفوذ کند.

دندانپزشک طی فرآیند جرم گیری دندان تلاش می کند تا این جرم سخت شده را از سطح دندان ها و زیر خط لثه بیرون بکشد. برای این منظور از دستگاه ها و ابزار خاصی به نام اسکیلر استفاده می کند.

پولیش دندان و فلوراید تراپی

بعد از جرمگیری دندان، تارتار کاملا از بین می رود اما هنوز یک کار دیگر باقی مانده است. آن کار کاهش احتمال تولید جرم روی دندان ها است. این امر با پالیش کردن دندان ها میسر می شود. دندانپزشک یا کمک براش های الکتریکی یا خمیر دندان ها ساینده، دندان را صیقل داده و صاف می کند.

اغلب دندانپزشکان پس از پایان جرمگیری دندان و پالیش کردن با کمک فلوراید تراپی دندان ها را تقویت می کنند تا مدت زمان بی جرمی دندان ها بیشتر شود و تا چند ماه دندان ها عاری از جرم باشند. طی این روش فلوراید موضعی به مدت دست کم 60 ثانیه به روی دندان ها اعمال می شود.

امروز در این مقاله می‌خواهیم به شما وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی کنیم که می‌توانید با مطالعه مقالات این سایت، اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دهان و دندان کسب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

لبخند یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهانده صورت است که خود ترکیبی از همکاری مجموعه لب، لثه و دندان است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با روش های زیباسازی طرح لبخند آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را راجع به آن در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

طرح لبخند چیست؟

طرح لبخند به مجموعه رنگ ها و شکل های تشکیل شده توسط لب، فک، دهان و لثه های شما، وقتی که لبخند می‌زنید می‌گویند. در واقع هر آنچه که از این مجوعه، هنگام لبخند زدن شما دیده می‌شود، طرح لبخند نام دارد

روش های اصلاح طرح لبخند

هنگامی که رو به روی آینه قرار می‌گیرید و با لبخند زدن، مشکلاتی را حس می‌کنید و با آن رو به رو می‌شوید، شما به اصلاح طرح لبخند نیاز دارید. برای مثال اگر هنگام لبخند زدن، حس می‌کنید که دندان های شما کج هستند و انحراف دارند باید با استفاده از روش های مخصوص مثل ارتودنسی دندان، این کج بودن را از بین ببرید

راجع به پیوند استخوان دندان نیز بیشتر بدانید.

جایگزینی دندان از دست رفته و ارتودنسی

همانطور که گفتیم دندان یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده یک طرح لبخند زیبا است. نبودن حتی یک دندان نیز می‌تواند تاثیرات بسیار بدی بر روی طرح لبخند شما بگذارد. نبود دندان های جلوی دهان می‌تواند بدترین تاثیرات را بر روی طرح لبخند شما بگذارد که باید در این حالت، حتما از یکی از روش های جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده کنید.

 امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های متعددی برای جایگزینی دندان هایی که به هر طریقی از دست رفته اند وجود دارد که در ادامه به برسی آنها نیز می‌پردازیم.

ایمپلنت: ایمپلنت های دندانی بسیار طبیعی بوده و می‌توانند به راحتی جای دندان طبیعی را پر کرده و نقش آن را به خوبی ایفا کنند. علاوه بر این ایمپلنت ها از طول عمر نسبتا طولانی برخوردارند و شما فقط ممکن مجبور به تعویض پروتز آن شوید.

همچنین راجع به ایمپلنت فوری بیشتر بدانید.

بریج: بریج یا پل دندانی نیز روشی ارزان تر برای جایگزینی دندان از دست رفته نسبت به ایمپلنت است.

دندان مصنوعی: دندان مصنوعی از قدیمی ترین روش های جایگزین دندان های از دست رفته است که ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. گاهی اوقات ممکن است که فرد تمامی دندان های خود را از دست داده باشد که در این حالت ما توصیه می‌کنیم که راجع به دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت با پزشک خود مشورت کند.

ارتودنسی یکی از امن ترین و قابل اطمینان ترین روش ها برای درمان ناهنجاری های فک و صورت و نامنظمی دندان ها است. نامنظم و ناهنجار بودن دندان ها و فک می‌تواند تاثیر بسیار مخربی را بر روی دندان ها بگذارد. ارتودنسی دندان با توجه به شدت بیماری و سنجیدن شرایط بیمار، انواع بسیاری دارد که هر کدام در جایگاه خود کاربرد های متفاوتی دارند.

حرف آخر

تحقیق کردن و کسب اطلاعات راجع به هر موضوعی باعث می‌شود تا شما بتوانید به راحتی و با اطمینان نسبت به تصمیم خود هر کاری را انجام دهید و جلوی بروز هرگونه پشیمانی را بگیرید. امروز در این مقاله می‌حواهیم به شمال وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی کنیم که شما با مطالعه مقالات این سایت می‌توانید به راحتی برای سلامت خودتان تصمیم بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

طرح لبخند یکی از فاکتور های زیبایی است. همانطور که می‌دانید، دندان نقش بسزایی در زیباسازی طرح لبخند دارد و هر گونه مشکلی که برای دندان های ما پیش بیاید می‌تواند در زیبایی لبخند ما تاثیر بگذارد. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با طرح لبخند و روش های زیباسازی آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

طرح لبخند چیست؟

همین الان برای اینکه به سادگی با مفهوم طرح لبخند آشنا شوید یک آینه پیدا کنید و روبروی آن قرار بگیرید سپس رو به آینه به آرامی لبخند بزنید. چیزی که در آینه از لب، دهان، دندان ها و لثه خود میبینید همان طرح لبخند شما است.

در واقع لبخند از اجزایی مانند دندان ها، لب ها، لثه و فک ها به همراه زوایا و رنگ آن ها تشکیل شده است. تمامی این ها در مجموع لبخند شما را تشکیل می دهد.

ارتودنسی

دندان های نامرتب که در موقعیت طبیعی یا هماهنگ با هم قرار ندارند می توانند هم از نظر زیبایی و هم از نظر سلامت دهان و دندان مشکلات زیادی ایجاد کنند. برای افرادی که دندان های نامنظمی دارند معمولاً اولین راه پیش رو در مسیر طراحی یا اصلاح طرح لبخند انجام درمان ارتودنسی است.

متخصصان ارتودنسی با کمک انواع روش های درمانی و با کمک گرفتن از دستگاه های ثابت و متحرک دندان ها را منظم می کنند و نقش بسیار پررنگی در ایجاد یک لبخند زیبا و جذاب ایفا می کنند.

گاهی اوقات نیر ممکن است مشکل نامنظمی دندان ها با ناهنجاری فکی همراه باشد. مثلا ممکن است یکی از فک ها جلوتر از دیگری باشد. در چنین مشکلاتی معمولا نیاز به جراحی فک احساس می شود زیرا ارتودنسی به تنهایی نمی تواند ناهنجاری ها را برطرف کند.

همچنین راجع به ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی خوب بیشتر بدانید.

جایگزین دندان های از دست رفته

گاهی اوقات اصلی ترین مشکل یک لبخند، می تواندن از نبود دندان ها باشد. به این شکل که یک یا تعدادی از دندان ها از دست رفته اند و جایگاه خالی آن ها مشکلات زیادی به وجود آورده. علاوه بر اینکه مشکلات جویدن و صحبت کردن پیشش می آید، غیبت دندان ها می تواند مشکلات زیبایی ایجاد کند. حتی اگر نبود دندان ها در جلوی دهان مشهود باشد مشکل بدتر هم می شود و اعتماد به نفس به شدت تحت تثیر قرار میگیرد. در این وضعیت یکی از اصلی ترین اقدامات برای اصلاح طرح لبخند جایگزین کردن دندان است دست رفته است.

  • بریج دندان
  • ایمپلنت دندانی : بدون شک بهترین راهی که تا به امروز برای پر کردن جای خالی دندان وجود داشته و درد ایمپلنت دندان است. ایمپلنت ها نوعی پروتز ثابت دندان هستند که از بخش های مختلفی تشکیل شده اند.
  • دندان مصنوعی

سخن  آخر

روش های زیادی برای اصلاح و زیباسازی طرح لبخند وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به ونیر ها که شامل کامپوزیت و لمینت می‌شوند و روکش دندان و جراحی لثه اشاره کرد که هر کدام در شرایطی کاربرد دارند و باید برای اصلاح طرح لبخند استفاده شود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

پوسیدگی و بهداشت دهان و دندان با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند، به طوری که هر چه شما به بهداشت دهان و دندان خود بی توجه تر باشید احتمال پوسیدگی در دندان های شما بیشتر می‌شود و بالعکس. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این دو موضوع آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را نیز در اختیارتان قرار دهیم. با ما باشید.

پوسیدگی دندان

شایع ترین دلیل مراجعه افراد به کلینیک های دندانپزشکی، پوسیدگی دندان است. وجود پلاک های دندانی بر روی دندان های شما و دهانتان و واکنش مستقیم آنها با باکتری های موجود در دهان شما باعث تولید اسید می‌شود این اسید تولید شده به تدریج مینای دندان شما را نابود می‌کند و باعث پوسیدگی دندان شما می‌شود.

به عبارت دیگر پوسیدگی دندان به معنی واکنش پلاک ها با باکتری های موجود و تولید اسید است که، این اسید تولید شده باعث تحلیل و نابود شدن مینای دندان شما می‌شود. به تحلیل مینای دندان پوسیدگی می‌گویند.

راه های جلوگیری از بروز پوسیدگی

مهمترین و بهترین راه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان رعایت بهداشت دهان و دندان است. با رعایت بهداشت دهان و دندان که خود دارای اصولی هستند. احتمال بروز پوسیدگی به حداقل خود می‌رسد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با اصول رعایت بهداشت دهان آشنا کنیم.

همچنین درمورد ایمپلنت نیز بیشتر بدانید.

اولین اصل رعایت بهداشت دهان

اولی اصل برای داشتن دندان هایی تمیز استفاده از مسواک است. مسواک پلاک های دندانی را تا 70 درصد کاهش می‌دهد و از تولید آنها جلوگیری می‌کند. پیشنهاد می‌شود روزانه دو بار مسواک بزنید و یکبار آن را قبل از خواب قرار دهید.

دلیل اینکه توصیه می‌شود حتما قبل از خواب مسواک بزنید این است که، بزاق تولید شده در دهان شما تا حدی جلوی ایجاد پلاک  ها و فعالیت آنها را می‌گیرد. تولید بزاق در هنگام خواب به حداقل خود می‌رسد و اگر قبل از خواب مسواک نزنید این پلاک ها می‌توانند به راحتی فعالیت خود را ادامه دهند و باعث نابودی دندان های شما شوند.

استفاده از نخ دندان و بهداشت زبان

نخ دندان یکی از مهمترین اصول برای رعایت بهداشت دهان است. همانطور که گفته شد مسواگ تنها 70 درصد از بهداشت دهان را تعمین می‌کند و 30 درصد مابقی باید با استفاده از نخ دندان تمیز شود. نخ دندان باعث می‌شود دیگر هیچ مواد غذایی در دهان شما نباشد تا باکتری ها با استفاده از آنها تولید اسید کنند.

زبان یکی از بهترین محل ها برای ایجاد و رشد پلاک های دندانی است. اکثر افراد فکر می‌کنند که تمیز کردن زبان خیلی اهمیت ندارد ولی اینطور نیست. تمیز کردن زبان یکی از مهمترین اصول برای داشتن دندان هایی سالم است.

حرف آخر

تحقیق کردن باعث می‌شود تا شما بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و همیشه دندان هایی زیبا و لبخندی درخشان داشته باشید. برای همین منظور اگر قصد دارید تا در زمینه دهان و دندان اطلاعات خود را افزایش دهید ما به شما وبسایت تهران دنتال ایمپلنت را معرفی می‌کنیم. با مطالعه مقالات این وبسیات می‌توانید سطح معلومات خود را در زمینه دهان و دندان به خوبی افزایش دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

دندان یکی از مهمترین و هیاتی ترین اعضای صورت است که به کمک سیستم گوارش باعث هضم بهتر غذا ها می‌شود. رعایت بهداشت دهان ودندان بسیار هائز اهمیت است و همه ما باید بدانیم تا چگونه از دندان های خود به بهترین شکل ممکن محافظت کنیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

اهمیت مسواک و نخ دندان

همه می دانیم که در شبانه روز باید دست کم 2 بار مسواک بزنیم. اما اهمیت مسواک زدن در طول شب همیشه باید در نظر گرفته شود. از آنجا که احتمال تشکیل پلاک، بوی بد دهان و سایر مشکلات دهان و دندان در طول خواب بیشتر می شود، عقل حکم می کند که قبل از به خواب رفتن حتما مسواک بزنیم.

استفاده از نخ دندان می تواند به خصوص برای کودکان خردسال و افراد مسن مبتلا به آرتروز دشوار باشد. به جای تسلیم شدن و انصراف از کشیدن نخ دندان به دنبال راه حل هایی باشید که بتوانید بهتر نخ دندان بکشید.

نخ دندان یک مکمل بسیار بزرگ برای مسواک زدن است. مسواک تنها 70 درصد دهان و دندان را تمیز می کند و 30 درصد دیگر با نخ دندان حاصل می شود.

همه چیز را درباره پوسیدگی دندان ها بدانید.

تمیز کردن زبان

پلاک دندانی برخلاف تصور عموم تنها روی دندان ها نمی نشیند. بلکه روی زبان نیز تجمع میابد. تعداد زیادی باکتری روی زبان هستند، که باعث کمک به ساخت پلاک دندانی و بوی بد دهان می شوند.

تمیز کردن زبان دقیقا به اندازه تمیز کردن دندان ها مهم است و یکی از اصلی ترین اصول رعایت بهداشت دهان و دندان به شمار می رود.

همچنین درمورد ایمپلنت های دندانی نیز بیشتر بدانید.

استفاده از میوه و سبزیجات و حذف کردن برخی مواد غذایی

در گذشته غذاهای طبیعی و سالم زیادی در جوامع مصرف می شد. مصرف این غذاهای تازه و طبیعی باعث کمک به حفظ سلامت دهان و دندان میشد. اما امروزه با صنعتی شدن جوامع، تمایل افراد به مصرف غذاهای آماده، تراریخته و مدت دار افزایش پیدا کرده.

برای بسته بندی این غذاها یا آماده کردنشان، متاسفانه از مواد مضر استفاده می شود که به شدت برای سلامتی دهان و دندان  خطرناک هستند. بنابراین کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و روی آوردن به میوه و سبزیجات تازه می تواند به شما در حفظ بهداشت دهان و دندان کمک زیادی کند.

نتیجه تغذیه کردن باکتری های دهان از قند و شیرینی، تولید اسید است. این اسید می تواند باعث تحلیل دندان و کاهش ضحامت مینا شود. تحلیل رفتن دندان به نوبه خود باعث حساسیت دندان ها، ایجاد بیماری لثه، پوسیدگی دندان و سایر مشکلات دیگر شود.

به عنوان یکی از اصول بهداشت دهان و دندان شما باید تا آنجا که می توانید از مصرف غذاهای شیرین حاوی قند و شکر خودداری کنید و یا مصرف آن ها را به حداقل برسانید تا سلامت دهان و دندان خود را حفظ کنید.

حرف آخر

شما برای اینکه اطلاعات بیشتری راجع به این زمینه و زمینه های دیگر مرتبط به دهان ودندان به دست بیاورید، حتما باید تحقیق وکنید و معلومات خود را افزایش دهید. برای همین منظور ما به شما وبسایت پایگاه سلامت دهان و دندان را معرفی می‌کنیم که با مطالعه مقالات این وبسایت می‌توانید سطح اطلاعات عمومی خود را به خوبی افزایش دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

همه ما می‌دانیم که دندان یکی از مهمترین اعضای تشکیل دهنده صورت است که تاثیر مستقیم بر روی تنفس راحت تر، سهولت در تغذیه و از همه مهمتر زیبایی دارد. امروز می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه باید از این نعمت بزرگ الهی به بهترین روش مراقبت کنیم. با ما همراه باشید.

تغذیه مناسب جهت رعایت بهداشت دهان و دندان

تغذیه سالم و مناسب یکی از عوامل اصلی سلامت بدن به ویژه حفره دهان و از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر رشد و استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها است. مصرف برخی از مواد غذایی احتمال پوسیدگی دندان‌ ها را افزایش داده. بنابراین علاوه بر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان تغذیه نامناسب هم باعث ایجاد بیماری‌هایی مثل پریودنتال یا دیگر بیماری‌های مربوط به دهان و دندان می‌شود. تغذیه و رژیم غذایى در تمام مراحل تکامل، رویش و بقاى دندان موثر است. پس از رویش دندان، تغذیه سالم نقش موثر و مداومى در تکامل، تقویت و معدنى شدن مینا و بقیه ی اجزاى دندان دارد.

مراقبت از دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان و تغذیه سالم همانطور که گفته شده امری لازم و ضروری است. اما این امر در کودکان و دندانپزشکی کودکان از اهمیت خاصی برخوردار است. تغذیه سالم کودک بعد از تولد و تا رشد و تکامل دندان‌هایش بسیار مهم است چرا که تغذیه کودک ارتباط مستقیمی با سلامت دهان و دندان وی دارد. تغذیه با شیر مادر نوراد شما قوی کرده و عمل بلع و مکیدن باعث رشد هر چه بهتر استخوان‌های فک و صورت کودک می‌شود.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ایمپلنت های دندانی اینجا کلیک کنید.

چی بخوریم؟

  • غذا‌های حاوی کلسیم و فسفر:
  • مواد غذایی حاوی ویتامین c
  • مواد غدایی غنی از ویتامین D: یکی از ویتامین‌های ضروری و مورد نیاز برای سلامت بدن ویتامین D است. این ویتامین علاوه بر سلامت بدن برای سلامت دندان‌ها نیز بسیار مفید است چرا که باعث جذب کلسیم می‌شود. نور خورشید، ماهی، زرده تخم مرغ و روغن ماهی از جمله مواد غذایی حاوی این ویتامین هستند.
  • مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها: آنتی اکسیدان‌ها نقش مهمی در مبارزه با التهاب و بیماری‌های پریودنتال دارند. آنتی اکسیدان‌ها در محافظت از لثه و دیگر بافت‌ها از وجود عفونت و باکتری‌های دهانی بسیار مفید هستند. فلفل دلمه، پرتقال، کیوی، کلم بروکلی، سیب، کشمش، آجیل، لوبیا و انگور از جمله مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان هستند.
  • مواد غذایی ترد و حاوی آب فراوان: این دسته از مواد فذایی به علت فیبر بالایی که دارند برای سلامت دندان بسیار مفید بود و مصرف این مواد غذایی در برنامه روزانه توصیه می‌شود. این مواد غذایی به علت بافتی که دارند به عنوان یک ساینده عمل می‌کنند و باعث پاک شدن دندان‌ها و دهان از باقی مانده مواد غذایی می‌شوند. همچنین این مواد غذایی باعث تولید بزاق بیشتر در دهان می‌‍‌‌شوند و همانطور که می‌دانید بزاق خود یک عامل از بین برنده میکروب و باکتری‌های دهان است. مواد غذایی که در این دسته جای می‌گیرند عبارتند از: هویج، کرفس، سیب، خیار.

حرف آخر

تحقیق کردن بهترین راه برای این است که بهترین روش ها را انتخاب کنید و سطح معلومات خود را بالا ببرید. با بالا رفتن سطح معلوماتتان بهترین تصمیم را می‌گیرید و هیچ وقت پشیمان نمی‌شوید. برای همین منظور ما امروز در این مقاله قصد داریم تا به شما وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی کنیم که می‌توانید اطلاعات خیلی خوبی را در زمینه دهان و دندان از این سایت کسب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

پوسیدگی دندان در واقع واکنش اسید تولید شده توسط ترکیب پلاک های موجود در دهان با مواد معدنی است که باعث از بین رفتن تدریجی مینای دندان می‌شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با پوسیدگی دندان، عوامل آن و ره های جلوگیری از آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

عوامل پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان در اثر وجود پلاک های دندانی و تولید اسید توسط باکتری ها ایجاد میشود. این مشکل ابتدا مینای دندان را درگیر میکند و کم کم به بخش های داخلی تر مثل دنتین و در نهایت پالپ دندان گسترش یافته و درد بسیار زیادی را به شخص تحمیل میکند. پوسیدگی به دندان شما آسیب می رساند و ممکن است منجر به ایجاد حفره و یا حتی مرگ دندان شما شود.

دلایل پوسیدن دندان ها

پوسیدگی هنگامی اتفاق می افتد که قندهای موجود در مواد غذایی و نوشیدنی ها با باکتری های موجود در پلاک روی دندان ها واکنش نشان می دهند و اسید تولید میکنند. هر بار که هر چیزی حاوی قند می خورید یا می نوشید ، این اسیدها تولیدشان بیشتر شده و به دندان حمله می کنند. درنتیجه مینای دندان کم کم توسط این اسید نرم شده و تحلیل میرود.

این اتفاقات حدودا از یک ساعت بعد از زمانی که غذا میخورید شروع میشود و همچنان به مینا آسیب میزنند. برای همین توصیه میشود که دست کم تا یک ساعت بعد از خوردن غذا دندان های خود را مسواک زده یا تمیز کنید.

مسئول تولید اسید و نابود سازی مینا تنها قندها و مواد غذایی شیرین و گازدار نیستند. تخمیر کربوهیدارت ها در داخل دهان نیز میتواند چنین نتیجه ای در پی داشته باشد.

همچنین درمورد ایمپلنت های دندانی بیشتر بدانید.

درمان پوسیدگی

اگر پوسیدگی دندان خیلی جدی نباشد ، تیم دندانپزشکی تمام پوسیدگی ها را برداشته و دندان را با پر کردن ترمیم می کند. اما بعضی اوقات عصب وسط دندان آسیب می بیند. در این صورت ، دندانپزشک باید عصب را بردارد و با کمک تاج دندان یا مواد پرکننده اقدام به ترمیم دندان کند. اینکار معمولا توسط دندانپزشک ترمیمی انجام داده میشود و مشهور به درمان ریشه یا روت کانال است. از طرفی اگر دندان آنقدر پوسیده شده باشد که قابل ترمیم نباشد ، ممکن است دندانپزشک مجبور یه خارج کردن دندان و کشیدن آن می‌شود.

پیشگیری بهتر از درمان

تیم دندانپزشکی شما اولین کاری که میتواند در این خصوص برایتان انجام دهد این است که به شما نحوه صحیح مراقبت و نگهداری از دندان ها و روش های رعایت بهداشت دهان و دندان را آموزش دهد. برای مثال از آنجایی که نخ دندان کشیدن مهمترین روش توقف پوسیدگی دندان از پوسیدگی دندان است، شما باید حتما نحوه درست اینکار را از دندانپزشک خودتان یاد بگیرید و به طور منظم هم برای ارزیابی ها دقیق دندانپزشکی به مطبش مراجعه کنید.

همانطور که اشاره شد نیز بهترین راه برای جلوگیری از پوسیدن دندان ها، رعایت بهداشت کامل دهان و دندان است. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به صورت صحیح باعث می‌شود تا شما احتمال پوسیدن دندان های خود را به کمترین حد ممکن برسانید. برای اینکه اطلاعات بیشتری راجع به پوسیدن دندان و تمامی مسائل دندانپزشکی به دست بیاورید، می‌توانید به وبسایت پایگاه سلامت دهان و دندان مراجعه کنید. این وبسایت به صورت کاملا تخصصی در زمینه دهان و دندان فعالیت دارد و مطالب ارزنده ای را برای شما منتشر می‌کند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

پوسیدگی دندان حالتی است که در آن پلاک های موجود بر روی دندان ها با مواد غذایی و معدنی که وارد دهان می‌شوند اسیدی را تولید می‌کنند که آن اسید به تدریج باعث نابودی مینای دندان می‌شود. امروز در این مقاله قصد داریم بیشتر شما را با پوسیدگی دندان آشنا کنیم و روش هایی را برای جلوگیری از پوسیدگی دندان به شما بیاموزیم.

علل پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان در اثر وجود پلاک های دندانی و تولید اسید توسط باکتری ها ایجاد میشود. این مشکل ابتدا مینای دندان را درگیر میکند و کم کم به بخش های داخلی تر مثل دنتین و در نهایت پالپ دندان گسترش یافته و درد بسیار زیادی را به شخص تحمیل میکند. پوسیدگی به دندان شما آسیب می رساند و ممکن است منجر به ایجاد حفره و یا حتی مرگ دندان شما شود.

پوسیدگی هنگامی اتفاق می افتد که قندهای موجود در مواد غذایی و نوشیدنی ها با باکتری های موجود در پلاک روی دندان ها واکنش نشان می دهند و اسید تولید میکنند. هر بار که هر چیزی حاوی قند می خورید یا می نوشید ، این اسیدها تولیدشان بیشتر شده و به دندان حمله می کنند. درنتیجه مینای دندان کم کم توسط این اسید نرم شده و تحلیل میرود.

مسئول تولید اسید و نابود سازی مینا تنها قندها و مواد غذایی شیرین و گازدار نیستند. تخمیر کربوهیدارت ها در داخل دهان نیز میتواند چنین نتیجه ای در پی داشته باشد.

درمان پوسیدگی

اگر پوسیدگی خیلی جدی نباشد ، تیم دندانپزشکی تمام پوسیدگی ها را برداشته و دندان را با پر کردن ترمیم می کند. اما بعضی اوقات عصب وسط دندان آسیب می بیند. در این صورت ، دندانپزشک باید عصب را بردارد و با کمک تاج دندان یا مواد پرکننده اقدام به ترمیم دندان کند. اینکار معمولا توسط دندانپزشک ترمیمی انجام داده میشود و مشهور به درمان ریشه یا روت کانال است. از طرفی اگر دندان آنقدر پوسیده شده باشد که قابل ترمیم نباشد ، ممکن است دندانپزشک مجبور شود دندان را خارج کند و آن را بکشد.

اگر اقدام به درمان نکنیم

به طور کلی درد دندان یک نشانه مقدس است که خبر از یک اتفاق ناخوشایند در دهان شما میدهد. به محض اینکه دندانتان درد گرفت بهترین گزینه مراجعه به دندانپزشک است. اگر هرچه زودتر به درمان پوسیدگی دندان اقدام نشود، احتمالا گشتر، آسیب و حتی مرگ دندان وجود دارد که خود نیازمند درمان ریشه و عصبی کشی دندان است.

حرف آخر

همانطور که گفته شد تنها راه جلوگیری از پوسیدگی دندان فقط و فقط رعایت هر چه بهتر بهداشت دهان و دندان است. مراجعه مرتب به کلینیک دندانپزشکی برای معاینه نیز می‌تواند باعث شود تا شما جلوی پوسیدگی دندانتان را در صورت وجود داشتن بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

مرجع: http://www.tehrandentalimplant.ir/



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

همانطور که می‌دانید، پر کردن دندان روشی است برای جلوگیری از پوسیدگی بیشتر دندان که پزشک با استفاده از ابزار مخصوص دندان شما را می‌تراشد و سپس با موادی همچون آمالگام جای خالی را پر می‌کند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با پر کردن دندان آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیارتان قرا ر دهیم. با ما همراه باشید.

پر کردن دندان به چه معنا است؟

پر کردن دندان یا (Tooth Filling) اولین مرحله از فرآیند ترمیم دندان است که در آن دندان های آسیب دیده در پی پوسیدگی، ترک برداشتن، شکستن و … با کمک مواد مخصوصی پر و ترمیم می شوند

پر کردن دندان به منظور پیشگیری از بروز آسیب بیشتر به بخش های مختلف دندان و محافظت از پالپ و ریشه دندان ها یا به طور کلی موجودیت آن ها انجام داده می شود. آنچه در این مقاله می خوانید توضیحات کاملی درباره انواع مواد پر کننده دندان است. چنانچه درباره این فرآیند و مواد بکار رفته در آن کنجکاو هستید این مقاله را بخوانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به لمینت دندان کلیک کنید. 

مواد پر کننده دندان

دندانپزشکان و متخصصان ترمیمی و زیبایی از مواد مختلفی برای پر کردن دندان، رفع ترک و شکستگی دندان ها و احیای آن ها استفاده می کنند. مهم ترین و رایج ترین مواد پر کننده دندان در ادامه توضیح داده شده اند.

آمالگام و کامپوزیت

ابتدایی ترین و پر استفاده ترین ماده برای ترمیم دندان ها و پر کردنشان، آمالگام است. آمالگام معمولا برای پر کردن دندان های خلفی استفاده می شود و به دلیل ظاهر غیرطبیعی که دارد برای ترمیم دندان های جلو استفاده نمی شود.

آمالگام ترکیبی از نقره، قلع، مس و جیوه و یکی از قدیمی ترین مواد دندانپزشکی است. این ترکیب در برابر فشار زیاد ناشی از جویدن مقاومت می کند، با دوام است و به طور کلی به خوبی تحمل می شود.

محتوای جیوه موجود در آمالگام بارها و بارها مورد بحث و گفتگوی دندانپزشکان بوده و هست و بسیاری از بیماران هنوز مطمئن نیستند که آیا پر کردگی های امالگام ایمن هستند یا خیر.  اما با این وجود آمالگام به دلیل قیمت پایین ، خواص فرآوری خوب و ماندگاری طولانی ، هنوز هم ماده پرمصرفی در دندانپزشکی است.

کامپوزیت یکی از پر استفاده ترین مواد در صنعت دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی است و به تنهایی تعداد زیادی کاربرد دارد. کامپوزیت استحکام زیادی دارد، همرنگ دندان است و ظاهر طبیعی به دندان ترمیم شده می دهد. به پر کردگی با کامپوزیت معمولا پر کردن دندان با مواد همرنگ دندان گفته می شود.

مواد پر کننده کامپوزیتی از حدود 80 درصد نمک سیلیس یا ذرات ریز شیشه و حدود 20 درصد پلاستیک تشکیل شده اند. پرکننده های کامپوزیتی از نظر ابعادی پایدار و کاملاً مشابه پرکننده های سرامیکی هستند. به دلیل زیبایی بالایی که دارند، برای دندانهای قدامی و خلفی مناسب هستند.

سخن آخر

به طور کلی اگر شما هر چه بیشتر در مورد مسائل دندانپزشکی تحقیق کنید می‌توانید بهترین تصمیم را برای سلامت دندان هایتان بگیرید. با مراجعه به سایت پایگاه سلامت دهان و دندان می‌توانید اطلاعات عمومی و سطح معلومات خود را در زمینه دندانپزشکی بالا ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

پرکردن دندان یک عمل کاملا تخصصی است که برای جلوگیری از خرابی و پوسیدگی دندان انجام می‌شود. در طی این عمل پزشک متخصص ابتدا قسمت های پوسیده دندان شما را می‌تراشد، سپس با مواد مخصوصی قسمت های خالی دندان شما را پر می‌کند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکسری از این مواد  آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

انواع مواد پر کننده دندان

دندانپزشکان و متخصصان ترمیمی و زیبایی از مواد مختلفی برای پر کردن دندان، رفع ترک و شکستگی دندان ها و احیای آن ها استفاده می کنند. مهم ترین و رایج ترین مواد پر کننده دندان در ادامه توضیح داده شده اند.

همچنین درمورد ویژگی های یک کلینیک خوب بیشتر بخوانید. 

آمالگام ها

ابتدایی ترین و پر استفاده ترین ماده برای ترمیم دندان ها و پر کردنشان، آمالگام است. آمالگام معمولا برای پر کردن دندان های خلفی استفاده می شود و به دلیل ظاهر غیرطبیعی که دارد برای ترمیم دندان های جلو استفاده نمی شود.

آمالگام ترکیبی از نقره، قلع، مس و جیوه و یکی از قدیمی ترین مواد دندانپزشکی است. این ترکیب در برابر فشار زیاد ناشی از جویدن مقاومت می کند، با دوام است و به طور کلی به خوبی تحمل می شود.

محتوای جیوه موجود در آمالگام بارها و بارها مورد بحث و گفتگوی دندانپزشکان بوده و هست و بسیاری از بیماران هنوز مطمئن نیستند که آیا پر کردگی های امالگام ایمن هستند یا خیر.  اما با این وجود آمالگام به دلیل قیمت پایین ، خواص فرآوری خوب و ماندگاری طولانی ، هنوز هم ماده پرمصرفی در دندانپزشکی است.

درمورد بریج دندان بیشتر بدانید. 

آینومر

یکی از امروزی ترین روش های پر کردن دندان ها استفاده از سمنت گلاس آینومر است. این ماده پر کننده استحکام نسبتا زیادی دارد اما ماندگاری پایینی دارد. به همین جهت کمتر از آن برای به عنوان پرکردگی استفاده می شود.

از سیمان گلاس آینومر بیشتر برای ترمیم و پر کردن دندان کودکان استفاده می شود. به جز این، برای ترمیم پوسیدگی های جزئی و کوچک گلاس آینومر بهترین گزینه موجود است. سیمان گلاس آینومر حاوی فلوراید است که در طول زمان پر شدن به آرامی آزاد می شود.

طلا

طلا یکی از بهترین مواد برای ترمیم و پر کردن دندان است. هرچند که اغلب افراد ممکن است طلا را به عنوان آخرین گزینه ترمیم دندان در نظر بگیرند، اما بدون شک در شرایط زیر پر کننده های طلا بهترین روش ترمیمی برای دندان ها هستند:

  • زمانی که بیمار به سایر مواد پر کننده حساسیت داد
  • زمانی که بیمار تمایلی به استفاده از آمالگام ندارد یا لثه هایش در برابر این ماده پر کننده مقاومت نشان می دهند.
  • زمانی که فشار و استرس وارد شده بر پر کردگی زیاد باشد و آمالگام یا سایر مواد پر کننده دندان تحمل این فشار را نداشته باشند.

سخن آخر

گاهی اوقات پوسیدگی دندان به قدری زیاد است که با مواد پر کننده قابل ترمیم نیست. برای مثال ممکن است بیشتر تاج دندان پوسیده باشد و پس از تراشیدن پوسیدگی تنها بخش کوچکی از دندان باقی بماند.

در چنین مواردی ما نیاز به یک روش دیگر برای ترمیم و احیای دندان داریم. روکش دندان به عنوان آخرین روش ترمیم دندان می تواند به عنوان آخرین و مطمئن ترین روش به کمک ما بیاید تا همچنان دندان را حفظ کنیم و نیازی به کشیدن دندان نداشته باشیم.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به پرکردن دندان و سایر مسائل دندانپزشکی به وبسایت پایگاه سلامت دهان و دندان مراجعه کنید و با مطالعه مقالات این وبسایت سطح معلومات خود را در این زمینه افزایش دهید.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

پیش تر نیز گفته شده که پر کردن دندان روشی است که باعث جلوگیری از آسیب های بیشتر به دندان می‌شود. هنگامی که دندانی دچار پوسیدگی، شکستگی و یا ترک خوردگی می‌شود، دندانپزشک با تراشیدن و پر کردن دندان باعث می‌شود تا دندان بیشتر آسیب نبیند.

انواع مواد پر کننده دندان

دندانپزشکان و متخصصان ترمیمی و زیبایی از مواد مختلفی برای پر کردن دندان، رفع ترک و شکستگی دندان ها و احیای آن ها استفاده می کنند. مهم ترین و رایج ترین مواد پر کننده دندان در ادامه توضیح داده شده اند.

کامپوزیت

کامپوزیت یکی از پر استفاده ترین مواد در صنعت دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی است و به تنهایی تعداد زیادی کاربرد دارد. کامپوزیت استحکام زیادی دارد، همرنگ دندان است و ظاهر طبیعی به دندان ترمیم شده می دهد. به پر کردگی با کامپوزیت معمولا پر کردن دندان با مواد همرنگ دندان گفته می شود.

مواد پر کننده کامپوزیتی از حدود 80 درصد نمک سیلیس یا ذرات ریز شیشه و حدود 20 درصد پلاستیک تشکیل شده اند. پرکننده های کامپوزیتی از نظر ابعادی پایدار و کاملاً مشابه پرکننده های سرامیکی هستند. به دلیل زیبایی بالایی که دارند، برای دندانهای قدامی و خلفی مناسب هستند.

همچنین راجع به ایمپلنت دندان بیشتر بدانید

گلاس آینومر

یکی از امروزی ترین روش های پر کردن دندان ها استفاده از سمنت گلاس آینومر است. این ماده پر کننده استحکام نسبتا زیادی دارد اما ماندگاری پایینی دارد. به همین جهت کمتر از آن برای به عنوان پرکردگی استفاده می شود.

از سیمان گلاس آینومر بیشتر برای ترمیم و پر کردن دندان کودکان استفاده می شود. به جز این، برای ترمیم پوسیدگی های جزئی و کوچک گلاس آینومر بهترین گزینه موجود است. سیمان گلاس آینومر حاوی فلوراید است که در طول زمان پر شدن به آرامی آزاد می شود.

همچنین راجع به بلیچینگ دندان نیز بیشتر بدانید. 

طلا

طلا یکی از بهترین مواد برای ترمیم و پر کردن دندان است. هرچند که اغلب افراد ممکن است طلا را به عنوان آخرین گزینه ترمیم دندان در نظر بگیرند، اما بدون شک در شرایط زیر پر کننده های طلا بهترین روش ترمیمی برای دندان ها هستند:

  • زمانی که بیمار به سایر مواد پر کننده حساسیت داد
  • زمانی که بیمار تمایلی به استفاده از آمالگام ندارد یا لثه هایش در برابر این ماده پر کننده مقاومت نشان می دهند.
  • زمانی که فشار و استرس وارد شده بر پر کردگی زیاد باشد و آمالگام یا سایر مواد پر کننده دندان تحمل این فشار را نداشته باشند.

گاهی اوقات پوسیدگی دندان به قدری زیاد است که با مواد پر کننده قابل ترمیم نیست. برای مثال ممکن است بیشتر تاج دندان پوسیده باشد و پس از تراشیدن پوسیدگی تنها بخش کوچکی از دندان باقی بماند.

در چنین مواردی ما نیاز به یک روش دیگر برای ترمیم و احیای دندان داریم. روکش دندان به عنوان آخرین روش ترمیم دندان می تواند به عنوان آخرین و مطمئن ترین روش به کمک ما بیاید تا همچنان دندان را حفظ کنیم و نیازی به کشیدن دندان نداشته باشیم.

سخن آخر

ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با چند تا از مهمترین و معروف ترین مواد پر کننده دندان آشنا کنیم. ولی اگر می‌خواهید تا در این مورد اطلاعات بیشتری به دست بیاورید ما به شما وبسایت خوب پایگاه سلامت دهان و دندان را معرفی می‌کنیم که با مطالعه مقالات این سایت می‌توانید در این زمینه اطلاعات خوبی کسب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

همانطور که می‌دانید پر کردن دندان روشی است که در آن دندانپزشک با تراشیدن قسمت های پوسیده دندان و پر کردن جای خالی با موادی مخصوص، باعث می‌شود تا آسیب های بیشتری به دندان وارد نشود. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با انواع موادی که برای پر کردن دندان استفاده می‌شود آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

انواع مواد مورد نیاز برای پر کردن دندان

دندانپزشکان و متخصصان ترمیمی و زیبایی از مواد مختلفی برای پر کردن دندان، رفع ترک و شکستگی دندان ها و احیای آن ها استفاده می کنند. مهم ترین و رایج ترین مواد پر کننده دندان در ادامه توضیح داده شده اند.

همچنین درمورد بلیچیمگ دندان نیز بیشتر بدانید

پر کننده های آمالگام

آمالگام ترکیبی از نقره، قلع، مس و جیوه و یکی از قدیمی ترین مواد دندانپزشکی است. این ترکیب در برابر فشار زیاد ناشی از جویدن مقاومت می کند، با دوام است و به طور کلی به خوبی تحمل می شود.

محتوای جیوه موجود در آمالگام بارها و بارها مورد بحث و گفتگوی دندانپزشکان بوده و هست و بسیاری از بیماران هنوز مطمئن نیستند که آیا پر کردگی های امالگام ایمن هستند یا خیر.  اما با این وجود آمالگام به دلیل قیمت پایین ، خواص فرآوری خوب و ماندگاری طولانی ، هنوز هم ماده پرمصرفی در دندانپزشکی است.

ابتدایی ترین و پر استفاده ترین ماده برای ترمیم دندان ها و پر کردنشان، آمالگام است. آمالگام معمولا برای پر کردن دندان های خلفی استفاده می شود و به دلیل ظاهر غیرطبیعی که دارد برای ترمیم دندان های جلو استفاده نمی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ایمپلنت های دندانی اینجا کلیک کنید. 

کامپوزیت

کامپوزیت یکی از پر استفاده ترین مواد در صنعت دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی است و به تنهایی تعداد زیادی کاربرد دارد. کامپوزیت استحکام زیادی دارد، همرنگ دندان است و ظاهر طبیعی به دندان ترمیم شده می دهد. به پر کردگی با کامپوزیت معمولا پر کردن دندان با مواد همرنگ دندان گفته می شود.

مواد پر کننده کامپوزیتی از حدود 80 درصد نمک سیلیس یا ذرات ریز شیشه و حدود 20 درصد پلاستیک تشکیل شده اند. پرکننده های کامپوزیتی از نظر ابعادی پایدار و کاملاً مشابه پرکننده های سرامیکی هستند. به دلیل زیبایی بالایی که دارند، برای دندانهای قدامی و خلفی مناسب هستند.

سرامیک یا پرسلن

مواد پر کننده سرامیکی (تمام سرامیک) معمولا طی پروسه های اینله و انله دندان های خلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این پر کننده ها در لابراتوار ساخته می شود و سپس توسط متخصص ترمیمی و زیبایی در محل حفره دندان نصب می شوند.

رنگ و ظاهر آن ها طبیعی و مشابه با دندان های خودمان است. به جز این، استحکام مواد پر کننده سرامیکی بالا است و می توانند تا حدی فشار وارد شده از سوی دندان ها را تحمل کنند.

سخن آخر

مواد دیگری نیز برای پر کردن دندان استفاده می‌شود که ما به علت اینکه حجم متن زیاد می‌شود از نام بردن و توضیح دادن بیشتر خودداری می‌کنیم. اما شما اگر علاقه دارید تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و با سایر پر کننده های دندان آشنا شوید، ما به شما سایت پایگاه سلامت دهان و دندان را معرفی می‌کنیم که به طور کاملا تخصصی در زمینه سلامت دهان و دندان فعالیت دارد و می‌تواند سطح معلومات شما را در این زمینه به خوبی افزایش دهد.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

واترپمپ یکی از اصلی ترین قطعات داخل موتور اتوموبیل است که وظیفه هدایت آب داخل بلوک سیلندر را بر عهده دارد. همانطور که می‌دانید خودروهایی مثل هیوندای و کیا از قطعات یدکی حساسی برخوردارند که حتما لوازم یدکی هیوندای باید با کیفیت و مرغوب باشد. امروز در این مقاله قصد داریم تا در مورد واترپمپ هیوندای آوانته بیشتر صحبت کنیم.

واترپمپ چیست و چه وظیفه ای دارد

هنگامی که واترپمپ به درستی کار کند، ماشین شما دمای عملیاتی مطلوبی دارد و آن را حفظ می کند و به طور کلی حال و روز ماشین شما بهتر خواهد بود. اما اگر پمپ آب خراب شود یا شروع به فرسودگی کند، میتواند منجر به خرابی کامل موتور شود. به خاطر اهمیت این موضوع، ما در این مقاله به  علائم هشداردهنده خرابی واترپمپ میپردازیم و از آنجا که ما محصولات و لوازم یدکی هیوندای و قطعات کیا را به مشتریان خودمان ارائه میدهیم تاکید اصلی ما روی محصولات کیا و هیوندای است. این مقاله به صورت اختصاصی به واترپمپ آوانته میپردازد اما خواندن مقاله برای همه کسانی که ماشین دارند توصیه میشود.

واترپمپ هم خراب می‌شود

اگرچه واترپمپ در اکثر اتومبیل های مدرن مانند خودروهای هیوندای و کیا عمر طلانی دارد اما این به معنی مصونیت این قطعه از فرسودگی و نابودی نیست. مانند هر دستگاه مکانیکی دیگری، خرابی واترپمپ ها نیز علائم هشداردهنده ای دارد که مشخص میکند آیا این قطعه نیاز به تعویض دارد یا نه. چنانچه خودرو شما هر کدام از علائم زیر را داشته باشد باید به فک تعویض واترپمپ آن باشید و این موقع ها  است که پیدا کردن یک مرکز حرفه ای خرید واترپمپ آوانته برای شما به یک مساله حیاتی تبدیل میشود.

همچنین درمورد لوازم یدکی هیوندای سانتافه بیشتر بدانید.

  1. نشت مایع خنک کننده در قسمت جلوی اتومبیل: واترپمپ از واشر و مهر و موم های متعددی تشکیل شده است که مایع خنک کننده را در خود نگه می دارد. این قطعه از ماشین اطمینان حاصل می کند که جریان مداوم مایع خنک کننده از رادیاتور به موتور منتقل می شود. بعد از گذشت مدت زمانی این واشرها و مهر و موم ها کاملاً فرسوده و خشک شدن و ترک می زنند یا به طور کلی می شکنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مایع خنک کننده از پمپ آب نشت می کند و به زمین می ریزد. این اتفاق به طور معمول در قسمت جلوی اتومبیل شما و در مرکز محل استقرار موتور است.
  2. شل شدن پولی واترپمپ و صدا دادن آن
  3. بلند شدن بخار از رادیاتور
  4. گرم شدن بیش از حد موتور ماشین

واترپمپ را از کجا بخریم

اگر ماشین شما جزء محصولات کمپانی های کیا و هیوندای است میتوانید جهت تامین قطعات هیوندای و لوازم یدکی کیا به فروشگاه فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو مراجعه کنید. ما تمام لوزام یدکی این خودروها را با ضمانت و تایید کیفیت در اختیار شما قرار خواهیم داد. چنانچه قصد تعویض واترپمپ آوانته را دارید نیز میتوانید با ما تماس بگیرید تا مرغوبترین و توصیه شده ترین آن را به شما ارائه دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

پر کردن دندان یکی از روش های ترمیم دندان هایی است که به هر دلیلی دچار پوسیدگی، شکستگی و یا ترک خوردگی هستند. امروز در این مقاله قصد داریم تا بیشتر درمورد این موضوع با شما صحبت کنیم و شما را با انواع مواد مورد نیاز برای پر کردن دندان آشنا کنیم.

انواع مواد برای پر کردن دندان

دندانپزشکان و متخصصان ترمیمی و زیبایی از مواد مختلفی برای پر کردن دندان، رفع ترک و شکستگی دندان ها و احیای آن ها استفاده می کنند. مهم ترین و رایج ترین مواد پر کننده دندان در ادامه توضیح داده شده اند.

همچنین راجع به ایمپلنت دندانی و هزینه کاشت ایمپلنت بر روی لینک های مشخص شده کلیک کنید. 

پر کننده های آمالگام

آمالگام ترکیبی از نقره، قلع، مس و جیوه و یکی از قدیمی ترین مواد دندانپزشکی است. این ترکیب در برابر فشار زیاد ناشی از جویدن مقاومت می کند، با دوام است و به طور کلی به خوبی تحمل می شود.

محتوای جیوه موجود در آمالگام بارها و بارها مورد بحث و گفتگوی دندانپزشکان بوده و هست و بسیاری از بیماران هنوز مطمئن نیستند که آیا پر کردگی های امالگام ایمن هستند یا خیر.  اما با این وجود آمالگام به دلیل قیمت پایین ، خواص فرآوری خوب و ماندگاری طولانی ، هنوز هم ماده پرمصرفی در دندانپزشکی است.

پر کردن دندان با گلاس آینومر

یکی از امروزی ترین روش های پر کردن دندان ها استفاده از سمنت گلاس آینومر است. این ماده پر کننده استحکام نسبتا زیادی دارد اما ماندگاری پایینی دارد. به همین جهت کمتر از آن برای به عنوان پرکردگی استفاده می شود.

از سیمان گلاس آینومر بیشتر برای ترمیم و پر کردن دندان کودکان استفاده می شود. به جز این، برای ترمیم پوسیدگی های جزئی و کوچک گلاس آینومر بهترین گزینه موجود است. سیمان گلاس آینومر حاوی فلوراید است که در طول زمان پر شدن به آرامی آزاد می شود.

پر کردن دندان با سرامیک یا پرسلین

مواد پر کننده سرامیکی (تمام سرامیک) معمولا طی پروسه های اینله و انله دندان های خلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این پر کننده ها در لابراتوار ساخته می شود و سپس توسط متخصص ترمیمی و زیبایی در محل حفره دندان نصب می شوند.

رنگ و ظاهر آن ها طبیعی و مشابه با دندان های خودمان است. به جز این، استحکام مواد پر کننده سرامیکی بالا است و می توانند تا حدی فشار وارد شده از سوی دندان ها را تحمل کنند.

پر کننده های کامپوزیت دندان و سخن آخر

کامپوزیت یکی از پر استفاده ترین مواد در صنعت دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی است و به تنهایی تعداد زیادی کاربرد دارد. کامپوزیت استحکام زیادی دارد، همرنگ دندان است و ظاهر طبیعی به دندان ترمیم شده می دهد. به پر کردگی با کامپوزیت معمولا پر کردن دندان با مواد همرنگ دندان گفته می شود.

مواد پر کننده کامپوزیتی از حدود 80 درصد نمک سیلیس یا ذرات ریز شیشه و حدود 20 درصد پلاستیک تشکیل شده اند. پرکننده های کامپوزیتی از نظر ابعادی پایدار و کاملاً مشابه پرکننده های سرامیکی هستند. به دلیل زیبایی بالایی که دارند، برای دندانهای قدامی و خلفی مناسب هستند.

ما در این مقاله قصد داریم تا به شما وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی کنیم که می‌توانید با مطالعه مقالات این وبسایت سطح اطلاعات عمومی خود را بالا ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

همه ما می‌دانیم که بارداری دوره ای بسیار خطرناک است که نیازمند مراقبت های بسیاری است. اما گاهی اوقات ممکن است مادر باردار برای سلامت دهان و دندان هایش اتفاقی بیوفتد. در این شرایط باید چه کاری انجام دهد. امروز می‌خواهیم در این مقاله به برسی کشیدن دندان و استفاده از فلوراید در دوران بارداری صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

مراجعه به دندانپزشکی در بارداری

بله، نه تنها می‌توانید در دوران بارداری به دندانپزشک مراجعه کنید بلکه این یک عمل ضروری است. پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان مسائلی هستند که باید سریعاً به آنها رسیدگی شود. تغییرات هورمونی، تغییرات رژیم غذایی، ابتلا به ژنژیونت بارداری و هوس‌هایی بارداری می‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهند. بعلاوه برخی از مشکلات دندانی می‌تواند روی نوزاد در حال رشد تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد می‌تواند به خاطر عفونت شدید لثه در مادر باشد.

کشیدن دندان در بارداری

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در بارداری در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

فواید دهانشویه چیست؟

محلول های حاوی مواد شوینده دهان و دندان فواید بسیار زیادی دارند و ما مهم ترین فواید موجود را در ادامه بررسی کرده ایم.

می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد

باکتری های فعال در جریان عفونت های لثه می توانند در هنگام ورود به جریان خون در خانم های باردار، عوارض خاصی در بارداری ایجاد کنند و شما می توانید با شستشوی منظم و استفاده از دهانشویه در دوران بارداری، این خطر را کاهش دهید.

به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنند

دهانشویه ای که حاوی پراکسید کاربامید یا پراکسید هیدروژن باشد می تواند تاثیر سفید کنندگی روی دندان داشته باشد. چنانچه دندان های شما به صورت جزئی دچار تغییر رنگ شده اند و یا روزانه به دلیل پلاک، کمی زرد می شوند، انتخاب این دهان شویه ها می تواند به سفید شدن دندان هایتان کمک کند. اما این روش به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای بلیچینگ دندان ها نیست.

بوی بد دهان را کاهش می دهد

سخن آخر

به طور کلی باید بدانید که، شما به عنوان یک مادر وظیفه دارید قبل از انجام هر کاری برای سلامت خود و جنین داخل شکمتان حتما با یک متخصص و یا یک مشاور که در زمینه دندانپزشکی و یا هر کار دیگری تخصص دارد صحبت کنید تا وی بهترین راهکار را پیش پای شما قرار دهد.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ابزار

ایمپلنت فوری روشی جادویی و بسیار سریع برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. بله، این روش وجود دارد و به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی در سراسر دنیا در حال انجام شدن است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این روش جادویی آشنا کنیم و همه چیز را نیز در این رابطه به شما بگوییم با ما همراه باشید.

ایمپلنت فوری چیست؟

بله واقعیت این است که ایمپلنت فوری وجود دارد و هرچند که برخی ها در تبلیغات از واژه فوری و آنی سوء استفاده می کنند، اما در هر حال، ما به مدد پیشرفت تکنولوژی اکنون می توانیم ایمپلنت ها را به صورت 1 روزه و طی تنها 1 جلسه یا نهایتا 1 هفته به طور کامل آماده کاشت و استفاده کنیم.

همچنین راجع به بریج و یا پل دندانی بیشتر بدانید. 

بارگذاری با تاخیر

در بخش قبل گفتیم اگر وضعیت لثه و استخوان شما اجازه سوار شدن روکش  دندان را بدهد، متخصص برایتان روکش موقت یا دائمی می گذارد. اما اگر چنین نباشد، شما باید چند روز تا 1 هفته صبر کنید و بعد از بهبودی نسبی لثه و استخوانتان برای نصب روکش مجددا مراجعه کنید.

اینجا هم ما در اصل ایمپلنت فوری انجام داده ایم ولی بارگزاری یا نصب روکش با تاخیر روبرو شده. چرا می گوییم ایمپلنت هنوز از نوع فوریی است؟ زیرا در حالت عادی اگر بخواهیم صاحب ایمپلنت شویم میبایست دست کم 2 تا 5 ماه صبر کنیم. اما در بارگزاری تاخیری شما نهایتا 1 هفته صبر می کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به کشیدن دندان بر روی لینک کلیک کنید. 

تفاوت ایمپلنت فوری با ایمپلنت معمولی

ایمپلنت های 1 روزه تفاوت های زیادی با ایمپلنت های معمولی دارند اما بیشتر در مسیر درمان با هم تفاوت دارند. مثلا برخلاف مسیر کاشت ایمپلنت های آنی، برای داشتن جایگزین دندان به روش معمولی میبایست این مراحل طی شود:

  • پروسه کلا بین 5 تا 10 ماه به ازای هر دندان طول خواهد کشید.
  • قرار دادن ایمپلنت در جای خالی دندان
  • جوش خوردن ایمپلنت به استخوان به مدت 3 تا 4 ماه
  • ترمیم جای دندان کشیده شده به مدت 2 تا 4 ماه
  • قرار دادن روکش دندان
  • کشیدن دندان

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ایمپلنت دندانی برای افراد سیگاری بر روی لینک کلیک کنید. 

عوارض کاشت ایمپلنت فوری و سخن آخر

درست است که کاشت این نوع ایمپلنت ها در طول یک روز و به صورت فوری مزایا زیادی دارد اما معایب و عوارضی نیز متوجه برخی از افراد کاندید خواهد بود. به عنوان مثال موارد زیر ممکن است برای برخی از بیماران رخ دهد یا ندهد:

 

البته هنوز شواهد بسیار کمی درباره نرخ شکست این نوع ایمپلنت ها وجود دارد اما اگر توسط جراح خوبی کاشته نشوند احتمال شکستشان کمی بیشتر از ایمپلنت های مرسوم است.

شما در قبال خودتان وظیفه دارید تا با تحقیق کردن بهترین تصمیم را درباره سلامت خودتان بگیرید. ما امروز قصد داریم تا وبسایت خوب پایگاه سلامت دهان و دندان را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با مطالعه مقالات این وبسایت بهترین تصمیم گیری را انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آبان 1400 | نظرات ()